Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua seurailtu/ ahdisteltu yökerhojen ulkopuolella, esim. tarrattu kiinni peffaan tai lähdetty seuraamaan kotiin?

Vierailija
08.07.2020 |

Minua on, paristikin.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kimppuun kävi semmoinen kammotus oli luulin zombie-maailmanlopun jo alkaneen, oikaisin vielä  hautausmaan läpi tuolloin ! Likainen, räsyinen musta puku ja iho  ihan harmaa, silmät punareunaiset ja otsassa verestävä haava. Alkoi sitten selittää että on tansseihin menossa ja koetti ottaa kädestäni kiinni, kun vedin käteni pois tarrasi seuraavaksi takamukseen.  Seurasi hautausmaan parkkipaikalle asti ja jäi siihen laulamaan jotain iskelmiä, soitin poliiseille että menkää nyt katsomaan mistä se on karannut ja viekää takaisin.

Vierailija
42/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo yli kymmenen vuotta aikaa, kun olen yökerhoissa käynyt, mutta silloin se ahdistelu oli enemmän sääntö kuin poikkeus. On yritetty mm kantaa autoon olevinaan "leikillään" paikallisen portsarin toimesta, on estetty kulkeminen, on seurattu autolla hiljaa vierellä ja on jopa eräs punakan hikinen setä tarjonnut pokalla rahaakin, jos olisin mukaan lähtenyt. Onneksi näissä tilanteissa on aina ollut sivullisia paikalla. Kerran eräs pakistanilainen seurasi pitkän matkaa ja kun pääsin erään mutkan taakse, juoksin metsään puskan taakse piiloon. Sieltä seurasin, kun kaveri tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan polvilleen ja alkoi ääneen huutamaan ja itkemään jotain omalla kielellään, kun tajusi minun kadonneen. Silloin pelotti eniten, koska se oli hiljainen metsätie, eikä ketään muita ollut mailla eikä halmeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kimppuun kävi semmoinen kammotus oli luulin zombie-maailmanlopun jo alkaneen, oikaisin vielä  hautausmaan läpi tuolloin ! Likainen, räsyinen musta puku ja iho  ihan harmaa, silmät punareunaiset ja otsassa verestävä haava. Alkoi sitten selittää että on tansseihin menossa ja koetti ottaa kädestäni kiinni, kun vedin käteni pois tarrasi seuraavaksi takamukseen.  Seurasi hautausmaan parkkipaikalle asti ja jäi siihen laulamaan jotain iskelmiä, soitin poliiseille että menkää nyt katsomaan mistä se on karannut ja viekää takaisin.

Missä päin? Täällä aikoinaan paikallisen psykiatrisen sairaalan ympäristössä hortoili ukko joka oli kuin Night of the living dead-leffan alusta, musta puku päällä ja kädet huitoi hoiltittomasti. 

Vierailija
44/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran  kävelin leffateatterista kotiin ja auto alkoi seurata, 2 miestä huuteli  mutta lopettivat huomattuaan raskausvatsani. Ja onneksi avopuolisonikin sitten käveli minua vastaan <3 

Vierailija
45/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten muistaa, että täällä puitavat ahdistelukokemukset ovat varsin lieviä.

On niitäkin, jotka ovat niin julmia, että uhreilla ei ole henkisiä voimia edes avautua niistä.

Ja siksi niistä pahimmista ei saada tietääkään. 

Jätin kertomatta ihan vaan siksi, koska en sanoisi pelkäksi ahdisteluksi sitä, että minun sisääni on koitettu väkisin tunkea ja "Ei" huutoni ovat menneet ihan kuuroille korville. Onneksi hän kuitenkin itse tajusi lopettaa pian sisään runnomisen, kun siitä ei tullut yhtään mitään ja aloin jo vuotamaan verta. Otin sitten suihin, kun en uskaltanut siitä kieltäytyäkään tuotettuani jo pettymyksen.

Syyllistin aika paljon itseäni tuosta, olin liian sinisilmäinen ja päissään, kun päästin hänet noin vain jatkamaan iltaa kotiini. Olisin itse halunnut vain kuunnella hyvää musiikkia hänen kanssaan.

Vierailija
46/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo yli kymmenen vuotta aikaa, kun olen yökerhoissa käynyt, mutta silloin se ahdistelu oli enemmän sääntö kuin poikkeus. On yritetty mm kantaa autoon olevinaan "leikillään" paikallisen portsarin toimesta, on estetty kulkeminen, on seurattu autolla hiljaa vierellä ja on jopa eräs punakan hikinen setä tarjonnut pokalla rahaakin, jos olisin mukaan lähtenyt. Onneksi näissä tilanteissa on aina ollut sivullisia paikalla. Kerran eräs pakistanilainen seurasi pitkän matkaa ja kun pääsin erään mutkan taakse, juoksin metsään puskan taakse piiloon. Sieltä seurasin, kun kaveri tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan polvilleen ja alkoi ääneen huutamaan ja itkemään jotain omalla kielellään, kun tajusi minun kadonneen. Silloin pelotti eniten, koska se oli hiljainen metsätie, eikä ketään muita ollut mailla eikä halmeilla.

Olisit siinä sen polvillaan ollessa ottanut kunnon vauhdin ja potkaissut täysillä päähän.

Vierailija
47/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua on ihan suomalaiset miehet ahdistelleet jo lapsena! Parikymppisenä koin useamman kerran sen "ihanuuden", kun suomimies lähti kadulla seuraamaan joko kävellen tai autolla. Myös keski-ikäinen suomalainen taksikuski yritti kerran periä maksun luonnossa. Siinä rytäkässä multa repesi vaatteet.

Jotkut kantasuomalaiset miehet kieltävät ilmiön täysin eivätkä ymmärrä miksi en halua liikkua yksin ulkona myöhään. On mua muutama uussuomalainenkin ahdistellut, mutta lähinnä baarissa.

Vierailija
48/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen aika pitkä ja menen miehestä takaapäin kun vedän ison hupparin päälle.

Ja ihan hupparilla yökerhossa. Ok.

Vierailija
49/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy vaan!

-Nuorempana yökerhoissa joku ällötys oli jatkuvasti tisseissä/perseessä kiinni. Sen kesti kun yleensä ne ällötykset tarjosi drinkkejä ja röökiä. Lähes aina kyseessä olivat +30v miehet jotka metsästivät näissä 18-20vuotiaiden suosimissa yökerhoissa.

- 25-vuotiaana  ja  ollessani ihan alussa raskaana tulin iltamyöhällä taksilla kotiin sairaalan päivystyksestä jossa olin ollut pissavaivojen vuoksi, taksikuski oli ihan supisuomalainen ja täysin asialliselta vaikuttava noin 45v mies joka yllättäen muuttui täysin ajettuaan pihaan, otti reidestäni kiinni ja kuiski että kyydin voisi maksaa muilllakin tavoin.Onneksi samassa naapurin mies tuli tupakalle ulos ja  taksikuski taisi luulla minun miehekseni sillä päästi heti irti pelästyneen oloisena.

- Olin yksin  karaokebaarissa ja joku pieni intialainen (?) mies koetti kovasti tehdä tuttavuutta ontuvalla englannillaan, seurasi sitten vessaan ja veti munansa esiin. Baarimikko oli kuitenkin nähnyt miehen livahtavan perääni ja tuli apuun. En tiedä olisinko 176cm pitkänä selvinnyt yksin minua hädituskin tisseihin  yltävästä  miehestä, luultavasti. Viimeistään hiuslakka silmille olisi pysäyttänyt! Oli silti aika ahdistavaa kun kyseessä oli hiljainen räkälä jossa sai yleensä olla rauhassa ja jossa ennen tuota tapausta kävin usein laulamassa limsalinjalla.

Vierailija
50/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttu mus""aispoika tunki sormen sisääni uimarannan pukukopissa kun olin 15. 

Vierailija
51/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki tapahtui niiden sisäpuolella.

Vierailija
52/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisteli baarimikko. Olin ainoa asiakas hetki ennen sulkemisaikaa ja poikennut hautajaisten jälkeen oluelle,  musta kotelomekkoni ja korkeat avokkaani saivat kai rähjäisiin pubiruusuihin tottuneen baarimikon, joka oli myös portsari ja baarin omistaja, sekoamaan. Tarjosi ilmaisia oluita ja tuli sitten hieromaan hartioita, lopulta suuteli kaulaa ja laittoi kätensä mekkoni kaula-aukosta sisään.

Vierailija
53/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Niin monta kertaa että en edes muista. Baarissa on puristeltu tissejä ja persettä. On ahdistettu nurkkaan eikä päästetty pois. On lyöty perseelle niin kovaa että se sattui, ja perseelle pitää lyödä todella kovaa että sattuu. On raahattu väkisin tanssilattialle minua huomattavasti isokokoisemman miehen toimesta. Kerran joku mies suuttui minulle baarissa ja työnsi kaksi sormea hameeni alta syvälle pilluuni, ennen kuin lähti menemään. Kerran eräs mies otti minut tiukkaan halaukseen eikä päästänyt irti. Valehtelin että minulla on poikaystävä. Mies piti edelleen kiinni ja sanoi: "En normaalisti yritä varattuja, mutta..." Minulla sattui onneksi olemaan tutun tutun mies myös baarissa ja viittoilin tämän auttamaan minut irti. Tähän laskin vain ne jutut missä itse en ole ollut mukana, enkä ole halunnut niiden tapahtuvan.

