Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa tympiä tämä suomalaispariskunta

Vierailija
12.05.2013 |

IS kertoo: "Suomen valtuuskunta saapui myöhässä Wienin sotilassairaalaan, johon suomalaiset oli tuotu. Kurierin saamien tietojen mukaan Leila Kaleva olisi käyttänyt tämän ajan tavaroidensa purkamiseen, ottanut esille mustan kaavun ja pukenut sen protestina päälleen, koska ”he (suomalaisdiplomaatit) tuottivat pettymyksen”.

Siis mikä asenne: Yhyy, olen öljy-yhtiön pomo + silmäänpistävästi länsimaisen näköinen vaalea blondi ja lähdin ehdoin tahdoin kidnappausriskin takia matkustuskiellon alaiseen arabimaahan huvimatkalle ilman turvamiehiä palloilemaan turuille ja toreille. Sitten minut siepattiin ja pelastettiin, mutta väärällä tavalla. Vielä virkamiehet kehtasivat tulla sairaalaan tapaamaan minua mielestäni vähän myöhässä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 11:49"]

Uskokaa pois että vielä käy ilmi että molemmat olivat jotain puolustusvoimien kätyreitä ja puuhasivat ihan jotain muuta kuin meille on uskoteltu. Ei suomalaisten pitäis lähteä tuollaiseen, antaisivat FBI:n ja Mossadin hoitaa vakoilut sun muut. Suomalaiset eivät vaan osaa, mut olikohan tässä nyt Puolustusvoimilla tarkoitus yrittää esittää Nato-kumppaneilleen jotain pätevääkin tekemistä??? Persilleen meni sitten sekin. Varsinkaan Tuomiojan ei kannattais sekaantua yhtään mihinkään.

[/quote]

samaa mieltä. Musta kaapu omanissa otetuissa kuvissa saattoi olla julkinen kiitollisuuden osoitus omanin johdolle joka ehkä auttoi vapautumisessa. Näin spekuloi joku aamulehdessä. 

Vierailija
42/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:42"]

Mä nyt edelleen nostaisin tässä pöydälle, että epäilen vahvasti + todisteet viittaa siihen, että mies oli siellä "töissä". Esimerkiksi kuka on 27kk tutkimusvapaalla "viimeistelmässä väittäriä", jos kerran tutkimussuunnitelmaa ei ole edes hyväksytty? (Turun yo:n proffan lausunto Iltasanomissa) Luulisi nyt ensimmäisenä olevan edes jatko-opintopaikka ja tutkimussuunnitelma hyväksyttynä, jos kerran väittäriä tekee. Koko juttu haisee. Joko mies on joku burn out -tapaus, joka huijaa työnantajaa saadakseen vapaita ja ehkä kunnianhimoista vaimoaan, joka kuvissa on aika kireä täti. Tai sitten kyse on pelkästä tarinasta, koska oli siellä jonkun tiedusteluprojektin takia. Tällöin hän olisi ollut virantoimituksessa ja valtio on vastuussa siitä.

[/quote]

No ei se silti sitä selitä, miksi se vaimokin siellä oli. 

[/quote]

Vaimo meni tapaamaan miestään jouluksi?

[/quote]

On se hyvä, ettei Suomi ole tällä hetkellä sodassa. Av-mammat varmaan menisi tapaamaan miestään jouluksi rintamallekin...

Jos lähtee riskialttiille työkomennukselle maahan, jonne on ulkoministeriön matkustuskielto, niin se tarkoittaa ainakin sitä, että sukulaisia EI pyydetä sinne vähän nähtävyyksiä katselemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Av-mammat menisi oikein porukalla eturintamaan katsomaan miehiään jos sattuisi sota puhkeamaan. En kyllä totta puhuen itse olisi uskaltanut jemeniin lähteä enkä varmaan olisi miestänikään päästänyt. Jokin kielenoppimista voimakkaampi intressi tarvinnut olla. 

Vierailija
44/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt ihan täysin jotain helkkarin iltasanomia. Niiden käännökset ulkomaisista jutuista ovat ennenkin olleet mitä sattuu. Todennäköisesti toimittajan saksankielen taito ei edes kunnolla riitä itävaltalaisen lehden tulkkaamiseen. 

Itse olen sitä mieltä, että Suomen kaltaisen valtion kuuluu auttaa kansalaisiaan. 

Vierailija
45/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:06"]

Uskokaa nyt ihan täysin jotain helkkarin iltasanomia. Niiden käännökset ulkomaisista jutuista ovat ennenkin olleet mitä sattuu. Todennäköisesti toimittajan saksankielen taito ei edes kunnolla riitä itävaltalaisen lehden tulkkaamiseen. 

Itse olen sitä mieltä, että Suomen kaltaisen valtion kuuluu auttaa kansalaisiaan. 

[/quote]

No mun saksantaito riittää kyllä varmistamaan, että Ilta-Sanomat on ihan oikein kääntänyt tämän linkkaamansa jutun ajatuksen: Auch die finnischen Geiseln Matte und Leila K. zeigten sich nach der Freilassung von ihrer Regierung enttäuscht. Sie hatten in Gesprächen mit den Kidnappern den Eindruck bekommen, dass sich die Finnen angeblich nur halbherzig bemühen würden. Bei der verordneten Erklärung vor dem Abflug am Flughafen Maskat ließen sie sich nur widerwillig dazu bewegen, sich nicht nur beim Sultan von Oman, sondern auch bei der finnischen Regierung zu bedanken. Im Wiener Heeresspital nutzte Leila K. die Verspätung der finnischen Delegation, um den von den Entführern stammenden schwarzen Tschador wieder auszupacken und demonstrativ anzuziehen und meinte: „Sie (die Diplomaten, Anm.) sollen sehen, wie wir behandelt wurden. Denn sie haben uns im Stich gelassen.“

Vierailija
46/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tarkoitat siis että suomen kaltaisen maan kuuluu maksaa sellaisten kansalaistensa matkakulut jotka uhmaavat matkustuskieltoja ja suosituksia?

maksatko sä mun matkan jos mä nyt kans ampasen matkaan? laitatko yhteystietos minne voin antaa sitten tilitietoni? tai väliäkö tuon, en jaksa oottaa vastausta, lähden nyt heti äkkilähdöllä, kyllä mut joku kotiin roudaa premium luokan yksityiskoneella toki.ja joku sen 110% varmasti maksaa. adios!

Vierailija
47/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ymmärrä miksi nämä öljy pomot eivät voisi maksaa itse omaa matkustamistaan ja siitä aiheutuneita kuluja? miksi he siis eivät itse maksa tuota lentoansa? :O

Vierailija
48/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunkee itsensä matkustuskiellossa olevaan maahan niin sopisi itse kustantaa reissut. Tässä on kyllä koira haudattuna muutenkin. 

Vierailija
49/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee Suomessa heikoille jäille, kaikista varoituksista huolimatta ja melkein hukkuu, kuuluuko maksaa kaikki kulut? Eli se kun sukelletaan jäistä, ambulanssilla kuljetetaan sairaalaan, sairaalassa saadaan henkiin jne.?

Tarvitseeko maksaa muutakin kuin omavastuu?

Entäs kun ylittää vilkasliikenteisen tien muualta kuin suojatietä käyttäen ja jää auton alle ja loukkaantuu vaikeasti? Kuuluuko maksaa kaikki itse?

Entäs jos autokolarissa ei ole käyttänyt turvavyötä ja lentää pellolle ja vammautuu vakavasti?

Vierailija
50/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 14:38"]

Jos menee Suomessa heikoille jäille, kaikista varoituksista huolimatta ja melkein hukkuu, kuuluuko maksaa kaikki kulut? Eli se kun sukelletaan jäistä, ambulanssilla kuljetetaan sairaalaan, sairaalassa saadaan henkiin jne.?

Tarvitseeko maksaa muutakin kuin omavastuu?

Entäs kun ylittää vilkasliikenteisen tien muualta kuin suojatietä käyttäen ja jää auton alle ja loukkaantuu vaikeasti? Kuuluuko maksaa kaikki itse?

Entäs jos autokolarissa ei ole käyttänyt turvavyötä ja lentää pellolle ja vammautuu vakavasti?

[/quote]

juuei tarvi maksaa. Eli hyvin voi uhmata Vaaroja siltä osin. 

Vierailija
51/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai matkavakuutus korvaa monta asiaa. Mahtoiko mikään vakuutusyhtiö tarjota tässä tapauksessa laajaa matkavakuutusta ennen lähtöä?

Vierailija
52/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 14:42"]

Yleensä kai matkavakuutus korvaa monta asiaa. Mahtoiko mikään vakuutusyhtiö tarjota tässä tapauksessa laajaa matkavakuutusta ennen lähtöä?

[/quote]

Meinaat, että jos matkatavarat katos tai ne sairastu, olis voineet mennä lääkäriin?

Vierailija
53/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 14:47"]

[/quote]

Meinaat, että jos matkatavarat katos tai ne sairastu, olis voineet mennä lääkäriin?

[/quote]

just sitä meinasin. Mahtoiko pariskunta saada edes matkalaukkujaan takaisin? :)

Vierailija
54/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

just sitä meinasin. Mahtoiko pariskunta saada edes matkalaukkujaan takaisin? :)

[/quote]

Jostain se nainen sen kaavun otti päälleen. Eihän ne kai hotellia ryöstäneet, miksi ne matkatavarat olis kadonneet hotellista?

Vierailija
55/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Neste Oil kustansi sen yksityislentokoneen.

Vierailija
56/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:28"]

[/quote]

No mun saksantaito riittää kyllä varmistamaan, että Ilta-Sanomat on ihan oikein kääntänyt tämän linkkaamansa jutun ajatuksen: Auch die finnischen Geiseln Matte und Leila K. zeigten sich nach der Freilassung von ihrer Regierung enttäuscht. Sie hatten in Gesprächen mit den Kidnappern den Eindruck bekommen, dass sich die Finnen angeblich nur halbherzig bemühen würden. Bei der verordneten Erklärung vor dem Abflug am Flughafen Maskat ließen sie sich nur widerwillig dazu bewegen, sich nicht nur beim Sultan von Oman, sondern auch bei der finnischen Regierung zu bedanken. Im Wiener Heeresspital nutzte Leila K. die Verspätung der finnischen Delegation, um den von den Entführern stammenden schwarzen Tschador wieder auszupacken und demonstrativ anzuziehen und meinte: „Sie (die Diplomaten, Anm.) sollen sehen, wie wir behandelt wurden. Denn sie haben uns im Stich gelassen.“

[/quote]

jep, suht oikein kyllä käännetty, mutta Kurier ei ole nyt millään muotoa mikään luotettavin lähde :)

Vierailija
57/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksoi lunnaat? Miksi puolustusvoimat maksoi miehelle  vielä palkkaa hänen ollessa Jemenissä? Eikö tälläinen käytäntö ole aika kummallinen opintovapaalla ollessa?

Vierailija
58/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin koko jutussa *haisee*. Hyvä jos eivät tehneet yhteyistyötä "kaappaajiensa kanssa". 

Ainakaan tämä sieppaus ei istu kaavaan, jolla tavalla muut Jemenin kidnappaustapaukset ovat menneet. Hyvin omituista.

Erikoista on myös pariskunnan vaikeneminen - sekin viittaa siihen, että parempi "toipua perhepiirissä" kuin sepitellä juttuja lehdissä - joista voi jäädä kiinni. 

Maailmalla on kummeksuttu kaappaajien uhkausvideota (yleensä panttivangit esiintyvät ryhmänä, koska juuri määräkin on sieppaajille arvokasta), toisekseen siepattujen nimet ovat välittömästi näkyvissä ja tiedossa. Esim. irakissa siepatut sotilaat, tiedustelijat, toimittajat, jne. jne. koskaan nimiä ei ole tällätavoin piiloteltu. Ettei tässä syynä olisi vain se, että joku maailmalta tämän pariskunnan vielä tunnistaisi ja antaisi tietoja...

Vierailija
59/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:02"]

Heh. Av-mammat menisi oikein porukalla eturintamaan katsomaan miehiään jos sattuisi sota puhkeamaan. En kyllä totta puhuen itse olisi uskaltanut jemeniin lähteä enkä varmaan olisi miestänikään päästänyt. Jokin kielenoppimista voimakkaampi intressi tarvinnut olla. 

[/quote]

Jokin voimakas intressi tosiaankin! Raha esimerkiksi ja varma tieto, että ovat turvassa. Näin se rouvakin sitten uskalsi matkaan sonnustautua. Maa valittu juurikin siksi, että aivan mahdoton lähteä selvittelemään asiaa.

Vierailija
60/80 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä mies ainakin oli terrorismin tutkija, nimenomaan muslimiradikaalien niin hän varmaan oli tietoinen vaaroista.

Googlettakaapa : islamic execution by beheading the american captive, tai american soldier beheaded, niin saatte vähän käsitystä minkälaiseen vaaraan tuo mies muka itsensä ja vaimonsa asetti. 

Järjetöntä.