Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sanoo, että olen täysin poikkeuksellinen nainen

Vierailija
07.05.2013 |

Minua ei kiinnosta kotityöt, jätän ne miehelle. Minua ei kiinnosta puutarhatyöt, tapan kaiken elävän eli jätän ne miehelle. Viherkasvit sisällä kuolee ellei mieheni kehoita minua kastelemaan niitä tai hoida niitä itse. Imurointi ei ole minun juttuni, miellä ei siivota koskaan ellei mieheni pakota minua siihen hänen kanssaan. En suunnittele mitään puutarhajuttuja, en haravoi ellei mieheni pakota, luen vaan kirjoja ja katson telkkaria. Mieheni on niin vittuuntunut tähän, että haluaisi ostaa kesämökin vaan sen takia, että ei tarvitsisi kantaa vastuuta kaikesta ja vetää kiviriippaa perässään. Onko mieheni oikeassa vai olenko oikeasti poikkeava?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, en jaksanut lukea muiden vastauksia, mutta sanon vaan että eiköhän ole normaalimpaa olla pitämättä kotitöistä kuin rakastaa niitä. elit olet täysin samanlainen kuin me miljoonat muutkin. miehesi on poikeuksellinen jos luulee että me naiset tehdään noita asioita puhtaasti ilosta.

Vierailija
22/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska olet. Ei mun mielestä naisen tarvi kaikkia kotitöitä tehdä mutta ei tarvi miehenkään.

Jaettu vastuu jaetussa taloudessa, niin sen pitäisi mennä. Minä teen kaiken muun siivoukseen liittyvän ja pyykkään ja laitan ruuan, mies imuroi ja tekee sellaiset tekniset hommat joihin minulla ei osaaminen (eikä kyllä kiinnostuskaan) riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt pitää jakaa sopivasti. Pyykkiä pesevän kannattaa huomioida, että laskutkin pitää maksaa ja jos on vanhempi auto, niin se kaipaa huolenpitoa pysyäkseen tiellä. Sitten on paljon sellaista ajattelutyötä, kuten milloin perheen osakkeiden myynti kannattaa ajoittaa, että niistä saisi vaikka 500 euroa enemmän ja sillä voitas käydä lapissa hiihtämässä. Kaikki työt pitäisi siis ottaa huomioon ja jakaa tasan.

Sitten on noita puutarhan laittoja. Ne on ap sun ukkos omia hommia. Hän saa tehdä niitä ihan rauhassa. Hänen tulisi tajuta, että sua ei kiinnosta, eikä tartte. Tietysti on hölmöä, että te olette naimisissa ja teitä kiinnostaa niin eri asiat, mutta kun on menty yhteen, niin ei toista voi pakottaa.

Kolmanneksi sun kannattas miettiä mitä suhteeltas haluat. Sun mies pitää sua patalaiskana turjakkeena. Onko se hyvä hinta siitä, että saat lösöttää rauhassa omissa oloissasi? Jos sä haluat, että teidän suhde toimii, niin teidän kannattas puhua siitä, että puolisoiden pitäis olla kiinnostuneita toistensa elämästä ja osallistua siihen, eikä vaan duunata omia juttuja.

Viimesin asia on, että jos sä kehut ja panet (tai ainakin tarjoat) miestäs päivittäin, niin se todennäköisesti möyrii pihalla ihan mielellään ja siivoaakin, eikä enää valita sulle. Riippuu miten hyvänä "saaliina" se sua pitää. Mun kokemuksen mukaan on nimittäin oltava joko kova talousihminen tai kaunis seksin papitar, jos on toista, niin toisen saa anteeksi. Jos ei ole kumpaakaan, saa ken kenkää, tai sitten pitää nitistää mies tossun alle. Elämä on valintaa.

Vierailija
24/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin poikkeava ainoastaan luonnostaan laiska. Ei se ukkos tuota loputtomiin katso

Vierailija
25/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole poikeava mutta laiska tai itsekäs. En minäkään tykkää siivota, pestä astioita tai pyykätä. Mutta kun on pakko. Eikä kaikkea voi toiselle jättää! Kyllä mulla menis hermo tollasee ukkoo joka makais vaan sohvalla tujottamassa telkkaa tai lukemassa. Toki sitäkin saa ja pitää tehdä mutta kyllä perheen hoitamiseen liittyvät asiat hoidetaan yhdessä. 

Sukupuolesta riippumatta,olet laiska. Siis tekemään muuta kuin asioita jotka miellyttää just sinua. 

Vierailija
26/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin tuossa joku eli monet naiset eivät sisimmässään tykkää jatkuvasta sisustamisesta, kukista sun muusta. Itse ainakin mieluummin luen, katson hyviä TV-ohjelmia, teen sanaristikoita, kirjoitan kirjeitä tms. kuin ripustelen kevätverhoja. Se on vaan sellainen perinteinen naisen malli, että pitää koko ajan häärätä kodin hengettärenä ja luoda kaunista ympärilleen ja harmonista ilmapiiriä. Perussiivoukset kyllä hoidan, se on minusta asia erikseen, mutta ei meidän kodissa ja puutarhassa ole kenellekään mitään esittelemistä. Kuka tykkää mistäkin.

Vierailija
27/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohab ap masentunut

Vierailija
28/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:42"]

Ei vaan asuisi itse siellä kesät, että saa hermolepoa. On tällä hetkellä stressaantunut töistä, opiskelusta ja sitten on piharemonttia. Aidan uusimista ja nurmikon istuttamista ja istutuksia, kirsikkapuita jne.

[/quote]

Mun mielestä pitää ekana kysyä, että miks asutte omakotitalossa, jossa riittää tuota aidan uusimista ja nurmikon istuttamista ja istutuksia ja kirsikkapuita?

Jos sun mies haluaa sitä, niin sehän on sit sen valinta. Sano että lopettaa mäkätyksen niiden pihapuuhien osalta. Mikä pakko siellä pihassa on olla muuta kuin vaikka sitä asfalttia? Jos hän tykkää siellä hommailla, niin hommailkoon, mutta sitä ei tule sekoittaa normaaleihin perheen arkisiin kotitöihin.

Jotka voisitte toki jakaa tasan. Jos sinä teet ruuan, niin onhan sekin jo aika paljon, varsinkin jos suunnittelet viikon ruokalistat ja teet ostokset. Silloin toinen voikin jo imuroida ja pyykätä vastapainoksi.

Ja lukeminen kannattaa aina, Dorkat.

Vierailija
29/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:41"]

Miten niin patalaiskoja. Mä ainakin käyn töissä täysaikaisesti, ja teen kotonakin usein mieluusti työjuttuja, tykkään. Lisäksi hoidan lapset ja huolehdin heidän koulujuttunsa, ostan vaatteensa, matkustelen lasten kanssa. Ja luen miltei kirjan päivässä, moni patalaiska ei lue yhtään kirjaa vuodessa.

[/quote]

Sitä minäkin teen. Kirjojen lukeminen on kyllä oikeastaan ihan sama kuin katsoisi telkkaria, pois kaikesta hyödyllisestä ellei lue jotain yliopiston kirjoja. Mies on siihen menettänyt hermot, sanoi jo, että polttaa prkl kaikki kirjat kun mistään hommasta ei tule mitään. Sanoi, että mitä jos hänkin lopettaisi kaiken tekemisen ja miettimisen ja alkaisi lukemaan samalla lailla kirjoja ja katsomaan telkkaria kuin minä. No eihän siitä mitään tulisikaan, hukkuisimme paskaan.

t.ap

t.ap

[/quote]

Olen ollut aikanaan avioliitossa, jossa mies oli tuollainen. Meinasin menettää järkeni. Kaikki jätettiin minun harteille. Eikö miehesi sitten käy töissä, kun hän tekee kaiken?

Jos mies käyttäytyy kuten Ap, haukutaan tällä palstalaa pataluhaksi ja sanotaan että OTA ERO! Mutta kun nainen niin se on niin rentoa ja erikoista. Sanon vaan kokemuksesta että ei ole hirveämpää kuin asua tuommoisen ihmisen kanssa.

terveisiä AP:n miehelle "been tehere, done that!"

Vierailija
30/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä sitten yhdistää? Jos ei mikään yhdistä ja on noista taloustöistä riitaa, niin voi mennä parisuhde synkäksi. Kokemusta on.

Vierailija
31/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 08:46"]

Olen samaa mieltä kuin tuossa joku eli monet naiset eivät sisimmässään tykkää jatkuvasta sisustamisesta, kukista sun muusta. Itse ainakin mieluummin luen, katson hyviä TV-ohjelmia, teen sanaristikoita, kirjoitan kirjeitä tms. kuin ripustelen kevätverhoja. Se on vaan sellainen perinteinen naisen malli, että pitää koko ajan häärätä kodin hengettärenä ja luoda kaunista ympärilleen ja harmonista ilmapiiriä. Perussiivoukset kyllä hoidan, se on minusta asia erikseen, mutta ei meidän kodissa ja puutarhassa ole kenellekään mitään esittelemistä. Kuka tykkää mistäkin.

[/quote]

Näin minullakin. Oman elämänsä työläyteen voi vaikuttaa aika paljon. Ei ok-taloa, ei paljon tavaraa, ei isoa kotia, ei silitettäviä vaatteita, ei arkoja materiaaleja, ei alati vaihtuvaa sisustusta. Minua kiinnostaa ihan muut asiat kuin kodin puunaaminen. Ruokaa laitan ja siivoan, sillä se on minusta tärkeää. Ei-oleelliset asiat jotka eivät rikasta omaa elämää voi jättä poiskin.

Vierailija
32/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet poikkeuksellisen laiska.

Ei minuakaan kiinnosta kotityöt. Ne on vaan tehtävä.

Teetkö töissäkin vain ne hommat, jotka sua kiinnostaa ja jätät muut tehtävät toisille? Olet varmaan tosi "kiva" työkaveri.

Vierailija
33/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää menee näin: kaikki on laiskoja, kukaan ei halua tehdä kotitöitä, jos olis rahaa, kaikki palkkais palvelijan. Sitte: toiset tekee töitä vaikka ei haluiskaan, toiset makaa. Vaikka tätä asiaa pyörittää miten, niin makaajat ei löydä mitään lapsuuden traumoista, geeneistä tai kotipsykologiasta nousevaa selitystä, joka jotenkin oikeuttas ne olemaan tekemättä velvollisuuksiaan ja saamaan kauheesti ymmärrystä kanssaihmisiltään.

Vierailija
34/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet poikkeuksellinen nainen, mutta miehenä olisit normaali ja ok. Silloin täällä säälittäis sua kun mies pakottaa sua hommiin ja hoettais, että nainen ei saa päättä kodin siivouksen tasosta. Jos miestä ei huvita, niin sitä ei huvita ja silloin ei tarvi.

Vierailija
35/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa, aika harvaa lppujenlopuksi KIINNOSTAA kotityöt, siis pyykkääminen, siivoaminen, päivittäinen kokkaaminen. Ne nyt vaan on hommia jotka on tehtävä, ja ihminen, joka jättää ne toisen ihmisen tehtäväksi vain koska häntä ei kiinnosta, on todellakin patalaiska ja itsekäs.

Kyllä minäkin paljon mieluummin päivät pitkät lukisin kirjoja ja katsoisin telkkaria, mutta ei minusta ole reilua että mieheni joutuisi sitten tekemään ne kotityöt. Ei ne häntäkään varsinaisesti kiinnosta! Tuskin ap:n mieskään imuroi siksi ettei parempaakaan tekemistä keksisi.

Vierailija
36/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laiska, ja lisäksi sinulta puuttuu naisille tyypillinen velvollisuudentunto. Minäkin olen laiska, mutta siivoan silti, koska koen sen velvollisuudekseni. Miehessäni on taas vähän samaa kuin sinussa, ruoat tekee ja jonkin verran siivoaakin, mutta jos hänen mielensä mukaan elettäisiin niin kyllä ne paskavuoret aika äkkiä kasvaisivat. Toisaalta jos hoidat esim. lasten asioita, niin onhan sekin omalla tavallaan kotityötä ja arjesta huolehtimista.

Olennaista varmaan onkin se, että miehesi kokee ettet tee tarpeeksi hommia kotona. On siis keskustelun paikka, katsokaa yhdessä miten paljon molemmat käytätte aikaa ja energiaa kotitöihin ja sopikaa sen pohjalta jokin uusi malli, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Nykyisellään suhteenne ei tunnu voivan oikein hyvin.

Vierailija
37/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei et ole poikkeuksellinen. Olet vain hyvin hyvin hyvin laiska ja itsekäs.

Tuskin ketään muitakaan siivoomiset sunmuut kiinnostaa mutta pakkohan ne on hoitaa. 

Huhhuh

Vierailija
38/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkalauma taas kuorossa jaksaa kaakattaa kuinka laiska AP on. Meillä mies tekee lähes kaikki ulkotyöt ja suurimman osan siivoushommista sisällä, ei vain nappaa mua samalla tavalla. Eikä muutama pölypallo nurkassa haittaa. Ite hoidan lähes kokonaan koiran ja ruuanlaiton, joka on intohimoni. Relatkaa nyt hyvät kanssasisaret vähän! Itsellä on kaveripiirissä näitä marttyyriäitejä jotka siivoavat kerran viikossa hampaat irveessä, tekevät ruokaa ja pyykkäävät aivan uupuneina. WHY? siisit talo hukattu elämä!!!! Näin se menee...

Vierailija
39/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:41"]

Miten niin patalaiskoja. Mä ainakin käyn töissä täysaikaisesti, ja teen kotonakin usein mieluusti työjuttuja, tykkään. Lisäksi hoidan lapset ja huolehdin heidän koulujuttunsa, ostan vaatteensa, matkustelen lasten kanssa. Ja luen miltei kirjan päivässä, moni patalaiska ei lue yhtään kirjaa vuodessa.

[/quote]

Sitä minäkin teen. Kirjojen lukeminen on kyllä oikeastaan ihan sama kuin katsoisi telkkaria, pois kaikesta hyödyllisestä ellei lue jotain yliopiston kirjoja. Mies on siihen menettänyt hermot, sanoi jo, että polttaa prkl kaikki kirjat kun mistään hommasta ei tule mitään. Sanoi, että mitä jos hänkin lopettaisi kaiken tekemisen ja miettimisen ja alkaisi lukemaan samalla lailla kirjoja ja katsomaan telkkaria kuin minä. No eihän siitä mitään tulisikaan, hukkuisimme paskaan.

t.ap

[/quote]

Ja silti sä jätät kaiken miehelle? Törkeää. Jos olisin sun mies, jättäisin sut hukkumaan paskaasi.

t. yks nainen, joka ei myöskään rakasta kotitöitä

Vierailija
40/48 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaan katsoisi mieheltäni tuommoista käytöstä. Yhteinen perhe, yhteiset työt. En pidä siivoamisesta, en nauti ruoanlaitosta, mutta kun se on tehtävä!! Olisi epäreilua, että mieheni joutuisi yksin tekemään ko. asiat , koska ei hänkään niitä rakasta.

Tosin nyt kun olen kärsinyt pahasta raskauspahoinvoinnista on mies joutunut telkemään melkein kaiken, mutta tämä sentään loppuu joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi