Miksi kaikki aina tarjoaa juhlissa juustokakkua? :P
Miksei missään synttäreillä tai ristiäisissä tms. saa enää hyvää, itse tehtyä täytekakkua? Kaikki väsää niitä digestive-keksipohjaisia juustokakkuja tai muita sellaisia, joissa on liivatteella hyydytettyä tuorejuustotäytettä. Ja ylistää, että kun he ei välitä täytekakusta, he NIIN tykkää näistä juustokakuista.
Onko nuo juustokakut nyt joku trendi?
Me tykättäis enemmän ihan tavallisesta täytekakusta, jossa on hedelmiä/marjoja ja kermavaahtoa. Mutta sellaista ei saa enää missään. No, kohteliaisuudesta otetaan aina pikkuiset palat sitä juustokakkua, vaikkei niin tykätä. Ja sitten emäntä tuputtaa, että otaota, ota lisää, ota isompi pala, etkö sä tykkää, tää on mun bravuuri tää juustokakku, syö nyt! Mut kun mä en tykkää niistä!
Häissäkin on trendinä nuo äklömakeat juustokakut. Koska tulee kermakakkutrendi?
Kommentit (78)
Edellisellä asuinpaikkakunnalls tarjottiin aina niitä liivatehirvityksiä ja kahvi, enkä voi sietää liivatetta tai kahvia. Se oN kumma juttu että laitetaan sen seitsemän sorttia leivonnaisia ja ostetaan parempaa kahvia, mutta teepaketti valitaan hinnan perusteella. Onneksi nykyisellä asuinpaikkakunnalla juhlissa on lähes poikkeuksetta vegaaneja, muslimeja ja muita teenjuojia.
Tarjoaako? Kyllä mun mielestä täytekakut on edelleen yleisempiä, etenkin häissä ja synttäreillä...
Itse tykkään kummastakin, mutta ehkä enemmä juustokakuista, kun täytekakut ovat usein makuuni turhan makeita.
Mä en tee täytekakkuja, koska en itse pidä niistä ja lapset närppii vaan lusikallisen -> lopputulos on, että koko kakku on tavalla tai toisella roskiksessa, kun se ei kenellekään kelpaa. Lähtökohtaisesti teen tarjottavat sen mukaan, mikä omaa perhettä miellyttää. Jaa, että juustokakku on laiskan ja saamattoman merkki? Ei ole tullut mieleen, että ehkä toiset tykkää laittaa ruokaa ja viihtyvät ruuan kanssa keittiössä, mutta leipominen ja väkertäminen on pakkopullaa? Itsellä näin. On ihana tehdä maistuvaa ruokaa isommallekin porukalla, mutta makeiden leipomisesta en niinkään välitä.
Minusta taas tuntuu, että aina on vaan tarjolla suklaakakkuja, joko valkosuklaa, tummasuklaa, valkoinen-tummasuklaa. Niissä täytekakuissakin kakku on suklainen ja täyte jotain suklaamoussea. Oon niin täynnä suklaakakkuja!
Mutta oon kyllä huomannut ton juustokakkujen suosion myös. Itse tykkään, kunhan ne on jotain marja/hedelmä-juustokakkuja eikä todellakaan sitä valkosuklaata! Ja oon kyllä saanut myös sellaisia ei-niin-makeita versioita maistettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:10"]
Minusta taas tuntuu, että aina on vaan tarjolla suklaakakkuja, joko valkosuklaa, tummasuklaa, valkoinen-tummasuklaa. Niissä täytekakuissakin kakku on suklainen ja täyte jotain suklaamoussea. Oon niin täynnä suklaakakkuja!
Mutta oon kyllä huomannut ton juustokakkujen suosion myös. Itse tykkään, kunhan ne on jotain marja/hedelmä-juustokakkuja eikä todellakaan sitä valkosuklaata! Ja oon kyllä saanut myös sellaisia ei-niin-makeita versioita maistettavaksi.
[/quote]
ja jatkan vielä, että itse ainakin teen juustokakkuja mielummin niiden helppouden ja "nopeuden" vuoksi. Sen voi tehdä ajoissa kokonaan valmiiksi ja sitten antaa odottaa jääkaapissa. Myöskään kaikkien juustokakkujen kanssa ei tarvitse uunia ollenkaan (ne amerikkalaiset taitaa olla ainoita, joissa tarvitsee ja ne ei taida olla ap:n tässä tarkoittamia). Kunnon kermakakun valmistukseen täytyy varata aikaa useammalta päivältä. Pohja tänään, täytteet huomenna ja koristelut just viime hetkellä.
Helpommalla pääsee jos nauttii kahvilassa tai kotona niitä kakkuja joista erityisesti pitää. Kyläsillä kun ei yleensä pääse valikoimaan vaikuttamaan.
Toivottavasti kuitenkin on kivat kekkerit ja mukavia ihmisiä.
Eihän juustokakkuja edes tarvitse aina hyydyttää, etenkään jos täytteessä on suklaata. Moussemainen koostunus on paras, ei mikään hyllyvä hyytelö.
^siis hyydyttää liivatteella, jäi sana välistä
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ihan onnessani kun kyläpaikassa sai perinteistä täytekakkua jossa välissä banaania ja mansikkahilloa ja marjoja päällä. Tuollaista saa nykyään ihan liian harvoin. Marsipaaniällötykset ovat kyllä kaikkein kamalampia, mieluummin juustokakkujakin.
Juuri banaani-mansikkatäytekakku on ällöttävä, mutta makuja on monia.
Juustokakut ovat trendikkäitä, kun niitä mainostetaan kaikilla nettisivuilla. Varsinkaan trendikäs urbaani cityihminen ei halua olla vanhanaikainen perinteisen kerma- ja voileipäkakun tarjoaja vaan laittaa tarjolle trendikkäästi ja yksilöllisesti juustokakun ja raikkaat voileivät, kuten kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:02"]
Juustokakku on vaivattomampi ja onnistuu varmemmin, se on laiskan/tumpelon nykyemännän juhlakakku.
MOT. Kiitos. Nyt voin siis hyvällä syyllä väheksyä salaa pienessä mielessäni anoppia ja kälyä? :D Teet sen varmaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Juustokakut ovat trendikkäitä, kun niitä mainostetaan kaikilla nettisivuilla. Varsinkaan trendikäs urbaani cityihminen ei halua olla vanhanaikainen perinteisen kerma- ja voileipäkakun tarjoaja vaan laittaa tarjolle trendikkäästi ja yksilöllisesti juustokakun ja raikkaat voileivät, kuten kaikki muutkin.
Neljä vuotta sitten aloitettu ketju.
Nythän on jo pidemmän aikaa ollut trendikkäämpää tehdä nakukakkuja, eli tehdään tavallinen kakku mutta jätetään kermakuorrutus päältä pois. Ne on kivan näköisiä eikä niin raskaita kuin perinteiset kermakakut. Juustokakut ei ole enää niin muodissa.
En ole ikinä maistanut hyvää raakakakkua. Joku hipsteri niitäkin tuo aina illanistujaisiin. Se taateli-banaanimössö on ainoa asia mitä niissä maistuu
Molemmissa on puolensa ja molemmista saa tehtyä hyvän tai huonon. Sokerikakussa on nähtävä vaivaa kostuttamisen kanssa, samoin pohjan olisi onnistuttava ja ihmisillä tuntuu olevan itsetehtyjen pohjien kanssa vähän laatuheittelyä :D Kaupasta ostettu pohja taas ei ole erityisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä maistanut hyvää raakakakkua. Joku hipsteri niitäkin tuo aina illanistujaisiin. Se taateli-banaanimössö on ainoa asia mitä niissä maistuu
Eräässä helsinkiläisessä hipsteripaikassa sai todella hyvää mustikkaraakakakkua. suklaaraakakakkuakin olen maistanut mutta siitä en pitänyt.
Mä tarjoan juustokakkuja, koska pidän niistä. En pidä mansikka-kermakakuista. Ne vasta ällömakeita ovat.
Juustokakkujani on aina kehuttu ja otettu lisää. Mä en tuputa ;) Parhaita ovat glögijuustokakku, kolmen suklaan juustokakku ja sitruuna-valkosuklaajuustokakku.
Voi kun saisikin juustokakkua eikä ällöjä täytekakkuja ja marjatorttuja :(