Miten joku voi elää vuosia toimeentulotuella?
Jos sitä voidaan pienentää 20% tai 40% ilmeisesti pitkiäkin aikoja, miten raha enää riittää vuokraan?
Kommentit (63)
Työttömyyskorvaus on nimensä mukaisesti valtion korvaus yksilölle siitä ettei yhteiskunnassa ole riittävästi töitä kaikille.
Ei se ole mitään "ilmaista rahaa" sen enempää kuin vaikka vakuutusyhtiön maksama korvaus joka tulee kaikilta asiakkailta kollektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.
Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.
Siivoustyöhän tarvitaan koulutus.
Mä siivosin opiskeluaikoina. Riitti perehdytys työtehtäviin. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla tekemättä töitä.
Ei riitä nykyään. Turha vinkua jos itse tehnyt 30v sitten vähän siivoushommia.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni aikana saanut toimeentulotukea jotain 12 vuotta. Vähintään.
Loiset saunan taakse!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastan tarpeeseen sen mukaan mitä on pakko, en tunne siitä enää mitään omantunnontuskia.
Mitään ylimääräistä en vie. Sen verran että pystyy elämään siedettävästi.
Ei ole nyt leikattu n. vuoteen, mutta viimeksi kun leikattiin, varastin n. suunnilleen samalla summalla kaupasta.Saat kaiken ilmaiseksi joten varastat vielä vähän lisää ilmaiseksi. Kouluttautuminen tai töihin meneminen ei ole vaihtoehto koska aina löytyy tekosyyt kaikkeen. Toivon sinun olevan trolli mutta luusereitakin on niin monenlaisia, ettei sinustakaan voi olla täysin varma.
Koulutus löytyy, mutta palkkaa ei suostuta maksamaan.
Yritä toki pysäyttää. Menen mielelläni vankilaan jossa saa neljä lämmintä ateriaa päivässä. Olisi ilo puukottaa tuollaista moralisoijaa sisuskaluihin.
Tälläinen kommentti jossa puhutaan ihmisten puukottamisesta saa yläpeukkuja? Kertoo paljon siitä millaisia hiippareita tällä palstalla liikkuu.
Olen itse tavallinen töissäkäyvä, mutta mielestäni jos ihmiseltä leikataan pienistäkin tuista pois noin järkyttäviä prosenttimääriä, niin on jo jonkinlainen eettinen oikeus viedä tarpeeseensa kaupasta pakollisia asioita kuten peruselintarvikkeita.
Turha ruveta leikkimään jeesusta ja puhumaan jotain "mee töihin" juttuja kun ei eletä enää missään 60-luvulla jolloin töihin vaan "mentiin". Nykyään jopa kovissa fyysisissä hommissa on palkattomia "tukityöllistettyjä" joille ei makseta palkkaa sentin latia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.
Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.
Siivoustyöhän tarvitaan koulutus.
Mä siivosin opiskeluaikoina. Riitti perehdytys työtehtäviin. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla tekemättä töitä.
Kun lukee tällaisia viestejä, alkaa jopa tuntea myötätuntoa esim. kehitysmaalaisia puhelin/nettihuijareita kohtaan jotka anastavat boomereilta rahat...
Herätkää nykyaikaan.
t. siivooja (ei, ei todellakaan riittänyt pelkkä perehdytys)
Olen elänyt koko elämäni valtion piikkiin. Pelkästään lääkkeisiin kuluu vuodessa 15 000e euroa. Siivotkaa kele..siivotkaa.
Siivous on elintärkeä ala, jolla työntekijöitä kohdellaan aivan liian usein kuin roskaa. Todellakin pitäisi useammin vaatia koulutusta. Ala muutenkin tarvitsisi kipeästi täysuudistuksen ja arvonnoston.
Te, jotka huutelette kaikkia menemään siivoustyöhön, vaihtakaa itse oma työnne siivoamiseen ja jättäkää työttömät rauhaan. Itse olen muutaman vuoden siivonnut ilman alan koulutusta, ja katson kantaneeni korteni kekoon. Pää ei kestänyt enempää. Ja monilla ei kroppakaan kauaa.
Itse olen sekä siivooja että tt-tuen saaja (koska työnantajan maksama palkka on niin p*ska). Onkohan ylläolevilla pokkaa laukoa livenä noita róskaväki-juttuja?
ps. kukaan työssäkäyvä ei puhu tällä tavalla LOL
Oho, ovatko töissäkäyvät jopa omanlainen ihmisrotu jolla on oma puhetyyli ja oma kieli?
Kirjoitusasusi perusteella ÄO:si on n. 80 etkä ole päivääkään tehnyt elämässäsi rehellisiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedän? Koska olen itsekin aikoinaan ollut tt-tuella ja nykyään työllistän itse itseni. Ei heru mitään sympatiaa näihin voivotteluihin.
Ne prosenttileikkaukset 20/40% saa aikaan sillä, että kieltäytyy osallistumasta työllistämistä edistäviin toimintoihin ja silloin ihan ansaitusti saa siitä raippaa.
Kuka on määrännyt, että on jokin ihmisoikeus saada 500e kouraan kuukaudessa tekemättä yhtään mitään?!
Sellainen wannabe-kokoomuslainen persaukinen larppaaja taas tällä kertaa.
hyi hemmetti kuka niitä paskaduunaritöitä viittii tehä,eikös somppuja tänne kelkota sitä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tullut mieleen että kaikki eivät voi tehdä kaikkia töitä? Esimerkiksi allergiat ja astma rajoittavat mm siivoutyön tekoa ja toisekseen kyllä sillekin alalle halutaan tutkinnon suorittaneita eikä kotiluutuajia. En ole edellinen jolle kommentoit.
Teitä työnteolle" allergisia" tässä maassa tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastan tarpeeseen sen mukaan mitä on pakko, en tunne siitä enää mitään omantunnontuskia.
Mitään ylimääräistä en vie. Sen verran että pystyy elämään siedettävästi.
Ei ole nyt leikattu n. vuoteen, mutta viimeksi kun leikattiin, varastin n. suunnilleen samalla summalla kaupasta.Saat kaiken ilmaiseksi joten varastat vielä vähän lisää ilmaiseksi. Kouluttautuminen tai töihin meneminen ei ole vaihtoehto koska aina löytyy tekosyyt kaikkeen. Toivon sinun olevan trolli mutta luusereitakin on niin monenlaisia, ettei sinustakaan voi olla täysin varma.
Koulutus löytyy, mutta palkkaa ei suostuta maksamaan.
Yritä toki pysäyttää. Menen mielelläni vankilaan jossa saa neljä lämmintä ateriaa päivässä. Olisi ilo puukottaa tuollaista moralisoijaa sisuskaluihin.
Tälläinen kommentti jossa puhutaan ihmisten puukottamisesta saa yläpeukkuja? Kertoo paljon siitä millaisia hiippareita tällä palstalla liikkuu.
Laitoin tuon poliisin nettivinkkiin ja kirjoitin pitkän saatteen ylläpitoon jossa kerroin joukkoistetussa silakka sivuilla koordinoidusta häirinnästä jonka kohteeksi vauvapalstan on joutunut.
Sukupolvesta toiseen. Joillakin jo kolmas sukupolvi menossa.
Kädestä pitäen tulisi löytää työpaikka, jossa käyvät edes 1000€ edestä.
Joo ei kyllä kateeksi käy niitä jotka joutuvat kauan elämään tällä. Kauheaa kitkutusta. Olen nyt maaliskuusta lähtien elänyt tt-tuella ja asumislisällä. Hyväosaiset voisivat ymmärtää että ei suurin osa ihmisistä huvin vuoksi "loisi", näin pieni kuukausibudjetti ei kyllä kannusta ketään "makaamaan kotona".
Siivoamaan ei pääse, koska hakemassa on aina myös joku, jolla on ennestään kokemusta.
Ei se 20-40% leikkaus koske sitä osaa, jolla maksetaan asuminen. Leikkaus menee vain siitä 500 euron perusosasta, joka jää käteen vuokrien, kotivakuutuksen, sähkö- ja vesilaskun yms. menojen jälkeen. Hyvinhän tuolla elää jos ei käy ulkomailla kuin pari kertaa vuodessa ja tekee kotona itse ruoat eikä aina käy ulkona syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä kateeksi käy niitä jotka joutuvat kauan elämään tällä. Kauheaa kitkutusta. Olen nyt maaliskuusta lähtien elänyt tt-tuella ja asumislisällä. Hyväosaiset voisivat ymmärtää että ei suurin osa ihmisistä huvin vuoksi "loisi", näin pieni kuukausibudjetti ei kyllä kannusta ketään "makaamaan kotona".
Kyllä mua ketuttaa, että menin olemaan ahkera ja jouduin valtion silmissä eri asemaan rahan suhteen, kuin nämä toimeentulotuen saajat. Joudun myymään omaisuuteni ennen kuin saan mitään. On se väärin.
Perustulo on ratkaisu.
Hyvin kallis vakuutus onkin. Tulonsiirrot kasvavat vuosi vuodella aivan törkeästi ja meidän nuoret, syrjäytyneet/masentuneet sellaiset mukaan lukien, laitetaan nettomaksajiksi ilman pienintäkään valonpilkettä esim. eläkkeelle pääsystä koskaan tulevaisuudessa. Ei käy kateeksi.
Tulee aika, jolloin nykyisen järjestelmän saa kyseenalaistaa täysin. Mark my words.