Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää vuosia toimeentulotuella?

Vierailija
09.07.2020 |

Jos sitä voidaan pienentää 20% tai 40% ilmeisesti pitkiäkin aikoja, miten raha enää riittää vuokraan?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Monilla ei riitäkään ja sitten syrjäytyvät entisestään

Vierailija
2/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää, jos on pakko.

Mutta kyllähän moni päätyy kodittomaksikin. Nämä eivät vain Suomessa asu kaduilla, vaan yleensä kaverien/perheen nurkissa jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa toimeentulotukea ei voi pienentää noin paljon, ellei ole jotain erityistä syytä, esim. ihminen kieltäytyy kaikista työllistämistoimenpiteistä.

Tt-tuen lisäksi voi saada asumistukea, joka on tarkoitettu vuokran maksuun. Ihan koko vuokraa sillä ei saa, mutta suuren osan kuitenkin.

Vierailija
4/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan tarpeeseen sen mukaan mitä on pakko, en tunne siitä enää mitään omantunnontuskia.

Mitään ylimääräistä en vie. Sen verran että pystyy elämään siedettävästi.

Ei ole nyt leikattu n. vuoteen, mutta viimeksi kun leikattiin, varastin n. suunnilleen samalla summalla kaupasta.

Vierailija
5/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.

Vierailija
6/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki antaa heille asunnon. Vuokraa maksavat siitä pienen osan säädösten mukaan. Vesi ja sähkö kaupungilta. Käteen jää nelisensataa. Sillä elävät. Sukulaiset helppivät, jos pystyvät.

Yksi asia on kiero, kun sisarukset asuvat samassa asunnossa eläen omilla tuillaan, pidetään heitä kuin avioparina. Jos toinen saisi töitä, sitä ei voikaan ottaa, koska toisen tuet poistuisi!

Se kohta olisi korjattava.

Tämäkin on periytyvää.

Vierailija
7/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän sitä oikeastaan voikaan. Olen joskus kulkenut ns. leipäjonon ohitse. Isolla osalla on hyvin kauhtuneet , kuluneet ja vanhanaikaiset vaatteet,kun raha ei niihin riitä.

Vierailija
8/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki antaa heille asunnon. Vuokraa maksavat siitä pienen osan säädösten mukaan. Vesi ja sähkö kaupungilta. Käteen jää nelisensataa. Sillä elävät. Sukulaiset helppivät, jos pystyvät.

Yksi asia on kiero, kun sisarukset asuvat samassa asunnossa eläen omilla tuillaan, pidetään heitä kuin avioparina. Jos toinen saisi töitä, sitä ei voikaan ottaa, koska toisen tuet poistuisi!

Tämäkin on periytyvää.

Ei siitä vuokrasta mitään pientä osaa makseta vaan asumistuen maksimi, esim. Helsingissä 670€.

Yksityiseltä et kämppää saa lähelllekään tuolla hinnalla edes huonolta alueelta, vaan joudut maksamaan osan vuokrasta itse tt-tuen perusosasta (jos se vuokra on esim. 800e).

Kaupungin asuntoihin on vuosien jonot.

Vierailija
9/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.

Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.

Vierailija
10/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se oikein riitäkään juuri mihinkään ja tästä syystä lähtökohtaisesti jokaisen pitää kantaa huolta itsestään mahdollisimman paljon. Valtio on ottanut ennätysmäärän velkaa ja tulee ottamaan ilman etujen korotuksiakin, eli valitettavasti osan on elettävä pähkinöillä.

Vierailija
11/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana saanut toimeentulotukea jotain 12 vuotta. Vähintään.

Vierailija
12/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.

Siivoustyöhän tarvitaan koulutus. 

Vierailija
13/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastan tarpeeseen sen mukaan mitä on pakko, en tunne siitä enää mitään omantunnontuskia.

Ei ole nyt leikattu n. vuoteen, mutta viimeksi kun leikattiin, varastin n. suunnilleen samalla summalla kaupasta.

Saat kaiken ilmaiseksi joten varastat vielä vähän lisää ilmaiseksi. Kouluttautuminen tai töihin meneminen ei ole vaihtoehto koska aina löytyy tekosyyt kaikkeen. Toivon sinun olevan trolli mutta luusereitakin on niin monenlaisia, ettei sinustakaan voi olla täysin varma.

Vierailija
14/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nii n, että vähennystä ei siis tehdä vuokrasta? Eli jos saa asumistuen ja toimeentulotukea x euroa vuokraan niin siitä ei vähennetä vaan jostain toisesta summasta? Tämä kuulostaa loogisemmalta

Vierailija
15/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on periytyvää.

Aika paljon virheitä tässä tekstissä. Ensinnäkin kyllä Kela tunnistaa kämppisasumisen, sen voi todistaa erillisistä vuokrasopimuksista. Toisekseen kaupungilta vesi ja sähkö? Kyllä nekin pitää maksaa ja usein se sähkö tulee ihan sähköyhtiöltä.

Vierailija
16/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tullut mieleen että kaikki eivät voi tehdä kaikkia töitä? Esimerkiksi allergiat ja astma rajoittavat mm siivoutyön tekoa ja toisekseen kyllä sillekin alalle halutaan tutkinnon suorittaneita eikä kotiluutuajia. En ole edellinen jolle kommentoit.

Vierailija
17/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kaiken ilmaiseksi joten varastat vielä vähän lisää ilmaiseksi. Kouluttautuminen tai töihin meneminen ei ole vaihtoehto koska aina löytyy tekosyyt kaikkeen. Toivon sinun olevan trolli mutta luusereitakin on niin monenlaisia, ettei sinustakaan voi olla täysin varma.

Koulutus löytyy, mutta palkkaa ei suostuta maksamaan.

Yritä toki pysäyttää. Menen mielelläni vankilaan jossa saa neljä lämmintä ateriaa päivässä. Olisi ilo puukottaa tuollaista moralisoijaa sisuskaluihin.

Koulutus löytyy? Niin millainen? Ammattitutkintoko? Sillä ei tee mitään suomessa eikä missään muussakaan maassa.

Vierailija
18/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyöhän tarvitaan koulutus. 

Mä siivosin opiskeluaikoina. Riitti perehdytys työtehtäviin. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla tekemättä töitä.

Vierailija
19/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus löytyy, mutta palkkaa ei suostuta maksamaan.

Yritä toki pysäyttää. Menen mielelläni vankilaan jossa saa neljä lämmintä ateriaa päivässä. Olisi ilo puukottaa tuollaista moralisoijaa sisuskaluihin.

Tälläinen kommentti jossa puhutaan ihmisten puukottamisesta saa yläpeukkuja? Kertoo paljon siitä millaisia hiippareita tällä palstalla liikkuu.

Vierailija
20/63 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne vuokrat ja pakolliset laskut maksaa se vähennys tulee siihen ns. käyttörahaan jossei osallistu tarvittavalla tavalla te-toimiston toimintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi