Mitä ajattelet keski-ikäisestä visa electronilla maksavasta ihmisestä?
Kommentit (105)
Mulla kans Visa Electron ja vähän aikaa sitten Osuuspankista soittivat ja mainostivat Debit- tai luottokorttia. Sanoi, että Electron on karkeasti sanottuna teinien kortti ja poistuu valikoimasta. Kovasti kehui luottokorttia vaan itsellä ei ole pienintäkään aikomusta sellaista hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen.
Sopii myös hyvin ulkomaanmatkaajalle. Tämä pankin sivuilta:
"Tavallisella suomalaisella pankkikortilla et voi nostaa rahaa Espanjassa, mutta VisaElectron- pankkikortilla voit ja nostaminen on edullisempaa ..."
Zinc
a) Ei ole pankin sivuilta, vaan joltain espanjansuomalaisten ylläpitämältä pilipalisivustolta
b) Teksti on vuodelta 2014 eikä pidä enää paikkaansa.
Mitä sitten. Olen lukenut tämän ketjunkin jo 10 vuotta sitten, joten so what ?
Zinc
Luottotiedoton tai ehkä vaan vähän änkyrä ja kapeakatseinen
Mulla, pian 40v naisella, jolla on kyllä tilillä rahaa, on electron, koska en halua normaalissa arjessa käyttämääni korttiin lähimaksumahdollisuutta. Tavalliseen pankkikorttiin, lähimaksumahdollisuus tulee pankissani automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet kapeakatseinen, kun ajattelet, että kaikkien pitäisi hoitaa raha-asiansa samalla tavalla kuin sinä.
N51, jonka korttipakasta löytyy myös Visa Elektron.
Varmaan samaa ku pöytätietsikan omistajista ja pelaajista... Lapsukainenhan se.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans Visa Electron ja vähän aikaa sitten Osuuspankista soittivat ja mainostivat Debit- tai luottokorttia. Sanoi, että Electron on karkeasti sanottuna teinien kortti ja poistuu valikoimasta. Kovasti kehui luottokorttia vaan itsellä ei ole pienintäkään aikomusta sellaista hankkia.
Kertokaa nyt joku mikä ihmeen juttu tää on, että Visa Electron poistuu valikoimista!?!
Ei kai niitä voida vaan lopettaa toimimasta, ymmärrän että uusia Visa Electroneja ei saisi enää x ajan jälkeen, mutta mites me nykyiset käyttäjät joille ei esim. Pankkikorttia myönnetä?
Minulla ollut pelkkä Visa Electron 15-vuotiaasta lähtien. Kyllä, nykyään olen myös luottotiedoton, mutta työssäkäyvänä ihmisenä pystyn kyllä maksamaan velat takaisin, ei enää montaa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet kapeakatseinen, kun ajattelet, että kaikkien pitäisi hoitaa raha-asiansa samalla tavalla kuin sinä.
No kolmas ajatus voikin olla, että ehkä sillä on Electron taloustiliin tms., mutta harvempi ihminen jaksaa pelata usealla maksukortilla. Useimmat keski-ikäiset ovat ehtineet huomata, mitä etuja ja turvaa luottokortti tai edes debit kortti tuo.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niin iso ero on pankkikortilla ja electronilla noin käytännössä?Että toinen on nolo ja toinen ei...??
Selitetty juurtajaksaen viestissä 47/59. Pähkinänkuoressa: jos et pysty hallitsemaan rahankäyttöäsi ja haluat ostaa kortilla niin että voit olla varma että ikinä ei mene tili yli, niin Electron on varma. Tai tietysti sitten jos pankki ei suostu antamaan sinulle muuta korttia.
Monella on kaksi korttia. Luottokortilla maksetaan netti ostokset, matkat yms. Electronilla maksetaan päivittäiset ostokset kaupassa, kahvilassa, tankataan auto yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku mikä ihmeen juttu tää on, että Visa Electron poistuu valikoimista!?!
Ei kai niitä voida vaan lopettaa toimimasta, ymmärrän että uusia Visa Electroneja ei saisi enää x ajan jälkeen, mutta mites me nykyiset käyttäjät joille ei esim. Pankkikorttia myönnetä?Minulla ollut pelkkä Visa Electron 15-vuotiaasta lähtien. Kyllä, nykyään olen myös luottotiedoton, mutta työssäkäyvänä ihmisenä pystyn kyllä maksamaan velat takaisin, ei enää montaa vuotta.
No mä olen tuo jolle OP:sta soitettiin. Mä käsitin niin, että tämä mun nykyinen Electron on viimeinen ja kun ensi vuoden 2021 syyskuussa menee vanhaksi niin joudun silloin valitsemaan uudenlaisen kortin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 31, ja mulla on vieläkin Electron, koska sellaisen lukiossa sain. Nyt tosin jouduin hakemaan Debit/Creditin, koska Electron poistuu käytöstä. En ole koskaan aiemmin edes ajatellut koko asiaa, ja kortti on ollut halpa ja toimiva. En tarvitse luottokorttia.
Enemmän ahdistaisi, jos treffeillä joku maksaisi jollain Amexilla.[/quote
Milloinhan se mahtaa oikeasti poistua? Sitähän pankissa ovat hokeneet jo jonkun aikaa. Kuitenkin automaattisesti lähettivät tänäkin vuonna uuden electronin, kun edellinen meni vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niin iso ero on pankkikortilla ja electronilla noin käytännössä?Että toinen on nolo ja toinen ei...??
Selitetty juurtajaksaen viestissä 47/59. Pähkinänkuoressa: jos et pysty hallitsemaan rahankäyttöäsi ja haluat ostaa kortilla niin että voit olla varma että ikinä ei mene tili yli, niin Electron on varma. Tai tietysti sitten jos pankki ei suostu antamaan sinulle muuta korttia.
Kysyttiinkin mikä siinä muka on noloa?
Kukaan ei ole onnistunut selittämään miksi joku muu kortti olisi parempi. Luottokorttiko olisi? Ja miksi ihmeessä? Enpä ennen tätä päivää tiennyt että visa electronissa olisi jotain vikaa
Ros kirjoitti:
Mulla, pian 40v naisella, jolla on kyllä tilillä rahaa, on electron, koska en halua normaalissa arjessa käyttämääni korttiin lähimaksumahdollisuutta. Tavalliseen pankkikorttiin, lähimaksumahdollisuus tulee pankissani automaattisesti.
Häh? Electronissa on kyllä lähimaksuominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Elektron Electronin maalaisserkku?
Olen 38v ja mulla on Electron ja Mastercard. Electron sattui olemaan aikoinaan ensimmäinen maksukorttini nuorena ja en ole saanut aikaiseksi vaihdettua, kun maksut toimii silläkin ja parin vuoden välein uusi kortti tipahtaa postiluukusta. Masteria käytän vain hotellilomia maksaessa koska sillä olen tehnyt varauksenkin. Ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti olen eikä ole ikinä ollut maksuhäiriöitä, ikinä en ole ollut edes työtön. Electronia käytän arkiostoksissa. Sama kai se millä kortilla maksaa? Joskus maksoin ikeassa masterilla tonnin ostokset ja otti päähän kun summa veloitettiin tililtä vasta kolmen viikon päästä, en jaksa miettiä onko se ja se kauppaostos nyt veloitettu, ihan tykkään tuosta reaaliaikaisesta veloituksesta vaikkei se niin pennin päälle ole.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole onnistunut selittämään miksi joku muu kortti olisi parempi. Luottokorttiko olisi? Ja miksi ihmeessä? Enpä ennen tätä päivää tiennyt että visa electronissa olisi jotain vikaa
Luottokortti on siinä tapauksessa hyvä kun pitää maksaa jotain netissä tai tarpeellinen kun varaa hotelleja tai vuokraa auton. Tämän lisäksi jos tuote jää saamatta tai yritys menee konkurssiin, niin se on aika nopeasti Visan ongelma (esim. Anttilan konkurssissa moni jäi ilman rahojaan). Ostan myös kaikki jälkitoimituksena tulevat huonekalut Visalla.
Minulla on Visa electron käytössä yhteiselle taloustilille, omalle käyttötilille on debit-credit kortti.
Eipä ole tullut mieleenkään että Electronin käyttäjistä pitäisi "ajatella" jotain erityistä. Pankkikortin tilalle lähetettiin aikanaan Electron ja sitä olen käyttänyt. On mulla luottokorttikin, mutta sen otan mukaan vain ulkomaille. En todellakaan aio alkaa käyttää luottokorttiani Suomessa vain sen takia että jollain skitsolla on ehkä ongelmia asian suhteen.
Joku muukin kertoi jo samanlaisen jutun, mutta minä olen saanut tuon Electronin alaikäisenä, ja pankista tulee aina uusi vastaava tilalle kun kortti vanhenee. En ole nähnyt mitään syytä erikseen ryhtyä hankkimaan sitä ihan oikeaa debit-korttia (:D), kun siihen vaihtaminen ei käytännössä vaikuttaisi yhtään mitään. Maksuhäiriömerkintöjä minulla ei ole koskaan ollut.