Haluatko kysyä jotain seurapiirivaimolta?
Sana on vapaa. :) Vietän elämääni etelä-Euroopassa mieheni ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. Minua voisi verrata ehkä kotirouva Lontoossa -blogiin tai Solsidanin Mickaniin.
Saa kysyä ja kommentoida!
Kommentit (79)
Tämä ei kyllä mikään provo ole, mutta huvittavaa että tässä ketjussa jo aika moni on ilmoittautunut myös miljonäärin vaimoksi.
Joku kysy, että miten aiomme pitää lapsilla samanlaista elintasoa yllä tms. Toki kun lapset kasvaa, niin autamme heitä taloudellisesti ja yritämme saada heidät mahd. hyvään kouluun.
Avioeron sattuessa minulla on mahdollisuus ihan samantasoisiin juristeihin mitä miehellänikin. Lisäksi emme asu miehen kotimaassa, joten hänellä ei ole mitään etulyöntiasemaa.
Joku ihmetteli, miten minulla on kelloja niin monta... Osa on saatu lahjaksi, ja niitä on vuosien varrella kertynyt. Voipahan ainakin vaihdella! :)
En ole puhunut mitään Rivierasta, ethän sinä tiedä muutenkaan minkälaisissa paikoissa lomailemme.
Tosiaan puhuin Chanelin 2.55, illalla meni vähän numerot sekaisin...
Joihinkin kysymyksiin saattoi jäädä vastaamatta, mutta kysykää uudestaan jos jokin kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 12:47"]
Tämä ei kyllä mikään provo ole, mutta huvittavaa että tässä ketjussa jo aika moni on ilmoittautunut myös miljonäärin vaimoksi.
Joku kysy, että miten aiomme pitää lapsilla samanlaista elintasoa yllä tms. Toki kun lapset kasvaa, niin autamme heitä taloudellisesti ja yritämme saada heidät mahd. hyvään kouluun.
Avioeron sattuessa minulla on mahdollisuus ihan samantasoisiin juristeihin mitä miehellänikin. Lisäksi emme asu miehen kotimaassa, joten hänellä ei ole mitään etulyöntiasemaa.
Joku ihmetteli, miten minulla on kelloja niin monta... Osa on saatu lahjaksi, ja niitä on vuosien varrella kertynyt. Voipahan ainakin vaihdella! :)
En ole puhunut mitään Rivierasta, ethän sinä tiedä muutenkaan minkälaisissa paikoissa lomailemme.
Tosiaan puhuin Chanelin 2.55, illalla meni vähän numerot sekaisin...
Joihinkin kysymyksiin saattoi jäädä vastaamatta, mutta kysykää uudestaan jos jokin kiinnostaa.
[/quote]
Oletteko tehneet avioehdon jossa lapset jäävät sinulle? Avioliitto yksinään ei anna sinulle oikeutta lapsiin ja tosiaan juristi on silloin hyvä olla olemassa. Sen maan oikeuskäytäntö on voimassa jossa avioeroa haetaan. En tunne enkä tiedä sinua mutta juttusi ovat hieman erikoiset siihen asemaan ajatellen johon itsesi olet nostanut. Saan sinusta hieman yksinkertaisen ja tietämättömän kuvan.
Mitä teit ulkomailla, siis silloin kun tapasit miehesi? Opiskelitko? Miten pääsit sisään piireihin? Paljonko rahaa käytät kuukaudessa kauneudenhoitoon?
Yksinhuoltajuus juttu oli ehkä hieman harkitsematon heitto, mutta tarkoitin että avioeron sattuessa lapset muuttavat minun luokseni, näin on miehenikin kanssa sovittu.
Piireihin pääsin ystävieni kautta. Minulla on muutama ystävä, jotka tulevat varakkaasta suvusta jne. ja sitä kautta tutustuin taas uusiin ihmisiin seurapiirijuhlissa jne.
Kun tapasin mieheni, asuin virallisesti vielä Suomessa, mutta olin siis käymässä ystäväni luona, joka asuu ulkomailla.
Riippuu mitä kauneudenhoitoon lasketaan, mutta jos otetaan huomioon kasvohoidot, mani- ja pedikyyti, kampaaja ja kauneudenhoitotuotteet, niin kuukaudessa menee rahaa ehkä 500 €. Vaihtelee kuukausittain.
Kauheeta höpölöpöä:) Buhhaahhhaaa!!! Miten muuten näihin kaikkiin samantyyppisiin juttuihin aina mainitaan jossakin tilanteessa Kotirouva Lontoossa-blogi? Jos pitäisi miettiä kuka kaikkein lähimpänä seurapiirirouvaa on niin Stockholm by me-Veera olisi ollut luonnikkaampi vaihtoehto. Hän sentään joskus pääsee kerman pippaloihin mukaan;) Onko tämä joku yksittäisen blogin piilomainosketju höystettynä kuvitteellisella seurapiiristatuksella:(
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:50"]
Kauheeta höpölöpöä:) Buhhaahhhaaa!!! Miten muuten näihin kaikkiin samantyyppisiin juttuihin aina mainitaan jossakin tilanteessa Kotirouva Lontoossa-blogi? Jos pitäisi miettiä kuka kaikkein lähimpänä seurapiirirouvaa on niin Stockholm by me-Veera olisi ollut luonnikkaampi vaihtoehto. Hän sentään joskus pääsee kerman pippaloihin mukaan;) Onko tämä joku yksittäisen blogin piilomainosketju höystettynä kuvitteellisella seurapiiristatuksella:(
[/quote]
Kotirouvasta puhuen, näyttää siltä että hänen vierailunsa Rivieran "huvilalle"ajoittuvat about samoille viikoille kuin viime vuonna. Onko heillä siis joku viikkosysteemiin sopiva lomaosake siellä:/
Tunsin ikäiseni 50 v.-naisen, joka oli elänyt yritysjohtajamiehensä kanssa aasiassa ympäriinsä ja asunut mm. malesiassa palvelijoiden hoitamassa talossa terasseineen ja edustuksineen mukavaa elämää. tekivät sitten yhdessä päätöksen, että vaimo ja kaksi lasta lähtee suomeen lasten kouluja käymään.
kävi niin, että mies löysi reissulta toisen. jätetty vaimo asuu nyt kaupungin vuokra-asunnossa, lapset aikuisia ja maailmalla, itsellä ei ammattia eikä muuta kuin kelan perspäiväraha, eli minimi. hänellä on kamalan vaikeaa esim. virastoissa asiointi, kun omasta mielestä status on korkeampi kuin keski-luokkaisten virkamiesten ja kelan/työkkärin virkalijat taas kattoo, että minimirahoilla kituuttava ammattitaidoton tapaus.
sosiaalinen pudotus on varmasti kamalin kohtalo mitä voi ihmisten välisessä elämässä tulla kohdalle. Tällä tarkoitan siis sitä ,että jotain perheenjäsenten kuolemantapauksia tai vakavia sairastumisia ei oteta huomioon.
muistan jonkun Roosin tutkimuksen sos. luokista ja siihen hän oli löytänyt haastateltavaksi naisen, jonka lapsuudenkodissa oli palvelijoita ja kesäkartanoita yms. ja 80-luvulla hän eli lähiössä työttömänä ilman juuri mitään. jäi mieleen. kuten nyt tämä jätetty elintasorouva myös. onhan näitä varmaan enemmänkin. ei tarvi edes elää ulkomailla.
Onnittelut, olet onnistunut mies valinnassa. Eiköhän kaikki nuoret naiset etsi miljonääriä tai rikasta miestä. sitä tuli vain tyydyttää sellaiseen tavalliseen pulliaiseen, kun sitä miljonääriksi ei tullut vastaan heti.
oletko onnellinen? onko suhde riittävä vai kaipaatko jotain lisää?
Kuule Ap kultaseni, rahapiireissä ei myydä omaa käytettyä merkkilaukkua kaverille :). Ja jos juttusi olisi totta, teillä olisi kyllä avioehto, paitsi jos olet jonkun menestyvän lestadiolaisyrittäjän puoliso Oulun ympäristöstä :).
Sille joka haaveili oikeasti seurapiirirouvan elämästä sanon, että kasva aikuiseksi ja ota vastuu itsestäsi! Ikinä ei kannata laskea vain miehen varaan. Ap:n mielikuvituselämää elää ehkä lähinnä Sirpa Selänne ja hänkin on ehkä joutunut nielemään taloudellisen huolettomuuden hintana yhtä ja toista. Heillä ei tietääkseni ole avioehtoa.
Hmm... Onko seurapiirirouvan pääsyvaatimuksena siis juuri tuo merkonomin koulutus ;)?
Ei sulla taida kovin hyviä ystäviä olla jos niille armolahjoina myyt vanhoja käsilaukkujasi. =) Vai meneekö se toisinkin päin? Ostatko heidän vanhoja käsilaukkujaan? Oikeesti, pidätkö sä ystäviäsi niin paljon sua huonompina, että he joutuvat sinun vanhoja tavaroitasi ostamaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:05"]
Hmm... Onko seurapiirirouvan pääsyvaatimuksena siis juuri tuo merkonomin koulutus ;)?
[/quote]
Juu, kaikki merkoniksi valmistuneet seurapiirivaimot kuskaa käsivarrellaan Chanelin viiskakskakkosta. Ja pään sisältö taitaa sitten olla kakkosnelosta... ;)
Minusta ap:n juttu on hauska! Kuvailisitko ulkonäköäsi ja perhetaustaasi? Olen aika varma ettei mikään tavishiirulainen ole saanut ap:n miehen tyyppistä. Itse olen duunariperheestä, lyhyt laihaläski, vaikka kasvoiltani perusnätti - mut joo, ei tällä ulkonäöllä ja perhetaustalla niitä alfauroksia saa, vaikka olenkin akateemisessa ammatissa ja kielitaitoinen. :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:53"]
Sana on vapaa. :) Vietän elämääni etelä-Euroopassa mieheni ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. Minua voisi verrata ehkä kotirouva Lontoossa -blogiin tai Solsidanin Mickaniin.
Saa kysyä ja kommentoida!
[/quote]
Miksi näitä Kotirouva Lontoossa-aloituksia ilmestyy tänne tasaisin välein? Jokaisessa vihjaillaan kyseisen blogin kirjoittajan omaavan joko tietynlaisen upean statuksen, rahaa tai ulkonäköä. Olen seurannut sekä blogia että tätä palstaa jonkun aikaa ja pikkuisen on alkanut kakkanmaku puskea tämän touhun läpi. Ymmärrän että blogistilla on hinku saada lisää lukijoita jotta blogin mainosarvo säilyy mutta voisko sen tehdä vähemmän juntilla tavalla?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 17:05"]
[/quote]
Ilmeisesti:) Tai merkoni, niinkuin tämän ketjun aloittajan koulutus. Siis mikä on seurapiirivaimo? Seurapiirirouvista olen kuullut. Seurapiireihin ei pääse pelkällä rahalla tai ystävien avustuksella, tietyt vaatimukset pitää olla täytettynä. Pitää sopia joukkoon ja tiettyjä asioita ei missään nimessä pidä tehdä.
Suomen ulkopuolella on myynnissä lehtiä jotka ovat erikoistuneet seurapiirielämään ja miljonäärien vaimoihin ja entisiin. Luen aina mielenkiinnolla niiden eksien haastattelut ja yleensä se on niin että rikas elämä loppuu kuin seinään. Yhdellekin oli mies vaan kerran kotiin tullessaan tokaissut että kortit on kuoletettu, ota kamasi ja häivy. Uusi morsian oli etuovella vastassa. Sinne jäi lapsi, merkkilaukut ja kaikki mitä mies oli yhteielon aikana hankkinut, kaikki arvokas oli vakuutettu miehen nimissä. Heillä ei ollut avioehtoa. Juristi otti vielä vihkisormuksen viimeisessä tapaamisessa haltuunsa. Kyse ruotsalaisesta naisesta mutta mies siis muualta. Näitä samantapaisia juttuja lehdissä on useita ja naiset kertovat asioista rehellisesti omilla kasvoillaan ja nimillään. Jos siis mies tienaa normaalijamppaa enemmän niin avioliitto ja ehto ovat ehdottoman tärkeitä tehdä.
Samoista lehdistä voi lukea että yleisesti ottaen miljonäärimies tappelee rahankäytöstä vaimonsa kanssa useasti. Parhaat ja kestävimmät avioliitot muodostuvat kun vaimo on korkeastikoulutettu tai vähintään omistaa oman firman tai hyvän aseman työpaikallaan. Kehotan hankkimaan kyseisiä lehtiá seuraavilla ulkomaanmatkoilla jos elämäntapa kiinnostaa
musta nää keskustelut on paljon mielenkiintoisempia kun itse bloggaajat :D
Miten menee nykyään? Onko varallisuus kasvanut? Lapset jo isoja, vieläkö liitto jatkuu??,
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 08:46"]
Olen "koulutukseltani" ylioppilas ja merkoni. Haavena on, että kun lapset kasvaa, palaan työelämään perustamalla oman yrityksen, mutta se ei ole ihan vielä ajankohtaista.
[/quote]
Anteeksi mutta mikä on merkoni?