S-pankki ei myönnä luottokorttia
Olen toisen pankin asiakas, mutta muutaman kerran olen jäänyt pulaan kun debit/credit kortti ei ole palvelu/muusta katkoksesta johtuen pelannut. Ajattelin, että haen ”kakkospankin” eli s-pankin kortin varalle.
Tein hakemuksen netissä (kätevästi!) ja välittömästi hakemuksen täytön jälkeen sain vastauksen, että hakemus hylätty. Mitähän hittoa? Tulot n. 3500€/kk, lainaa n. 40 000€ (asuntolaina) Ja vakituinen työpaikka sekä myös muita tuloja sivuduuneista. Enkö kelpaa korttiasiakkaaksi? Ikinä ei ole ollut maksuhäiriöitä ja s-pankin asiakkuuden mielestäni hoitanut asiallisesti.
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (40)
Ootteko katsoneet Asiakastiedoista oman luottoluokkanne?
S-pankilla on robotti joka käsittelee lainahakemuksia. Osa hakijoista on virkailijan mukaan laittanut pilkun tonnimerkiksi ja kone luulee 1000 yhdeksi euroksi.
Noi luottokorttien päätökset on ihan outoja. En saanut omasta pankista nostettua luottorajaa 2000 euroon, vaikka säästöjä ja sijoituksia 40000€. Mutta sohvaa ostaessa myönsivät 7000€ visan ilman kk-maksuja tyyliin ilman kyselyitä.
Käy ostamassa joku osamaksu tuote, niin saat ilmaisen luottokortin.
Vierailija kirjoitti:
S-pankki ei myönnä luottokorttia jos palkka ei mene s-tilille.
tämäkään väite ei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Noi luottokorttien päätökset on ihan outoja. En saanut omasta pankista nostettua luottorajaa 2000 euroon, vaikka säästöjä ja sijoituksia 40000€. Mutta sohvaa ostaessa myönsivät 7000€ visan ilman kk-maksuja tyyliin ilman kyselyitä.
Ei todellakaan ole outoja, vaan loogia.
"osamaksutuote" on muuten yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Haettu luottoraja varmaan vaikuttaa, laitoitko jotain 10 tonnia?
No minä hain aikanaan 500 euron luottorajalla, hylky tuli heti. Vakituinen työ, muttei palkka s-pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
S-pankilla on robotti joka käsittelee lainahakemuksia. Osa hakijoista on virkailijan mukaan laittanut pilkun tonnimerkiksi ja kone luulee 1000 yhdeksi euroksi.
BS.
Lisäksi jokaisella on oikein vastustaa automatisoitua päätöksentekoa
Mä hain sieltä kakkoskortiksi ihan vaan depitin ja tilille 500€ tarvetta odottamaan.
Nykyisin se on mun pääpankki (sain parhaat? lainaehdot, tai siis myönsivät lainaa enemmän kuin vakuus) ja lähinnä kysyivät paljonko laitetaan visaan luottorajaksi.
Nykyisin varakortti on plussan mastercard (op).
Kuulostaa kyllä erikoiselta että ap:n tuloilla ei saisi luottokorttia.
Teen itse osa-aikatyötä, ja bruttopalkkani on n. 1600 e kuukaudessa, mutta silti S-pankki myönsi minulle luottokortin 1500 euron luottorajalla.
Oletteko laittaneet lyhennysprosentiksi 100 %, siis te jotka ootte saaneet hylkäävän päätöksen?
Tuo 40 000e laina ei varmaan ole eduksesi. Jos et sitä ymmärtänyt ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole outoja, vaan loogia.
"osamaksutuote" on muuten yhdyssana.
Mikä logiikka siinä on, että pankki, johon tilini menee ja siitä 1/3 säästöön ja jossa on minulla rahaa 4000€ ei nosta luottorajaani 1000€ -> 2000€, mutta saan ostamalla 600€ sohvan 7000€ luottoa? Tuloni ovat n. 4000€/kk, jonka kerroin rehellisesti, ehkä hieman alakanttiin hakemuksessa sohvan oston yhteydessä. Oman pankin laskut olen maksanut aina ajallaan, eikä mitään maksuhäiriöitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokenut juuri s-pankin creditin epäluotettavana.
Eipä sillä paljoa ole s-pankin kanssa tekemistä...
Oletko mies? Ja vielä naimaton? Huhun mukaan se voi vaikuttaa.
Aikoinaan minä sain luottokortin, mies ei. Minun tuloni olivat n. 2100 euroa/kk brutto.
Minä sain S-Pankin luottokortin 1500 euron luotolla nelisen vuotta sitten, vaikkei mun palkka tullut silloin S-Pankkiin. Olen pienituloinen, brutto alle 2000. Hain korttia, kun olin aikeissa vaihtaa pankkia kokonaan, mutta en olisi vaihtanut, jos en olisi luottokorttia saanut. Vaihdoin sitten palkan tulemaan S-Pankkiin. Mun tyttökin sai sinne heti luottokortin, kun haki, vaikkei ollut S-Pankin asiakas. Minulle tyrkytettiin talvella luottorajan nostoa ja huvikseni kokeilin nostaa sitä 2500 euroon. Päätös tuli heti, että hakemus on hyväksytty.
Kovat on korot. S-pankki 11,95% ja euribor päälle. Ei kyllä pitkää luottoa voi ottaa.
Myöskään minun mieheni ei luottokorttia saanut, hakuaikaan vakityössä jossa ihan kivat tulot sekä nuhteettomat luottotiedot ja ikää yli 25 vuotta.
Haki muuten myöhemmin S-pankilta kulutuslainaa, ei saanut edes kymppitonnia. :D Virkailijat itse tätä ihmettelivät ja pahoittelivat kovasti, kuulemma kone päättää nämä asiat. Kuulin tämän jälkeen, että myöntävät lähinnä paljon omaisuutta kerryttäneille eläkeläisille niitä lainojaan.