Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mielestäsi ns. hyväosainen? Miten se ilmenee?

Vierailija
07.07.2020 |

Minä tunnen olevani.

Olen n. 2000 € käteen saava yh-äiti. Minulla on yksi teini-ikäinen lapsi.
Minulla ei ole iso palkka, mutta silti olemme matkustaneet paljon.

Minulla ei ole senttiäkän velkaa, ei edes luottokortilla, vaikka minulla on kaksi luottokorttia hätätilanteita varten.
En tarvitse yhteiskunnan tukea, mutta lapsilisä yh-korotuksella tietysti tulee pyytämättä.

Asutaan kaupungintalossa vuokralla.
Mikäpä sen mukavampaa hienolla asuinalueella muka hyvin toimeentulevana: on rauhallista, ei riehu juopot.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani. Olen saanut vakituisen työpaikan, jossa on kohtuullinen palkka. Niin hyvä, että voin tarjota lapselleni harrastustoimintaa ja laittaa rahaa säästöön pariin eri paikkaan, huvituksiin ja pahan päivän varalle.

Se on paljon se, kun on kolme vuotta kituuttanut toimeentulotuella ja muilla tuilla. Ja exän takia ei rahaa aikaisemmin jäänyt palkasta oikein mihinkään, koska hän ei ollut töissä. Juuri äsken laitoin kelaan ilmoituksen asumistuen lakkauttamisesta. Se oli mahtava tunne.

Vierailija
82/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, mutta moni muu ei olisi minun asemassani, koska elän erittäin pienillä tuloilla enkä oikein tee mitään muuta kuin olen kotona ja käyn kävelyillä. Jos saisin rahaa yhtä paljon kuin ap, tuntisin olevani superrikas. 

Kuulostaa ihanalle. Saatko kävellä ihan yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen nettokuukausitulot yhteensä yli 10k. Silti ei olla hyväosaisia täältä löytyvän määritelmän mukaan, koska molempien käytävä töissä.

Vierailija
84/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, mulle ostettiin stadin keskustasta asunto kun haluttiin mun muuttavan omilleni.

Osakesalkkuakin jo ennen syntymää.

Vierailija
85/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka kehuu ettei koskaan käy kampaajalla

Vierailija
86/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen nettokuukausitulot yhteensä yli 10k. Silti ei olla hyväosaisia täältä löytyvän määritelmän mukaan, koska molempien käytävä töissä.

Molempien on käytävä töissä, jos kulutus on kovaa. Minäkin tästä menen työelämään vielä. Lupaan sen itselleni. Teille muille se ei kuulu pätkääkään.

Vierailija
87/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mulle ostettiin stadin keskustasta asunto kun haluttiin mun muuttavan omilleni.

Tuossa ei ole mitään kadehdittavaa. Et opi elämään itsenäisesti.

Vierailija
88/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä jotka kehuu ettei koskaan käy kampaajalla

Leikkurikoneen saa alle yhden hiusten leikkuun hinnalla. Pari kertaa vuodessa leikkaa tukat pois.

Vierailija
89/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osani on Jeesus.

Vierailija
90/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään kadehdittavaa. Et opi elämään itsenäisesti.

ni. Eikä pahemmin mitään draiviakaan yhtään mihinkään. Opinnoista ei tullu mitään vaikkei ollu mitään ongelmia läpäistä mitä tahansa sisäänpääsykokeita.

Vierailija
91/103 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oma kokeilu luonnollisesti kielletty. "lannistes do not act like fools" on kuin suoraan mun elämästä.

Joten ilottomana mulle maksetaan matkoja jos vain mitenkään haluaisin tehdä jotain kivaa...

Vierailija
92/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahden aikuisen talouden nettotulot on noin 11 000 ja ollaan kyllä mielestänme hyväosaisia.

Meillä on sijoitusasunto, auto vaihdetaan uuteen neljän vuoden välein ja ostoksia ei tarvitse sen kummemmin miettiä. Säästöönkin on saatu ihan kivasti joten taloudellisesti elämä on aika huoletonta.

Vierailija
93/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla kyllä.

Taustaa olen työläistaustaisesta perheestä.

Molemmat isoisät juoppoja, suvussa ei rahaa. Molemmat vanhempani kyllä kävivät töissä. Aina kotona puhuttiin rahan puutteesta. Ruokaan, vaatteisiin ja okt-talon lyhennyksiin se kuitenkin riitti. Koin todella huonoa omatuntoa tavaroiden ostamisesta tai ravintolakäynnistä vielä pitkään kotoa muutettuani. Ihmettelin kavereiden vaatteiden ostamista alennusmyyntien ulkopuolella.

Minulla ei ole opintolainaa, sain tehdä kesätöitä täydet kesät jo 15-vuotiaana, kouluttauduin ammattiin, josta tienaa keskimääräistä enemmän. Muutin heti valmistuttuani töiden perässä vaikka seurustelin. Muutimme poikaystävän kanssa yhteen vasta oltuamme yhdessä 4 vuotta. Eka poikaystäväni mahdollisti sen, että pystyin säästämään rahaa. Hän asui omistusasunnossa ja maksoin puolet pienestä vastikkeesta. Erottuamme ostin asunnon ja uusi poikaystävä maksoi taas puolestaan puolet vastikkeesta minulle.

Tein töitä 11.5 vuotta ennen ensimmäistä lasta. Talous ja työ olivat siis molemmat varmalla pohkalla siinä vaiheessa.

Olen hyväosainen kun olen saanut koko työurani tehdä haluamaani työtä. Ja koska säästäminen on onnistunut kesätöistä alkaen. Poikaystäväni ovat olleet aina kunnollisia.

Monet unelmani ovat toteutuneet, ja olen ollut kärsivällinen niiden suhteen. Olen matkustellut, asunut ulkomailla, saanut hyvän miehen ja lapset ja okt:n.

Talous on ok, velkaa nyt 45-vuotiaana jäljellä bruttopalkan verran.

Talouteni kestäisi myös eron miehestäni. Ja koska olen ennakoiva, minulla olisi senkin suhteen selkeä suunnitelma. Ei uusia puolisoita minulla tai miehelläni omaan kotiin asumaan ennen kuin lapset 18 v. Seurustelu kodin ulkopuolella ok.

Vierailija
94/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olemme, eläkkeellä oleva pariskunta, jonka nettoeläkkeet on yhteensä karvan alle 7000 euroa kuukaudessa. Velaton 350 neliön talo, velaton mökki vajaan 100 kilometrin päässä. Peri pientä sijoitusasuntoa pk-seudulla. Muuta sijoitusvarallisuutta vähän yli 600.000. Pääomatuloja eläkkeiden päälle tulee vähän vuodesta riippuen noin 35.000 euroa vuodessa, tänä vuonna ei noin paljoa, kun korona söi osingot. Lapsilla ja lapsenlapsilla asiat hyvin. Terveyttä riittää ja intoa harrastaa sekä matkustella. Eli kyllä olemme todella hyväosaisia.

Vierailija
95/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, Suomen sosiaalitukien taso ainakin pk-seudulla on täysin riittämätön. Asiaan tulisi saada nopeasti korjaus, että ihmiset voisivat asua siellä, missä muutkin ovat ja palvelut olisivat lähellä.

Vierailija
96/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, Suomen sosiaalitukien taso ainakin pk-seudulla on täysin riittämätön. Asiaan tulisi saada nopeasti korjaus, että ihmiset voisivat asua siellä, missä muutkin ovat ja palvelut olisivat lähellä.

Kyllä, kyllä ja kympillä bensaa.

Vierailija
97/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväosainen. Olen syntynyt Suomeen, joka kaikesta valituksesta huolimatta on erittäin hyvä maa asua verrattuna suurimpaan osaan muista maista.

Minulla on ollut normaali lapsuus ja vanhemmat, olen saanut ilmaista ja laadukasta koulutusta, ja minulla on ollut rahkeita kouluttautua yliopistossa haluamalleni alalle.

Olen vakituisissa ja hyväpalkkaisissa töissä, ja minulla on varaa elää mukavasti, rahaa jää joka kuussa säästöön eikä tarvitse nuukailla elämän perusasioissa. On velaton talo ja autot jne.

Mielenterveys on kunnossa, on aina ollut. Olen toistaiseksi myös fyysisesti terve.

Sama puoliso on ollut teinistä asti, meillä on vakaa ja hyvä liitto. Puoliso on tasapainoinen ja järkevä. Talousasiat on hänelläkin kunnossa. Lapsia on, ja heilläkin on asiat hyvin.

Olen etuoikeutetumpi kuin 99% maailman väestöstä, koska olen vapaa eikä minun tarvitse elää köyhyydessä ja väkivallan pelossa, enkä ole miehen omaisuutta.

N40

Vierailija
98/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni hyväosainen. Jo siksi, että mulla on vakituinen työ, joka on mielenkiintoista ja palkka ihan riittävä, joskaan ei päätä huimaava. Mulla ei ole rahaa ylellisyyteen, mutta toisaalta ei myöskään erityisiä rahahuolia. Asun vuokralla ja tykkään asunnostani. Mulla on joitain ystäviä ja yksi ihana harrastus joka tuo iloa elämään. Olen perheetön ja voin tehdä periaatteessa mitä haluan, käytettävissä olevan ajan ja rahan puitteissa. 

Vierailija
99/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
100/103 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitokset teille vastanneille.

On ollut hyvin mielenkiintoista.