Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin todella ylipainoisen ihmisen luona kylässä ja

Vierailija
07.05.2013 |

huomasin että keittiön pöydälä on isooo kulho täynnä SUKLAAPATUKOITA. Ja tämä ei tod ole provo. En voi järjellä käsittää. ja tämä ihminen on "yrittänyt laihduttaa" jo "vuosikausia".

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 11:32"]

No ei kai se muuten olisikaan ylipainoinen? Kyllähän tuo kuvaa jotain omalta osaltaan. Kuka saa edes päähänsä ostaa ison kasan suklaapatukoita.

[/quote]

Minä, minä, minä *viittaa*

Ja kaipa minä olen aaveen kriteereillä ylipainoinen 170cm 61kg

*ihailee keittiön sivupöydällä olevaa suklaapatukkaläjää*

[/quote]

Edelleenkään osa porukasta ei ymmärrä asian pointtia. Pitääkö vääntää rautalangasta?

Jos on jo reilusti ylipainoa, jota vastaan yrittää taistella niin on älyvapaata herkkujen ylenmääräinen rahtaus kaupasta kotiin. Jos on normaalipainoinen ja omaa normaalin itsehillinnän mitään ongelmaa ei ole.

Vierailija
22/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:45"]

No ei kai se muuten olisikaan ylipainoinen? Kyllähän tuo kuvaa jotain omalta osaltaan. Kuka saa edes päähänsä ostaa ison kasan suklaapatukoita.

[/quote]

[/quote]

Edelleenkään osa porukasta ei ymmärrä asian pointtia. Pitääkö vääntää rautalangasta?

Jos on jo reilusti ylipainoa, jota vastaan yrittää taistella niin on älyvapaata herkkujen ylenmääräinen rahtaus kaupasta kotiin. Jos on normaalipainoinen ja omaa normaalin itsehillinnän mitään ongelmaa ei ole.

[/quote]

Just näin! Ei tässä ole kyse mistään pullukoiden ihmisarvon alentamisesta kuten joku jo sai päähänsä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja joillekin tuntuu olevan vaikeuksia käsittää se, että kaikkien ylipaino ei ole tullut siitä ylenmääräisestä suklaan + muiden herkkujen mässäämisestä, se on voinut tulla ihan tavallisellakin ruoalla, jota nyt vain on sen verran syönyt liikaa, että se on kerännyt ylimääräisiä kiloja kroppaan. Eli korjaus tuohon viimeiseen lauseeseen, jos on minkä kokoinen tahansa ja omaa normaalin itsehillinnän herkkujen suhteen, mitään ongelmaa ei ole.

Vierailija
24/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja joillekin tuntuu olevan vaikeuksia käsittää se, että kaikkien ylipaino ei ole tullut siitä ylenmääräisestä suklaan + muiden herkkujen mässäämisestä, se on voinut tulla ihan tavallisellakin ruoalla, jota nyt vain on sen verran syönyt liikaa, että se on kerännyt ylimääräisiä kiloja kroppaan. Eli korjaus tuohon viimeiseen lauseeseen, jos on minkä kokoinen tahansa ja omaa normaalin itsehillinnän herkkujen suhteen, mitään ongelmaa ei ole.

[/quote]

Miten sitten voi olla lihava jos on normaali itsehillintä? Ei kai sitten olisi ylipainoa. Joillekin se herkku on suolaista joillekin makeaa.

Vierailija
25/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:31"]

Meillä on valtavasti karkkeja kotona. Siis kiloittain. On suklaalevyjä, suklaamunia, mars / twix-patukoita, karkkipusseja, tikkareita, vaikka mitä. Mutta ei ne ole ongelma. Lapset ottaa lauantaisin sieltä jonkun ja kaveritkin saa valita.

Ja hui! Meillä on myös pringlesputkiloita, sipsipusseja, poppareita, keksejä..... ja viiniä olutta ja kossua, ja viskiä ja mehuja. Limuakin OMG!

Ja olemme normaalipainoisia kaikki. Ei ne siellä polttele, ottaa sitten kun tekee mieli. Se on se elämänhallinta.

[/quote]

Niin te olettekin normaalipainoisia eli tuo ei liity tähän keskusteluun. Ei alkoholistinkaan kannata pitää kotiaan täynnä viinaa.

[/quote]

Niin. Normaalipainoiset ihmiset saavat pitää kulhoissaan mitä haluavat, mutta ylipainoisten kulhontäytteet ovat sallittuja yleisen paheksunnan kohteita, niitä ja niiden omistajia saa ruotia, pilkata, heistä voidaan päätellä kaikki heidän asiansa ja ominaisuutensa, jotka tietenkin kaikki tiedetään huonoiksi sillä perusteella, että he ovat ylipainoisia.

[/quote]

Ja mistä tuon päätelmän teit? Kyse ihmisestä joka koittanut laihduttaa vuosikausia. Taidat olla itse ylipainoinen.

Aika erilailla luet kyllä tekstä kuin minä. Kuka on määritellyt jonkun huonoksi ihmiseksi. karkasiko vähän mopo käsisitä?

Jos itse haluaisin painosta eroon en varmaan pitäisi houkutuksia kotonani.

[/quote]

Minä taas en kuvittele tietäväni, miten jonkun tietyn ihmisen pitäisi omaa elämäänsä ja omia tapojaan muuttaa niin, että ne tuottaisivat tulosta. Keskityn ennemmin omiin valintoihini ja annan muiden tehdä omansa. Ne eivät kuulu minulle, ja vaikka en itse tekisikään samoja valintoja, en kuivttele eläväni jotenkin enemmän oikein kuin muut.

Tuollainen muiden ylhäältä päin katsominen ja se, kuinka olisi itse niin fiksu, ettet pitäisi houkutuksia kotonasi, osoittaa vain sen, ettei kaikki ole hyvin, kun kyseistä ihmistä paheksumalla pönkität omaa paremmuuttasi. 

Ja tuo joka paikkaan niin sopiva argumentti: "Taidat olla itse ylipainoinen." :) Kun oma elämä on kohdillaan, ymmärtää, ettei meistä kukaan tee aina täydellisiä valintoja eikä kenelläkään ole varaa paheksua muita tuolla tavalla. Jokainen täällä elelee oman parhaansa mukaan.

Vierailija
26/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten sitten voi olla lihava jos on normaali itsehillintä? Ei kai sitten olisi ylipainoa. Joillekin se herkku on suolaista joillekin makeaa.

[/quote]

No sinänsä kyllä totta. Mutta kun edelleenkään se ylipaino ei välttämättä ole tullut juuri siitä herkuttelusta, josta tässä keskustelussa tuntuu olevan kysymys. Toki se, että syö liikaa sitä tavallistakin ruokaa, kertoo osittain itsehillintäongelmista.

Ja toinen asia on se, että jokainen lihava ei välttämättä lihoa koko aikaa lisää. Tiedetään vain se vanha tilanne, että paino on joskus noussut, mutta ei välttämättä sillä hetkellä nouse. Eli vaikka olisi ollut ongelmana herkkujen liikasyönti niin esim. sen on saanut karsittua pois, jolloin esim. painonnousu pysähtyy ja näin ollen voi pitää kotonaan varastossa vaikka miljoonaa kiloa suklaata, jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:52"]

Meillä on valtavasti karkkeja kotona. Siis kiloittain. On suklaalevyjä, suklaamunia, mars / twix-patukoita, karkkipusseja, tikkareita, vaikka mitä. Mutta ei ne ole ongelma. Lapset ottaa lauantaisin sieltä jonkun ja kaveritkin saa valita.

Ja hui! Meillä on myös pringlesputkiloita, sipsipusseja, poppareita, keksejä..... ja viiniä olutta ja kossua, ja viskiä ja mehuja. Limuakin OMG!

Ja olemme normaalipainoisia kaikki. Ei ne siellä polttele, ottaa sitten kun tekee mieli. Se on se elämänhallinta.

[/quote]

Niin te olettekin normaalipainoisia eli tuo ei liity tähän keskusteluun. Ei alkoholistinkaan kannata pitää kotiaan täynnä viinaa.

[/quote]

Niin. Normaalipainoiset ihmiset saavat pitää kulhoissaan mitä haluavat, mutta ylipainoisten kulhontäytteet ovat sallittuja yleisen paheksunnan kohteita, niitä ja niiden omistajia saa ruotia, pilkata, heistä voidaan päätellä kaikki heidän asiansa ja ominaisuutensa, jotka tietenkin kaikki tiedetään huonoiksi sillä perusteella, että he ovat ylipainoisia.

[/quote]

Ja mistä tuon päätelmän teit? Kyse ihmisestä joka koittanut laihduttaa vuosikausia. Taidat olla itse ylipainoinen.

Aika erilailla luet kyllä tekstä kuin minä. Kuka on määritellyt jonkun huonoksi ihmiseksi. karkasiko vähän mopo käsisitä?

[/quote]

Minä taas en kuvittele tietäväni, miten jonkun tietyn ihmisen pitäisi omaa elämäänsä ja omia tapojaan muuttaa niin, että ne tuottaisivat tulosta. Keskityn ennemmin omiin valintoihini ja annan muiden tehdä omansa. Ne eivät kuulu minulle, ja vaikka en itse tekisikään samoja valintoja, en kuivttele eläväni jotenkin enemmän oikein kuin muut.

Tuollainen muiden ylhäältä päin katsominen ja se, kuinka olisi itse niin fiksu, ettet pitäisi houkutuksia kotonasi, osoittaa vain sen, ettei kaikki ole hyvin, kun kyseistä ihmistä paheksumalla pönkität omaa paremmuuttasi. 

Ja tuo joka paikkaan niin sopiva argumentti: "Taidat olla itse ylipainoinen." :) Kun oma elämä on kohdillaan, ymmärtää, ettei meistä kukaan tee aina täydellisiä valintoja eikä kenelläkään ole varaa paheksua muita tuolla tavalla. Jokainen täällä elelee oman parhaansa mukaan.

[/quote]

No nyt tipahdin lopullisesti kärryiltä. En ole kenenkään valintoja kommentoinut tai muutakaan. En varsinkaan paheksunut ketään.  Ihan maalaisjärjellä ajatellen vain totean edelleen, että jos haluat eroon kiloista - älä kasaa herkkuja kotiisi.

Kylläpäs jollain on vähän hermo kireällä. Itsehän tässä syytät mm. minua kaikesta mahdollisesta. Niin oletko ylipainoinen?

Vierailija
28/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No nyt tipahdin lopullisesti kärryiltä. En ole kenenkään valintoja kommentoinut tai muutakaan. En varsinkaan paheksunut ketään.  Ihan maalaisjärjellä ajatellen vain totean edelleen, että jos haluat eroon kiloista - älä kasaa herkkuja kotiisi.

Kylläpäs jollain on vähän hermo kireällä. Itsehän tässä syytät mm. minua kaikesta mahdollisesta. Niin oletko ylipainoinen?

[/quote]

En ole ylipainoinen, en ole koskaan ollutkaan. Eipä ole hermokaan yhtään kireällä. Harmittaa vain se yleinen asenne ihmisillä, jotka kuvittelevat tietävänsä, miten toisten pitäisi toimia. Kaikilla on omat murheensa ja ongelmansa, mutta koska ylipaino on sellainen, joka näkyy päällepäin, niin monet idiootit katsovat asiakseen suoltaa kommentteja ja neuvoja ja paheksua näiden tapoja.

Jos siis et olekaan ilkeä, olet vain tyhmä, kun kuvittelet ylipainoisen tuttavasi ongelman ratkeavan sillä, että hän ei osta kotiinsa karkkia.

Vierailija
29/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen mutta jos pitäisin aina suklaapatukkakulhoa pöydällä houkutteena olisin varmasti ylipainoinen. Ei vaikuta fiksulta toiminnalta jos on yhtään makeaan altistuva.

Vierailija
30/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin näkemäni oli vanha duunikaveri. Oli käynyt lihavuusleikkauksessa, kun "paino ei lähtenyt vaikka KAIKEN kokeilin!" mut töissä söikin vain ja ainoastaan mikroeineksiä, jätskiä ja suklaata. Just just.

Vierailija
31/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Jotkut ihmiset eivät vain voi myöntää/ymmärtää/eivät tiedä, että lihomisen vika on 99 % omien korvien välissä ja omissa tavoissa ja tottumuksissa. Sitten on jotkin lääkkeet ja sairaudet, jotka aiheuttavat lihomisen. Ei se silti oikeuta ketään tekemään siitä ylipainoisesta ihmisestä toisten paheksunnan sylkykuppia ja oman arvon nostamisen välinettä. Elä ja anna toisten elää.

....paino-ongelmaista saa tällä palstalla haukkua  kuin vierasta sikaa...

Mua ärsyttää, että ylipainoista pidetään automaattisesti huonona ihmisenä. Onko teillä besserwissereillä koskaan ollut elämässä ihan oikeita huolia? Jokaisella ihmisellä on heikkoutensa, ei se ole kuolemansynti tai rikos olla lihava, mutta terveellistä se ei ole. Läski ei tartu..  Älä leiki parempaa kuin olet, äläkä ole ylimielinen toisia kohtaan. Kun isä (luikun laiha vieläpä) sai ekan sydärinsä ja lääkäri neuvoi kolestrolitonta ruokavaliota, tuumi faija "Ehkä on silti parempi lyhyt ja iloinen elämä, kuin pitkä, ankara, ja tylsä ja sitten vielä kuolla muistisairaana vihanneksena". Ja kuoli suorilta jaloiltaan 63-veenä, eikä paljon yhteiskunnan eläkevaroja kulutellut.

Tsemppiä teille, jotka taistelette painon kanssa. Te, jotka luulette olevanne laihuutenne takia jotenkin parempia ja fiksumpia ja turvassa joltain, katsokaapa peiliin. Sieltä saattaakin katsoa takaisin ylimielinen ihminen. Vikanne on teilläkin, ei ehkä suklaavarasto, mutta joku luuranko, teidän oma suklaapatukkanne, kaapissa kuitenkin.

Vierailija
32/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin häpeällistä sanoa, että on lihava, koska syö liikaa? Jos ylipainoa on reilusti, niin kyllä saa aika paljon mättää edelleen ruokaa sisäänsä, jotta läskit eivät lähde sulamaan. Ihan sekoa väittää, että on ahdettu 50 ylikilon edestä viisi vuotta sitten ja kilot ei lähde, vaikka syö nykyään normaalisti. Ilmeisesti syödyn ruoan määrä on se, jota hävetään ja peitellään?

Vierailija
33/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:59"] Ihan maalaisjärjellä ajatellen vain totean edelleen, että jos haluat eroon kiloista - älä kasaa herkkuja kotiisi.

[/quote]

Mikä oivallus! Täällä on joku ratkaissut ylipaino-ongelman, jee!

Ratkaisisitko vielä maailman nälänhädän ja poistaisitko sodatkin?

Vierailija
34/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 13:16"]

Olen normaalipainoinen mutta jos pitäisin aina suklaapatukkakulhoa pöydällä houkutteena olisin varmasti ylipainoinen. Ei vaikuta fiksulta toiminnalta jos on yhtään makeaan altistuva.

[/quote]

Täällä on toinenkin välkky! Nyt vain kaikki ylipainoiset tätä neuvoa noudattamaan, niin olette tuota pikaa missinmitoissa!

Vierailija
35/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskien kirjoittamat jutut tunnistaa palstalla siitä, että niiden maailmassa on vain lihavia ja laihoja ihmisiä. Normaalipainoiset ovat kadonneet maapallolta. :D

Vierailija
36/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP!

Onskulla vähän pienet ympyrät?? Oot ihan super NOLO NOLO ääliö.

P.S. ylläkkö ite raapiin persiitäs vai pitäskö sulle hommata jokin jatkovarsi kun noin paljon persiitäs kutittaa muiden asiat.

Vierailija
37/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa läskiohjelmissakin olen miettinyt, että onko oikeasti kaikilla läskeillä jotkut herkkuvarastot kaapissa.

Ehkä siksi olen vain lievästi ylipainoinen kun ostan kaupasta vaan sen mitä kerralla syön :P Minä varmaan muuta tekisikään kun ravaisin kaapilla ahtamassa herkkuja kitusiin jos olisi oikein varastoksi asti herkkuja.

Vierailija
38/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu näky. Työpaikan ruokalassakin läskit on aina ensimmäisenä jälkiruokakulholla ja kahvilla leivonnaisilla "Ai miten on ihanan näköisiä torttuja". Sitten pöytään keskustelemaan laihdutusvinkeistä.

Vierailija
39/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksukaiset taisi vähän hermostua. :D Rauhoittukaa nyt, ahmikaa vaikka kulhollinen suklaapatukoita, jos tulisi parempi mieli.

Vierailija
40/51 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 13:33"]

Mikä siinä on niin häpeällistä sanoa, että on lihava, koska syö liikaa? Jos ylipainoa on reilusti, niin kyllä saa aika paljon mättää edelleen ruokaa sisäänsä, jotta läskit eivät lähde sulamaan. Ihan sekoa väittää, että on ahdettu 50 ylikilon edestä viisi vuotta sitten ja kilot ei lähde, vaikka syö nykyään normaalisti. Ilmeisesti syödyn ruoan määrä on se, jota hävetään ja peitellään?

[/quote]

Huoh. Lihava, joka ei liho enää tai laihdu, syö normaalisti (=OMAN kulutuksensa mukaan). Ja jos on reilusti ylipainoinen, se kulutuskin on isompi kuin jollain pikkutirriäisellä, joten ruokamäärätkin isompia kuin tällä. Mutta ei se poista sitä, etteikö söisi jo ihan hyvän ruokavalion mukaan. Toki oikein reilusti ylipainoiselle paras vaihtoehto olisi laihtuminen, mutta jo pelkästään se, että saa OMAN kulutuksen ja energiansaannin tasapainoon, on jo puoli voittoa painon nousun pysäyttämisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan