S-pankki ei myönnä luottokorttia
Olen toisen pankin asiakas, mutta muutaman kerran olen jäänyt pulaan kun debit/credit kortti ei ole palvelu/muusta katkoksesta johtuen pelannut. Ajattelin, että haen ”kakkospankin” eli s-pankin kortin varalle.
Tein hakemuksen netissä (kätevästi!) ja välittömästi hakemuksen täytön jälkeen sain vastauksen, että hakemus hylätty. Mitähän hittoa? Tulot n. 3500€/kk, lainaa n. 40 000€ (asuntolaina) Ja vakituinen työpaikka sekä myös muita tuloja sivuduuneista. Enkö kelpaa korttiasiakkaaksi? Ikinä ei ole ollut maksuhäiriöitä ja s-pankin asiakkuuden mielestäni hoitanut asiallisesti.
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (40)
Mä olen kokenut juuri s-pankin creditin epäluotettavana.
En saanut Osuuspankista. Vuosikausia oli siellä tilit. Sitten asuntolainan myötä vaihdoin palkan menemään Nordean tilille. Tarkoitus oli vaihtaa takaisin osuuspankkiin palkan tulo, mutta en saanut luottokorttia sieltä nettihakemuksella. Varmaankin olisin saanut sen heti, kun palkka ja tuhansien säästöt oli siirretty, mutta totesin Nordean paremmaksi. Nyt kaikki asiakkuus on loppunut ja tilit lopetettu osuuspankista.
Jos kieltävä vastaus tuli heti, sitä ei ole ihminen tarkistanut, vaan sait automaattivastauksen.
Sulla oli joku pieni näppäilyvirhe jossain kohtaa siinä hakemuksessa, joku rasti puuttuu jostain kohtaa tai jotain muuta, minkä ihminen olisi huomannut, ja kysynyt sitä sinulta ennen kuin tekee päätöksen.
En saanut minäkään vaikka joskus yritin.
S-pankki ei myönnä luottokorttia jos palkka ei mene s-tilille.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ainakin minulla on luottokortti ässältä, vaikka palkka menee muualle.
Haettu luottoraja varmaan vaikuttaa, laitoitko jotain 10 tonnia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ainakin minulla on luottokortti ässältä, vaikka palkka menee muualle.
Onko sulla jotain muita säännöllisiä tuloja jotka menevät s-tilille tai onko palkkasi joskus mennyt sinne?
Itse sain aluksi hylkäyksen luottokortista, siirsin palkanmaksun s-tilille ja hain luottoa parin kuukauden päästä uudestaan ja kortti myönnettiin heti.
Minulla sama juttu, ei irronnut luottokorttia S-pankista. Otin sitten kortin OP:sta. Pidän luottorajan matalina ja nostan vasta kun lähden reissuun eli pidän korttia hätävarana, tosin nythän ei mihinkään matkustella.
Opiskelijatyttärellänikin on luottokortti joten siten tuo S-pankin hylsy oli yllättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain muita säännöllisiä tuloja jotka menevät s-tilille tai onko palkkasi joskus mennyt sinne?
Itse sain aluksi hylkäyksen luottokortista, siirsin palkanmaksun s-tilille ja hain luottoa parin kuukauden päästä uudestaan ja kortti myönnettiin heti.
Ei kumpaakaan. Hain korttia ja kerralla sain.
Onko heillä tiukentuneet kriteerit? Vuosia sitten kun päivitimme s-kortit, niin oikein tuputtivat sitä Visa-korttia. En ole kyllä ikinä käyttänyt sitä, mutta onpahan sellainenkin omiaisuus tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä tiukentuneet kriteerit? Vuosia sitten kun päivitimme s-kortit, niin oikein tuputtivat sitä Visa-korttia. En ole kyllä ikinä käyttänyt sitä, mutta onpahan sellainenkin omiaisuus tarjolla.
Ja palkka ei mene s-tilille, eikä siellä ole muuta kuin bonukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä avasin S-tilin talvella, kun ryhdyin "asiakasomistajaksi" ja yrittivät minullekin tuputtaa sitä luottokorttia, vaikka sanoin tilin tulevan pelkästään bonuksia varten.
Ostin yrityksen jolla oli yksi maksamaton lasku, josta oli tullut lopulta maksuhäiriö merkintä. Ennen kaupantekoa, entinen omistaja suoritti maksun. kaikki siis ok.
Oma pankkikonttorini oli siirtymässä toiseen kaupunkiin, jäi yksi vaihtoehto jäljelle.
Piti siirtyä Osuuspankin asiakkaaksi. Op:ssa kaikki meni hyvin, kunnes maksuhäiriö tuli
ilmi. Erilaisten kiemurtelujen jälkeen, asiakkuuteni hakeminen keskeytettiin.
Ei auttanut liput, laput ja kuitit, maksettu maksuhäiriö oli Op:n mielestä minun syntejä.
Toiseen kaupunkiin, toiseen konttoriin ja kas kummaa, kelpasin samantien asiakkaaksi.
Tästä reilu 6kk Op:ta soitettiin. Sama virkailija joka eväsi asiakkuushakemukseni, oli
nyt kalastelemassa uusia asiakkaita. Perusteli vielä että ”oman kylän miehiä”, pitäisi se pankkikin olla samasta kylästä. Kerroin kuinka Op ja hän määritteli minut maksuhäiriöiseksi vaikka pystyin todistamaan, ettei asia ole näin.
Ehkä virkailija muisti minut ja pyyteli anteeksi ”väärinkäsitystä”.
Sanoin etten voi luottaa pankkiin, jossa syntyy väärinkäsityksiä selvästä asiasta.
Nyt on se Osuuspankkikin siirtynyt kyliltä pois;)
Minäkään en saanut S-pankin luottokorttia. Tulot 38.000e vuodessa. Ei lainoja (asun vuokralla). Ei muiden pankkien luottokortteja. S-tili on ollut iät ja ajat ja sinne tulee vain bonukset.
Hain netissä ja pienimmällä 800e luottorajalla, mutta ei herunut.
On myös turha sanoa että mene hakemaan s-pankin toimipisteestä. Siellä kehoitetaan vaan tekemään hakemus netissä. Tai sitten he tekevät saman hakemuksen siellä. Joskus 3 vuotta sitten kun kokeilin ensimmäisen kerran ja hain s-pankin toimipaikassa niin odotin yli 2 viikkoa vastausta joka oli kielteinen.
Nordeakaan ei myöntänyt, vaikka olen heiltä saanut kolme kertaa joustoluottoa ja maksanut kaiken jo ajat sitten pois. Se oli aika kummallista.
Ei ole maksumerkintöjä tai mitään ihmeellistä.
Nyt on Bank norwegianin luottokortti. Ihan vaan koirien yllättäviä eläinlääkärikuluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain s-bonukset vakituisia tilille meneviä ja pyytämättä tuli aikoinaan luottokortti.
Ainakin jonain vuonna S-pankilla oli tiukimmat kriteerit luottokortin myöntämiselle. Monilla aloilla vaadittiin vakituinen työpaikka, jotta kortti voitiin myöntää.
Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. :) Ap:llä mahdollisesti useampi alaikäinen huollettava, joiden mukaan on katsottu maksukykyä.
Sinällään tietysti on tavallaan hullua, että vakuudellista lainaa vaikkapa asuntoon myönnetään tukuttain, mutta samalle ihmiselle ei lainkaan vakuudetonta luottoa. Mutta se on ihan matematiikkaa, lasketaan luoton riskiä myöntäjälle.
Miksi pitäisi olla luottoa. PIdä siellä S-tilillä varakassana rahaa. Ostoksista saa maksutapaedunkin kun maksaa sieltä S-kauppojen ostokset.
Voisiko johtua siitä, ettei sulla ole luottohistoriaa (credit score)? Mulle S-pankin virkailija tuputtaa joka kerta luottokorttia, vaikka mulla on Bank Norwegian luottokortti. Se on myös kustannuksiltaan halvin, jos maksaa laskun AINA ennen eräpäivää.
Käy paikan päällä tai soita. Paljon heikommilla spekseillä sain itse, tosin hain tosi pienellä luottorajalla. Olen kuullut että nettihakemuksissa hylkyjä tulee melkein poikkeuksetta.