Täytyykö miehen saada katsoa lätkämatsi rauhassa?
Tässä ruokkiksella kirjoitanl ja mietin, että illalla tulee sitten riitaa... Lapset haetaan päiväkodista, ovat kierroksilla ja vaativat illalla vanhempien huomiota ja huolenpitoa ja illalla alkaa lätkäpeli 18.15. Tiedän, että miehen kommentti on "se on Suomen peli, mä katson sen aivan varmasti!". Mies on sohvalla nauliintuneena, kun lapset riekkuvat, tarvitsevat iltapuurot ja kylvyt ja sadut jne.. eli hommat kaatuisi mulle. Raivostuttaa jo valmiiksi. Mies sai viikonloppunakin katsoa pelinsä rauhassa ja hoidin lapset - mikä oikeus sillä käyttää arki-ilta siihen? Vaikken pelistä välitä, olisi minustakin kiva heittäytyä kirjan ääreen ja ottaa rennosti ilta, mutta lapset on hoidettava joka päivä. Mites teillä asia menee?
Kommentit (86)
Marry me baby!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:27"]
Miehenä mä lähtisin kanssa tuosta vastavuoroisesta vapaaillasta. Eli jos se sun mies haluaa välttämättä katsoa sen pelin, niin anna hänen katsoa se ÄLÄKÄ syyllistä häntä siitä. Jokainen vanhempi on ansainnut välillä omaa aikaa ja jos häntä kerran kiinnostaa tuo peli, niin suo se hänelle. Idea sipsien ja limpparin ostamisesta hänelle on hyvä.
Ja hommahan ei tosiaan ole yksipuolinen eli samalla kun istutat miehen siihen sohvalle, niin ilmoita hänelle, että sä olet sitten ensi viikolla tiettynä iltana menossa "ihan mihin haluat" eli varaat vaikka sen lukuillan, elokuvan tai vaikka shoppailureissun.
[/quote]
mies ei piittaa lätkästä mut MUN pitää saada katsoa matsi rauhassa!
Onhan se aivan sama miten matsia katsotaan ja miten se menee. Kaikista tärkeintä se mitä minä kirjoitan ja miten tuon esille itseäni netissä ja kuinka saan touhuta siellä rauhassa sekä kirjoitella siellä sitä sun tätä ja yrittää herättää huomiota jutuillani. Millään muulla ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 11:48"]
Tässä ruokkiksella kirjoitanl ja mietin, että illalla tulee sitten riitaa... Lapset haetaan päiväkodista, ovat kierroksilla ja vaativat illalla vanhempien huomiota ja huolenpitoa ja illalla alkaa lätkäpeli 18.15. Tiedän, että miehen kommentti on "se on Suomen peli, mä katson sen aivan varmasti!". Mies on sohvalla nauliintuneena, kun lapset riekkuvat, tarvitsevat iltapuurot ja kylvyt ja sadut jne.. eli hommat kaatuisi mulle. Raivostuttaa jo valmiiksi. Mies sai viikonloppunakin katsoa pelinsä rauhassa ja hoidin lapset - mikä oikeus sillä käyttää arki-ilta siihen? Vaikken pelistä välitä, olisi minustakin kiva heittäytyä kirjan ääreen ja ottaa rennosti ilta, mutta lapset on hoidettava joka päivä. Mites teillä asia menee?
[/quote]
Mitä hemmetin hoitamista niissä on? Minkä ikäisiä ne on? Mitään satuja ei edes pitäisi lukea lapsille.
Miten voit saada suuren ongelman parin lapsen hoitamisesta? On meilläkin lapsia ja katsomme Suomi pelit.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:06"]
Ei meillä ainakaan tuohon aikaan illalla pidetä televisiota auki. Ei se tee lapsille hyvää, Pikku Kakkosen katsovat välillä mutta kuuden jälkeen tv kiinni ja meillä aikuisilla rauhaa katsoa kun lapset nukkuvat kahdeksan jälkeen. Mieskin voi katsoa pelin läppäriltä sen jälkeen rauhassa, mutta tuohon aikaan tehdään perheen iltatoimia ja annetaan aikaa lapsille.
[/quote]
:D
[/quote]
Mitä hemmetin iltatoimia? Olen kasvanut viiden sisaruksen kanssa. Olen kasvattanut neljä lasta täysi-ikäisiksi ja kaksi muuta on kasvamassa. Enkä tajua mitä hemmetin rutiineita teillä on kun niin paljon pitää valmistella ja olla kaksi ihmistä tekemässä puoli iltaa niitä?
Noissa pesuissa ja nukkumaan menemisessä kestää muutama hassu minuutti eikä siinä juurikaan mitään tarvitse tehdä
Meillä meni äsken niin, että mies oli kotona 2-vuotiaan kanssa ekan erän ajan, minä 4-vuotiaan kanssa kaupassa. Sitten lapset sanoivat, että haluavat olla ulkona, ja mies sanoi että ok, mennään vaan.
Nyt on toka erän touhunnut lasten kanssa, äsken kävi kysymässä pelitilannetta. Kohta tulee varmaan tuomaan lapset iltapuurolle ja huolehtii iltapalahommat. Minä teen ruokaa huomiseksi valmiiksi ja pitäisi pakata huomista työmatkaa varten tarpeelliset tavarat...
Lapsille täytyy lukea satuja. Varsinkin alle 6 v ja 6 v osaa jo lukea. Silti ohjata ja katsoa mitä lukevat.
Tärkeintä tosiaan on voida höpöttää netissä omista tekemisistään, että nyt teen tätä, nyt mies sitä ja lapset tätä. Sitä ei saa häiritä mikään, siihen rinnalla ei jääkiekko-ottelu ei ole yhtään mitään. Eikä niitä pelejä ole kuin tosi harvoin. Mutta netti on aina ja jokaisena hetkenä. Sille täytyy pystyä pyhittymään koko ajan.
No ap. MITES TEILLÄ NYT SITTEN MENI TÄMÄ LÄTKÄ- ILTA?
Kyllä saa katsoa. Ei kai niitä lapsia tarttte joka ilta kylvettää?
Ehkä teet tästä hankalampaa mitä onkaan.
Mielenkiintoista, miten noi iltahommelit hoituu ihan sujuvasti niissä perheissä, joissa molemmat vanhemmart haluaa katsoa sen ottelun. Ongelma löytyy niissä perheissä (ei kaikissa) joissa vaan isä on kiinnostunut ottelun katsomisesta.
Isukki katsoi lätkää, lapset hyppelivät ympärillä. Pienempi nujakoi isompaa, välillä muksahti sohvapöydältä alas naamalleen, kierroksilla olivat. Ihmeissään kun mies meuhkasi sohvalla pelistä, isompi kyseli koko ajan mitä sä isi puhkut, mitä sä sanoit, mitä nyt, joko se Suomi voitti? Käytin välillä lapsia pesulla, mutta niillä oli kiire takaisin olkkariin, iltapalaan eivät keskittyneet. Heti kun peli päättyi, pistin telkkarin kiinni että nyt lapset nukuttamaan. Mies lähti, vähän kireänä vielä pelistä, unohti käyttää lapsen pissalla.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:19"]
Isukki katsoi lätkää, lapset hyppelivät ympärillä. Pienempi nujakoi isompaa, välillä muksahti sohvapöydältä alas naamalleen, kierroksilla olivat. Ihmeissään kun mies meuhkasi sohvalla pelistä, isompi kyseli koko ajan mitä sä isi puhkut, mitä sä sanoit, mitä nyt, joko se Suomi voitti? Käytin välillä lapsia pesulla, mutta niillä oli kiire takaisin olkkariin, iltapalaan eivät keskittyneet. Heti kun peli päättyi, pistin telkkarin kiinni että nyt lapset nukuttamaan. Mies lähti, vähän kireänä vielä pelistä, unohti käyttää lapsen pissalla.
ap
[/quote]
kyllä se on nyt teillä elämä pilalla. Kuinka tästä eteenpäin?
Tai sitten huomaat, ettei mitään kauheaa oikeasti tapahtunutkaan, eikä talahdu ensi kerrallakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:23"]
ap
[/quote]
Tai sitten huomaat, ettei mitään kauheaa oikeasti tapahtunutkaan, eikä talahdu ensi kerrallakaan.
[/quote]
Sanoinko elämän olevan pilalla? Kerroin millainen ilta oli. Hulinaa ja sähellystä, hyvä että normaalisti ei telkkari sotke iltaa, mutta nyt lapset nukkuvat ja mies jatkaa tuolla pelien katsomista. ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:23"]
ap
[/quote]
[/quote]
Sanoinko elämän olevan pilalla? Kerroin millainen ilta oli. Hulinaa ja sähellystä, hyvä että normaalisti ei telkkari sotke iltaa, mutta nyt lapset nukkuvat ja mies jatkaa tuolla pelien katsomista. ap
[/quote]no mitä se hulina ja sähellys sitten haittasi? Sun tuiki tärkeitä rytmejäsi vai mitä? Menikö lapset ihan pilalle tästä illasta?
Olisit nyt ap hyvä antanut miehen rauhassa katsoa matsin ja keksinyt lasten kanssa jotain muuta puuhaa sillä aikaa. Vähän joustoa peliin, niin parisuhteessa on molempien mukava olla.
Enpä ole tuollaisista stressannut. Mies saa katsoa urheilua sen minkä haluaa, usein lauantaisinkin tuijottaa aamusta jotain ohjelmaa kun siivoan - nostaa vaan jalkojaan kun imuroin! Hoitaa kylläkin meillä suurimman osan kotihommista: pyykipesu, kaikki ulkohommat (iso piha), ruuanlaitto, lasten harrastekuljetukset. En mä turhista rutise ja nosta mekkalaa. Äläkä sinä ap stressaa ja murehdi, ota rennosti ja hoida itsekin hommia vähän eri otteella!
Meillä katotaan pelit yhdessä perheenä. Iltatoimet hoidetaan erätauoilla.
Ymmärrän kyllä ap:tä. Meillä on kolme pientä lasta, jotka eivät välitä lätkämatsista eli toisin sanoen. yhden uniaika (nukahtaa viereen, kestää n. 30min) on klo 20. Jos valvoo pitempään, nukahtaminkin kestää pitempään eikä kumpikaan halua nuokkua siinä vieressä 30min enempää. Lisäksi meillä on kaksi hieman vanhempaa lasta, joista nuorimman sänkyyn laittaminen on tuskan takana. Opetellaan nyt siis sitä, että ei käydä peittelemässä kuin kerran ja sitten jää itse nukahtamaan eli takaisin sänkyyn viedään noin 100 krt/ilta. Jos siihen samoihin aikoihin herää vielä se nuorimmainen ja vaati oman huomionsa, on ihan lirissä sen keskimmäisen kanssa. Ja kun esikoinen vielä yllyttää keskimmäistä, ei ole kivaa jos toinen vain istua nököttää katsoen lätkää. Varsinkaan kun itse haluaisi myös katsoa pelin.
Nainben hoitakoot huushollin ja lapset kun mies katsoo lätkää. Lätkä loppuu niin sitten alkaa vaimon hauskuus mitä se sitten sisältääkään.