Onko sinua seurailtu/ ahdisteltu yökerhojen ulkopuolella, esim. tarrattu kiinni peffaan tai lähdetty seuraamaan kotiin?
Kommentit (137)
Iltalehdet ottakaa ketjusta koppi. Täällä sensuroidaan rajusti naisten kokemuksia kuinka ULKOMAALAISTAUSTAISET miehet hyväksikäyttävät naisia Suomessa.
Sanoma Oy:n pohjanoteeraus!
Siis modet yrittävät hiljentää ahdistettuja naisia ja jopa teinityttöjä?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin kertomukseni poistettiin, mutta kerronpa sen uudestaan vaikka sitten syytettäisiin ties mistä puheesta.
Minä haluan pitää kiinni naisten oikeudesta kulkea vapaasti kaupungilla.
Eli olen neljääkymppiä lähestyvä, liikunnallinen nainen. Kaksikymppisenä sain kyllä ehdotuksia humalaisilta miehiltä, mutta sen jälkeen KUKAAN kantis ei ole minua ahdistellut, vaan kaikki ahdistelut ovat tulleet ei-kantiksilta. Taksiin pakottamista, baarissa koskettelemista täysin intiimeistä paikoista, kourimista jalkakäytävällä jne. Enkä usko, että johtuisi siitä, että olen liian rupsahtunut tms.; saan paljon tinder-matcheja ja käyn treffeillä kantisten kanssa.
Minulla ei ole MITÄÄN ulkomaalaisia vastaan, mutta siis KAIKKI ahdistelut viimeisen kymmenen vuoden aikana ovat tulleet heidän taholtaan. En haluaisi, että näin olisi, mutta tämä on oma kokemukseni.
Ja olen tämän vuoksi jättänyt yksin kulkemisen vähemmälle kaupungilla. Ongelma on vain se, että porukkamme asuu eri puolilla kaupunkia, joten tuo käytännön ongelmia liikkumiseen.
Ihanaa, että jaksat kertoa uudestaan.
Ei ole sinun vikasi, jos sinua ahdistellaan, ja jos ahdistelijat ovat sellaisia kuin ovat.
Hävetkää ahdistelijat, ja hävetkää myös ne, jotka väheksyvät ahdistelukokemuksia!
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdet ottakaa ketjusta koppi. Täällä sensuroidaan rajusti naisten kokemuksia kuinka ULKOMAALAISTAUSTAISET miehet hyväksikäyttävät naisia Suomessa.
Sanoma Oy:n pohjanoteeraus!
No ei nyt liiotella..vain tyhmiä
mies52v
Vierailija kirjoitti:
mode on rasisti kun antaa ketjun olla täällä!!!
No lakatkaa ahdistelemasta ja r a i s k a a m a s t a sitten. Ei ole sen vaikeampaa, vai kuvitteletko että nämä on keksittyjä juttuja? Mode on rasistinen ainoastaan valkoista naista kohtaan koska kirjoitukset eivät saa jäädä.
Nyt jo miettii, pitääkö Sanoma Oy ollenkaan naisten puolia.
Ei voi olla niin, että jos ahdistelija on ollut ulkomaalainen, se olisi ikään kuin vähemmän törkeää.
Käsittääkseni Sanomien pitäisi edistää tasa-arvoa. Mitä tasa-arvon edistämistä on se, että naisten ahdistelukokemukset poistetaan?
Ihmiset ovat kirjoittaneet kipeitä kokemuksiaan anonyymille keskustelupalstalle, ja sitten ne poistetaan, koska tekijä on "vääränlainen".
Kuka oikeasti viitsii enää avautua kipeistä kokemuksistaan?
Vierailija kirjoitti:
Olin luokkaretkellä Ranskassa 14-vuotiaana, kun vanha mies tuli illalla kadulta tarjoamaan minulle rahaa siitä, että harrastaisin hänen kanssaan seksiä. Olin hotellimme kulmalla ystäväni kanssa ja opettajamme hetken matkan päässä, joka tuli ajamaan miehen kuuseen. Mies näki aivan selvästi kyllä, että olen lapsi. Olin todella lapsen näköinen teini.
Tästä tulikin mieleeni, että kuulin kerran ylä-astelaisena, että eräs vanhempi luokka joutui ulkomailla kesken luokkaretken vaihtamaan hotellia, koska hotellin aspana ollut mies iski silmänsä luokan yhteen teinityttöön. Uuden hotellin saamisessa kuitenkin kesti jonkin aikaa, joten he joutuivat järjestämään nukkumisen siten, että aikuinen oli aina samassa huoneessa kyseisen tytön kanssa, koska aspallahan oli tieto missä huoneessa tyttö nukkui ja halutessaan pääsy kyseiseen huoneeseen.
Kyllä on monia kertoja. Miehet olleet muistaakseni kaikki ulkomaalaisia. Noista aikaa jo 10vuotta ja ylikin. Tuon jälkeen käynyt viihteellä vain muutamia kertoja ja en ole juurikaan alkoholia juonut. Nuorempana oli tapana juoda tosi paljon niin ehkä miehet oletti kun niin humalassa että oisin helppo saalis. Väärin luuli. Joitakin kertoja meinasi käydä huonosti mutta onneks selvisin tilanteista.
Te jotka poistatatte viestejä, muistakaa, että asia kääntyy lopulta teitä vastaan.
On joo, monia kertoja.
t. 30 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla niin, että jos ahdistelija on ollut ulkomaalainen, se olisi ikään kuin vähemmän törkeää.
Käsittääkseni Sanomien pitäisi edistää tasa-arvoa. Mitä tasa-arvon edistämistä on se, että naisten ahdistelukokemukset poistetaan?
Onko se kultamummi joka täällä paasaa taas Sanomasta vai joku uusi? Ihan vallitseva totuus on se, että useimmiten suomi-naista ahdistelee ihan suomi-mies. Tästä vielä tarkentaen; joku kenet hän tietää tai jollain tavalla tuntee. Mulle on eläessäni kerran tullut ulkomaalainen mies vastaan joka käyttäytyi sopimattomasti, mutta sekään ei sentään koskettanut kuin käteen. Suomi-miehet sen sijaan on sikamaisten puheiden lisäksi käyneet tisseihin, perseeseen, vatsaan, reisiin, niskaan ja pi**ulle. Hyvänä kirsikkana kakun päällä on saanut kunnon haukut ja h**rittelut. :)
Joo pari tunisialaista miestä ilmestyi kuin tyhjästä kylkeen kun olin humalassa palaamassa baarista Helsinki/ydinkeskusta. Ja olen yli nelikymppinen... Roikkuivat kummallakin puolella. Pelastauduin hyppäämällä asema-aukiolta taksiin...
Tuo nyt on tuorein mitä muistan. Ysärillä kun aloin baarissa käydä, ei tapahtunut juuri mitään koskaan
Noin kymmenisen vuotta sitten taksikuski ajeli jonnekin ihan muualle kuin piti ja yritti suudella.
Minua suututtaa! Naisten kipeimmät mahdolliset kokemukset vetäistään vessanpöntöstä alas noin vain.
Mikä naisten palsta tämä enää on?
Sanokoon kuka tahansa tätä miksi tahansa parkumispuheeksi ja haastakoon syyttäjä vaikka vankilaan, mutta aion kertoa, mitä minulle tapahtui.
Olen kävelemässä Kampista kotiin yhden aikaan ja useamman u lkomaalaisen miehen porukka lähti seuraamaan minua. Lähestyessäni Mannerheimintietä he piirittävät minut ja alkoivat kopeloimaan rintojani. Pyysin päästä jatkamaan, ja siitä toinen sanoi, että kyllä sinä pääset, alkaen tunnustelemaan takapuoltani. Onneksi näin, että lähellä oli vartija, niin uskalsin huutaa kuin palosireeni, että LOPETTAKAA. Vartija juoksi paikalla ja kaverit hajaantuivat.
Tuosta lähtien olen kulkenut ainoastaan kolmen hengen naisporukassa. En haluaisi antaa pelolle valtaa, mutta mitä muutakaan voin?
Täältä näemmä poistettu ulkomaalaisten ahdistelut kokonaan.
Mutta kyllä sitä osataan korkeakoulussakin. Eräässä taiteellisemmassa sellaisessa professori oli pisteyttänyt hakijat t*issien koon ja p*erseen muodon perusteella ja ilmeisesti rehvastellut tällä miesoppilaidensa kanssa. Eli ei se koulutus aina tasoita kaikkia pintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se kultamummi joka täällä paasaa taas Sanomasta vai joku uusi? Ihan vallitseva totuus on se, että useimmiten suomi-naista ahdistelee ihan suomi-mies. Tästä vielä tarkentaen; joku kenet hän tietää tai jollain tavalla tuntee. Mulle on eläessäni kerran tullut ulkomaalainen mies vastaan joka käyttäytyi sopimattomasti, mutta sekään ei sentään koskettanut kuin käteen. Suomi-miehet sen sijaan on sikamaisten puheiden lisäksi käyneet tisseihin, perseeseen, vatsaan, reisiin, niskaan ja pi**ulle. Hyvänä kirsikkana kakun päällä on saanut kunnon haukut ja h**rittelut. :)
Ole sit kultamummi onnellinen ettet ole joutunut sen lisäksi ulkomaalaisten ahdistelemaksi. Moni on ja siitä pitää saada kertoa, ei poistaminen sitä asiaa muuta miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Minua suututtaa! Naisten kipeimmät mahdolliset kokemukset vetäistään vessanpöntöstä alas noin vain.
Mikä naisten palsta tämä enää on?
Sanokoon kuka tahansa tätä miksi tahansa parkumispuheeksi ja haastakoon syyttäjä vaikka vankilaan, mutta aion kertoa, mitä minulle tapahtui.
Olen kävelemässä Kampista kotiin yhden aikaan ja useamman u lkomaalaisen miehen porukka lähti seuraamaan minua. Lähestyessäni Mannerheimintietä he piirittävät minut ja alkoivat kopeloimaan rintojani. Pyysin päästä jatkamaan, ja siitä toinen sanoi, että kyllä sinä pääset, alkaen tunnustelemaan takapuoltani. Onneksi näin, että lähellä oli vartija, niin uskalsin huutaa kuin palosireeni, että LOPETTAKAA. Vartija juoksi paikalla ja kaverit hajaantuivat.
Tuosta lähtien olen kulkenut ainoastaan kolmen hengen naisporukassa. En haluaisi antaa pelolle valtaa, mutta mitä muutakaan voin?
Nämä tällaiset asiat olisivat estettävissä, jos naisten turvallisuus olisi riittävän tärkeää yhteiskunnallisille toimijoille. Helsingissä ja muissa kaupungeissa on voinut kulkea melko huoletta 2000-luvun alkuun saakka. Sen jälkeen on moni asia muuttunut.
Voi olla, että noihin aikoihin ei ole enää paluuta, mutta pliiis, älkää kuitenkaan pahentako enää tätä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kirjoittaneet kipeitä kokemuksiaan anonyymille keskustelupalstalle, ja sitten ne poistetaan, koska tekijä on "vääränlainen".
Kuka oikeasti viitsii enää avautua kipeistä kokemuksistaan?
Tätä he ehkä haluavatkin, mutta turhaan. Totuus ei pala tulessakaan.
Joo