Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet keski-ikäisestä visa electronilla maksavasta ihmisestä?

Vierailija
09.07.2020 |

Eka ajatus

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaisia ole kuin friikkisirkuksessa. 😂

Vierailija
42/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eipä se kai omasta Mastercard Debitistä eroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ajattelisi muuten mitään, mutta koska aiheesta on jatkuvasti aloituksia, siinä täytyy olla jotain outoa. Toki, enhän voi edes tietää kuka milläkin maksaa.

Itselläni oli joskus nuorena Visa electron. Pankin vaihdon yhteydessä muuttui tavalliseksi debit - kortiksi. Sittemmin olen hommannut myös sen turmioon vievän credit-kortinkin. Visalasku tällä hetkellä varmaan Netflix-maksun verran...

Vierailija
44/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen tai luottotiedoton. 

Vierailija
45/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso kyllä millä muut maksaa. Itselläni on debit, olen 60 v. - sillä pääasiassa maksan. Sinne tulee liksa niin siellä on yleensä rahaa. 

Minulla on myös Visa, Plussa-kortti missä on luotto ja S-kortti missä on luotto.

Vierailija
46/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 43v VE:lla maksava. Luottotiedot kunnossa, työpaikka on. Visallako pitäisi velaksi ostaa?

Tavallinen pankkikortti, oletko kuullut?

Mitä niin hyvää siinä on, että se pitäisi hommata? Onko sulla huono itsetunto, kun et il.eisesti voisi VE:a käyttää?

Ps. Luottokorttikin löytyy.

Vierailija
47/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 43v VE:lla maksava. Luottotiedot kunnossa, työpaikka on. Visallako pitäisi velaksi ostaa?

Ihan tavallinen pankkikortti se Electronkin on.

Debit-kortilla tarkoitetaan yleensä ns. tavallista pankkikorttia. Luottotiedoton ei saa sitä jokaisesta pankista.

Mikä siinä debit-kortissa sitten on muka niin hienoa Electroniin verrattuna? Minulla on molemmat (eri pankkien kortit) ja kerran vahingossa maksoin tuolla debitillä liikaa niin, että tili meni viiden euron verran miinukselle. Pankki sai hirveän kohtauksen ja lähetti vihaisen kirjeen, että MAKSA TÄMÄ VIISI EUROA NYT HETI PAIKALLA TAI KORTTISI OTETAAN POIS! Mieluummin käytän sitä Electronia, vaikka luottotiedot ovatkin kunnossa, ei ainakaan käy noin.

Ei minun debit-kortillani pysty ostamaan niin että menisi miinukselle?

Totta kai pystyy ostamaan niin! Debit-korttiostokset menevät tililtä usein vasta useiden päivien kuluttua. Niitä ei varmenneta reaaliajassa. Jos on iso summa, monet yritykset tekevät katevarauksen, mutta eivät kaikki. Joten pystyy ostamaan paljonkin lyhyessä ajassa ja tili voi mennä miinukselle myöhemmin.++

Visa Electronilla ostaessa taas jokainen ostos varmennetaan reaaliajassa niin että siellä tilillä on varmasti katetta juuri ostohetkellä. Siksi sillä ei voi ostaa paikoissa joissa varmennusta ei puuttuvien yhteyksien takia voida tehdä.

Käsittääkseni pankit antavat automaattisesti vähintään debit-kortin ja vasta jos sellaista ei saa, saa Visa Eletronin.

Joten jos näkisin jonkun sellaisella maksavan niin tulisi ekana mieleen että henkilö on luottohäiriöinen eikä ole saanut pankkikorttia.

Vierailija
48/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole käteistä.

Vierailija
49/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen pankkikortti se Electronkin on.

Debit-kortilla tarkoitetaan yleensä ns. tavallista pankkikorttia. Luottotiedoton ei saa sitä jokaisesta pankista.

Mikä siinä debit-kortissa sitten on muka niin hienoa Electroniin verrattuna? Minulla on molemmat (eri pankkien kortit) ja kerran vahingossa maksoin tuolla debitillä liikaa niin, että tili meni viiden euron verran miinukselle. Pankki sai hirveän kohtauksen ja lähetti vihaisen kirjeen, että MAKSA TÄMÄ VIISI EUROA NYT HETI PAIKALLA TAI KORTTISI OTETAAN POIS! Mieluummin käytän sitä Electronia, vaikka luottotiedot ovatkin kunnossa, ei ainakaan käy noin.

Ei minun debit-kortillani pysty ostamaan niin että menisi miinukselle?

Totta kai pystyy ostamaan niin! Debit-korttiostokset menevät tililtä usein vasta useiden päivien kuluttua. Niitä ei varmenneta reaaliajassa. Jos on iso summa, monet yritykset tekevät katevarauksen, mutta eivät kaikki. Joten pystyy ostamaan paljonkin lyhyessä ajassa ja tili voi mennä miinukselle myöhemmin.++

Visa Electronilla ostaessa taas jokainen ostos varmennetaan reaaliajassa niin että siellä tilillä on varmasti katetta juuri ostohetkellä. Siksi sillä ei voi ostaa paikoissa joissa varmennusta ei puuttuvien yhteyksien takia voida tehdä.

Käsittääkseni pankit antavat automaattisesti vähintään debit-kortin ja vasta jos sellaista ei saa, saa Visa Eletronin.

Joten jos näkisin jonkun sellaisella maksavan niin tulisi ekana mieleen että henkilö on luottohäiriöinen eikä ole saanut pankkikorttia.

Mä olen käyttänyt saman pankin Visa Electronia teini-ikäisestä asti. En ole koskaan edes tajunnut hakea muunlaista korttia, koska luotto-ominaisuuksia en halua käyttää! Ainoa, mitä pankki on minulle joskus yrittänyt tuputtaa, on ollut credit-kortti.

No, oppia ikä kaikki. Aion silti jatkossakin hoitaa ostokseni "nololla luottohäiriöisten kortillani".

T. Luottotiedollinen, työssäkäyvä keski-ikäinen täti 

Vierailija
50/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maksuraja 18 000€ Visa Electronissa per päivä, hyvin on tähän mennessä riittänyt, ei ole tarvinnut luottokorttia kaivaa lompakosta.

Vierailija
51/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä ajattelette keski-ikäisestä markoilla maksavasta ihmisestä?

Persu?

Vierailija
52/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen.

Sopii myös hyvin ulkomaanmatkaajalle. Tämä pankin sivuilta:

"Tavallisella suomalaisella pankkikortilla et voi nostaa rahaa Espanjassa, mutta VisaElectron- pankkikortilla voit ja nostaminen on edullisempaa ..."

Zinc

Vierailija
53/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen.

"Tavallisella suomalaisella pankkikortilla et voi nostaa rahaa Espanjassa, mutta VisaElectron- pankkikortilla voit ja nostaminen on edullisempaa ..."

Zinc

Electronilla voi myös maksaa miltei kaikkialla Euroopassa, ja maksu menee aina ilman kuluja sen hetkisen kurssin mukaan. Usein voi valita haluaako maksaa eurosumman vai paikallisen valuutan mukaan. Paikallinen valuuttahinta on jostain syystä vielä edullisempi.

Vierailija
54/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä ajattelette keski-ikäisestä markoilla maksavasta ihmisestä?

Persu?

Muistisairas.

Vierailija
55/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusi palstahullu. Electron-hullu! Tadaa!

Vierailija
56/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä? Normaalistihan tuota käyttää vain alaikäiset.

Vierailija
57/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niin iso ero on pankkikortilla ja electronilla noin käytännössä?Että toinen on nolo ja toinen ei...??

Vierailija
58/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maksuraja 18 000€ Visa Electronissa per päivä, hyvin on tähän mennessä riittänyt, ei ole tarvinnut luottokorttia kaivaa lompakosta.

Eli sinulla on 18 000 euroa tavallisella käyttötilillä nollakorolla. On kyllä aikamoista järjen köyhyyttä. Mutta mikäs siinä jos ei se että häviät koko ajan silkkaa rahaa, mitenkään kiinnosta.

Vierailija
59/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen.

Zinc

a) Ei ole pankin sivuilta, vaan joltain espanjansuomalaisten ylläpitämältä pilipalisivustolta

b) Teksti on vuodelta 2014 eikä pidä enää paikkaansa.

Vierailija
60/105 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin visa electronilla pitkään vaikka pankissa 5-numeroinen summa rahaa. Lopulta pankki itse ehdotti että hankkisin debitin ja sain siihen luotonkin vaikken työssä käykään. Ja mitä tuohon "toisia treffejä ei tule" uhkaukseen, niin kukaan akka ei ekoilla treffeillä edes olisi nähnyt visa electroniani, koska en olisi maksanut. Pulittakoon ämmä näinä tasa-arvon aikoina.