Parisuhteessa on suudeltu väkisin, ja kerran yritetty raiskata, mutta eksä lopetti kun aloin itkeä.

Ahdistelu on tapahtunut yleensä suomalaisten miesten toimesta. Ulkomaalaistaustaiset miehet ovat myös yrittäneet iskeä, mutta he ovat pitäneet huolen että eivät ole käyttäytyneet epämiellyttävästi.

Ja olen siis ihan tavallisen näköinen nainen, en mikään kaunotar. On kyllä harvassa ne kerrat kun olen käynyt baarissa eikä kukaan ole yhtäkkiä varoittamatta tullut kourimaan.

Vierailija
54/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mies yritti repiä kerran puolipakosti Kallion jossakin jamaikalaisteemaisessa (tai jokin semmoinen) räkälässä mut vessaan, mutta sain rimpuiltua itseni irti ja poistuttua nopeasti ystäväni kanssa. Muuten en ole fyysistä ahdistelua kokenut. Suomalaiset miehet ovat lähes poikkeuksetta ymmärtäneet jättää rauhaan kun olen sanonut "sori, oon varattu" jne. Parit jankkaajat on ollut, mutta hekin ovat lopulta ymmärtäneet kun tomerasti on sanonut.

Vierailija
55/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta mies yritti repiä kerran puolipakosti Kallion jossakin jamaikalaisteemaisessa (tai jokin semmoinen) räkälässä mut vessaan, mutta sain rimpuiltua itseni irti ja poistuttua nopeasti ystäväni kanssa. Muuten en ole fyysistä ahdistelua kokenut. Suomalaiset miehet ovat lähes poikkeuksetta ymmärtäneet jättää rauhaan kun olen sanonut "sori, oon varattu" jne. Parit jankkaajat on ollut, mutta hekin ovat lopulta ymmärtäneet kun tomerasti on sanonut.

En ymmärrä, mikä siinä on, että se "ei" on niin vaikea ymmärtää. Tiedän kyllä naisia, jotka kieltäytyy, vaikkei tarkoita sitä, ystäväpiirissänikin on, joten tuossa mielessä ymmärrän miehiä, jos eivät ihan heti anna periksi.

Mutta se että sanoo EI kovaan ääneen voimasanojakin käyttäen ja silti vielä nuo ahdistelevat, niin sitä en ymmärrä. Opettaako kukaan noille, että Suomessa ja muissakin länsimaissa naiseen ei kosketa eikä häntä pakoteta, jos ei itse sitä halua? 

Vierailija
56/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikä siinä on, että se "ei" on niin vaikea ymmärtää. Tiedän kyllä naisia, jotka kieltäytyy, vaikkei tarkoita sitä, ystäväpiirissänikin on, joten tuossa mielessä ymmärrän miehiä, jos eivät ihan heti anna periksi.

Mutta se että sanoo EI kovaan ääneen voimasanojakin käyttäen ja silti vielä nuo ahdistelevat, niin sitä en ymmärrä. Opettaako kukaan noille, että Suomessa ja muissakin länsimaissa naiseen ei kosketa eikä häntä pakoteta, jos ei itse sitä halua? 

Niille yksin kävelevä nainen kai tarkoittaa sitä, että haluavat, että niitä ahdistellaan.

On aika kaukana nää kulttuurit tässä ja monessa muussakin asiassa.

Vierailija
57/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne tulevat yrittämään, sanon suoraan että ei kiitos, ei kiinnosta. En näe mitään, mitä he voisivat tarjota minulle tai muillekaan naisille. Kulttuurit ja arvot ovat liian erilaisia.

Aivan turhaa ajanhukkaa kaikkien kannalta. Eivätkö voisi keskittyä oman tyyppisiinsä naisiin?

Vierailija
58/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Niin monesti etten edes muista! Baareissa on kiskottu väkisin  tanssimaan, ahdistettu johonkin  nurkkaan, seurattu vessaan,   läpsitty perseelle ja puristeltu tissejä niin että sattui.  Pahin oli afrikkalaistaustainen mies joka  varjoisassa nurkassa  nightklubin  perällä piti väkisin sohvalla ja työnsi 2 sormea sisääni lopettaen vasta kun aloin itkeä. Kun yksi miespuolinen tuttu kuuli tapauksesta kommentti oli "kiihotuitko?"

Vierailija
59/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että joku jenkki- tai brittimies pystyy pitämään keskustelua yllä ja olemaan hauska ja älykäs ilman minkäänlaista ahdistelua. Luulevatko nuo oikeasti, että tuollainen häirintä ja vonkaaminen on hyvä strategia saada nainen?

Vierailija
60/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kai minulla on sitten ollut hyvä tuuri. Asun Helsingissä ja olen lukemattomia kertoja liikkunut yöllä yksin niin keskustassa kuin sen ulkopuolellakin.

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä