Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka lopettaa itse lemmikkieläimensä ampumalla

Vierailija
07.07.2020 |

Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että hyvä juttu että lemmikkiä ei kuskailla minnekään lopetettavaksi, vaan saa olla kotinurkilla viimehetkensä.

Muuten sama tuo lopetusmenetelmä: luoti tai myrkky.

Vierailija
182/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lopetuttanut piikillä ja se oli kauhea tapa. Koira oli levoton ja stressaantunut eläinlääkäriasemalla ja tuli lääkityksestä huonovointiseksi. Toisen koiran mies ampui itse. Antoi koiralle kasan herkkuja ja lopetti siististi yhdellä laukauksella kesken syömisen kun koira oli keskittynyt herkutteleman. Se oli kerrasta poikki ja saman tien ohi. Jos vielä otan koiran ja se joudutaan lopettamaan toivon että mies pystyy tekemään sen itse viimeisenä palveluksena rakkaalle perheenjäsenelle.Itsellä ei ole ampumisesta kokemusta niin en ottaisi riskiä että lemmikki jää kitumaan. Mies harrastaa metsästystä ja osaa homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pyrkisin lopettamaan eläimeni mahdollisimman pienellä stressillä eläimelle. Kivuissaan olevan eläimen vieminen eläinlääkärille ja siellä odottaminen voi olla aika kovaa kärsivälle eläimelle. Parhaimmillaan omistajat laittavat koiransa yksin kuolemaan vieraan ihmisen hoitoon.

Olen kerran ampunut koiran syliini. Se oli hankalinta mitä olen tehnyt, vaikka olen metsästänyt 30 vuotta. Mielestäni lemmikkien alistaminen vieraan ihmisen lopettamiksi, varsinkin niin että ne jätetään yksin kuolemaan, on vaan pelkuruutta.

Vierailija
184/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pyrkisin lopettamaan eläimeni mahdollisimman pienellä stressillä eläimelle. Kivuissaan olevan eläimen vieminen eläinlääkärille ja siellä odottaminen voi olla aika kovaa kärsivälle eläimelle. Parhaimmillaan omistajat laittavat koiransa yksin kuolemaan vieraan ihmisen hoitoon.

Olen kerran ampunut koiran syliini. Se oli hankalinta mitä olen tehnyt, vaikka olen metsästänyt 30 vuotta. Mielestäni lemmikkien alistaminen vieraan ihmisen lopettamiksi, varsinkin niin että ne jätetään yksin kuolemaan, on vaan pelkuruutta.

Ei kai nyt syliin sentään eläintä lopeteta? Kimmoke yms. aseturvallisuusasiat.

Vierailija
185/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty lemmikkiään loppuun asti hoitamaan, niin parasta jättää ottamatta kokonaan.

Vierailija
186/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla, satojen kilometrien matka eläinlääkäriin, ja vanha koira saa yöllä tuskallisen kohtauksen.  Ei muuta vaihtoehtoa kuin päästää tuskistaan ampumalla.   

Pahasti loukkaantuneen pienen eläimen voi lopettaa vaikka kirveellä, jos ei ole asetta tai ampumataitoa. Ei todellakaan lähdetä kuljettamaan pahasti loukkaantunutta kissaa tai koiraa eläinlääkärin lopetettavaksi vaan itse lopetetaan saman tien. Vielä vähemmän jotain isompaa, kuten lehmää tai hevosta kutsutaan eläinlääkäri lopettamaan. Yleensä muutaman sadan metrin päästä löytyy lähin metsästäjä, joka kutsutaan lopettamaan.

Vierailija
187/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus lopetuttanut piikillä ja se oli kauhea tapa. Koira oli levoton ja stressaantunut eläinlääkäriasemalla ja tuli lääkityksestä huonovointiseksi. Toisen koiran mies ampui itse. Antoi koiralle kasan herkkuja ja lopetti siististi yhdellä laukauksella kesken syömisen kun koira oli keskittynyt herkutteleman. Se oli kerrasta poikki ja saman tien ohi. Jos vielä otan koiran ja se joudutaan lopettamaan toivon että mies pystyy tekemään sen itse viimeisenä palveluksena rakkaalle perheenjäsenelle.Itsellä ei ole ampumisesta kokemusta niin en ottaisi riskiä että lemmikki jää kitumaan. Mies harrastaa metsästystä ja osaa homman.

Eläinlääkäriä ja vieraita paikkoja pelkäävälle koiralle on varmasti paras mahdollinen loppu saada luoti päähänsä kotipihalla tai metsästysmaastoa katsellessa.

Vierailija
188/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä kirjoitti:

Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.

Et ainakaan ole eutanasian kannattaja. 

Vierailija
189/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kissaa vienyt piikille ja ensimmäisellä kerralla eläinlääkäri pyysi minua poistumaan huoneesta, sen verran usein olen kuolevan ihmisen vieressä istunut, että tuli ontto olo, en osannut vaatia että haluan olla paikalla.

Toinen eläinlääkäri kysyi haluanko olla paikalla ja silittelin kissaa tilanteessa ja tämä oli rauhallinen. 

Vierailija
190/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan luonnollista on ampumalla lopetus.Varma ja nopea kuolema ja ei eläimen tarvi stressata.

Vierailija
191/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kutsuttu eläinlääkäri kotiin tekemään eutanasia koirille. Rauhoituspiikin vaikutus alkaa jo muutamassa minuutissa ja koira nukahtaa. Se ei tunne enää tämän jälkeen mitään kun lopetus aine laitetaan suoneen. Rauhallisesti omassa pedissään ovat nukahtaneet. 

Vierailija
192/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhat, ikäloput ja sairaat kissamme on lopetettu eläinlääkärissä. Itse olen silittänyt viimeiseen hengenvetoon saakka. Mieluiten kutsuisin kotiin eläinlääkärin, jossa lopetus suoritettaisiin. Nyt taitaa jo kaupungissamme onnistuakin. 

Maalla, enoni maatilalla elukoita piti välillä lopettaa. Lemmikit joskus julmalta tuntuvalla tavallakin, niihin kun ei uhrattu luotia, vaan lyötiin esim. kirveellä. Se tuntui karmealta.

Piekkarilla pamautettiin possu päiviltä. Se nyt oli melkein kun lemmikin lopetus. Possulla oli nimi ja se oli viisas elukka. En syönyt yhdenkään lihaa.

Hätäteurastuksena meni joskus koipensa katkaissut mullikka. Oliko siinä jotain kommervenkkejä EU:n aikaan, jotenkin muistelen, että oli.

Elämään, varsinkin maatilan elämään kuuluu myös kuolema. Kammottavaa minusta oli se, kun naapurin Pena (nimi muutettu) oli nylkenyt omistamansa ja tappamansa pystykorvan ja teetättänyt siitä rukkaset. En ikinä pystyisi sellaisia käyttämään.

Vierailija
193/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankin vein nukutettavaksi mutta kuitenkin tajusi että nyt on jotain pielessä pistoksen jälkeen ja aivan vauhkona ennenkuin menetti tajuntansa.Saa naapuri sitten ampua tarvittaessa kun kuitenkin armollinen äkkilähtö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän