Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

narskuttelijat hoi!

Vierailija
03.05.2013 |

Millaisia oireita hampaiden narskuttelu on aiheuttanut? Onko sinulla purentakisko, onko ollut apua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs ole tiennyt että hampaat voivat vinoutua tästä johtuen,tai että purenta ja narskuttelu aiheuttaisi hampaiden lohkeilua (nyt kun miettiin niin tietenkin) ja minulla toinen etualahampaista on vääntynyt jossain välissä taakse päin,ja olen ihmetellyt että miten ihmeessä kun muuten niin on tilaa leukaperissä. myös hampaat lohkeilevat mielestäni oudon usein,tässä siis syy. pitäisi kyllä pikimmiten hankkia ne kiskot :/ t. 4

Vierailija
2/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani ehtivät vähän kulua, ennen kuin hammaslääkärikäynnillä todettiin että kisko on kyllä nyt tarpeen. Taisi olla sellaista epämääräistä kipua suun ja hampaiden alueella, en niin tarkkaan muista koska siitä on aikaa. Kisko on ollut tosi toimiva ja kestävä, suosittelen! Ja mulla se on suorassa yhteydessä stressiin, eli mitä enemmän stressiä sitä enemmän narskuttelua. Hommasin kiskon silloin kun tein tosi hektistä työtä ja liiankin tunnollisena ihmisenä sitten jopa öisinkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olemassa kisko, mutta en ole taas pitkään aikaan viitsinyt sitä käyttää. Pahimpina narskutteluaikoina sain vielä ikävämmät kivut kiskon käytöstä. Mulla ei ole varmaan enää kiillettä hampaissa ollenkaan. Pitänee ottaa kisko taas käyttöön.

Vierailija
4/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leuan lihakset tosi kipeät ja leuka on ruvennut lonksumaan todella paljon :( esim en uskalla joskus enää spontaanisti haukotella isosti,koska tuntuu että leuka voi mennä jopa sijoiltaan,ennen kuin "naksautan" sen parempaan asentoon. myös syödessä se lonksuu ja loksahtelee ikävästi. kerran olen jopa saanut leuan sijoiltaan yön aikana(en todellakaan tiedä miten). jotkin alahampaat on jo alkaneet lyhentyä.. olen miettinyt kiskojen hankkimista mutta olen ollut aika laiska tekemään asian eteen mitään :( 

Vierailija
5/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä koko leuka oli niin kipeä, etten pystynyt edes aukaisemaan suuta kuin hieman. Päänsärky oli jokapäiväinen riesä. Hampaita särki juuresta saakka. Kaiken kovan syöminen sattui. Purkkaa ei voinut syödä, koska se sai leuat särkemään, jos niitä ei sitä ennen särkenyt.

Se kisko sattuu ensin tosi paljon ja kuola lentää. Kun siihen tottuu, niin jopa flunssassa pystyy käyttämään. Itse käytin sitä joka yö kuukausikaupalla ja jossain vaiheessa huomasin, että mua alkoi se kisko aiheuttamaan ongelmia. Nykyään pyrin käyttämään kiskoa arkisin ja viikonloppuisin olen ilman. Ei haittaa vaikka unohtuu pidemmäksi aikaa, mutta aika äkkiä leuka ilmoittaa kiskon tarpeesta. 

Vierailija
6/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 22:25"]

leuan lihakset tosi kipeät ja leuka on ruvennut lonksumaan todella paljon :( esim en uskalla joskus enää spontaanisti haukotella isosti,koska tuntuu että leuka voi mennä jopa sijoiltaan,ennen kuin "naksautan" sen parempaan asentoon. myös syödessä se lonksuu ja loksahtelee ikävästi. kerran olen jopa saanut leuan sijoiltaan yön aikana(en todellakaan tiedä miten). jotkin alahampaat on jo alkaneet lyhentyä.. olen miettinyt kiskojen hankkimista mutta olen ollut aika laiska tekemään asian eteen mitään :( 

[/quote]

Tee asialle pian jotain. Kiskoilla voit vaikuttaa siihen ettei tilanteesi hallitsemattomasti pahene. Jos annat tilanteen jatkua ilman kiskoja, aiheutat pian korjaamatonta haittaa. Kiskot käyttöön!!! Onnistuu sekä kunnallisella että yksityisellä puolella. Jos mietityttää jonot / hinnat, soittele ja kysele hintavertailua.

Vierailija
7/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vielä se, että muistelisin että se kipu liittyi mulla ainakin siihen totutteluvaiheeseen. Että ehkä ei kannata hylätä kiskoa ihan heti sen kipuilun takia. Jos sä oikeasti narskuttelet öisin, niin tulet huomaamaan millaiset kivat pikku urat se jättää siihen akryylimuovikiskoonkin, mikä ei siis edes ole mitään pehmeintä ainettakaan edes. Se kaikki kuluma on sitten poissa sun omista hampaista, joten ehkäpä kannattaa käyttää? Hammaskiille ei uusiudu. 2

Vierailija
8/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että paha narskuttelu saattaa siirtää hampaiden asentoja? Minä olen narskutellut ihan parikymppisestä. Pikkuvauvavaiheessa tilanne pahani ilman, että asiaa huomasin, ja toinen etuhammas lähti karkaamaan rivistä. Sain purentakiskot, ja huomasin, että uni oli parempaa. Hampaan vinous kuitenkin harmitti. Oiottiin pikaisesti yksityisellä ja sen jälkeen minulla olleet käytössä purentakiskoja "kevyempi" versio, eli ohut muovikalvo, vähän valkaisulusikan kaltaiset, mutta jämäkämpää muovia. Huomaan, että jos menen esim päikkäreille ilman kiskoja, niin herättyä hampaat "oudon tuntuiset". Eli minulla parantaa unen laatua selvästi.

Vierailija
9/11 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla narskuttelu liittyy stressiin, eli en narskuttele ihan aina, mutta kiskoa pidän joka yö. En halua herätä aamulla väsyneenä ja niska jumissa leukoihin koskien. Kiskoon totuin viikossa, ja huomasin eron olotilassa aamuisin! Kiskossa näkyy jos selvät kolot narskuttelun jäljiltä, eli tarpeen ovat!

Vierailija
10/11 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskat jumissa -> usein päänsärkyä, hampaiden pinnat hioutuneet, muutamassa hampaassa hiushalkeamat, yhdestä hampaasta lähti siru... 

Vierailija
11/11 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskat jumissa -> usein päänsärkyä, hampaiden pinnat hioutuneet, muutamassa hampaassa hiushalkeamat, yhdestä hampaasta lähti siru... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä