Onko sinua seurailtu/ ahdisteltu yökerhojen ulkopuolella, esim. tarrattu kiinni peffaan tai lähdetty seuraamaan kotiin?
Kommentit (137)
Olin kotikatuni kulmilla nuorena parikymppisenä yksin yhdellä eräässä kuppilassa. Yksinäisen naisen seuraan tietenkin hakeuduttiin jossain vaiheessa iltaa. Mies oli minua vanhempi, mutta ihan mukavan oloinen, kun tuli luokseni ja alkoi jutustelemaan normaalisti niitä näitä. Kysyi minulta, että haittaako, että juttelee, sanoin, että kyllä minulle saa jutella. Lasini juotuani tokaisin, että taidankin lähteä tästä kotiin, oli mukavaa jutella ja toivotin illanjatkot. Mies nousi ylös ja sanoi, että hänkin itseasiassa ajatteli lähteä. Hän tuli vanavedessäni ulos ja lähdin talsimaan kotiani kohti. Huomasin, että mies tulee perässäni. Harpoin minkä kerkesin kotitaloni alaovelle ja sain juuri oven miehen nenän edestä kiinni. Äijä jäi vielä kyttäämään oven taakse, kun luikin rappuuni! Hirveä tyyppi. Täytyy olla tarkkana kelle alkaa juttelemaan. Ei pidä olla liian mukava tuntemattomille! Surullista.
Minäkin ihmettelin, että oliko tämä ketju tosiaan näin lyhyt, kun luin tätä viime viikolla. Mielestäni sivuja oli jo silloin enemmän. Mutta nyt ymmärrän. Kaikki poliittisesti epäkorrektit vastaukset on poistettu! Mitä naisten halveksimista! Kuvottavaa. Ja joku näkee vielä sen ilmiantamisen vaivan...
Vierailija kirjoitti:
Munkin viesti sensuroitiin, kun kerroin kokemuksistani.
Oikeesti, mä masennuin mun tapauksesta, kun tummat miehet odottelivat asuntoni ulkopuolella. Ja jäi uniikin.
Ei mua vaan haluta kuulla näemmä.
Tiedän, että näitä tapahtuu paljon. Näin on käynyt kaverillenikin.
Voi kunpa voisin auttaa sinua.
Halaus sulle!
Minunkin kertomukseni poistettiin, mutta kerronpa sen uudestaan vaikka sitten syytettäisiin ties mistä puheesta.
Minä haluan pitää kiinni naisten oikeudesta kulkea vapaasti kaupungilla.
Eli olen neljääkymppiä lähestyvä, liikunnallinen nainen. Kaksikymppisenä sain kyllä ehdotuksia humalaisilta miehiltä, mutta sen jälkeen KUKAAN kantis ei ole minua ahdistellut, vaan kaikki ahdistelut ovat tulleet ei-kantiksilta. Taksiin pakottamista, baarissa koskettelemista täysin intiimeistä paikoista, kourimista jalkakäytävällä jne. Enkä usko, että johtuisi siitä, että olen liian rupsahtunut tms.; saan paljon tinder-matcheja ja käyn treffeillä kantisten kanssa.
Minulla ei ole MITÄÄN ulkomaalaisia vastaan, mutta siis KAIKKI ahdistelut viimeisen kymmenen vuoden aikana ovat tulleet heidän taholtaan. En haluaisi, että näin olisi, mutta tämä on oma kokemukseni.
Ja olen tämän vuoksi jättänyt yksin kulkemisen vähemmälle kaupungilla. Ongelma on vain se, että porukkamme asuu eri puolilla kaupunkia, joten tuo käytännön ongelmia liikkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelin, että oliko tämä ketju tosiaan näin lyhyt, kun luin tätä viime viikolla. Mielestäni sivuja oli jo silloin enemmän. Mutta nyt ymmärrän. Kaikki poliittisesti epäkorrektit vastaukset on poistettu! Mitä naisten halveksimista! Kuvottavaa. Ja joku näkee vielä sen ilmiantamisen vaivan...
Itseään feministeiksi kutsuvat, eivät ole olleet naisten puolella enää pitkään aikaan.
ylläpito poistakaa aloitus kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Minunkin kertomukseni poistettiin, mutta kerronpa sen uudestaan vaikka sitten syytettäisiin ties mistä puheesta.
Minä haluan pitää kiinni naisten oikeudesta kulkea vapaasti kaupungilla.
Eli olen neljääkymppiä lähestyvä, liikunnallinen nainen. Kaksikymppisenä sain kyllä ehdotuksia humalaisilta miehiltä, mutta sen jälkeen KUKAAN kantis ei ole minua ahdistellut, vaan kaikki ahdistelut ovat tulleet ei-kantiksilta. Taksiin pakottamista, baarissa koskettelemista täysin intiimeistä paikoista, kourimista jalkakäytävällä jne. Enkä usko, että johtuisi siitä, että olen liian rupsahtunut tms.; saan paljon tinder-matcheja ja käyn treffeillä kantisten kanssa.
Minulla ei ole MITÄÄN ulkomaalaisia vastaan, mutta siis KAIKKI ahdistelut viimeisen kymmenen vuoden aikana ovat tulleet heidän taholtaan. En haluaisi, että näin olisi, mutta tämä on oma kokemukseni.
Ja olen tämän vuoksi jättänyt yksin kulkemisen vähemmälle kaupungilla. Ongelma on vain se, että porukkamme asuu eri puolilla kaupunkia, joten tuo käytännön ongelmia liikkumiseen.
Kiitos sitkeydestäsi. Olen täysin puolellasi.
Minullakaan ei ole mitään ketään vastaan, mutta samanlaisia kokemuksia on minullakin. Enkä koe Helsinkiä erityisen turvalliseksi juuri tämän takia. Esim. monet Italian ja Espanjankin kaupungit paljon siedettävämpiä.
mode on rasisti kun antaa ketjun olla täällä!!!
Siis onko tässä menty niin pitkälle, että naisten kokemukset ahdistelusta mitätöidään jo Vauva-palstankin toimesta?
Eikö ole mitään foorumia, missä naiset voisivat jakaa tällaisia kokemuksia anonyyminä?
Olisi tärkeää.
Suomalaiset naiset on kyllä pääosin kusetettavia kaikki.
Uudenvuodenaatto Helsinki, kun vuosi 2000 vaihtui. Jouduin riehakkaiden nuorten miesten piirittämäksi täpötäydellä senaatintorilla ja he yllättäen kävivät porukalla kourimaan niin kovaa, että talvivaatteista huolimatta sattui helvetisti. Sitä kesti muutaman sekunnin, sitten miehet poistuivat nauraen. Juhlatunnelma loppui siihen. Olin 18-vuotias, miehet ehkä noin kolmekymppisiä.
Tämähän on aivan toinen ketju kuin viime viikolla.
Nyt menee jo härskiksi. Naisille tarkoitettu keskustelufoorumi sensuroi naisten ahdistelukokemuksia.
Tässä keskustelussa oli todella pahaa tavaraa viime viikolla, ja jäljelle on jätetty ainoastaan suomalaisten tekemät ahdistelut, vaikka suhdeluku oli aivan toinen viime viikolla.
Haluan osoittaa myötätuntoa ja tukea naisille, jotka ovat joutuneet ahdistelun kohteeksi. Tämä voi auttaa myös turvallisen kaupungin luomisessa.
Ei hyvä.
No on. Kerran yksi ällö humalainen vanha mies ja kerran yksi ma mu laittoi kätensä mun housujen sisään. Poistuu viesti varmaan kohta, eli en vissiin sit ole koskaan kokenut seksuaalista häirintää.
Satuin myös miehenä lukemaan ketjua viime viikolla, ja nyt kaikki on ikään kuin "mitätöity".
Aivan kuin sillä ei olisi mitään väliä, että joku kertoo anonyymillä palstalla kokemuksiaan. Nämä ovat vakavia asioita, joihin pitää puuttua. Se hyssyttely ei nyt auta, vaan meidän TÄYTYY löytää ratkaisu siihen, että voidaan turvallisin mielin kävellä kaupungilla, niin naiset kuin miehetkin.
Aion puolustaa naispuolisia ystäviäni, jotta he uskaltavat jatkossakin käydä kaupungilla pelkäämättä. Olen kuullut niin paljon kuraa heiltä, että siitä ei voi enää vaieta.
Tästä on vuosi aikaa. Olin baarissa ystävieni kanssa, muut jäivät pöytään istumaan, kun menin tanssilattian poikki kohti baaritiskiä. Yhtäkkiä minut vetäisi seivummalle huonoa suomea puhuva nuorehko mies. Olin itse myös nuori nainen. Mies alkaa lähentelemään ja kehumaan minua seksikkääksi. Riuhtaisin itseni irti otteesta ja sanoin olevani varattu. Mies ei uskonut vaan alkoi tivaamaan, että en voi olla varattu, valehtelen, koska olin baarissa sen näköisenä, eli mustamekko ja korkeat korot. Väittelin hetken miehen kanssa, kunnes lähdin pois paikalta. Tämä oli järkyttävää lähinnä siksi, että pukeutumiseni perusteella minua sai hänen mielestään kouria. Ja, että, kun on varattu niin pitäisi ilmeisesti lopettaa kivasti pukeutuminen ja viihteellä käyminen ystävien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No on. Kerran yksi ällö humalainen vanha mies ja kerran yksi ma mu laittoi kätensä mun housujen sisään. Poistuu viesti varmaan kohta, eli en vissiin sit ole koskaan kokenut seksuaalista häirintää.
Nyt meneekin hankalaksi, kun pitäisi sensuroida puolet viestistäsi...
Olin luokkaretkellä Ranskassa 14-vuotiaana, kun vanha mies tuli illalla kadulta tarjoamaan minulle rahaa siitä, että harrastaisin hänen kanssaan seksiä. Olin hotellimme kulmalla ystäväni kanssa ja opettajamme hetken matkan päässä, joka tuli ajamaan miehen kuuseen. Mies näki aivan selvästi kyllä, että olen lapsi. Olin todella lapsen näköinen teini.
Minä kerroin hyvin kipeän kokemukseni tässä keskustelussa, ja nyt se on poistettu.
En vain jaksa kirjoittaa sitä uudestaan.
Arvatkaapa, kannustaako tällainen jakamaan enää yhtään mitään :(
On ahdisteltu ja seurattu. Pahin oli, kun äijä yritti väkisin vetää puistikkoon. Kerran seurattiin autolla ja kerran rappuun asti. En viitsi mainita mitään ”tuntomerkkejä”, kun poistuisivat.