Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää vuosia toimeentulotuella?

Vierailija
09.07.2020 |

Jos sitä voidaan pienentää 20% tai 40% ilmeisesti pitkiäkin aikoja, miten raha enää riittää vuokraan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.

Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.

Siivoustyöhän tarvitaan koulutus. 

Mä siivosin opiskeluaikoina. Riitti perehdytys työtehtäviin. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla tekemättä töitä.

Ei riitä nykyään. Turha vinkua jos itse tehnyt 30v sitten vähän siivoushommia.

Minäkin olin 30v sitten lemppaamassa kenttäsirkkelillä puutavaraa.

Olin myös opiskelijana siivoamassa markettia iltatöinä.

Perehdytys riitti.

Ja porukassa oli työnjohtaja.

Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Sirkkelusahurit ovat harvassa.

Isommissa sahalaitoksissa autoasatio hoitaa hanslankarin työt.

Siivous on paljon vaativampaa, eikä enää ole samanlainen kympin vetämä topparoikka markettia siivoamassa kuin ennen.

Vierailija
62/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TT-tukea en ole saanut, mutta olen ollut työmarkkina+asumistuella 3v koska en saa töitä. Olen akateeminen ja työnantaja irtisanoi 2017.

Et edes siivoustöitä? Oman kokemuksen mukaan akateemiset usein saavat edes jotain töitä jos vain suostuvat tekemään. Vaikeinta työn saanti on niille, joilla ei ole koulutusta.

Siivoustyöhän tarvitaan koulutus. 

Mä siivosin opiskeluaikoina. Riitti perehdytys työtehtäviin. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla tekemättä töitä.

Mä hain aikanaan siivojan hommiin ihan jatkuvasti. Samoin muihin töihin, mitä ajattelin pystyväni tekemään ilman ko. alan koulutusta tai kokemusta. En päässyt. Liian korkea koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin toimeentulotukea saavalla menee, kuin monella muulla.

Esim. Elatusvelvollisella saa jäädä pakollisten menojen jälkeen n.600e kk siis 100e enemmän kuin toimeentulotuki ,mutta joudut siitä maksamaan vielä lasten menoja.

Jos saat palkkaa n.1200-1400 nettona jää yleensä pakollisten menojen jälkeen 500-600e

Toimeentuloasiakkaat ei yleensä koskaan saa sellaista työtä joka taloudellisesti olisi mitenkään kannattavaa saman rahan saa vaan olemalla.

Perheet jossa toinen kotona ja paljon lapsia ja kokoajan tulee lisää. Silloin ei koskaan kannata tehdä töitä. Sosiaalituet niin suuret. Näillä menee oikeesti paremmin kuin monella keskituloisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi