Oletko mielestäsi ns. hyväosainen? Miten se ilmenee?
Minä tunnen olevani.
Olen n. 2000 € käteen saava yh-äiti. Minulla on yksi teini-ikäinen lapsi.
Minulla ei ole iso palkka, mutta silti olemme matkustaneet paljon.
Minulla ei ole senttiäkän velkaa, ei edes luottokortilla, vaikka minulla on kaksi luottokorttia hätätilanteita varten.
En tarvitse yhteiskunnan tukea, mutta lapsilisä yh-korotuksella tietysti tulee pyytämättä.
Asutaan kaupungintalossa vuokralla.
Mikäpä sen mukavampaa hienolla asuinalueella muka hyvin toimeentulevana: on rauhallista, ei riehu juopot.
Kommentit (103)
Joo, koska rahat eivät ole koskaan loppu ja on oma katto päänpäällä ja vähän muutakin. Aina voisi halutessaan vaikka lähteä reissuun. (Palkkani noin 2000€/kk.) Lisäksi mulla on hyvä mies, ei mikään juoppo tms. sekin tuntuu hyväosaisuudelta.
Enpä ole moista ajatellut. Tulojen perusteella olen köyhä eläkeläinen. Minulla on kumminkin velaton rivitalokoti, kaksi tervettä, työssäkäyvää lasta, OK-terveys, muutama ystävä, hyvät naapurit, suuri suku. Parikymmentätuhatta osakkeissa, eläkkeestä jää joku satanen aina säästöönkin. Olen tyytyväinen, onnellinenkin, mutta en koe varsinaisesti hyväosainen olevani.
Olen hyväosainen. Olen 44-vuotias yrittäjämies. Voisin elää pelkillä pääomatuloilla ihan hyvin, jos nyt päättäisin lopettaa työt. Se ajatus helpottaa, kun jatkuva työpaine saa miettimään onko yrittämisessä mirään järkeä. Lähes 20 vuoden parisuhde ja yksi lapsi pitävät miehen raiteilla. Ystäviä en juuri ehtisi nähdäkään, mutta niitäkin on muutama.