Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennys julkisella!

Vierailija
17.05.2013 |

Sain lääkärin lähetteen rintojen pienennykseen terveyskeskuslääkäriltä. Nyt tuli kutsu plastiikkakirurgille tämän kuun lopulle!! Olen ihan innoissani asiasta ymmärrettävästi =)

Mietin kuitenkin sellaista että onko täällä sellaisia joille operaatio on julkisella puolella tehty tai sellaisia joilta plastiikkakirurgi on leikkauksen jostain syystä evännyt?

Rintani ovat suuret mutta suurempiakin on niin sillä mietin että mitä jos lääkäri ei näe leikkausta tarpeelliseksi julkisella puolella! Kokoni on 80F tai G ja rinnat roikkuu. Mitta kaulakuopasta oli se 30cm joka yksin riittäisi leikkauspäätökseen plus vielä niskavaivat päälle.

Olen 30 vuotias eli vielä aika nuori kantamaan tällaisia vanhan naisen rintoja ja ainakaan vaivat ei tästä parane. Laihdutin 10 kiloa ja rinnat pysyi ennallaan. Entinen 85E muuttui 80F/G kupiksi että ainakaan pienemmäksi ei siis tulleet =/

Jos jollain olisi kokemusta niin kuulisin niitä mielelläni lisää =)

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:04"]

seiska, mä ymmärrän hyvin, että jouduit maksaan itse, ei mitään syytä päästä kunnalliseen tuollaisilla rinnoilla.

[/quote]

Siis huom, oli paljon pidemmät kuin nuo kuvassa, samanmalliset kyllä. Henkisten kärsimysten vuoksi olis pitänyt päästä. Se lääkäri sanoi että jos olis niissä ollut massaa enemmän ja enemmän fyysisiä vaivoja niin "olisi ilomielin lähettänyt" :( . Solisluukuoppa-nännimitta meni reilusti yli minimin. Se mitta ei yksin riitä lähetteeseen.

No on mulla nyt kauniit rinnat,tosi kauniit kun olen ne Suomen parhaimmalla teettänyt :).

[/quote]

Kuka on Suomen paras, kiinnostaisi tietää?

Vierailija
22/72 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen vasta 19 vuotias, mutta 12 vuotiaasta lähtien kärsinyt rintojeni suuruudesta. Ne ovat aina niin sanotusti tiellä. Koskaan eivät mitkään vaatteet istu päälle,ja en sitä kielläkään, etteikä minua olisi sieltä asti ole vaivannut ja hävettänyt roikkuvat rintani, mutta pahinpana vaivana ovat nämä kivut. Selkä on vuoden sisällä mennyt todella huonoon kuntoon, alaselkä kivut ovat viiltäviä ja todella kovia, niskaa ja hartioita särkee lähes päivittäin. Nelisen viikkoa sitten kävin lääkärissä selkä vaivojeni takia ja hän määräsi panacodia, 1000 panadolia, 600 buranaa, sekä sirdaludia kipuihini, en enää pystynyt istumaan. Joudun päivittäis syömään panacodia, sillä selkä on niin kamalan kipeä ja buranasta eikä panadolista ole apua, sirdaludia syön vain tarvittaessa yötä vasten. Olen menossa ylihuomenna uudestaan lääkärin puheille, sillä selkä kipuni eivät ole muuttuneet miksikään, enkä tahdo lääkkeitäkään syödä yhtään pidempään, kuin on pakko. Olen alkanut miettimään voisiko rintojen pienennyksestä olla apua minulle ja voisinko ottaa sen puheeksi lääkärini kanssa? Olen 165cm, painan 69kg ja kuppikokoni on 70G. Lähinnä mietin voiko näin nuorena mennä leikkaukseen ja onko se näin nuorena viisasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen pienennysleikkausta varten sain lähetteen gynekologilta - syynä toisaalta  ryhtivaiva ja toisaalta toisen rinnan suurentuminen aiemmasta koosta. Rintani roikkuvat ja erikoislääkäri, puolen vuoden odotuksen jälkeen keskussairaalan poliklinikalla plastiikkakirurgi, mittaili niitä - mutta teki sitten päätöksen ettei rintojani pienennetä.

Näin tapauksessani säästettiin verovaroja ja koetan kohentaa vääristynytä ryhtiäni omin keinoin ja hankkia leveäolkaimelliset rintaliivit -kuppikokoni on D, joskin rinnat pursuilevat niistäkin.

Vierailija
24/72 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Onko julkisella puolella millaiset kirurgit tekemässä rintojen pienennys leikkauksia? Voikohan siihen itse vaikuttaa? Onko kenelläkään tietoa, ketä voisitte pk-seudulla suositella / ei suositella?

Vierailija
25/72 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlettaa pieniin päin rintojen pienennys niinnäkee kuvat arvista. Vaalenevat kyllä aikaa myöten mutta ei kukaan noinisoon leikkaukseen lähde pikkusyistä.

Vierailija
26/72 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvet on siitä pirullisia ettei sitä etukäteen tiedä millaiset itselle jää kun meillä kaikilla on niin erilaiset ihot ja voi tietysti tulla jotain komplikaatioitakin esim. tulehduksia.

Täytyy vain toivoa etten koskaan joudu leikkaukseen jossa tulisi iso arpi.

Minulla on pieni "leikkausarpi" johon tuli vain 6 tikkiä mutta vaikka se parani hyvin niin arpi muuttui paksuksi ja punaiseksi ja kesti monta vuotta ennenkuin vaaleni :(

Vierailija
27/72 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa moni neuvoo asiassa, josta ei ole mitään kokemusta eli ei omaa suuria rintoja. 

Lopputulos riippuu niin paljon kirurgista ja omista rinnoista sekä ihokudoksesta miten käyttäytyy ja paranee.

Itsellä leikattiin Patrician rintaliivikoosta 85H kokoon 85E (entinen DD) ja rintarauhaskudosta poistettiin enimmäkseen ja poistunut määrä oli hieman alle 2 kg. Laihdutus ei auttanut, koska rintarauhaskudosta ei poistu laihduttaessa, ainoastaan rasvakudosta poistuu.

Olen tyytyväinen tulokseen ja arvetkin hyvin haaleat ja sileät. Nännien tuntoherkkyys ei huonontunut vaan jopa hieman parani (?), tosin oli alkujaakin hyvin herkät. Tunnottomuutta oli monta vuotta itse rinnoissa ja varsinkin alaosassa rintoja, nyt ei enää ollenkaan eli täysin parantuneet.

Yksi raskaus oli pienennyksen jälkeen eikä otettu riskiä voinko imettää, koska jos maito olisi noussut rintoihin ja rintatiehyet leikkauksesta poikki (sitä ei voinut tietää) olisi tilanne ollut ikävä maidon pakkautessa ulos pääsemättä rintoihin. Tähän annettiin yksi ainoa lääketabletti synnytyksen jälkeen, joka esti kokonaan maidon muodostumisen. En tuottanut maitoa ennen leikkaustakaan eli yleensä suuret nimenomaan rintarauhaskudosta paljon sisältävät rinnat eivät voi tuottaa maitoa, joten tuskin sitä olisi edes tullut suurempaa määrää tuolloinkaan. Leikkausta ennen saatiin maitoa tulemaan vaan lääkkeen avulla, joita ei voi käyttää kuin sen parisen viikkoa. Raskaus ei vaikuttanut rintoihin mitenkään enkä osaa sanoa miksi, raskaudessa ei tullut yhtään ylikiloa enkä imettänyt, joten johtuisiko siitä.

Rinnat olivat pulleat ja suuret, ei niinkään roikkuvat. Ryhti oli huonontunut raskaiden rintojen vuoksi siitä huolimatta, että ostin liivit ainoastaan ja vain liivikaupoista tai suurten tavaratalojen liiviosastoilta kuten nytkin enkä ikinä mitään halpisliivejä.

Vaatteita ei saanut koskaan oikeaa kokoa, koska rintojen perusteella jouduin ostamaan vaatteita, joissa olkapäät olivat liian suuret tai roikkuivat päällä kuin teltta tai koska olen vyötäröltäni kapea olivat ne telttoja päälläni, päänsärkyä oli usein, koska niskoissa muutenkin kulumia ja rinnat painoivat aiheuttaen niskasärkyjä.

Miehet "kuolasivat" rintojeni perään hyvin usein ja kaikkialla ja jopa naisilta sain positiivista ihailua. Osa puhui rinnoilleni eikä minulle. Se tuntui ikävältä sillä se ei aina ole myönteistä huomiota eikä tunnu kivalta. Tätä monen on vaikea ymmärtää, mutta isorintaiset tietävät mistä kirjoitan. Myös osa täysin tuntemattomista miehistä saattoi käydä myös suoraan kiinni rintoihini.

Sellainen, jolla ei ole kyseistä vaivaa EI VOI kertoa omaa näkemystään asiasta, vain sellainen tietää jolla ko. vaiva on tai on ollut. 

Olen tyytyväinen pienempiin ja pyöreisiin rintoihini ja kokokin on sopiva eli ei liian iso eikä pieni. Oli ihanaa löytää sopivampia vaatteita, nähdä heti parantunut ryhti, kädet liikkuivat normaalisti eikä ottaneet kiinni sivuilta rintojen vuoksi, en näyttänyt enää lihavalta rintojeni takia ja pääsin irti niska-, ja päänsäryistä sekä ajoittaisista lapakivuista.

Kannattaa miettiä kenen antaa leikata ja millä tekniikalla. Jos jollakin on huonosti arpeutuva iho niin miettisin kaksi kertaa. Tuota en itselläni pelännyt sillä olin huomannut kuinka pahatkin loukkaantumisarvet haalenivat sileiksi ja valkoisiksi, joten en sellaista pelännyt.

Komplikaatioita tuli eli toinen rinta keräsi nestettä (leikkaustekniikka, joka mahdollistaa pyöreät rinnat aiheuttaa tuon helpommin) ja jouduttiin molemmat avaamaan uudelleen ja jos olisi huonommin parantuva iho niin arpia olisi enemmän. Arvista näkee kun on leikattu eli ne ovat minulla ihan tasaiset, ei tunnu käteen ollenkaan ja näkyy vaaleana, jos katsoo hyvässä valossa.

Kannattaa lukea blogeja aiheesta.

Vierailija
28/72 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksaa leikkaus?

Vierailija
29/72 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksaa leikkaus?

Vierailija
30/72 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella leikataan liikaa isoja rintoja. Todella nuorilta naisiltakin. Usein pelkkä liikunta ja hyvät liivit auttaisi. Mutta nykymaailmassa kaikki poikkeava on pahasta. Mediassa hehkutetaan paljon näitäkin leikkauksia haitoista kertomatta. Kannattaa lukea aiheesta, esim Lihaan leikattu kauneus.

T. 65K. Rintsikat tilaan ulkomailta ja ongelmia ei ole. Leikkaus voi jollekin toki olla oikeasti tarpeellinen, muttei kaikille isorintaisille.

Vierailija
31/72 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:15"]

Up. Onko kukaan lähiaikoina menossa? Millaisilla mitoilla? Itse olen jonossa julkiselle, puoli vuotta kuulemma on normijonotusaika (hoitotakuu). Jonoon pääsy ei ollut kohdallani suinkaan mikään läpihuutojuttu, vaikka keskustelupalstoilta olen aiemmin saanut kuvan, että kunhan kriteerit täyttyvät, niin leikkaukseen pääsee ilman muuta. Useissa kriteereissä, joita netissä on, puuttuu se "400g sääntö", eli poistettavaa pitäisi ilmeisesti olla jotakuinkin 400g / rinta, jotta leikkaukseen mennään. Olen kuulemma rajatapaus, mutta jonoon kirurgi minut kuitenkin laittoi. Jännittää vaan, että vieläkö minut voidaan käännyttää sairaalasta, kun keväällä kutsu käy. Olisi kiva kuulla tuoreita kokemuksia leikkauksesta ja mietteitä jonotuksesta tai leikkausta harkitsevilta.

[/quote]

Multa leikattiin vain tuo hieman yli 400 g per rinta. Jälkikäteen ajatellen, jos olisin saanut tarpeeksi fysioterapiaa ja olisi löytynyt oikeankokoisia hyviä liivejä, en olisi leikkaukseen mennyt. Ei mielestäni kannattanut.

Vierailija
32/72 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:51"]

Julkisella leikataan liikaa isoja rintoja. Todella nuorilta naisiltakin. Usein pelkkä liikunta ja hyvät liivit auttaisi. Mutta nykymaailmassa kaikki poikkeava on pahasta. Mediassa hehkutetaan paljon näitäkin leikkauksia haitoista kertomatta. Kannattaa lukea aiheesta, esim Lihaan leikattu kauneus. T. 65K. Rintsikat tilaan ulkomailta ja ongelmia ei ole. Leikkaus voi jollekin toki olla oikeasti tarpeellinen, muttei kaikille isorintaisille.

[/quote]

Olen samaa mieltä, tuntuu että monet suuririntaiset ajattelevat että koska heillä on kipuja, kaikilla muillakin suuririntaisilla täytyy olla. Se on oikeastaan loukkaavaa kun joku puolituttu voivottelee että eikö sinulla ole kipuja kun minulla on jo näiden omieni kanssa.

No, täytyy kai olla kiitollinen että minulle ei ole minkäänlaisia ongelmia rinnoistani koitunut, ja rakastan näitä eniten kropassani. Toki ymmärrän että jos on kokeillut jo kaiken mahdollisen liikunnan ja liivit, eikä ole apua saanut niin leikkaus on ainoa vaihtoehto. Mutta hirveän monella se tuntuu nykyään olevan jo ensimmäinen vaihtoehto listalla.

-80K

Vierailija
33/72 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut homeopaattisia hoitoja vaihtoehdoksi.

Leikkaus kuullostaa aika radikaalilta vaihtoehdolta.

Vierailija
34/72 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas... Kyllä väsyttää lukea noita "laihduta s..tana" kommentteja. Ei ole ylipainoa eikä tarvetta laihduttaa. Rinnat ovat olleet aina isot. Ja hankalat. Kivuliaat. Lenkille sidon itseeni kahdet liivit, jotka on -yllätys yllätys- tilattu netistä. Eikä siltikään tuki riitä, painavat paljon. Mitat ovat 70f/g. Nukkuminen on hankalaa, täytyy aina "asetella" tissit. Kumartuminen on hankalaa, kun tissit tulevat kirjaimellisesti naamalle ja estävät hengityksen. Kyllä näitä vaivoja on, ja oikeasti isorintaiset ne tietävät. 

Onnekas olen, sillä olen menossa leikkaukseen loppukeväästä. Odotan sitä kuin kuuta taivaalta. Minua eivät arvet haittaa, haluan vain eroon tästä taakasta. Jos muita komplikaatioita tulee, niin sitten tulee. Olen kärsinyt valtavista rinnosta niin paljon ja kauan, että otan tämän riskin ilomielin vastaan. Lapset on tehty, joten imetysasiat eivät ole enää ajankohtaisia. 

Vierailija
35/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattako leikkaukseen mennä jos haluaa myöhemmin saada lapsia? itsellä on ikää 34v, normipaino, 155cm pituutta ja kuppikoko 65G tai H ja roikkuvat, haluaisin harrastaa liikuntaa niinkuin ennenkin, mutta vaikea löytää tukevia urheilurintsikoita, jotka ei painaisi hartioita.

Vierailija
36/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on leikkauksen riskit ja kuinka suuria ovat?

Vierailija
37/72 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:51"]

Julkisella leikataan liikaa isoja rintoja. Todella nuorilta naisiltakin. Usein pelkkä liikunta ja hyvät liivit auttaisi. Mutta nykymaailmassa kaikki poikkeava on pahasta. Mediassa hehkutetaan paljon näitäkin leikkauksia haitoista kertomatta. Kannattaa lukea aiheesta, esim Lihaan leikattu kauneus. T. 65K. Rintsikat tilaan ulkomailta ja ongelmia ei ole. Leikkaus voi jollekin toki olla oikeasti tarpeellinen, muttei kaikille isorintaisille.

[/quote]

Olen kanssasi samaa mieltä. Rintani ovat kokoa 80 H, ikääkin on jo yli viidenkymmenen, mutta hyvin olen rintojeni kanssa pärjännyt. Olen kyllä aina panostanut hyviin rintaliiveihin, maksoi mitä maksoi.

Ryhtini alkoi jossain vaiheessa huonontua. Aloitin joogaharrastuksen, jonka avulla ryhdistäni tuli oikein hyvä ja sen lisäksi rintani muuttuivat kauniimman mallisiksi, siis vielä vanhemmalla iällä.

Monille todellakin saattaisi auttaa liikunta. Riskit ovat olemattomat, joten kannattaisi ainakin kokeilla ennen leikkaukseen hakeutumista, ellei ongelma ole valtava.

Vierailija
38/72 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 lisää vielä; joogan avulla olen päässyt myös eroon niska-hartiaseudun kivuista, eikä niskapatista ole jälkeäkään.

Vierailija
39/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon suoraan että epäreilua että teidän suuri rintaisten rinnat korjataan verorahoilla silloin kun suurin syy on se että ne roikkuu ja ovat omasta mielestä mummomalliset. Epistä. Minä jouduin itse korjauttamaan omat riipparini, omalla rahalla.

Suurimmalle osalle se suurin syy on just tämä rintojen ulkonäkö ja suuririntaisten on helppo valittaa vaivoja. Osalla tietysti on isotkin vaivat osalla lievät ja joillain ei ollenkaan ja silti saavat leikkauksen, niin epistä :(

Vierailija
40/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne vaivat ole ihan paljaalla silmälläkin nähtävissä kun kaularankaan on tullut patti ja ryhti mennyt kasaan?? Ei pelkästään näytä vaan myös tuntuu kipeältä! Sinä olet siin vain nostatuttanut rintasi? Minulta tulee lähtemään myös sitä tavaraa sieltä eli kokokin pienenee radikaalisti.

Ei kadehdita toisten vaivoja eihän? Tietenkin se on plussaa että rintojen ulkonäkökin varmasti kohentuu mutta olen minä näilläkin tisseillä siinä suhteessa pärjännyt ja kehuja saanut =)

Veroja maksan minäkin ja maksetaan me joka tapauksessa niitä veroja, pääsin leikkaukseen tai en että sitäkään on turha murehtia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi