Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennys julkisella!

Vierailija
17.05.2013 |

Sain lääkärin lähetteen rintojen pienennykseen terveyskeskuslääkäriltä. Nyt tuli kutsu plastiikkakirurgille tämän kuun lopulle!! Olen ihan innoissani asiasta ymmärrettävästi =)

Mietin kuitenkin sellaista että onko täällä sellaisia joille operaatio on julkisella puolella tehty tai sellaisia joilta plastiikkakirurgi on leikkauksen jostain syystä evännyt?

Rintani ovat suuret mutta suurempiakin on niin sillä mietin että mitä jos lääkäri ei näe leikkausta tarpeelliseksi julkisella puolella! Kokoni on 80F tai G ja rinnat roikkuu. Mitta kaulakuopasta oli se 30cm joka yksin riittäisi leikkauspäätökseen plus vielä niskavaivat päälle.

Olen 30 vuotias eli vielä aika nuori kantamaan tällaisia vanhan naisen rintoja ja ainakaan vaivat ei tästä parane. Laihdutin 10 kiloa ja rinnat pysyi ennallaan. Entinen 85E muuttui 80F/G kupiksi että ainakaan pienemmäksi ei siis tulleet =/

Jos jollain olisi kokemusta niin kuulisin niitä mielelläni lisää =)

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä piennettiinkin, mutta en saanut lähetettä kun en ollut niin kipeä että Olisin "tarvinnut".  Mun olis tarvinnut saada lähete henkisten vaivojen vuoksi.

Mulla oli siis tällaiset mutta vielä "pidemmät" ja arpiset. Painoa niissä ei siis ollut niin paljoa kuin suurimmissa mutta sitäkin rumemmat.

http://www.easybabylife.com/image-files/saggybreasts.jpg

Vierailija
42/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiska, mä ymmärrän hyvin, että jouduit maksaan itse, ei mitään syytä päästä kunnalliseen tuollaisilla rinnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoiset rintasi oli ennen pienennystä ja sen jälkeen? Minun rinnat ovat suunnilleen tuollaiset kuin laittamassasi kuvassa paitsi alaosassa ehkä enemmän rintakudosta. Arpia ei juurikaan enää ole kun ne ovat niin vaalenneet.

Minulla siis rintakudosta varmaan koko rinta! Minulta on poistettu jo vuonna 2005 rintakudosta kainaloista reilusti. Koko kainalon mittaiset isot arvet tuli mutta niistä ei enää ole näkyvissä mitään. Rintoihinkaan ei varmasti tule arpia jäämään mutta ei haittaa vaikka jäisikin!

Vierailija
44/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:04"]

seiska, mä ymmärrän hyvin, että jouduit maksaan itse, ei mitään syytä päästä kunnalliseen tuollaisilla rinnoilla.

[/quote]

Siis huom, oli paljon pidemmät kuin nuo kuvassa, samanmalliset kyllä. Henkisten kärsimysten vuoksi olis pitänyt päästä. Se lääkäri sanoi että jos olis niissä ollut massaa enemmän ja enemmän fyysisiä vaivoja niin "olisi ilomielin lähettänyt" :( . Solisluukuoppa-nännimitta meni reilusti yli minimin. Se mitta ei yksin riitä lähetteeseen.

No on mulla nyt kauniit rinnat,tosi kauniit kun olen ne Suomen parhaimmalla teettänyt :).

Vierailija
45/72 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vyöhyketerapiaa

Vierailija
46/72 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen menossa mitä luultavimmin kesällä leikkaukseen. Ikää ei minulla ole kuin 18v mutta rintani ovat silti 70HH. Hyvä jos joillakin ei suuret rinnat ole haitaksi, mutta itselläni on muodostunut jo haavat rintojen alle, koska rintani ovat niin painavat. Rintaliivini ovat myös ostettu ihan rintaliivikaupasta myyjän ohjeistuksella, joten väärän kokoisista liiveistä ei tällä kertaa ole kyse.

Odotan innolla leikkausta. Minua ei pelota se, etten pysty pakosti imettämään, sillä nykypäivänä on runsaasti korvikkeita yms. Minua ei pelota myöskään arvet, sillä kehostani niitä kyllä muutenkin löytyy ja ennen kaikkea, kuka rintojeni arvet lopulta näkee? Lähinnä vain minä ja poikaystäväni ja kumpaakaan ei haittaa. Komplikaatioriski mieityttää mutta olen kuitenkin nuori perusterve nainen eikä ylipainoa ole kuin pari hassua kiloa, joten riski on loppujenlopuksi aika minimaalinen.

Paljonko olette muuten saaneet niitä pisteitä? Itse sain täydet 100p.

Vierailija
47/72 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison rintaleikkauksen läpikäyneenä voin kertoa, reilusti yli kilo meni kummastin rinnasta!

Mutta joo, se mikä useimmalta jää huomaamatta niin ei se toipuminen siitä leikkaukasesta ei tosiaankaan ole mikään viikko tai kaksi, itse jouduin nukkumaan noin 8 kuukautta selälläni.

Ison rintaleikkauksen jälkeen et pysty edes kahvikuppia nostamaan ilman kipua moneen viikkoon!

ja mitään et pysty nostamaan lattialta tai mitään raskasta tai haavat aukeaa, itsele tuli metrin haavat rintojen pienennysleikkauksesta kunnalla. En kadu mutta varmaan kannattaa varautua isoihin leikkaushaavoihin.

Vierailija
48/72 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuolla aiemmin leikkauskokemuksestani. Tuolloin 18.5. leikkauksesta oli viikko. Nyt on jo reilut kolme viikkoa takana. Kova homma ollut. Tikit poistettiin viime maanantaina ja päivä sen jälkeen oli tapaaminen leikanneen kirurgin kanssa. Haavat olivat hänen mielestään parantuneet ihan ok, ja joitakin tikkejä oli vielä jäänyt ja niitä poistettiin lisää. Samalla kirurgi totesi, että rintoihin on kertynyt nestettä ja nestettä poistettiin samantien, puristelemalla. Erittäin epämiellyttävä toimenpide. Tuntoa rinnoissa on osittain ja jotenkin kaikki kosketus tuntuu tällä hetkellä epämiellyttävältä. 

Rinnat on kipeät ja haavahoitoja tehdään sairaalassa nyt päivittäin viikon ajan, kunnes jälleen tapaan kirurgin. Yritän kuitenkin pitää positiivisuutta yllä ja odotan sitä päivää, että voin elää normaalisti, ilman kipua. Vihlomiset ja särky on kyllä jo vähentyneet ja nesteenpoiston jälkeen rinnat muuttuivat jotenkin mukavamman näköisiksikin. Kyllä tästä hyvä tulee : )

Vierailija
49/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että leikkausta sulta evätään, ole onnellinen, että pääset!

Vierailija
50/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota varmuuden vuoksi mukaasi reseptit ja lääkärintodistukset noista niskavaivoista. Todennäköisesti niitä ei tarvitse näyttää, mutta niistä saatetaan keskustella. Sinun kohdalla ei varmaan ole muuta ongelmaa kuin ikä: lapset tulisi olla tehtynä, sillä imetys ei välttämättä onnistu leikkauksen jälkeen. Raskaus myös muuttaa rintojen muotoja, joten leikkauksesta ei sitten ole samaa hyötyä. Haastattelussa sinun tulee korostaa noita terveydellisiä puolia, sillä kosmeettisin perustein leikkausta ei tehdä. Lääkärit kyllä tietävät, että moni varsinkin nuorempi nainen haluaa leikkaukseen saadakseen ryhdikkäämmät rinnat, mikä on kyllä ihan ymmärrettävää.

Uskon, että sinulla on hyvä mahdollisuudet. Omat mittani olivat paljon pienemmät ja pääsin silti. Tsemppiä arviointiin!

Vierailija
51/72 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista =)

Lapset ovat jo tehty, niitä kolme ja nuorinkin jo 3 vuotias.

Mikähän olisi realistinen kuppikoko? Haaveilen C kupista mutta D kuppiinkin olisin tyytyväinen. Jos olisin hoikempi niin A tai B olisi unelma! Minulla on alkanut ryhti huonontumaan ja olkapäät ovat eteenpäin kääntyneet =( Vielä 10 vuotta sitten sain kehuja hyvästä ryhdistä! Voi kun pääsisi nopsaan leikattavaksi! Tietysti kesä ei ole parasta aikaa leikata..

En tiedä kuinka nopeaan pääsee kun julkisella ilmeisesti ruuhkaa niin sain ajan yksityiseltä puolelta. Jotenkin ajattelisin että siellä leikkaisi nopeampaa?

Vierailija
52/72 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viikko leikkaukkauksesta ja tässä vähän faktoja. Iso leikkaus. Yli kilo poistettiin molemmista rinnoista. Leikkausta suunniteltiin yhdessä plastiikkakirurgin kanssa pari vuotta, kunnallisella puolella. Leikkaukseen hakeuduin, koska olen 45-v, lapset tehty, ja liikkuminen erittäin hankalaa suurten rintojen vuoksi. Koko ennen leikkausta 85 f tai 90 f, riippuen merkistä ja mallista.

Kulunut viikko on ollut erittäin raskas, ajoittain olen jopa katunut tätä prosessia kipujen ja jonkilaisen järkytyksen vuoksi. Mutta...usko silti on vakaa ja tiedän että tämä kuuluu asiaan. Pikkuhiljaa toipuminen ja sopeutuminen asiaan alkaa. Haavat ovat suuret ja kivuliaat, nukkuminen on hankalaa. Mutta, joka yö kuitenkin parempi ja lääkkeet auttavat. Oma hoito on erittäin tärkeää. Hygienia on erittäin tärkeä niin haavojen paranemisen kannalta, kuin myös tulevien arpien kannalta.

Minulle päätös hakeutua tähän leikkaukseen oli pitkän, vuosien harkinnan tulos. Olen lukenut asiasta ja keskustellut eri asiantuntijoiden kanssa ja olin mielestäni erittäin hyvin perillä siitä, mitä tuleman pitää. Silti leikkauksen jälkeen olen törmännyt monenlaisiin tuntemuksiin, kuten esim. siihen, että ovatpa rinnat nyt tosi pienet. Vielä en ole edes lopullista tulosta nähnyt, kun teipit peittävät suuren osan rinnoista. Tunnottomuutta on ja ilmeisesti tunto pikkuhiljaa palailee, kun kihelmöi. Tukiliivejä pitää käytää nyt yötä päivää kuukauden ajan ja näin tietenkin teen, vaikka mieli tekisi riisua kaikki kiristävä ja hankaava pois.

Pienistä paranemisen merkeistä ja mielenkin piristymisestä koostuvat nämä toipilas päivät. Pieniä kävelylenkkejä teen ja odotan että pääsen juoksemaan ja tekemään kaikkea sitä, mitä olin estynyt tekemään suurien rintojen kanssa.

Jokainen tekee omat ratkaisunsa oman kehonsa suhteen ja tämä oli minun ratkaisuni ja tämmöisiä tuntemuksia tällähetkellä. Mielenkiintoista seurata uutta kehon kuvaa ja sopeutumista tähän suureen muutokseen. En osaa suositella tätä kenellekään, jokaisen pitää itse punnita plussat ja miinukset. Minulla on kuitenkin edelleen enemmän plussia matkassani : )

Hyvää kesää kaikille!

Vierailija
53/72 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:04"]

[/quote]

Siis huom, oli paljon pidemmät kuin nuo kuvassa, samanmalliset kyllä. Henkisten kärsimysten vuoksi olis pitänyt päästä. Se lääkäri sanoi että jos olis niissä ollut massaa enemmän ja enemmän fyysisiä vaivoja niin "olisi ilomielin lähettänyt" :( . Solisluukuoppa-nännimitta meni reilusti yli minimin. Se mitta ei yksin riitä lähetteeseen.

No on mulla nyt kauniit rinnat,tosi kauniit kun olen ne Suomen parhaimmalla teettänyt :).

[/quote]

Enpä oikein ymmärtänyt, mitä vikaa noissa kuvan rinnoissa oli, ihan tavalliset normaalit rinnat.

Sinulla on selkeästi jotain ongelmia suhteessa kehoosi. Rintaleikkausta paremmin olisi voinut toimia terapia kohdallasi.

Vierailija
54/72 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jonossa - parin kuukauden kuluttua tulossa leikkaus. Vartta minulla on 155 mutta kuppikoko 70I. Ikää päälle 30 ja lapset tehty. Kaponen ja pätkä varsi siis ja vapaana heiluen lolloilla lyhyempi matka napaan kuin kaulaan :D. Näitä ei yksinkertaisesti saa sullottua mihinkään. Lasten myötä kuppikoko kasvoi, ennen lapsia oli 70G, siihen päälle 10kg laihtuminen, joka ei tisseissä näkynyt missään. Minulla ei siis pahemmin mitkään laihduta saatanat auta, näin totesi kirurgikin, joka tuumi, että "hyötyy todenäköisesti huomattavasti" pienennyksestä. Ei ne julkisella huvin vuoksi leikkaa. Ne, joille on se jo tehty, ovat sanoneet, että paras päätös ikinä! Mutta jännittäähän tuo, ei mistään pienestä asiasta kyse.

Vierailija
55/72 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi yksityiselle pienennykseen menevä 39v lapset tehnyt nainen. Rintavarustus n. 85-90 f tai g...ei ole löytynyt mitään sopivaa kokoa. Meillä kunta ostaa leikkaukset yksityiseltä joten sen takia ei julkista. Olen aina kärsinyt isoista rinnoista ja kärsinyt sen, että tisseille puhutaan ei mulle. Samoin kommentit, että noihan on kun pitsalautaset....vaatteiden etsintä aivan järkkyä kun aina kaikki kinnaa tissesitä. Tai bikinit joista tissit tursuaa huolella vaikka mittalapussa lukee f 90 😨. 15v ajalta selkä ja niska/hartiavaivat. Nyt keväällä Tuli välilevynpullistuma ja sen tuloksena lääkäri sattukin huomaan kuinka rintaranhan nikamat oli kaikki painuneet kasaan. Fysioterapeutti oli kauhuissaan, että miten pystyn elämään tälläisen kropan kanssa...nyt päällä ollut rinnanalueen nikamalukko n. 2kk jota kukaan ei saa auki 1h pidemmäksi ajaksi. Ensivkolla tulee aika toimenpiteeseen😊

Vierailija
56/72 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostellaas... Kyllä väsyttää lukea noita "laihduta s..tana" kommentteja. Ei ole ylipainoa eikä tarvetta laihduttaa. Rinnat ovat olleet aina isot. Ja hankalat. Kivuliaat. Lenkille sidon itseeni kahdet liivit, jotka on -yllätys yllätys- tilattu netistä. Eikä siltikään tuki riitä, painavat paljon. Mitat ovat 70f/g. Nukkuminen on hankalaa, täytyy aina "asetella" tissit. Kumartuminen on hankalaa, kun tissit tulevat kirjaimellisesti naamalle ja estävät hengityksen. Kyllä näitä vaivoja on, ja oikeasti isorintaiset ne tietävät. 

Onnekas olen, sillä olen menossa leikkaukseen loppukeväästä. Odotan sitä kuin kuuta taivaalta. Minua eivät arvet haittaa, haluan vain eroon tästä taakasta. Jos muita komplikaatioita tulee, niin sitten tulee. Olen kärsinyt valtavista rinnosta niin paljon ja kauan, että otan tämän riskin ilomielin vastaan. Lapset on tehty, joten imetysasiat eivät ole enää ajankohtaisia. 

Mulla on 70G kuppikoko enkä koe että nämä olisivat mitenkään häiritsevän isot, saatika että tulisivat naamalle kun kumartuu. Ja mulla on roikkuvat rinnat, ei mitkään pystyt ja kiinteät. Toki ovat isommat kuin keskiverorinnat. Oletkohan ihan oikeassa kuppikoossa? Tuo mun 70G on muuten UK kuppikoko, taitaa vastata EU kokoa 70I. Kuulostaa että monella muullakin on tässä ketjussa rintaliivin koko hakusessa. 

Vierailija
57/72 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän kokoiset liivit, vääränlainen leikkaus liiveissä, harrastakaa punttisalia, ja kehittäkää hartialihaksia. Itselläni on lääkärin mukaan kookkaat rinnat,ja olen viisikymppinen. Harrastan punttisalia ja olen ryhdikäs. Jollain laiskemmalla löllöllä varmaan tuottaisi ongelmia rinnat.

Eräs tuttavani lääkäri hänkin, kertoi että jotkut naiset kuvittelevat rintojen pienennyksen olevan kuin rintojen kohotus, tosiasiassa rintakudosta poistetaan huomattava määrä. Laiska löllö leikkauttaa rinnat. Liikkukaa.

Vierailija
58/72 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin omani väärään ketjuun.  Mutta asiaan, mietityttää. Olen melko nuori, alle 30v, lapseton. Tissien kasvu otti vallan vasta parikymppiä täytettyäni. Nyt mennään 70G-kupin löllöttimillä, toinen vielä asteen suurempi. Niska aina jumissa, sitä se on tosin ollut nuorempanakin, mutta nyt vielä pahemmin ja seurauksena päänsärkyä/migreeniä. Pituus toisessa nippanappa yli 27, toisessa juuri alle. Mahtaakohan mun täytyä sitten vain odottaa, että ne valahtavat painovoiman ansiosta pari senttiä alemmas? Vai kannattaako muutenkin odottaa, kun olen vielä nuori? Syöpä pelottaa, mutta nämä ovat aika painavat ja luultavasti pienennysleikkauksella ne varmasti nousisivat ylemmäs. Roikkuminen on todella rumaa ja vie kyllä viimeisimmätkin itsetunnon rippeet. 

Lapsia ajattelin joskus tehdä, mutta se ei ihan lähitulevaisuudessa näy näin ilman miestä, tulevat migreenit kylläkin. Ajatuksia? 

Ja siis en ole ylipainoinen, ainakaan vielä. 

Vierailija
59/72 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ison rintaleikkauksen jälkeen et pysty edes kahvikuppia nostamaan ilman kipua moneen viikkoon!

ja mitään et pysty nostamaan lattialta tai mitään raskasta tai haavat aukeaa, itsele tuli metrin haavat rintojen pienennysleikkauksesta kunnalla. En kadu mutta varmaan kannattaa varautua isoihin leikkaushaavoihin.

Riippuu ihan tapauksesta. Minä nostelin jo leikkausta seuraavana päivänä ostoskassia pakon edessä vaikka ei olisi kuulemma saanut nostaa maitopurkkia painavampaa. Lattialtakin pystyin nostelemaan ilman mitään ongelmia. Raskaampia nosteluita vältin. Mitään ongelmia ei nuo nostelut ja kumartelut minulle aiheuttaneet, ei auenneet haavat tms. Rintakudosta lähti yhteensä 1 kg.

Vierailija
60/72 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärän kokoiset liivit, vääränlainen leikkaus liiveissä, harrastakaa punttisalia, ja kehittäkää hartialihaksia. Itselläni on lääkärin mukaan kookkaat rinnat,ja olen viisikymppinen. Harrastan punttisalia ja olen ryhdikäs. Jollain laiskemmalla löllöllä varmaan tuottaisi ongelmia rinnat.

Eräs tuttavani lääkäri hänkin, kertoi että jotkut naiset kuvittelevat rintojen pienennyksen olevan kuin rintojen kohotus, tosiasiassa rintakudosta poistetaan huomattava määrä. Laiska löllö leikkauttaa rinnat. Liikkukaa.

T: ignorantti joka ei tiedä mistään mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä