Alkaa tympiä tämä suomalaispariskunta
IS kertoo: "Suomen valtuuskunta saapui myöhässä Wienin sotilassairaalaan, johon suomalaiset oli tuotu. Kurierin saamien tietojen mukaan Leila Kaleva olisi käyttänyt tämän ajan tavaroidensa purkamiseen, ottanut esille mustan kaavun ja pukenut sen protestina päälleen, koska ”he (suomalaisdiplomaatit) tuottivat pettymyksen”.
Siis mikä asenne: Yhyy, olen öljy-yhtiön pomo + silmäänpistävästi länsimaisen näköinen vaalea blondi ja lähdin ehdoin tahdoin kidnappausriskin takia matkustuskiellon alaiseen arabimaahan huvimatkalle ilman turvamiehiä palloilemaan turuille ja toreille. Sitten minut siepattiin ja pelastettiin, mutta väärällä tavalla. Vielä virkamiehet kehtasivat tulla sairaalaan tapaamaan minua mielestäni vähän myöhässä.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:39"]
Kun on seurannut tätä ja sitä Jolon tapahtumaa, niin en usko, että suomalaisviranomaiset tekevät noissa tapauksissa paljoakaan. Veikkaan, että se puoli miljoonaa euroakin on uponnut sen suurlähettilään viiden tähden hotellikuluihin ja päivärahoihin. Mitä tosta nyt sitten kiittämään?
[/quote]
No sulla varmaan onkin sisäpiirin tietoa... Kannattaisi kuitenkin olla hyvää pataa ulkoministeriön kanssa, etteivät lähetä laskua perään. On siinä Neste Oilin johtajan palkoillakin vähän maksamista.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:39"]
Kun on seurannut tätä ja sitä Jolon tapahtumaa, niin en usko, että suomalaisviranomaiset tekevät noissa tapauksissa paljoakaan. Veikkaan, että se puoli miljoonaa euroakin on uponnut sen suurlähettilään viiden tähden hotellikuluihin ja päivärahoihin. Mitä tosta nyt sitten kiittämään?
[/quote]
No sulla varmaan onkin sisäpiirin tietoa... Kannattaisi kuitenkin olla hyvää pataa ulkoministeriön kanssa, etteivät lähetä laskua perään. On siinä Neste Oilin johtajan palkoillakin vähän maksamista.
[/quote]
Ei ne mitään laskua voi tosta lähettää. Ei Suomen laissa ole mitään perusteita tuohon. Ja vaikka olisi, niin mistä siinä laskutettaisiin? Siitäkö, että sä jouduit rikoksen uhriksi? Nehän eivät olleet missään yhteyksissä Suomen viranomaisiin eivätkä ole edes voineet pyytää apua itselleen. Jos joku toinen kaappaa sut ja vaatii susta lunnaita, niin sanoisin, että on hieman epäreilua velottaa sulta ton selvittämisen kustannuksia.
sama homma, ärsyttää noi. ja en tiedä onko paljastettu vai onko minulta mennyt ihan ohi näiden lukemattomien ko. pariskunnasta kertovien uutisten joukosta, että kuka sen heidän yksityiskone lentosta tänne maksoikaan ?? eikai me? siitä hyvästä et meni tyhmyyttään sinne vaikka on ollut kielto?? taidan itsekin lähtee, säästää ku pääsee ilmatteeks lenteleen yksityiskoneilla!!!!
niin jurppii toi kaapu akka!
ku piti riskillä lähtee, ni mun mielestäni olisivat saaneet hoitaa itse takas tulonsa, oli se sit vaikka kaarnalaiva, yks lysti, kun ovat itse täysiä idiootteja olleetkin lähtiessään!!!!
Valtio ei maksanut yksityiskonetta. Mediassa sanottiin, että yksityislennon rahoittaja voi tulla julkisuuteen, jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:54"]
sama homma, ärsyttää noi. ja en tiedä onko paljastettu vai onko minulta mennyt ihan ohi näiden lukemattomien ko. pariskunnasta kertovien uutisten joukosta, että kuka sen heidän yksityiskone lentosta tänne maksoikaan ?? eikai me? siitä hyvästä et meni tyhmyyttään sinne vaikka on ollut kielto?? taidan itsekin lähtee, säästää ku pääsee ilmatteeks lenteleen yksityiskoneilla!!!!
[/quote]
Homeland-faneilla on varmaan ihan omia teorioitaan etenkin jos "luotettava" lähde kertoo naisen ihan omaehtoisesti kaapuun pukeutuneen...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:42"]
Mä nyt edelleen nostaisin tässä pöydälle, että epäilen vahvasti + todisteet viittaa siihen, että mies oli siellä "töissä". Esimerkiksi kuka on 27kk tutkimusvapaalla "viimeistelmässä väittäriä", jos kerran tutkimussuunnitelmaa ei ole edes hyväksytty? (Turun yo:n proffan lausunto Iltasanomissa) Luulisi nyt ensimmäisenä olevan edes jatko-opintopaikka ja tutkimussuunnitelma hyväksyttynä, jos kerran väittäriä tekee. Koko juttu haisee. Joko mies on joku burn out -tapaus, joka huijaa työnantajaa saadakseen vapaita ja ehkä kunnianhimoista vaimoaan, joka kuvissa on aika kireä täti. Tai sitten kyse on pelkästä tarinasta, koska oli siellä jonkun tiedusteluprojektin takia. Tällöin hän olisi ollut virantoimituksessa ja valtio on vastuussa siitä.
[/quote]
No ei se silti sitä selitä, miksi se vaimokin siellä oli.
[/quote]
Vaimo meni tapaamaan miestään jouluksi?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:58"]
Valtio ei maksanut yksityiskonetta. Mediassa sanottiin, että yksityislennon rahoittaja voi tulla julkisuuteen, jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:54"]
[/quote]
[/quote]
kas kun kukaan ei tiedä kuka on lunnaat maksanut, vai onko kukaan ?
ja kas kun kukaan ei tiedä lennonkaan rahoittajaa? rahaa palaa mutta kukaan ei tiedä muka mistään mitään, aika epäilyttävää pelleilyä!
Jotenkin todella ylimielistä touhua..miestä varoitetaan lähtemästä vaaralliseen maahan, niin työnantaja kuin UM, ei piittaa varoituksista menee vaan, eihän ny mulle mitään satu mähän oon pomo, vielä vaimokin änkeää sinne. Sitten huudetaan apua kun menee pieleen ja ollaan vielä tyytymättömiä. Aika iso lasku joka tapauksessa, maksaa kuka maksaa, joku kuitenkin vaan eivät itse.
Ketä voi syyttää muita kuin itseään kun noin toimii. En minä ainakaan itseäni pakolla työnnä vaaralliseksi ilmoitettuihin maihin, kuka mut sieltä pois hakis, ei kukaan, vai maksaisitko sinä kenties mielelläsi kulut?
Pariskunta on varmasti ainakin lievästi traumatisoitunut matkasta. Mutta olen silti sitä mieltä että turha naukua kuten muutkin ovat todenneet. Toivon heille kaikkea hyvää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:38"]
IS kertoo: "Suomen valtuuskunta saapui myöhässä Wienin sotilassairaalaan, johon suomalaiset oli tuotu. Kurierin saamien tietojen mukaan Leila Kaleva olisi käyttänyt tämän ajan tavaroidensa purkamiseen, ottanut esille mustan kaavun ja pukenut sen protestina päälleen, koska ”he (suomalaisdiplomaatit) tuottivat pettymyksen”.
Siis mikä asenne: Yhyy, olen öljy-yhtiön pomo + silmäänpistävästi länsimaisen näköinen vaalea blondi ja lähdin ehdoin tahdoin kidnappausriskin takia matkustuskiellon alaiseen arabimaahan huvimatkalle ilman turvamiehiä palloilemaan turuille ja toreille. Sitten minut siepattiin ja pelastettiin, mutta väärällä tavalla. Vielä virkamiehet kehtasivat tulla sairaalaan tapaamaan minua mielestäni vähän myöhässä.
[/quote]¨
Kalevat olivat ainoita jotka tässä tuottivat pettymyksen. Maksoi maltaita meille veronmaksajille tämä seikkailu. Itse häpeäisin. Työnantajana antaisin kyllä tavalla tai toisella myös kenkää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 09:38"]
[/quote]
no hei, tämä on toimittajan keksimää j kirjoittamaa, ei Leilan sanelemaa. Uskotko kaiken muunkin lehtiin kirjoitetutn aivan pureskelematta. Pelottavaa.
Minä uskon, että tämä kaikki meille annettu tieto on vain peitetarinaa terroristeja vastaan. Eihän tässäkään vaiheessa voida paljastaa, että joo, Suomi teki terrorismin vastaista työtä salaa paikan päällä. Sehän on jo avoimesti myönnetty, että terroritien takia omat kortit pidettiin piilossa sieppauksen ajan.
Ei oo kivaa olla Suomen virallinen Hölmö, naamakin joka lehden lööpeissä.
Kenen on syy jos väen vängällä haluat matkustaa vaaralliseen maahan jonne on lähes matkustuskielto ja suositus olla menemättä? Yhteiskunnanko, ei kai, ihmisellä on valinnan vapaus ja vastuu.
näinpä. saisivat maksaa aiheuttamansa kulut ihan itse! käyttäis päätään, pellet!
Uskokaa pois että vielä käy ilmi että molemmat olivat jotain puolustusvoimien kätyreitä ja puuhasivat ihan jotain muuta kuin meille on uskoteltu. Ei suomalaisten pitäis lähteä tuollaiseen, antaisivat FBI:n ja Mossadin hoitaa vakoilut sun muut. Suomalaiset eivät vaan osaa, mut olikohan tässä nyt Puolustusvoimilla tarkoitus yrittää esittää Nato-kumppaneilleen jotain pätevääkin tekemistä??? Persilleen meni sitten sekin. Varsinkaan Tuomiojan ei kannattais sekaantua yhtään mihinkään.
En ole jaksanut lukea yhtään koko tapauksesta. Haukotuttavan ikävystyttävää.