Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan puutu?!

Vierailija
13.05.2013 |

Meidän kanssa samassa talossa asuu perhe, äiti, isä, viisi tyttöä ja poika (koira ja joku hilleri/fretti mikä lie..) AINA joka ilta ( usein jatkuu myös yömyöhään) sieltä kuuluu karmea huutoa kun lapset huutaa ja parkuu ja isä huutaa ja paiskii tavaroita aikansa ja lähtee sitten pois, koira hermostuu ja haukkuu, äiti huutaa. Lasit helisee ja pienin vauva ikee lohduttomasti, mies kysyi tutultaan joka on asunut samassa talossa, tuttu sanoi että on jatkunut aina. En tiedä muista mutta mä en ainakaan vaan yksinkertaisesti voi kuunnella sitä kun lapset itkee ja selvästi kaikilla on paha olla. Pitäiskö tähän reagoida vai onko ihan normaalia kun on noin monta lasta? Ollaan asuttu tässä hetki vasta, kuukauden verran. Aluksi luulin että on ohimenevää mutta eipä taida olla.. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutu sinä.  Ole ensimmäinen, joka välittää ja tee lastensuojeluilmoitus.  Ei tuo ole lapsille hyvä paikka kasvaa ja pieni vauvakin vielä!!  Ei kannata miettiä, vaan toimia, kun kerran huomaa, ettei kaikki ole kunnossa.  Ei siitä sinulle mitään pahaa aiheudu.  Minulle tulee nykyään aina näistä tapauksista mieleen Eerika ja kylmät väreet menee niskassa.  Aina pitää puuttua.  Joka ikinen kerta. 

Vierailija
22/25 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensoujeluilmoitus ole kyllä valittämistä. Jos ei oo munaa kohdata ihmisiä tekee varmaankin sellaisen vain lievittääkseen omaatuntoaan. Se joka oikeasti välittää menee, nostaa asian pöydälle ja tarjoutuu avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan pienemmästäkin poliisille.

Kerran soitin kun katselin että autosta vaappui kaupan pihalla mies vähän etukenossa ja otti pari harha-askelta. Soitin poliisille ja lähettivät suoraan partion tarkistaan tilanteen. 

Joskus nuorena asuin kerrostalossa jossa mies selvästi hakkasi naistaan, silloin minulla ei ollut vielä selvät sävelet mitä teen mutta nyt soittaisin jo poliisit. Jos on lapsi perheessä niin soitto lähtee äkäsemmin (jos siis ei ole puhdasta iltaitkua yms. hammassärkyä).

Ei tietenkään ole normaalia moinen show isossa perheessä. Tottakai ääntä mahtuu maailmaan muttei huonokäytös ole meiltä isoiltakaan perheiltä sallittua, minulla on itselläni 4 lasta ja lähinnä tuntuu että toistan itseäni koska saa opettaa montaa lasta mutta jos alkaa tavarat hajoilemaan ja selvästi tapellaan niin kyllä tuohon pitää puuttua.

Minusta lastensuojelulla ei puututa selvästi akuutissa hetkessä, poliisi tekee lastensuojeluun ilmoituksen jos täytyy mutta sinulta jää helposti se tekemättä jos et voi edes poliisia soittaa. Ota se poliisille soittaminen pienemmälle kynnykselle ja lastensuojeluun ilmoitat jos näkyy ei niin kriittisiä kriisejä.

Olen itsekin perheestä jossa vanhemmat ei jaksaneet, olisin jo ihan ala-asteikäisenä kaivannut jotain turvallista aikuista. Pitää puuttua tilanteisiin jos jotain tuollaista näkyy ja kuulee, siellä on oikeasti kamalaa lapsen elää.

Puuttukaa! Poliisi tarkastamaan tilanteita, ne varmasti mielellään käy myös toteamassa että kaikki on ihan sinällään ok. Mutta jos vastassa on risa kämppä, vauhkoontunut koira, pienet lapset hädissään ja tilanne ihan hukattu niin kyllähän siellä silloin pitää perhe saada apua. Mikään ei ole niin kamalaa kuin turvaton lapsuus, se vaikuttaa äkkiä ihan kaikkeen turvattomuutena ja viedään samaa levottomuutta kouluun ja otetaan huono kumppani koska ei ole omanarvon tunnetta yms.

Vierailija
24/25 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun naapurista kuuluu huutoa ym. soita poliisit. Hätäkeskuksella on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus jos on lapsia.

Minä itse jouduin soittamaan hätäkeskukseen väkivallan uhan vuoksi kotonani ja seuraavaksi sain puhelun lastensuojelusta. 

Jos on kyse väkivallasta, ei ikinä kannata ottaa ensimmäiseksi yhteyttä lastensuojeluun, vaan poliisiin!

Vierailija
25/25 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sinuna ilmoituksen. Ei ole normaalia että huudetaan ja tapellaan joka ikinen ilta. Ei ole hyväksi lapsille tuollainen kasvuympäristö. Todennäköisesti ilmoituksella ei ole suuria seurauksia, mutta saattaisi vanhemmat alkaa ajatella tilannetta, parhaassa tapauksessa saisivat jonkinlaisat apua/tukea vaikeaan elämäntilanteeseensa. Tietysti on mahdollista että ilmoitus on tehty ennenkin, mutta onko sillä ap jotankin väliä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä