Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5v näki painajaista jossa minä lyön häntä, en taatusti ole ikinä lyönyt

Vierailija
14.10.2025 |

Mistä tällaisen unen näkeminen voisi johtua? Yritin googlata tuloksetta. Hän oli nähnyt unta jossa lyön ja teen hänelle haavan ja käsken mennä pois. Keskusteltiin unesta, kertoi minulle mitä oli nähnyt ja sanoin että se oli vain unta enkä ikinä tekisi niin, vaan suojelen häntä. Tuli kyllä tosi kurja olo ja paha mieli, että tuollaista unta nähnyt ja mietin mistä voisi johtua

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jäähylle eikä herkkuja viikkoon!

Vierailija
2/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli joskus ihan asiallinen palsta, ei näemmä enää

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tapahtuu...

Vierailija
4/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisitko olla lyömättä häntä edes unissa?

Vierailija
5/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on helppo. Lapsi on entisessä elämässään ollut osallisena perheväkivallassa.

Vierailija
6/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyöt lastasi? Kyllä lapsi tietää.

Vierailija
7/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat unia. Kaikenlaista voi nähdä siellä. Onko tosielämässä ollut jossain tilanne esim. tarha, koulu tai tv.

Vierailija
8/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin surmannut isäni unessa brutaalilla väkivallalla. Ei se tarkoita että olisin niin tehny oikeasti.

Vierailija
9/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Milloin? 

Palstaillut vuodesta -99, eikä asiallisuus ole ollut läsnä

Vierailija
10/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset näkee unia asioista jotka ei ole totta eikä tapahtuneet oikeasti. 

Unet voi kertoa toiveista tai peloista. Olisiko kuullut jonkun toisen lyövän (käykö päiväkodissa? lapset puhuu kaikenlaista ja riittää että on nähnyt / kuullut lyömisestä, siis ihan vain vaikka lasten kesken, jos on vilkas mielikuvitus niin se tulee uniin ja tekijänä onkin tuttu ihminen. Esim. ) 

Voihan siitä vielä uudestaan puhua jos lapsi oikeasti jotenkin panikoi. Että mitä unet ovat. Ne eivät ole totta, ja niin ei ikinä tule tapahtumaan. Pahoja unia sanotaan painajaisia, jokainen näkee joskus painajaisia, eivätkä ne ole totta. Ne voi kuitenkin olla tosi pelottavia, tehdä tosi pahan olon. Mutta pitää muistaa ettei se ole totta, eikä koskaan tule tapahtumaan niin. 

Vierailija
11/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi ollut tuhma tai kokenut olevansa tuhma? Oletko komentanut ankarasti? Vai onko tehnyt jotain pahaa, jota ei ole uskaltanut tai halunnut kertoa sinulle? Se voisi olla syy tuollaiseen uneen, jossa rankaiset häntä.

Vierailija
12/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia unia nähnyt myös lapsena. Koskaan en kyllä kokenut mitään väkivaltaa ja mitä parhaimmat vanhemmat, mutta se uni silti pelotti. Kai sitä vaan näkee unta asioista jotka pelottaa.

En tiedä kannattaako vanhemman ottaa stressiä tuollaisista? Itse jossain tuossa iässä pelkäsin kuollakseni että vanhemmat hylkää minut ja näin siitä myös unta.

Vierailija
13/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat unia ja tässä oli kyseessä painajainen. Voi sattua ihan mitä vaan. Ei niille saa antaa noin paljoa painoa. Etenkään painajaisille. Alitajunta keppostelee kaikilla aiheilla ja etenkin tuommosilla "mahdollisilla". Entä jos vanhempi joskus löisikin ja olisi välinpitämätön? Eihän lapsi sitä osaa tuollai käsitellä.

Tuohan on kuin yksi mun kaveri, joka näki unta, että hänen miehensä petti häntä. Sitten irl suuttui miehelleen, kun tulee uniin pettämään. OIkeasti suuttui. Tuli yöksi mun luo ja se oli jo hetken outoa. Tajus kyllä oman typeryytensä ja lähti pyytämään anteeksi.

Vierailija
14/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Tyhmille kysymyksille tyhmät vastaukset.

Vierailija
15/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiväkodissa nähnyt kun toinen lapsi lyö toista lasta. Hän on luonteeltaan sellainen ettei ikinä löisi ketään, joten tällaiset tilanteet kyllä mietityttää häntä.

On nyt vaihe että pelkää vähän kaikenlaista. Tuntuu silti niin pahalta että tuommoista nähnyt :(

-aloittaja

Vierailija
16/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku korvapuusti (molemmille) parantaisi molempien mielialaa ja toisi suhteellisuudentajua. Kipu aktivoi kehon omia mielihyvähormoneja. Kohta olette kuin hangon keksit!

Elämä jatkuu, vaikka ymmärrän, että nyt suuressa tuskassa se tuntuu kaukaiselta ajatukselta.

Vierailija
17/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja kun aikuiset ihmiset murehtii älyttömyyksiä.

Vierailija
18/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi nähnyt lyömistä elävässä elämässä? Esim. televisiossa tai nähnyt lyömistä esittävän kuvan jossain kirjassa/lehdessä? Hän on saattanut pelästyä tai jopa järkyttynyt siitä. Pelkää ehkä, että lyödään. Ja äitihän on se lähin siinä. Lapsi purkaa sitten tätä yöllä, alitajunta muuttaa sen uneksi. Minä itsekin olen nähnyt unta, että minua lyödään. Todellisessa elämässä en muista, että minua olisi koskaan kukaan lyönyt.

Vierailija
19/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin pentuna lyötiin vitsalla persuuksille. Eikä se mitään unta ollut.

Aikuisena kiittelin isääni "koivunvitsa-terapiasta". Uskokaa tai älkää, olin sen ansainnut. Lempeä lässytys riittää monille, mutta ei kaikille.

T. Kovapäinen poika

Vierailija
20/20 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata paljon huudella tuollaisista. Hyvin äkkiä joku tekee lasun ja sitten olette korvianne myöten vaikeuksissa.