Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka lopettaa itse lemmikkieläimensä ampumalla

Vierailija
07.07.2020 |

Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä pysähtyisitkö kermaper se

Vierailija
122/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka lopettaa itse kissansa ampumalla

Vierailija

klo 19:18 | 7.7.2020

Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?

Olen itse niin tehnyt, ja vasta nyt yli 20 vuoden päästä päässyt sen yli. En siis tekisi uudelleen. ja itse ajattelen että tein väärin. Mutta olen sovittanut sen itseni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Aatukaan itseään piikittänyt. 9mm nikkeli teki tehtävänsä.

Miks nikkelistä puhutte. Kupariahan se on., ja plyijyä

Vierailija
124/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei nää maalaisjuntit tiedä eutanasiasta yhtään mitään. Eutanasia on arvokas tapa jossa eläin rauhoitetaan eikä se tunne kipua, se saa olla omistajan/omistajien kanssa koko ajan ja tilanne on todella rauhallinen ja arvokas.

Ampuminen on hirvittävä tapa jo pelkkänä ajatuksena, ei kukaan ammu parasta ystäväänsä. Ampumisen ymmärtäisin jossain äärimmäisessä tilanteessa esim. Eläin jäänyt auton alle ja kituu tiellä.

Oletko ollut mukana lopettamassa yhtään eläintä? Minä olen. Eläinlääkärissä odotellut kouristavan ja alleen päästävän eläimen kanssa että sydän pysähtyy.. ja pysähtyihän se, heti 45minuutin päästä. Kyseessä oli koira. Osa on nukahtanut ihan "oikein" mutta silloinkin se odottelu on jotain aivan hirveää.

Minun eläimet lopettaa tästä lähtien paikallinen riistanvartija, yksi luoti päähän on tähän mennessä riittänyt aina, kaikki kipu ja tuska loppuu eläimellä siihen + saavat mennä "kotona" omassa turvallisessa paikassa.

Vierailija
125/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei nää maalaisjuntit tiedä eutanasiasta yhtään mitään. Eutanasia on arvokas tapa jossa eläin rauhoitetaan eikä se tunne kipua, se saa olla omistajan/omistajien kanssa koko ajan ja tilanne on todella rauhallinen ja arvokas.

Ampuminen on hirvittävä tapa jo pelkkänä ajatuksena, ei kukaan ammu parasta ystäväänsä. Ampumisen ymmärtäisin jossain äärimmäisessä tilanteessa esim. Eläin jäänyt auton alle ja kituu tiellä.

Oletko ollut mukana lopettamassa yhtään eläintä? Minä olen. Eläinlääkärissä odotellut kouristavan ja alleen päästävän eläimen kanssa että sydän pysähtyy.. ja pysähtyihän se, heti 45minuutin päästä. Kyseessä oli koira. Osa on nukahtanut ihan "oikein" mutta silloinkin se odottelu on jotain aivan hirveää.

Minun eläimet lopettaa tästä lähtien paikallinen riistanvartija, yksi luoti päähän on tähän mennessä riittänyt aina, kaikki kipu ja tuska loppuu eläimellä siihen + saavat mennä "kotona" omassa turvallisessa paikassa.

Olen ollut mukana useassa eutanasiassa eläinlääkärissä (valitettavasti) eikä todellakaan ole tuollaista millaiseksi sinä kuvailet. Mitä ihmeen kouristelua ja oksentelua? Miksi sä valehtelet täällä? Tuollainen ei todellakaan kuulu tavalliseen eutanasiaan. Eutanasia on vähän kuin koira rauhoitettaisiin tai nukutettaisiin jotain toimenpidettä varten. Eläin ei todellakaan kouristele ja oksentele siinä tai muutenkaan kärsi yhtään millään tavalla. Älytöntä valehtelua, en todellakaan tiedä millaisessa "eutanasiassa" sinä olet oikein ollut, mutta normaali eutanasia tuo ei ole ollut.

Vierailija
126/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole normaali eutanasia, vaan pieleen mennyt sellainen. 

Enkä valehtele mitään, kymmenien eläinten lopetuksissa mukana olleena. Mutta väite että eläin aina automaattisesti rauhaisasti nukahtaa ikiuneen on täyttä potaskaa, eläinlääkärin suorittamaa eutanasiaa puoltavat ihmiset usein sillä että se on jollain tavalla "siistimpää" tai nopeampaa. Aina ei ole, enkä näe mitään brutaalia eläimen lopettamisessa ampumalla jos sen tekee asiansa osaava ihminen.

Vierailija
127/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä valehtele mitään, kymmenien eläinten lopetuksissa mukana olleena. Mutta väite että eläin aina automaattisesti rauhaisasti nukahtaa ikiuneen on täyttä potaskaa, eläinlääkärin suorittamaa eutanasiaa puoltavat ihmiset usein sillä että se on jollain tavalla "siistimpää" tai nopeampaa. Aina ei ole, enkä näe mitään brutaalia eläimen lopettamisessa ampumalla jos sen tekee asiansa osaava ihminen.

Joo no meidän kaikkien periaatteisiin ei kuulu sellainen, että perheenjäsen ammutaan. Yritä nyt jo ymmärtää ja lopeta jankkaaminen, kantasi on tullut jo kaikille selväksi.

Vierailija
128/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut vaatia selitystä mikä on mennyt tuossa eutanasiassa pieleen. Lemmikin lopetuspäivä on hirvittävä tietysti jo lähtökohtaisesti, mutta kyllä meillä on lääkäri käynyt kotona nukuttamassa vanhat lemmikit pois, ja sitä loppuun asti kestänyttä rauhallisuuden ja turvallisuuden tunnetta en ikinä vaihtaisi mihinkään ahdistavaan pihan perällä ampumiseen. Koko lääkärin tekemä kotivisiitti kestänyt kaikkinensa ehkä vartin.

Vierailija
129/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tappoi perheemme koiran ollessaan mökillä metsästysreissussa. Koira oli terve, isä ei vaan jaksanut sitä enää. Muutenkin tasapainoton ihminen, niin eipä olla oltu muutamaa tekstiviestiä enempää yhteyksissä tuon jälkeen. Tästä on jo noin kymmenen vuotta. Itse en pystyisi tappamaan omaa lemmikkiäni ikinä.

Vierailija
130/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä tappoi perheemme koiran ollessaan mökillä metsästysreissussa. Koira oli terve, isä ei vaan jaksanut sitä enää. Muutenkin tasapainoton ihminen, niin eipä olla oltu muutamaa tekstiviestiä enempää yhteyksissä tuon jälkeen. Tästä on jo noin kymmenen vuotta. Itse en pystyisi tappamaan omaa lemmikkiäni ikinä.

Ihan järkyttävää. Itsekin katkaisisin välit täysin tuollaisen jälkeen. Ihminen on paha.

Vierailija
131/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut vaatia selitystä mikä on mennyt tuossa eutanasiassa pieleen. Lemmikin lopetuspäivä on hirvittävä tietysti jo lähtökohtaisesti, mutta kyllä meillä on lääkäri käynyt kotona nukuttamassa vanhat lemmikit pois, ja sitä loppuun asti kestänyttä rauhallisuuden ja turvallisuuden tunnetta en ikinä vaihtaisi mihinkään ahdistavaan pihan perällä ampumiseen. Koko lääkärin tekemä kotivisiitti kestänyt kaikkinensa ehkä vartin.

Jep ja toivottavasti tuosta tehtiin myös valitus sillon. Siis tuosta kyseisestä eläinlääkäristä.

Vierailija
132/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ajattele mitään sen kummempaa ihmisestä joka lopettaa oman lemmikkinsä ampumalla.

Oma koira pari vuotta sitten jouduttiin lopettamaan,kun näkö meni.Itselle oli aivan selvää pyytää isä lopettamaan koira ampumalla.Mentiin metsään johon hauta oli kaivettu ja koira(metsästyskoira)oli vaan into pinkeenä että pääsee metsälle.Se oli kerta laukaus ja koiran tuskat loppuivat.

Yhtälailla ne jotka haluavat lopettaa eläinlääkärissä lemmikkinsä saavat niin tehdä.

Todennäköisesti seuraavaa koiraa isä ei enää lle lopettamassa ja itse en pysty eikä mies,joten silloin suunnataan eläinlääkäriin.

Ja jo ajatuksena se reissu tulee olemaan monin verroin rankempi kuin tuo metsään lopettaminen.

Vierailija
133/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä, että kuinka jonkun mieli tai sydän mukamas kestää moista tehdä.

Varmasti normaalia ihmistä tuollainen tapahtuma vaivaa koko loppuelämän.

Itsekin olen päättänyt itse mennä eläimeni viemään eläinlääkärille sitten, jos omien aika on sitä kautta lähteä.

(Vaikka se on varmasti aivan hirveää, niin minun itseni on pakko olla mukana).

Tiiän vaan, että silloinkin osa minusta kuolee pois lemmikin mukana.

Vierailija
134/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin kun liian usein ei tee asiansa osaava ihminen, paitsi ehkä omasta mielestään, eikä tätä valvota tai tarkasti edes laissa säädellä. Eläinten kärsimysten vähentämiseksi eutanasian tulisi olla ensisijainen lopetuskeino. Oikein jos haluaisi eläinsuojelua parantaa niin siitähän voisi samalla pitää lemmikkirekisteriä ettei samat ihmiset lopetuta epänormaalin usein eläimiä ottaakseen tilalle uusia, kuten metsästyskoirilla tuppaa tuo vaihtuvuus olevan joskus merkillisen kovaa...

Vierailija
135/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empä ajattele mitään sen kummempaa ihmisestä joka lopettaa oman lemmikkinsä ampumalla.

Oma koira pari vuotta sitten jouduttiin lopettamaan,kun näkö meni.Itselle oli aivan selvää pyytää isä lopettamaan koira ampumalla.Mentiin metsään johon hauta oli kaivettu ja koira(metsästyskoira)oli vaan into pinkeenä että pääsee metsälle.Se oli kerta laukaus ja koiran tuskat loppuivat.

Yhtälailla ne jotka haluavat lopettaa eläinlääkärissä lemmikkinsä saavat niin tehdä.

Todennäköisesti seuraavaa koiraa isä ei enää lle lopettamassa ja itse en pysty eikä mies,joten silloin suunnataan eläinlääkäriin.

Ja jo ajatuksena se reissu tulee olemaan monin verroin rankempi kuin tuo metsään lopettaminen.

Ai niin piti kertoa vielä,kun olin mukana vasikan lopetuksessa miehen kotitilalla.Eläinlääkäri tuli tutkimaan vasikan jalan ja totesi että voidaan koittaa kipsata mutta jalkaa tuosta ei todennäköisesti tule.Vanha isäntä sitten päätyi siihen että vasikka lopetetaan eläinlääkärin toimesta.Eläin ei missään vaiheessa kärsinyt mutta kun kolmannen kerran sydän alkoi lyömään ns.lopetuslääkkeen jälkeen ajattelin että olisikohan kannattanut hakea se pyssy sieltä asekaapista.

Missään vaiheessa en epäillyt eläinlääkärin pätevyyttä.Ajattelin heti,että ei kaikkiin tehoa samat määrät aineita että lähtisivät.

Vierailija
136/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no meidän kaikkien periaatteisiin ei kuulu sellainen, että perheenjäsen ammutaan. Yritä nyt jo ymmärtää ja lopeta jankkaaminen, kantasi on tullut jo kaikille selväksi.

Tämä oli toinen kirjoittamani viesti koko ketjuun... Tuo ensimmäisenä mainitsemani eutanasia kokemus eläinlääkärissä ei ole myöskään ainoa laatuaan, harvemmassa näitä on onneksi kun niitä onnistuneita lähtöjä. Kaikilla ei ole myöskään mahdollista tilata eläinlääkäriä minnekkään kotikäynneille kun tilanne on akuutti, joten kotona poistumiseen ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ampuminen.

Hirvittävää on mielestäni on lukea miten jotkut on lopettaneet eläimiään hakkaamalla vasaralla, sellaista en toivottavasti ikinä joudu todistamaan.

Mitä perheenjäseniin tulee, kyllä, jos olisi ase niin mun muistisairaan mummin lopettaminen aikanaan olisi ollut 100% armollisempaa kuin siellä vanhusten häkkikanalassa vuosia kituminen, mihin hän toiveidensa vastaisesti joutui.

Vierailija
137/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan periaatteisiisi kuuluu perheenjäsenten tarpeeton kiduttaminen. Erikoiset periaatteet.

Minun periaatteideni mukaan se, että omistat eläimen, ei oikeuta sinua kiduttamaan sitä vain sen takia, että ampuminen on mielestäsi hyihyi. Sinulla ei pitäisi olla oikeutta pitää eläimiä lainkaan.

Vierailija
138/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normalia. Pitäiskö ajatella jotain?

Vierailija
139/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olen täysin samaa mieltä. Näitä kekkulissa koiria lopettelevia metsämiehiä on tullut kanssa vastaan.  

Meillä käyvä henkilö on hoitanut tätä lopetusvirkaa n.40 vuotta, ja todellakin osaa asiansa. Hän on myöskin ihminen, ja osaa empatian jalon taidon, kun tietää miten kamala paikka se mulle aina on. (Meillä on paljon eläimiä ja tästä syystä niitä lopetustilanteitakin tulee paljon useammin kuin kerran viidessä vuodessa.)

Vierailija
140/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koiralta tai kissalta kysytään, niin varmasti mieluummin valitsevat päiviensä päättämisen kotipihalla tai tutuilla metsästysmailla ammuttuna kuin eläinlääkäriin piikitettäväksi vietynä. Kun eläin on vanha ja sairas tai pahasti loukkaantunut, on armelianta lopettaa niin että ruskin se itse edes loppuaan tajuaa.

Harvemmin innokkaimmatkaan metsästäjät lopettava omaa koiraansa itse.

Isäni on joutunut lopettamaan oman metsästyskaverinsa (=koira) ja on kertonut, että ei tee niin enää koskaan. En tiedä, pystyisikö hän kuitenkin auttamaan minua, jos esim. oma koirani loukkaantuisi metsästys- tilanteessa ja kaveri olisi pakko lopettaa heti. Olen käynyt mielessäni tilanteita läpi, joissa minun olisi pakko päästää kaveri kärsimyksistä, mutta en tiedä pystyisinkö siihen oikeasti. Vaikka kyseessä onkin "vain" koira, on kyse perheenjäsenestä ja hyvästä harrastuskaverista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan