Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki aina tarjoaa juhlissa juustokakkua? :P

Vierailija
14.05.2013 |

Miksei missään synttäreillä tai ristiäisissä tms. saa enää hyvää, itse tehtyä täytekakkua? Kaikki väsää niitä digestive-keksipohjaisia juustokakkuja tai muita sellaisia, joissa on liivatteella hyydytettyä tuorejuustotäytettä. Ja ylistää, että kun he ei välitä täytekakusta, he NIIN tykkää näistä juustokakuista.

Onko nuo juustokakut nyt joku trendi?

Me tykättäis enemmän ihan tavallisesta täytekakusta, jossa on hedelmiä/marjoja ja kermavaahtoa. Mutta sellaista ei saa enää missään. No, kohteliaisuudesta otetaan aina pikkuiset palat sitä juustokakkua, vaikkei niin tykätä. Ja sitten emäntä tuputtaa, että otaota, ota lisää, ota isompi pala, etkö sä tykkää, tää on mun bravuuri tää juustokakku, syö nyt! Mut kun mä en tykkää niistä!

Häissäkin on trendinä nuo äklömakeat juustokakut. Koska tulee kermakakkutrendi?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä ole moista huomannut. Kaikissa juhlissa on aina ollut (minun harmikseni) kermakakkuja. En nimittäin tykkää yhtään niistä mutta kohteliaisuudesta on pakko aina pieni pala syödä vaikka kuinka ällöttäisi.

Vierailija
2/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten arvasitkin, eri asiat ovat vuorotellen muodissa. Itse inhoan perinteisiä kermakakkuja, ja ikävä kyllä niitä on tosi usein tarjolla. Enemmän kuin juustokakkuja on kyllä näkynyt ihania moussekakkuja. Niistä tykkään usein eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut säilyvät paljon paremmin eikä niitä tarvitse koristella, joten ovat isäntäväen kannalta monin verroin helpompia tarjottavia kuin kermakakut.

Mäkin tykkään enemmän kermakakusta, ja se on kevyempääkin. Juustokakut ovat yleensä todellisia kaloripommeja.

Vierailija
4/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan onnessani kun kyläpaikassa sai perinteistä täytekakkua jossa välissä banaania ja mansikkahilloa ja marjoja päällä. Tuollaista saa nykyään ihan liian harvoin. Marsipaaniällötykset ovat kyllä kaikkein kamalampia, mieluummin juustokakkujakin.

Vierailija
5/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä tämä on sitten meidän tuttavapiirin joku juttu. Viime viikolla oli kummilapsen synttärit - juustokakkua. Äitienpäivä, anopin luona - juustokakkua. Ensi viikonloppuna miehen siskonlapsen ristiäiset - kuulemma on tarjolla tuoreen äidin bravuuria, valkosuklaajuustokakkua. YÖÖÖÖÖöööööööökkkkk. :P :) Ja sen saattelemana taas se kymmenen kertaa kuultu litania, että kun meeeee niiiiiin tykätään just tästä juustokakusta, on tää vaan paljon parempaa kuin täytekakku.

No, ok, makuja on monia.

Vierailija
6/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... se on jokaisen emännän asia päättää, mitä tarjoaa. Sinulle ap maistuisi paremmin kermakakku, minulle taas maistuu paremmin juustokakku. Makuja on erilaisia, eikä kaikkia voi aina 100% miellyttää.

Vierailija
7/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 16:56"]

Ihan kuten arvasitkin, eri asiat ovat vuorotellen muodissa. Itse inhoan perinteisiä kermakakkuja, ja ikävä kyllä niitä on tosi usein tarjolla. Enemmän kuin juustokakkuja on kyllä näkynyt ihania moussekakkuja. Niistä tykkään usein eniten.

[/quote]

No mä inhoan niitä moussekakkuja vielä enemmän kuin juustokakkuja. En ole vielä hyvää moussekakkua maistanut. Niissä on usein joku kamala esanssinen täyte välissä. Yrittivät meidän häihinkin sellaista moussekakkua tupata, onneksi pidettiin päämme, vaadittiin ihan tavallinen kermakakku. Ja sitten vaihtoehdoksi niille, jotka ei siitä pidä, oli tarjolla myös muita marjaleivonnaisia.

Vierailija
8/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku on vaivattomampi ja onnistuu varmemmin, se on laiskan/tumpelon nykyemännän juhlakakku.

Vierailija
9/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee molempia. Juustokakku on helppo tehdä ilman gluteenia, joten siksi se tulee lakkiaisiin tavallisen kermakun lisäksi. Sen lisäksi tulee leivoksia, joissa on huomioitu erikoisruokavalio. Itse tiedän jo etukäteen, että vieraissa on sellaisia, jotka tykkäävät vain jommasta kummasta tai ei sitten kummastakaan. Tietty pienissä juhlissa ei voi montaa kakkua olla. 

Mutta alkuperäiselle vastaus: Juustokakut ovat nyt muotia. Se on suurin syy. 

Vierailija
10/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 16:57"]

Juustokakut säilyvät paljon paremmin eikä niitä tarvitse koristella, joten ovat isäntäväen kannalta monin verroin helpompia tarjottavia kuin kermakakut.

Mäkin tykkään enemmän kermakakusta, ja se on kevyempääkin. Juustokakut ovat yleensä todellisia kaloripommeja.

[/quote]

Tulihan se sieltä. Emäntä haluaa päästä siitä, missä aita on matalin. :) Juustokakku on siis laiskan emännän merkki? Tai isännän.

Vierailija
11/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on elämänsä ensimmäiset 30v syönyt vaan sitä kermakakkua niin välillä tekee mieli tarjota muutakin. Tykkään niistä juustokakuista mutta olen tarjonnut myös mm. mansikka-britakakkua, sacherkakkua, jäädytettyä kinuskikakkua, banoffeeta jne.

Vierailija
12/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:02"]

Juustokakku on vaivattomampi ja onnistuu varmemmin, se on laiskan/tumpelon nykyemännän juhlakakku.

[/quote]

MOT. Kiitos. Nyt voin siis hyvällä syyllä väheksyä salaa pienessä mielessäni anoppia ja kälyä? :D

Vierailija
13/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:02"]

[/quote]

Näin se on. Juustokakun teen itse, mutta todella perinteinen vanhanaikainen marjatäytekakku tulee leipomosta meillekin. t. 9. Itse asiassa osaan tehdä todella hyvän makuisia täytekakkuja, mutta en osaa koristella kun peukalo on niissä asioissa ihan keskellä kämmentä. 

Vierailija
14/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäni tekee yleensä juustokakkuja, on ihan tumpelo keittiössä, eikä ruuanlaitto muutenkaan kiinnosta.. Eli kyllä, juustokakku on laiskan ja saamattoman emännän merkki.

Vierailija
15/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:03"]

No jos on elämänsä ensimmäiset 30v syönyt vaan sitä kermakakkua niin välillä tekee mieli tarjota muutakin. Tykkään niistä juustokakuista mutta olen tarjonnut myös mm. mansikka-britakakkua, sacherkakkua, jäädytettyä kinuskikakkua, banoffeeta jne.

[/quote]

britakakku on hyvää. Hyvää itsetehtyä sacheria en ole koskaan saanut, leipomoiden sacherit on usein hyviä. Meillä on sukulaistäti, jonka bravuuri on sacher ja se, mitä hän tekee on kamalaa, kuivaa jöötiä, johon ei hampaat pysty. ja tekee sitä siis aina. Kinuskikakku usein hyvää, pahaa banoffeeta en ole saanutkaan.

Vierailija
16/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tulihan se sieltä. Emäntä haluaa päästä siitä, missä aita on matalin. :) Juustokakku on siis laiskan emännän merkki? Tai isännän.

[/quote]

Haittaakse? Jos on laiska mutta tarjoaa silti jotain niin mitäs väliä sillä laiskuudella on?

Vierailija
17/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:01"]

Noh... se on jokaisen emännän asia päättää, mitä tarjoaa. Sinulle ap maistuisi paremmin kermakakku, minulle taas maistuu paremmin juustokakku. Makuja on erilaisia, eikä kaikkia voi aina 100% miellyttää.

[/quote]

Joo, voin hyväksyä tuon. Mutta en ymmärrä, että kun se emännän bravuuri juustokakku ei sitten oikein hupenekaan sieltä pöydästä, miksi sitä pitää väkisin vieraille TUPUTTAA.

Vierailija
18/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:01"]

[/quote]

Joo, voin hyväksyä tuon. Mutta en ymmärrä, että kun se emännän bravuuri juustokakku ei sitten oikein hupenekaan sieltä pöydästä, miksi sitä pitää väkisin vieraille TUPUTTAA.

[/quote]

Ootko koskaan ajatellu että joku ihminen voi olla ihan vilpitön? Ihan vaan rakastaa sitä omaa kakkuaan ja ihmetellä kun ei muille uppoa ja hyvää hyvyttään tuputtaa sitä? Mä varmaan olen tuollainen, anteeksi vaan maalaisuuteni :)

Vierailija
19/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin juustokakku on onnistunut kuin täytekakku. Täyttis voi olla kuiva, liian kostea, täytetty ällöllä hillolla...juustokakku onnistuu aina.

Vierailija
20/78 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

Haittaakse? Jos on laiska mutta tarjoaa silti jotain niin mitäs väliä sillä laiskuudella on?

[/quote]

Ei se mua suoranaisesti haittaa. Vararengasta on jo omasta takaa, eli ihan hyvä, jos ei juhlissa ole kovin hyvää tarjottavaa, niin jää nekin kalorit saamatta. Mutta se haittaa, kun siitä juustokakusta ja sen erinomaisuudesta pitää emäntä niin kovan metelin. Ja sitten, kun vieras leikkaa vaan pikkuisen palan, niin aletaan tuputtaa, että ota nyt, ota lisää. Se haittaa. Kun mulle oikeasti tulee öksy olo siitä juustokakusta.

Jostain syystä kaikki juustokakkuihmiset aina nostaa numeron siitä juustokakusta. Kun se on nyt jotain ERILAISTA ja meidän perhe on niin moderni, että meidän lempparijutut on aina jotain EriKOista. No, mun toinen isoäiti oli ihan samanlainen. Aina oli tarjolla juustokakkua ja aina siitä tehtiin numero.

miksiköhän? Alitajuisesti pyydellään anteeksi, kun ei sitten ollutkaan sitä "oikeaa" kermakakkua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän