Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloimmat väärin kuulemasi tai ymmärtämäsi sanat?

Vierailija
17.05.2013 |

Kahvikuula, Nikkeli-indeksi

Kommentit (641)

Vierailija
21/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla käytetään kuolemasta latinankielistä termiä "exitus". Ex-mieheni sanoi jostain syystä aina "exodus", joka tarkoittaa aivan muuta. Jostain syystä en kehdannut häntä oikaista, vaikka varmasti töissä hänelle naurettiin takanapäin. Ei kai kukaan muukaan kehdannut oikaista. :)

Vierailija
22/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 10:06"]

Hoitoalalla käytetään kuolemasta latinankielistä termiä "exitus". Ex-mieheni sanoi jostain syystä aina "exodus", joka tarkoittaa aivan muuta.

[/quote]

Onhan sekin tavallaan sopiva sana, vainaja päässyt lähtemään pois tämän maailman tuskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 09:17"]

Pakko oli googlettaa pateettinen. Enpäs tiennyt että sillä on toinenkin merkitys, kun tuo anglismi. Välillä ihmettelen miksi tulen tänne palstalle, mutta onhan tällä sivistäväkin vaikutus.

http://fi.wiktionary.org/wiki/pateettinen

[/quote]

Sitten et luultavasti ole koskaan kuullut Beethovenin Pateettisesta sonaatistakaan... Kiva että sivistät itseäsi, vaikka sitten täällä ilmeisesti halveksimallasi palstalla...

Vierailija
24/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sädekaihtimet

Mikroautouuni

Vierailija
25/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

köykäinen -mun mielestä köykäinen on painava ja raskas..muut on vissiin eri mieltä ;)

Vierailija
26/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 02:35"]

Mieheni mielestä elokuvissa on pelottavia riiviöitä. En tähän päivään mennessä ole naurultani päässyt oikaisemaan näitä riiviöitä riivaajoiksi. :D

[/quote]

Ei ne myöskään ole mitään riivaajoita, vaan riivaajia. Olette olleet molemmat väärässä. :D

Vierailija
27/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 19:55"]

Lensi maahan enkeli-laulun sanat selvisi mulle vasta hiljattain. Se ei olekaan "joutui sampi tuulta" vaan joutuisampi tuulta. Luulin että sampi on joku vanha sana synonyymina sanalle vasten/vastakkain

[/quote]

Mulla on ollut sama kohta! Sen sijaan luulin, että enkeli joutui maahan lentäessään "sampimaan" tuulta. Sampimisen kuvittelin jonkinlaiseksi käsillä kauhomiseksi, eli siis että siinä kuvattiin, miten enkeli taisteli sen tuulen kanssa maahan lentäessään. 

Vierailija
28/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulin joskus uuden naapurin nimen ihan väärin (tyyliin Erja -> Tarja). Tällä väärällä nimellä huutelin aidan yli about vuoden ajan ja laitoin joulukortinkin. Tietty naapuri olisi voinut huomauttaa asiasta vähän aiemminkin kuin vasta vuoden päästä.

Vierailija
29/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:24"]

Mulle lapset korjasi tuon potterin luihu(i)sen :D,

olen miettinyt, onko pitkään nukkuminen pommiin vai ponniin nukkumista.. Kumpaakin olen kuullut. Ja joku mua oikaisi, että se on ponniin.

Ja vaikka kuinka luen, miten kirjoitetaan, niin aina unohdan ja sanon miten sattu anaflyktinenshokki (menikö nyt sinne päinkään?? )

Se on siis anafylaktinen shokki :)

Vierailija
30/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattekos viime vuoden Viidakon Tähtösissä, kun Ida puhui aina stagediasta :) Meni iloisesti strategia ja tragedia sekaisin. 

Pienenä luulin, että tietysti olisi oikeasti tietösti. Aina sanoin väärin.

Don Huonot lauloi pitkään, että "tee, jotain tulee sun päälles...." ja lauloin vaan silleen, vaikkei siinä ollut mitään järkeä. Oikeasti menee, että "tee jotain tuolle sun päälles"

J. Karjalaisen Ankkurinappi oli mulle pienenä Ankkurinaatti.

"Lensi maahan enkeli, joutui sampi tuulta" oli mysteeri mullekin. Samoin "Joulu on koditon, varpuseni onneton". Koditon joulu, juu, tosin tuossa ei ole mitään väärin kuulemista, se vaan jaksotetaan hassusti siinä laulussa. 

Vierailija
31/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 jatkaa: Eikun siis stragedia, oli se Idan lausahdus, itsekin kirjoitin vikaan ;)

Vierailija
32/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia korvapieruja ei tule mieleen, mutta parikin kavereilta.

Yks tyyppi piti koulussa kirjaesitelmää Harry Potterista ja puhui koko ajan ROHELIKOISTA. Harry kuuluu Rohelikko-tupaan, Rohelikot voittivat tupamestaruuden jne.. Esitelmän jälkeen oli pakko huomauttaa että se on RohKelikko, kaveri väitti että no ei varmasti ole, kunnes tarkisti asian :)

Toinen ystäväni puhui pari kuukautta sitten että on alkanut kuunnella Justin Bieveriä. Right :D

Vierailija
33/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 21:22"]

Omia korvapieruja ei tule mieleen, mutta parikin kavereilta.

Yks tyyppi piti koulussa kirjaesitelmää Harry Potterista ja puhui koko ajan ROHELIKOISTA. Harry kuuluu Rohelikko-tupaan, Rohelikot voittivat tupamestaruuden jne.. Esitelmän jälkeen oli pakko huomauttaa että se on RohKelikko, kaveri väitti että no ei varmasti ole, kunnes tarkisti asian :)

[/quote]

Mä olin jo monta vuotta lukenut Pottereita, kunnes tajusin, että se yksi tupa on Luihuinen eikä Luihunen. :)

Vierailija
34/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiktak ihan varmasti lauloi "hiekkatietä Porkkalaan".

Vierailija
35/641 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulannankin lyriikat ihan varmasti menee näin: "Minä suorastaan hehkun  jaloista..."

Tai ehkä ne menikin oikeasti, että "Minä suorastaan hehkun ja loistan".

Vierailija
36/641 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pitkään, miksi koristekasvin nimi on tuoksuva-tukka, kun eihän se mitenkään muistuta hiuksia.

Vierailija
37/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparitesti. Tulin sitten Cooper-testipäivänä kouluun kumisaappaissa.

Vierailija
38/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin ihan aikuisiälle asti, että kello jäkättää. Vieläkään en ole ihan varma, sanotaanko lapsilla olevan pulla- vai pulloposket :D

Vierailija
39/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sprintteri/ printteri, joskus teini-iässä sotkin nämä.

Vierailija
40/641 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 11:00"]

Sprintteri/ printteri, joskus teini-iässä sotkin nämä.

[/quote]

Mä sotkin joskus sanat kasari ja kasarmi. Lisäksi ihmettelin sanaa kasarimusiikki. Mietin, että miten musiikki voi liittyä johonkin kattilaan.