Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö miehen saada katsoa lätkämatsi rauhassa?

Vierailija
16.05.2013 |

Tässä ruokkiksella kirjoitanl ja mietin, että illalla tulee sitten riitaa... Lapset haetaan päiväkodista, ovat kierroksilla ja vaativat illalla vanhempien huomiota ja huolenpitoa ja illalla alkaa lätkäpeli 18.15. Tiedän, että miehen kommentti on "se on Suomen peli, mä katson sen aivan varmasti!". Mies on sohvalla nauliintuneena, kun lapset riekkuvat, tarvitsevat iltapuurot ja kylvyt ja sadut jne.. eli hommat kaatuisi mulle. Raivostuttaa jo valmiiksi. Mies sai viikonloppunakin katsoa pelinsä rauhassa ja hoidin lapset - mikä oikeus sillä käyttää arki-ilta siihen? Vaikken pelistä välitä, olisi minustakin kiva heittäytyä kirjan ääreen ja ottaa rennosti ilta, mutta lapset on hoidettava joka päivä. Mites teillä asia menee?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi aina laistaa iltarutiineista johonkin omaan, niin ymmärrän, että sua harmittaa.  Mutta jos harmistuksesi johtuu ainoastaan Suomen peleistä, niin en ymmärrä.

Kyllä mielestäni pitää saada rauhassa katsoa silloin kun on jotain itselle tärkeää. Lapsia voi muutaman iltana "laiminlyödä" niin, että iltarutiinit eivät ole samanlaiset. Siis jos kerran yksin et niitä suostu tekemään.

Onhan sinullakin kai oikeus keskittyä johonkin omaan, tärkeäksi katsomaasi asiaan?

Niinkuin joku ehdotti, löysää vähän, hanki illaksi herkkua ja istutte telkkarin ääreen koko poppoo.

Vierailija
22/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:11"]

[/quote]

Naisen tehtävä hoitaa lapset ja hommata kaljaa miehelle, että vielä letkeämpää hänen röhnöttää ilta sohvalla? Jep jep... meillä ihan tasa-arvoista tämä, velvollisuudet hoidetaan yhdessä ja sitten relataan kuka mitenkin.

[/quote]

Meillä velvollisuudet hoidetaan vuorotellen, lapsi ei kaipaa kahta vanhempaa seisomaan vessan ovelle hammaspesun ajaksi. Ja minhän saan tehdä koko illan mitä lystää, kun lapsi katsoo iskän kanssa lätkää.

Ja näyttäkää mulle mies joka ei ilahdu jos vaimo kerrankin  nalkutuksen sijaan tuo töllön viereen sipsipussin ja kokiksen (unohtakaa olut, jos se oli liikaa)! Ehkä se mies menee siitä niin sekaisin, että epähuomiossa huomenna tyhjentää vielä  tiskikoneenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä mä lähtisin kanssa tuosta vastavuoroisesta vapaaillasta. Eli jos se sun mies haluaa välttämättä katsoa sen pelin, niin anna hänen katsoa se ÄLÄKÄ syyllistä häntä siitä. Jokainen vanhempi on ansainnut välillä omaa aikaa ja jos häntä kerran kiinnostaa tuo peli, niin suo se hänelle. Idea sipsien ja limpparin ostamisesta hänelle on hyvä. 

Ja hommahan ei tosiaan ole yksipuolinen eli samalla kun istutat miehen siihen sohvalle, niin ilmoita hänelle, että sä olet sitten ensi viikolla tiettynä iltana menossa "ihan mihin haluat" eli varaat vaikka sen lukuillan, elokuvan tai vaikka shoppailureissun. 

Vierailija
24/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:27"]

Miehenä mä lähtisin kanssa tuosta vastavuoroisesta vapaaillasta. Eli jos se sun mies haluaa välttämättä katsoa sen pelin, niin anna hänen katsoa se ÄLÄKÄ syyllistä häntä siitä. Jokainen vanhempi on ansainnut välillä omaa aikaa ja jos häntä kerran kiinnostaa tuo peli, niin suo se hänelle. Idea sipsien ja limpparin ostamisesta hänelle on hyvä. 

Ja hommahan ei tosiaan ole yksipuolinen eli samalla kun istutat miehen siihen sohvalle, niin ilmoita hänelle, että sä olet sitten ensi viikolla tiettynä iltana menossa "ihan mihin haluat" eli varaat vaikka sen lukuillan, elokuvan tai vaikka shoppailureissun. 

[/quote]

Kuten sanoin, mies sai jo viikonlopun omaa aikaa. Epäreilua jos sen päälle olettaa, että vielä tän illankin voi tosta vaan heittäytyä sohvalle ja jättää velvollisuudet mulle. Tiedän, että hänelle sopii jos minä menen vaikka lauantaina jonnekin, ei ota paineita lasten kanssa -saavat katsoa vaikka videoita kaikessa rauhassa...

Vierailija
25/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo taivas mitä ongelmia. Kyllä on kermapersehommaa kun kaksi aikuista pitää tasan tarkkaan kaikkea tehdä tismalleen yhtä paljon ettei vain toista riistetä. Onneksi meillä homma toimii niin, että se tekee kumpi milloinkin ehtii; jos toisella on jotain tärkeämpää/muuta tekemistä niin toinen hoitaa ja vastavuoroisesti hodellaan kotia ja lapsia. Ei tarvitse kummankin jäkittää joka jumalan ilta passissa että varmasti tehdään yhtä paljon ja samaan akaan...

Vierailija
26/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan katsota mitään lätkää. Typerää ohjelmaa ihan täysin. Jos mieheni edes vaatisi rauhaa jonkin noinkin älyttömän asian takia, niin todellakin menis mies vaihtoon.

Vierailija
27/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:06"]

Ei meillä ainakaan tuohon aikaan illalla pidetä televisiota auki. Ei se tee lapsille hyvää, Pikku Kakkosen katsovat välillä mutta kuuden jälkeen tv kiinni ja meillä aikuisilla rauhaa katsoa kun lapset nukkuvat kahdeksan jälkeen. Mieskin voi katsoa pelin läppäriltä sen jälkeen rauhassa, mutta tuohon aikaan tehdään perheen iltatoimia ja annetaan aikaa lapsille.

[/quote]

Näin niitä itsekkäitä minä, minä ja minä aikuisia kasvatetaan...

Kyllä aikuinenkin saa olla joskus itsekäs ja heillä jotain omaa. Joten pitsa ja lätkä ilta tiedossa. Lapsetkin saa valvoa normaalia pidempään.

Vierailija
28/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillitystä. Kun lauantainakin sai ja kun ja on niin epistä ja ja...

Kasva aikuiseksi!

Vierailija
29/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 12:31"]

Meillä ei ainakaan katsota mitään lätkää. Typerää ohjelmaa ihan täysin. Jos mieheni edes vaatisi rauhaa jonkin noinkin älyttömän asian takia, niin todellakin menis mies vaihtoon.

[/quote]

Pipo kireällä, pehmolelut patterin takana ja keinuhevonenkin naulattu lattiaan kiinni?!

Vierailija
30/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja sentään. Yksi erä kestää 20 minuuttia, välillä on erätauko. Ei kai siihen toosan eteen tarvitse kummankaan liimautua koko lähetyksen ajaksi? Jos nyt ei lapsiaan pysty jomopi kumpi samalla hoitamaan niin voi hyvää päivää...

Lisäksi on outoa, että aivan normaaleista lapsiperheen arkirutiineista pitää saada lomaa, "kun mies sai katsoa viikonloppunakin pelejä". Anna nyt hyvä ihminen sen katsoa pelit ja ota sitä kaivattua lomaa kakaroistasi sitten toisella ajalla, kun mm-kisat loppuu, ja pianhan ne loppuu joka tapauksessa.

Vierailija
31/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heh, päivän hienoin viesti.. :D

Vierailija
32/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa koko perhe sitä lätkää tai lue sinä sillä välin sitä kirjaa, syötte iltapalan erätauolla. Miksi kaikesta pitää vääntää ongelma, pelit loppuu kuitenkin kohta kuten täällä on jo sanottukin.

Vierailija
33/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä saa katsoa jos nimittäin haluaa.Minä olen kyllä kuntosalilla siihen aikaan ja miehellä on lenkki-ilta. Kyllä se varmaan vimppaerälle kerkiää takas.Meillä on aina ollut niin että urheilu on aina kiinnostanut itse tehtynä enemmän kuin toisten urheilemisen katsominen.

Mutta joo,en minäkään ymmärrä miksi tästä pitäisi väen vängällä tehdä ongelma.

Vierailija
34/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään lapsilla omaa aikaa. Saavat riekkua, iltapuuron sijasta syödä "eväitä", katsoa iltasaduksi leffan omissa oloissaan.

Itse en tiedä vielä luentko kirjaa, katsonko peliä miehen kanssa vai seuraanko vain perheeni tekemisiä ja nautin siitä, että osaan vaan olla, etten koko aikaa ole suorittamassa ja huoltamassa.

Vierailija
35/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onneksi tajusit kysyä mieheltäsi tutustumisvaiheessa, että etkai tykkää katsoa lätkän MM-kisoja telkkarista. Jos mies olisi vastannut kyllä, suhteenne ei olisi edes alkanut. Kannattaa olla tarkkana, ettei mene valitsemaan vääränlaista miestä, tuo on aika keskeinen seikka rehellisyyden, luotettavuuden ja huomaavaisuuden rinnalla. 

Minä tykkään meillä katsoa lätkää, miestä ei niin kiinnosta. Kyllä hän katsoo, jos Suomi loppuotteluun pääsee, minä katson kaikki Suomen matsit. Katson tänäänkin. Ihan sama, vaikka lapsi on hereillä. Hän häiritsee tietysti jonkun verran, mutta iltasadut ja muut jää kyllä miehelle tänään. 

Vierailija
36/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset ovat jo sen verran isoja, että osaavat mennä itse nukkumaan, kun äidillä on edessä rankka ilta: Suomen peli ja Euroviisut!

Vierailija
37/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummallinen ongelma. Miksi lasten iltatoimet on joillekin VALTAVAN iso urakka, joka täytyy jakaa? Mikä siinä on niin rankkaa? Meillä iltatoimet on iltapala, iltapesut (hampaat ja pyllypesut tai suihkussa käynti) ja kirjan lukeminen. Hirrrveän raskasta, todella kova homma... Vai jätetäänkö me jotain oleellista tekemättä?

Ja vastaus otsikon kysymykseen on: totta helvetissä täytyy saada katsoa lätkämatsi rauhassa, jos se on hänelle tärkeä.

Vierailija
38/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saako mies katsoa matsin rauhassa, riippuu hyvin paljon siitä millainen mies on. Miten toimii niinä muina aikoina kun ei katso matsia. Jos on toivoton vätys, niin hänet voi komentaa haravoimaan pihaa siksi aikaa kun muu perhe katsoo matsia.

Vierailija
39/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä pitää mitättömän pienenä juttua pari tuntia illassa ennen nukkumaanmenoa, mutta meillä (lapset 2v ja 4v) nuo pari tuntia ovat aina se päivän haastavin aika. Lapset leikkineet ja touhunneet päivän, pienempi nukkunut päikkärit tosin, mutta tuossa vaiheessa keskittyminen alkaa olla sitä ja tätä ja juoksevat pitkin kotia, pieni saattaa heittää isompaa jollain esineellä, toinen lällättää ja toinen huutaa..tai ihan vaan painivat ja hyppivät sängyllä ja itkuun aina päättyy. Siinä todellakin on paimennettava, että itakuviot hoituu ja jotain rauhoittumistakin tapahtuu. Pelkstä hampaidenpesusta uhmis osaa tehdä shown, harja saattaa lentää vaikka vessanpönttöön ja raivoa kestää 15min.. Eli onhan se pikkujuttu saada katsoa matsi rauhassa, mutta voi olla myös voimankoitos hoitaa lasten iltajutut. Rauhaa siinä ei ainakaan ole kenelläkään.

Vierailija
40/86 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 14:06"]

Moni täällä pitää mitättömän pienenä juttua pari tuntia illassa ennen nukkumaanmenoa, mutta meillä (lapset 2v ja 4v) nuo pari tuntia ovat aina se päivän haastavin aika. Lapset leikkineet ja touhunneet päivän, pienempi nukkunut päikkärit tosin, mutta tuossa vaiheessa keskittyminen alkaa olla sitä ja tätä ja juoksevat pitkin kotia, pieni saattaa heittää isompaa jollain esineellä, toinen lällättää ja toinen huutaa..tai ihan vaan painivat ja hyppivät sängyllä ja itkuun aina päättyy. Siinä todellakin on paimennettava, että itakuviot hoituu ja jotain rauhoittumistakin tapahtuu. Pelkstä hampaidenpesusta uhmis osaa tehdä shown, harja saattaa lentää vaikka vessanpönttöön ja raivoa kestää 15min.. Eli onhan se pikkujuttu saada katsoa matsi rauhassa, mutta voi olla myös voimankoitos hoitaa lasten iltajutut. Rauhaa siinä ei ainakaan ole kenelläkään.

[/quote]

Joo, on se niiiiiiiiiin vaikeaa. Että kaksi lasta ja niiden hoitamiseen tarvitaan kaksi aikuista koko ajan. Kun ne on niin vaikeita tapauksia. Miten olet ajatellut pärjätä niiden kanssa kun ne kasvavat? Tai jos sun miehes kuolee?

Mä en kehtais olla noin avuton, että selittelisin kuinka 2 ja 4v. on niin vaikeita, ettei niiden kanssa pärjää yksin paria tuntia ja saa niitä nukkumaan. Vähän nyt ryhtiä siihen vanhemmuuteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän