Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa vieläkin myydään jäätelöä naurettavissa pahvikuorissa?

Vierailija
04.05.2013 |

Varmaan typerin pakkauskeksintö mitä maa päällään kantaa.

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 17:51"]

Jännä että sitä ihan ulkomailta käsin jaksetaan tulla av-palstalle selittämään, että mikä Suomessa on vialla :D haha. 

[/quote]

Suomessa on enemmän vialla kuin te uskottekaan ja ulkomailla asuessaan sen vasta tajuaa. On hyvä valistaa teitä.

[/quote]Esimerkiksi mikä? Ja vertailumaa oli?

[/quote]

Kaikki läntiset teollisuusmaat, muut Pohjoismaat lisänä vaikka Australia, Kanada ja muutamia muita... nykyään jo Aasian maita lisäksi. Suomi on tunnettu alipalkatuista koulutetuista työntekijöistä.

[/quote]

Niin ja kaikki on eläimellisen kallista vielä päälle.

Vierailija
22/148 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, miksi aina näitä " Minä kun olen täällä ulkomailla, on kaikki suomalainen junttia"-aloituksia? Ei oikeasti jaksaisi enää.. Kiva, että viihdyt siellä ulkomailla, mutta sitten ei enää luulisi minkään suomalaisen asian tai tavan vaivaavan sinua. Joskus käyt täällä, mutta kai sen hetken kestät olla arvostelematta kaikkea? Ovathan brititkin juopompia kuin suomalaiset (mikä on aikamoinen saavutus), mutta ei tulisi mieleenkään arvostella koko maata sen takia. Epäkohta sinne tai tänne, ei mikään maa/kansa ole täydellinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaus

Keskimääräinen bruttopalkka koko-aikatyöstä on noin 3400 euroa kuukaudessa. Insinööri ansaitsee keskimäärin 4300 euroa, lääkäri 6500-8000 euroa ja parturi-kampaaja 1500 euroa. Itäisessä Saksassa palkat ovat jonkin verran (jopa noin 20 %) alemmat kuin lännessä. Tiedot ovat vuodelta 2011. http://www.maatieto.net/saksa/toihin/tyontekijana_saksassa

4300 €/kk =D

Vierailija
24/148 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:27"]Palkkaus

Keskimääräinen bruttopalkka koko-aikatyöstä on noin 3400 euroa kuukaudessa. Insinööri ansaitsee keskimäärin 4300 euroa, lääkäri 6500-8000 euroa ja parturi-kampaaja 1500 euroa. Itäisessä Saksassa palkat ovat jonkin verran (jopa noin 20 %) alemmat kuin lännessä. Tiedot ovat vuodelta 2011. http://www.maatieto.net/saksa/toihin/tyontekijana_saksassa

4300 €/kk =D

[/quote]

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2012/11/29/suomen-lahella-insinooripula-palkat-133-000-vuodessa/201242944/12

http://www.talouselama.fi/uutiset/kannattaako+insinooria+kadehtia+keskipalkka+jaa+alle+neljan+tonnin/a2161122

http://www.marjomatikainen.fi/2013/01/17/insinoorien-palkkataso-ei-kilpailukyvyn-este/

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/02/10/koulutettu-ole-iloinen-huonosta-palkastasi/201222723/139

Suomalaisten ostovoima, buhaahhhahhaaa

Vierailija
25/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:50"]

Suomessa ei vaan mene kaupaksi äklönmakeat jäätelöt, jukurtit yms. Valio joskus teki sellaisia makeita jukuja kuin Danonella on mutta eivät kelvanneet.

[/quote]

Ei sen jäätelön tarvitse olla äklömakeaa ollakseen hyvää, mutta kun Suomessa ei edes tavallinen vaniljajäätelö maistu miltään.

Vierailija
26/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se pahvipakkaus en epäkäytännöllinen. Lähinnä sotkuisuus kun niitä lipareita taittelee eikä ne pysy kiinni ja jätski menee huonoksi Kai siitä pahvista voisi valmistaa RASIAN. En tajua miksi se pitää saada niistä päädyistä ja sivusta auki? Miksi ei voi olla sama malli, mutta ainoastaa kansi aukeaisi. No, ilmeisesti suomalainen siis haluaa leikata sen jäätelön veitsellä.

Luulen että pakkauksen syynä on hinta. Suomalainen haluaa ostaa kasvirasvajäätelönsä hintaan 1,95 € . Ei niin  väliä miltä maistuu kunhan sitä saa PALJON ja HALVALLA:

Vierailija
27/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla ja kyllä se nyt on niin, ettei Suomen jäätelöt ole sen huonompia tai parempia kuin muuallakaan. Nuo pahvipaketissa olevat jäätelöthän ovat ihan tavallista jäätelöä. Ei siis mitään erityisen tasokasta. Ja niitä myydään joka maassa. Erikseen sitten on hieman kalliimpia jäätelöjä, kuten Hagen-Datz, Ben&Jerry (no nuo ovat kyllä Suomessa kalliitta, mutta eivät ne halpoja olleet ainakaan Ranskassa, Belgiassa tai Sveitsissä). Lisäksi Suomessa on hyvin erilaisia irtojäätelöjä, puikkoja ja tuutteja. 

Tähän pitää vielä lisätä, että Suomessa on maailman parhaimmat karkit ja karkkivalikoimat. Toisin kuin vaikka Amerikassa, joiden karkit ovat hirvittäviä. Sama juttu Keski-Euroopan kanssa. Moskaa sanon minä.

Omasta mielestä jäätelön pitää olla kunnon mättöä, eikä mitään italialaista (vaikka ovat nekin ihan hyviä),  ovat sitten kuinka hienoja tahansa. Bah! Lidlin jäätelöt taas täysin höttöä eli ilmaa vatkattu mukaan minkä ehditty. Ja keinotekoisia.

Ai niin, ne pahvilaatikot ovat kyllä hieman epäkäytännöllisiä :)

Vierailija
28/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:06"]

Olen asunut ulkomailla ja kyllä se nyt on niin, ettei Suomen jäätelöt ole sen huonompia tai parempia kuin muuallakaan. Nuo pahvipaketissa olevat jäätelöthän ovat ihan tavallista jäätelöä. Ei siis mitään erityisen tasokasta. Ja niitä myydään joka maassa. Erikseen sitten on hieman kalliimpia jäätelöjä, kuten Hagen-Datz, Ben&Jerry (no nuo ovat kyllä Suomessa kalliitta, mutta eivät ne halpoja olleet ainakaan Ranskassa, Belgiassa tai Sveitsissä). Lisäksi Suomessa on hyvin erilaisia irtojäätelöjä, puikkoja ja tuutteja. 

Tähän pitää vielä lisätä, että Suomessa on maailman parhaimmat karkit ja karkkivalikoimat. Toisin kuin vaikka Amerikassa, joiden karkit ovat hirvittäviä. Sama juttu Keski-Euroopan kanssa. Moskaa sanon minä.

Omasta mielestä jäätelön pitää olla kunnon mättöä, eikä mitään italialaista (vaikka ovat nekin ihan hyviä),  ovat sitten kuinka hienoja tahansa. Bah! Lidlin jäätelöt taas täysin höttöä eli ilmaa vatkattu mukaan minkä ehditty. Ja keinotekoisia.

[/quote]

Itse asun nytkin ulkomailla ja olen kyllä eri mieltä... lähes kaikesta.

Ainakin nykyisessä asuinmaassani ei suomalaisen vaniljajäätelön veroista litkua ole missään. Samoin karkit ja suklaat; Suomessa on valikoimat runsaat, mutta maku on usein hyvin teollinen niissä, yäks. Samoin suklaa mm. Kesk-Euroopassa on kyllä parempaa suklaata mm. Lindt.

Lomien aikaan Suomessa voin ostaa jotain jäätelöä mm. päärynä- tai mangojäätelöä, mutta ei se mikään makuelämys ole, menettelee. Salmiakki taas on oma likunsa, sitä pitää saada, mutta vain yhtä merkkiä :)

Vierailija
29/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:14"]

[/quote]

Ainakin nykyisessä asuinmaassani ei suomalaisen vaniljajäätelön veroista litkua ole missään. Samoin karkit ja suklaat; Suomessa on valikoimat runsaat, mutta maku on usein hyvin teollinen niissä, yäks. Samoin suklaa mm. Kesk-Euroopassa on kyllä parempaa suklaata mm. Lindt.

Lomien aikaan Suomessa voin ostaa jotain jäätelöä mm. päärynä- tai mangojäätelöä, mutta ei se mikään makuelämys ole, menettelee. Salmiakki taas on oma likunsa, sitä pitää saada, mutta vain yhtä merkkiä :)

[/quote]

Ainakin Sveitsissä asuessani tavalliset supermarketin jäätelöt olivat samaa huttua, kun Suomessakin. Asia on erikseen jos osti kalliimpaa merkkiä. Mutta niissä parin litran pöniköissä jäätelö oli ihan samanlaista litkua, kuin Suomen vaniljajäätelöt, mutta makuasioita tietenkin. Tuutit ja puikot samoin ihan samanlaisia, kuin Suomessa; makeita ja ällöjäkin, mutta kuitenkin niin hyviä. Tietenkin Suomessa valikoimaa paljon enemmän :)

Ja karkkiasia on tietenkin kanssa makuasia, mutta lähinnä huvitti ne pari Haribon pussukkaa nököttämässä karkkihyllyssä. Mielestäni suomalaiset karkit ovat hyviä (tottakai karkkien pitää ollakin kunnon mättöä), valinnanvaraa on paljon ja hyllyt notkuvat. Suklaata Sveitsissä tietenkin oli paljon enemmän, kuin täällä. Sinällää asia minulle yhdentekevä, koska en syö karkkia, enkä suklaata, mutta mukava vain ihailla kaupassa kilometrin pituisia karkkihyllyjä :)

Vierailija
30/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:14"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin Sveitsissä asuessani tavalliset supermarketin jäätelöt olivat samaa huttua, kun Suomessakin. Asia on erikseen jos osti kalliimpaa merkkiä. Mutta niissä parin litran pöniköissä jäätelö oli ihan samanlaista litkua, kuin Suomen vaniljajäätelöt, mutta makuasioita tietenkin. Tuutit ja puikot samoin ihan samanlaisia, kuin Suomessa; makeita ja ällöjäkin, mutta kuitenkin niin hyviä. Tietenkin Suomessa valikoimaa paljon enemmän :)

Ja karkkiasia on tietenkin kanssa makuasia, mutta lähinnä huvitti ne pari Haribon pussukkaa nököttämässä karkkihyllyssä. Mielestäni suomalaiset karkit ovat hyviä (tottakai karkkien pitää ollakin kunnon mättöä), valinnanvaraa on paljon ja hyllyt notkuvat. Suklaata Sveitsissä tietenkin oli paljon enemmän, kuin täällä. Sinällää asia minulle yhdentekevä, koska en syö karkkia, enkä suklaata, mutta mukava vain ihailla kaupassa kilometrin pituisia karkkihyllyjä :)

[/quote]

Asuitpa melkoisellä perähikiällä Sveitsissä jos asia oli noin. Ainakin Saksassa Rewe:ssä, Aldissa jne on pitkät karkkihyllyt ja tosiaan niin huonoa vaniljajäätelöä kuin Suomessa on, ei täällä tosiaankaan ole. 

Vierailija
31/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 07:59"]

Minustakin se pahvipakkaus en epäkäytännöllinen. Lähinnä sotkuisuus kun niitä lipareita taittelee eikä ne pysy kiinni ja jätski menee huonoksi Kai siitä pahvista voisi valmistaa RASIAN. En tajua miksi se pitää saada niistä päädyistä ja sivusta auki? Miksi ei voi olla sama malli, mutta ainoastaa kansi aukeaisi. No, ilmeisesti suomalainen siis haluaa leikata sen jäätelön veitsellä.

Luulen että pakkauksen syynä on hinta. Suomalainen haluaa ostaa kasvirasvajäätelönsä hintaan 1,95 € . Ei niin  väliä miltä maistuu kunhan sitä saa PALJON ja HALVALLA:

[/quote]

Kokeile seuraavan kerran Ingmannin vastaavaa pakkausta. Se on rasia jota ei avata päädyistä.

Vierailija
32/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 10:45"]

[/quote]

Eli ongelma ei ole se, ettei Suomessa myydä myös parempaa jäätelöä paremmassa paketissa, vaan se, että tarjolla on myös halpaa. Ok.

Vierailija
33/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tavallinen pahvipaketti on todella kauhea käyttää, ellei sitten syö sitä kaikkea jätskiä kerralla.

Muoviboksien sijaan voisi olla niitä kartonkikippoja, semmost kuten Aino ja B&J ja muut. Ekologisempi kuin muovi, mutta jätski säilyy parempana kuin laatikossa.

Moni on täällä hehkuttanut jäätelöviipaleita/siivuja, käytättekö niitä siis johonkin kakkuun vai haluatteko kaikille samankokoiset annokset vai miksi siivut olisivat parmepia kuin pallot? Itse syön jätskin missä vaan muodossa ;)

Vierailija
34/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkään ymmärrä, mikä tässä nyt on ongelma. Pitäisikö teidän arvoisien ulkosuomalaisten mielestä nyt Suomessa luopua niistä kaikista perinteisistä merkeistä teidän mieliksi, vaikka ne täällä menevät ihan hyvin kaupaksi? Ei me täällä missään pussin perällä eletä. Ihan täällä on mahdollista ostaa täällä jäätelönsä muovitötsässä tai pahvilaatikossa, pyöreässä tai neliössä tai suorakulmion mallisessa. On kotimaisia merkkejä ja niitä monikansallisiakin näihin kaikkiin pakattuina. Suklaatakin saa Fazeria ja Marabouta ja Lindtiä ja vaikka mitä. 

Saatteko te jonkin ahdistuneisuusreaktion, jos Suomessa on valinnanvaraa sekä niissä teidän kehumissa merkeissä että vielä suomalaisissakin vai mikä tässä teitä oikein riepoo? Eiköhän joka maassa ole ne omat ns. perinteisetkin makunsa. Esim. virolaisilla on oikein sellaista karseaa rahkasuklaapatukkaa, jota nyt yritetään myydä Suomessakin. En osta, mutta en vaadi, ettei sitä saisi olla kaupassa.

Kuinka itsekeskeisiä ihmiset voivat olla?!

Vierailija
35/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että pahvipakkauksen käytettävyys ei ole optimaalinen. Siitä on itse asiassa tehty Lahden AMKissa opinnäytetyökin viisi vuotta sitten: https://publications.theseus.fi/handle/10024/11676

Tästä huolimatta oikea ratkaisu ei ole epäekologinen muovipakkaus.

Vierailija
36/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:57"]

Mä en vieläkään ymmärrä, mikä tässä nyt on ongelma. Pitäisikö teidän arvoisien ulkosuomalaisten mielestä nyt Suomessa luopua niistä kaikista perinteisistä merkeistä teidän mieliksi, vaikka ne täällä menevät ihan hyvin kaupaksi? Ei me täällä missään pussin perällä eletä. Ihan täällä on mahdollista ostaa täällä jäätelönsä muovitötsässä tai pahvilaatikossa, pyöreässä tai neliössä tai suorakulmion mallisessa. On kotimaisia merkkejä ja niitä monikansallisiakin näihin kaikkiin pakattuina. Suklaatakin saa Fazeria ja Marabouta ja Lindtiä ja vaikka mitä. 

Saatteko te jonkin ahdistuneisuusreaktion, jos Suomessa on valinnanvaraa sekä niissä teidän kehumissa merkeissä että vielä suomalaisissakin vai mikä tässä teitä oikein riepoo? Eiköhän joka maassa ole ne omat ns. perinteisetkin makunsa. Esim. virolaisilla on oikein sellaista karseaa rahkasuklaapatukkaa, jota nyt yritetään myydä Suomessakin. En osta, mutta en vaadi, ettei sitä saisi olla kaupassa.

[/quote]

Minusta ap:n aloitus oli ihan asiallinen eikä liity mitenkään itsekeskeisyyteen. En itsekään voi sietää pakettijäätelöiden pahvipakkauksia mutta vielä enemmän inhoan sitä sisältöä, jota jäätelöksi kehdataan Suomessa kutsua. Olen sitä ikäluokkaa, joka on vielä 1970-luvulla saanut nauttia kunnollisesta kermajäätelöstä. Nykyään kai entisestä perinteisestä kermajäätelöstä on tullut luksustuote Suomessa - sitä se ei edelleenkään ole ulkomailla.

Eli se pahvipakkauskin menisi, jos sisältö olisi kunnon jäätelöä.

Suomessa on terveyshössötysten takia pilattu monia elintarvikkeita ja kuluttajat nielevät kaiken mukisematta. Ei ole ihme, että jäätelöäkin moni ostaa Lidlistä. Turha vinkua, että suomalaista tuotantoa pitäisi tukea, kun mautonta paskaa myydään ylihinnalla.

t. sisäsuomalainen

Vierailija
37/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:57"]

[/quote]

Ongelma on se, että pahvipakkaus on epäkäytännöllinen ellei sitä syödä heti kerralla ja karsean näköistä, kun pitää jumalattomalla keittiöveitsellä sahata tuota jäätelömötikkää.

Aino on ihan kohtuullista jätskiä jo muovipakkauksessa ja onhan Ingmannillakin niitä monimakuja. Lidlissä on kuitenkin paremmat jätskit.

t. ulkkis, jolle tämä pahvipaketti jää kauppaan

Vierailija
38/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:06"]

Ongelma on se, että pahvipakkaus on epäkäytännöllinen ellei sitä syödä heti kerralla ja karsean näköistä, kun pitää jumalattomalla keittiöveitsellä sahata tuota jäätelömötikkää.

Aino on ihan kohtuullista jätskiä jo muovipakkauksessa ja onhan Ingmannillakin niitä monimakuja. Lidlissä on kuitenkin paremmat jätskit.

t. ulkkis, jolle tämä pahvipaketti jää kauppaan

[/quote]

Huomaatko: pahvipakettia ei ole mikään pakko ostaa, jos kokee sen epäkäytännölliseksi. Valinnanvaraa on.

Ongelma taitaa olla pikemminkin "tyhmät suomalaiset eivät tiedä paremmasta."

Vierailija
39/148 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole todellakaan eka kerta kun nämä ulkkikset tekee itsestään täällä idiootin.

AV kuitenkin kelpaa niille, pysyttelis vaan omilla kotimaisilla foorumeillaan.

Vierailija
40/148 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis osaa avaata pahvipakkausta ja kiukuttelet nyt siitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi