Mitä ajattelet keski-ikäisestä visa electronilla maksavasta ihmisestä?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Monella on kaksi korttia. Luottokortilla maksetaan netti ostokset, matkat yms. Electronilla maksetaan päivittäiset ostokset kaupassa, kahvilassa, tankataan auto yms.
En taatusti syötä luottokorttini numeroa mihinkään nettiin varkaiden saataville. Näin on kaveriltanikin varastettu rahaa. Se on aivan varma, etten jaksa alkaa niitä kinuamaan takaisin kun itse syöttelen korttinumeroita roistojen saataville.
Kuka näin tyhmä voi olla?
Maksan kaiken mahdollisen käteisellä. Ihan vain periaatteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 43v VE:lla maksava. Luottotiedot kunnossa, työpaikka on. Visallako pitäisi velaksi ostaa?
Tavallinen pankkikortti, oletko kuullut?
Ihan tavallinen pankkikortti se Electronkin on.
Debit-kortilla tarkoitetaan yleensä ns. tavallista pankkikorttia. Luottotiedoton ei saa sitä jokaisesta pankista.
Mikä siinä debit-kortissa sitten on muka niin hienoa Electroniin verrattuna? Minulla on molemmat (eri pankkien kortit) ja kerran vahingossa maksoin tuolla debitillä liikaa niin, että tili meni viiden euron verran miinukselle. Pankki sai hirveän kohtauksen ja lähetti vihaisen kirjeen, että MAKSA TÄMÄ VIISI EUROA NYT HETI PAIKALLA TAI KORTTISI OTETAAN POIS! Mieluummin käytän sitä Electronia, vaikka luottotiedot ovatkin kunnossa, ei ainakaan käy noin.
Ei minun debit-kortillani pysty ostamaan niin että menisi miinukselle?
Totta kai pystyy ostamaan niin! Debit-korttiostokset menevät tililtä usein vasta useiden päivien kuluttua. Niitä ei varmenneta reaaliajassa. Jos on iso summa, monet yritykset tekevät katevarauksen, mutta eivät kaikki. Joten pystyy ostamaan paljonkin lyhyessä ajassa ja tili voi mennä miinukselle myöhemmin.++
Visa Electronilla ostaessa taas jokainen ostos varmennetaan reaaliajassa niin että siellä tilillä on varmasti katetta juuri ostohetkellä. Siksi sillä ei voi ostaa paikoissa joissa varmennusta ei puuttuvien yhteyksien takia voida tehdä.
Käsittääkseni pankit antavat automaattisesti vähintään debit-kortin ja vasta jos sellaista ei saa, saa Visa Eletronin.
Joten jos näkisin jonkun sellaisella maksavan niin tulisi ekana mieleen että henkilö on luottohäiriöinen eikä ole saanut pankkikorttia.
Minulle ei koskaan ole tarjottu pankkikorttia, oma pankki on automaattisesti uusinut elektronin aina. Ei käsittääkseni ole syytä, miksi en pankkikorttia saisi, luottotiedot kunnossa. Asuntolainalupauksen sain useammastakin pankista, mutta päädyin ostamaan kämpän ilman pankin lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on kaksi korttia. Luottokortilla maksetaan netti ostokset, matkat yms. Electronilla maksetaan päivittäiset ostokset kaupassa, kahvilassa, tankataan auto yms.
En taatusti syötä luottokorttini numeroa mihinkään nettiin varkaiden saataville. Näin on kaveriltanikin varastettu rahaa. Se on aivan varma, etten jaksa alkaa niitä kinuamaan takaisin kun itse syöttelen korttinumeroita roistojen saataville.
Kuka näin tyhmä voi olla?
Oletko täysin tampio? Luottoyhtiö korvaa tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaiken mahdollisen käteisellä. Ihan vain periaatteen takia.
Ok boomer
Mulla on 5 tiliä ja 1 Debit/Credit-kortti sekä 3 Visa Electronia. Käytän noita tilejä vähän eri tarkoituksiin enkä näe oikein tarpeelliseksi että mulla olis säästötiliin liitettynä luottokortti. Mitä mä sillä tekisin kun 1 luottokortti löytyy jo palkkatiliin liitettynä? Säästötililtä taas ostan Electronilla esim. kotiin liittyviä kallita hankintoja tms. Viimeksi auton. (Sen kyllä laskulla paikan päällä, mutta idean ymmärtänette.)
Tykkään Electronissa kyllä siitä että tietää heti summan lähteneen tililtä. Nyt just ihmettelen Nordean käyttötiliäni josta maksan tietyntyppiset ostokset että miksi siellä on eri summa rahaa mitä olin suunnitellut. Onko joku maksu jäänyt välistä?
Sitten S-Pankissa on nuo 3 tiliä eri käyttötarkoituksiin joista yksi säästötili minne en mitään korttia ole koskaan hankkimassakaan. Muihin haluan nimenomaan Electronin pitää koska haluan ostosten näkyvän heti. Tuskin S-Pankkiin muuta korttia edes saisin kun sinne ei mene palkkaa tms virallista maksua koskaan vaan siirrän aina Nordeasta tilipäivisin tietyn budjetoidun osuuden vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans Visa Electron ja vähän aikaa sitten Osuuspankista soittivat ja mainostivat Debit- tai luottokorttia. Sanoi, että Electron on karkeasti sanottuna teinien kortti ja poistuu valikoimasta. Kovasti kehui luottokorttia vaan itsellä ei ole pienintäkään aikomusta sellaista hankkia.
Kertokaa nyt joku mikä ihmeen juttu tää on, että Visa Electron poistuu valikoimista!?!
Ei kai niitä voida vaan lopettaa toimimasta, ymmärrän että uusia Visa Electroneja ei saisi enää x ajan jälkeen, mutta mites me nykyiset käyttäjät joille ei esim. Pankkikorttia myönnetä?Minulla ollut pelkkä Visa Electron 15-vuotiaasta lähtien. Kyllä, nykyään olen myös luottotiedoton, mutta työssäkäyvänä ihmisenä pystyn kyllä maksamaan velat takaisin, ei enää montaa vuotta.
Ainakaan Nordeasta ei ole tullut missään vaiheessa mitään ilmoitusta että Electron olisi jäämässä pois. Jos jää, niin laittakoon sitten jonkun toisen vastaavan kortin, ei se käytännössä muuta mitään. Paitsi joku molopää saa sitten sisäisen rauhan, kun jollain toisella ihmisellä ei enää ole Electronia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niin iso ero on pankkikortilla ja electronilla noin käytännössä?Että toinen on nolo ja toinen ei...??
Selitetty juurtajaksaen viestissä 47/59. Pähkinänkuoressa: jos et pysty hallitsemaan rahankäyttöäsi ja haluat ostaa kortilla niin että voit olla varma että ikinä ei mene tili yli, niin Electron on varma. Tai tietysti sitten jos pankki ei suostu antamaan sinulle muuta korttia.
Turhan monimutkainen selitys, kun riittää se että ei tarvitse luottoa vaan pystyy maksamaan asiat heti.
En mitään. Silloin joskus kun oli korttikoneella jotain häikkää, niin ärsytti, kun jouduin jokaiselle asiakkaalle sanoa, et electroni ei oo toiminu muutamaan tuntiin.
Electronit tosiaan poistuu käytöstä muilta kuin alaikäisiltä. Tilalle voi ottaa debitin, ihan sama periaate. Ei ole pakko luotto-ominaisuutt ottaa.
Erikoinen aloitus.
Kuten monella muullakin, mulla on suomalaisen pankin Electron, ihan vaan siksi, että se toimii, enkä ole jaksanut lähteä vaihtelemaan ja kikkailemaan. Uusi kortti tulee kuukautta paria ennen edellisen vanhentumista, tunnusluku pysyy vuodesta toiseen samana. Toimii ku junan vessa, kunhan tilillä on rahaa, kun sillä meinaa maksaa.
Koska asun ulkomailla, mulla on täkäläisestä pankista Visa-debit (koska täällä se on "peruskortti") ja Mastercardin luottokortti (tiettyjä sairastapauksia ja sairaalalaskuja varten). Eniten käytän tuota debittiä, koska se on palkkatiliin yhdistetty. Mutta, hetkittäin se ei toimi. En tiedä miksi, tilillä on katetta ja 5 minuuttia aiemmin se on toiminut toisessa kaupassa. Silloin on hyvä kaivaa esiin vanhan kunnon suomalainen Electron, joka toimii tilanteessa kuin tilanteessa, ilman kommervenkkejä, uskollisesti. Debitin katevarausten seuranta on myös välillä hankalaa, jos on pienen ajan sisällä maksanut useasti. Osa menee samantien, osa seuraavana päivänä, osa katevarauksista roikkuu jopa viikon. Yritä siinä nyt sitten saada selvyyttä, että paljonko siellä tilillä nyt oikein on rahaa.
Suomessa käydessä/asuessa pyrin käyttämään Electronia, koska se on suomalainen. Ulkomainen debit, kuten sanottu joskus jumittaa, mutta sillä ei myöskään pysty ostamaan esim. Veikkauksen tuotteita, koska se on ulkomainen "Visa", olkoonkin debit.
Eli enpä tiedä mitä Electronin käyttäjästä pitäisi ajatella? Jos jotain on pakko, niin ehkä sitten, että tyypillä on tilillä rahaa.
No tuskin edes kiinnitän koskaan kenenkään korttiin mitään huomiota. Monellahan on useita tilejä, ja joillain on debit ja credit eri korteilla, muistelisin että ainakin yhdellä tuntemallani supervarovaisella it-alan ihmisellä on näin. Itselläni on luottokortti, mutta otin sen vain siksi, että voin tehdä lento- ja hotellivarauksia. Jos tällaiseen ei olisi tarvetta, en ehkä olisi ottanut luottokorttia ollenkaan. Onhan luottokortti usein vähän kalliimpi vaihtoehto, joten jos sitä ei oikeasti tarvitse, niin miksi maksaa pankille siitä?
Ihmettelisin, että miksi ei ole mustaa Amexia tai edes "muutamaa" satasta käteistä mukana treffeillä, kun ei tässä tuppukylässä(Suomi) kaikkialla kortit toimi.
Miksi ei ole päivittänyt korttiaan uudempaan mikä sisältää lähimaksun. Nykyäänhän ei edes saa electron kortteja ollenkaan.
Hehe, itse olen 33v ja tienaan mielestäni hyvin. Minulla oli Visa Electron vielä 6kk sitten, kunnes pankista soitettiin että on aika siirtyä ”aikuisten korttiin”. :D En tiennyt että käytin lasten korttia ja hyvin vastasi electron tarpeisiini, luottopuolen tarpeet hoitelin Amexilla. Sieltä se pankki sitten tuikkasi myyntipuheen jälkeen minulle credit/debit -kortin ja nyt käytän sitä. Hyvin toimii sekin. Mutta lähtökohtaisesti en vetäisi mitään johtopäätöksiä electronin käyttäjistä tai ajattelisi asiaa sen kummemmin.
Ihmisellä voi olla monta korttia. Shocking. Käytän visaa, vaikka on luottokortti.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, itse olen 33v ja tienaan mielestäni hyvin. Minulla oli Visa Electron vielä 6kk sitten, kunnes pankista soitettiin että on aika siirtyä ”aikuisten korttiin”. :D En tiennyt että käytin lasten korttia ja hyvin vastasi electron tarpeisiini, luottopuolen tarpeet hoitelin Amexilla. Sieltä se pankki sitten tuikkasi myyntipuheen jälkeen minulle credit/debit -kortin ja nyt käytän sitä. Hyvin toimii sekin. Mutta lähtökohtaisesti en vetäisi mitään johtopäätöksiä electronin käyttäjistä tai ajattelisi asiaa sen kummemmin.
Pankki tekee sillä bisnestä. Luottokortist täytyy maksaa vuosittain. Opiskelijoille lykätään Master Card Gold että maksut juoksee valmistumisen jälkeen.
Mulla on kaksi Visa Electronia (eri pankkeihin) sekä yksi tavallinen, jossa myös luotto (ja se sitten kolmanteen pankkiin). Eipä ole tullut mieleenkään, että kukaan missään ajattelisi jotain sen perusteella, millä kortilla mä maksan. Maksan muuten joskus käteiselläkin, mitäs ap siihen sanoo? Ja voi kauhistus, nyt tuli mieleen, että kerran maksoin kaupassa kissanhiekat pullopanttikuitilla!