Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, miks laitoit mut nettiin? Ja jo ihan vauvana?

Vierailija
09.05.2013 |

En olisi halunnut:(

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:33"]

Kyllä jokaisella pitää olla oikeus päättää ITSE minkä verran hänestä on tietoa netissä. Vaikka kuinka (vauva)blogit olisi nykyään normaalia, niin pitäisi vähän miettiä mitä jakaa ja missä. Vaikka juuri nyt tuntuisi harmittomalta kirjoittaa blogiin tai Facebookiin kuinka pikku Jasminella on ilmavaivoja tai kuinka pikku Petteri ripuloi sänkyynsä, tilanne voi olla toinen tulevaisuudessa. Jasminen eduskuntavaalikampanjalle tai Petterin bisnesmaineelle noilla viattomilla pikku paljastuksilla saattaa olla ikävämmät seuraukset.

[/quote]

Oikeesti oelt sitä mieltä että jonkun vauva-ajan ilmavaivat tai lapsuuden ripuli vaikuttaa esim. mainitsemaasi eduskuntavaalikampanjaan?!?! Et voi olla tosissasi?

Vierailija
62/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmasti normaalia tyhmempi niin voisko joku auttaa? En siis millään tajua että jos laitan lapseni kuvan nettiin, jossa ei ole lapsen nimeä tai olisi vaikka pelkkä etunimi niin miten joku voi vuosia, jopa kymmeniä vuosia myöhemmin kaivaa tämän kuvan netistä? Millä ihmeen tiedoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni äiti kohtaa vielä saman kysymyksen. En tajua näiden äitien tyhmyyttä, jotka lataavat lastensa kuvia nettiin :(

Vierailija
64/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella pitää olla oikeus päättää ITSE minkä verran hänestä on tietoa netissä. Vaikka kuinka (vauva)blogit olisi nykyään normaalia, niin pitäisi vähän miettiä mitä jakaa ja missä. Vaikka juuri nyt tuntuisi harmittomalta kirjoittaa blogiin tai Facebookiin kuinka pikku Jasminella on ilmavaivoja tai kuinka pikku Petteri ripuloi sänkyynsä, tilanne voi olla toinen tulevaisuudessa. Jasminen eduskuntavaalikampanjalle tai Petterin bisnesmaineelle noilla viattomilla pikku paljastuksilla saattaa olla ikävämmät seuraukset.

[/quote]

Haha hyvä huomio! (Ei kun oikeasti, oletko tosissasi?) Huutonaurua pukkaa taas!

Ei vaan, vakavammin: Millä tavalla, kertokaa ihmiset, millä tavalla ne voivat vaikuttaa eduskuntaan valituksi tulemisessa? Siis mikä niissä tulee olemaan se syy, että ne vaikuttavat? Haluan tietää, aihe on kiinnostava.

Vierailija
65/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, miksi pelkäät muita ja jouduimme elämään umpiossa?

Vierailija
66/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:37"]

[/quote]

Oikeesti oelt sitä mieltä että jonkun vauva-ajan ilmavaivat tai lapsuuden ripuli vaikuttaa esim. mainitsemaasi eduskuntavaalikampanjaan?!?! Et voi olla tosissasi?

[/quote]

Pelkkä karkea esimerkki, ystävä hyvä. Mutta kyllä, olen sitä mieltä että nyt viattomilta ja harmittomilta tuntuvat paljastukset tai kuvat voivat vaikuttaa haitallisesti lapsen elämään aikuisena. Kaikilla ei ole poliittisia vastustajia tai kostonhimoisia vihamiehiä, ei tietenkään. Mutta esimerkiksi raskaalla rockilla tai metallilla maailmanmaineeseen noussut muusikko ei välttämättä hirveästi ilahdu jos joku toimittaja kaivaa esiin jonkun söpön kuvan Hello KItty -vaatteissa tms.

Vierailija
67/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:45"]

[/quote]

Haha hyvä huomio! (Ei kun oikeasti, oletko tosissasi?) Huutonaurua pukkaa taas!

Ei vaan, vakavammin: Millä tavalla, kertokaa ihmiset, millä tavalla ne voivat vaikuttaa eduskuntaan valituksi tulemisessa? Siis mikä niissä tulee olemaan se syy, että ne vaikuttavat? Haluan tietää, aihe on kiinnostava.

[/quote]

No eihän nyt kukaan äänestäisi henkilöä, joka on vauvana ripuloinut sänkyynsä. Ei kukaan.

Vierailija
68/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten se voisi olla mikään uraa haittaava ongelma, c'moon. Sen verran pitää olla kykyä nauraa itselleen ja menneisyydelleen, että jos on syytä huvittuneisuudelle, niin ottaa asian huumorilla, niin that's it. Eri asia olisi jos netistä paljastuu joku nuoruuden typerä tempaus kännissä tms niin sellaiset voivat saada särön varsinkin uran ollessa ihan alussa. Tosin rock-piireissä ei sekään tulevaisuudessakaan luultavasti ole ongelma.

Vierailija
69/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta ihan tosissaan. Kun laittaa kuvia nettiin, pitäisi kysyä lupa jokaiselta kuvassa esiintyvältä henkilöltä (muistaakseni fb:ssa varmistettiin asia jossain vaiheessa kuvia lisätessä). Miksi, siis MIKSI sama ei koske lastensa kuvia ja tietoja lisääviä äitejä? Kertokaa nyt, mua kiinnostaa.

Vierailija
70/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kaikille tai edes suurimmalle osalle nettiin ladatuista kuvista tai paljastuksista ei tule minkäänlaisia seurauksia, mutta mahdollisuus siihen on olemassa, sitä ette voi kieltää. Ja vaikka niitä seurauksia ei tulisi koskaan, jokaisella pitäisi siitä huolimatta olla oikeus valita onko ne vauvakuvat sun muut esillä vai ei.

Vaikka ihan sama, en jaksa vängätä tästä enempää. Tehkää mitä tykkäätte.

Vierailija
71/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhemmilla on huoltajina oikeus päättää alaikäisten lastensa puolesta sellaiset asiat ehkä..? Tosin onkohan se ikäraja tuossa vähän alempi, kuin 18 vuotta? Äiti saisi päättää 17 vuotiaan kieltäessä, että saako naapuri laittaa tästä kuvan nettiin?

Vierailija
72/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui, lopetetaan eläminen, se kun on vaarallista!

Vierailija
73/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään kukaan osannut sanoa että mistä ne kuvat oikein löytyvät?? Jos ei ole kuvaan merkannut nimellä ketään niin miten sen kuvan löytää? En ymmärrä.... itse googletin lapseni nimen ja hain myös kuvahaulla enkä löytänyt mitään. Eli missä ne on toisten löydettävissä vielä vuosienkin päästä?

Vierailija
74/74 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 14:05"]

Ei vieläkään kukaan osannut sanoa että mistä ne kuvat oikein löytyvät?? Jos ei ole kuvaan merkannut nimellä ketään niin miten sen kuvan löytää? En ymmärrä.... itse googletin lapseni nimen ja hain myös kuvahaulla enkä löytänyt mitään. Eli missä ne on toisten löydettävissä vielä vuosienkin päästä?

[/quote]

Ei varsinaisesti liity tähän, mutta googletin eilen tietoa etsiessäni kuvahaulla "voimisteluvammat". Täysin ihmeellisestä syystä 5 ensimmäistä kuvaa olivat lastenvaateblogaaja Ananan lapsista.

Eli jonkun tällaisen vahingon kauttahan joku ne voisi löytää ja löytää sitten vaikka blogin, mutta enpä tiedä. Itsekin olen lapsista kuvia laittanut mm. Facebookiin. En pidä sitä kovin kauheana peikkona, koska kuvissa ei ole mitään erikoista.