Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka lopettaa itse lemmikkieläimensä ampumalla

Vierailija
07.07.2020 |

Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pienempi paha se ainakin on, kuin tehotuotetun lihan ostaminen kaupasta. Jos eläimiä on pakko syödä, niin voisi edes metsästää tai kalastaa sen itse.

Vierailija
162/193 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samaa kuin ihmisestä, joka lopettaa itse perheenjäsenensä ampumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei nää maalaisjuntit tiedä eutanasiasta yhtään mitään. Eutanasia on arvokas tapa jossa eläin rauhoitetaan eikä se tunne kipua, se saa olla omistajan/omistajien kanssa koko ajan ja tilanne on todella rauhallinen ja arvokas.

Ampuminen on hirvittävä tapa jo pelkkänä ajatuksena, ei kukaan ammu parasta ystäväänsä. Ampumisen ymmärtäisin jossain äärimmäisessä tilanteessa esim. Eläin jäänyt auton alle ja kituu tiellä.

Juuri näin. Millainen on ihminen, joka voi ampua tai ammuttaa perheenjäsenensä, varsinkin viisaan ja vanhan. Ihminen on julma peto.  Ampuminen ei kuulu sivistyneeseen yhteiskuntaan.

Vierailija
164/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä kirjoitti:

Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.

Minusta ihminen on mieleltään sairas, jos pitää lemmikkiä perheenjäsenenä ja vertaa tätä pokkana omaan äitiinsä. Hakeudu hoitoon.

Vierailija
165/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lemmikkini olen itse lopettanut ja syönyt.

Vierailija
166/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen palvelus ystävälle. Eläin ei ehdi kipua tuntea ja saa olla rakkaan ihmisensä kanssa loppuun asti. Ei tarvitse kokea eläinlääkärireissun stressiä viime hetkinään, eikä tarvitse kivuissaan odottaa vastaanottoaikaa.

Vierailija
167/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole kyse aivan akuutista hätätilanteesta, jolloin eläin ei voi odottaa, olen sopinut eläinlääkärin tulevan meille kotikäynnille. Maksaa toki enemmän kuin vieminen vastaanotolle, mutta siinä tilanteessa raha ei merkitse minulle mitään. Koira nukkuu rauhallisesti minun sylissäni ikiuneen, eikä sitä tarvitse viimeiselle matkalle mihinkään kotoa kuskata aiheuttaen sille vielä turhaa stressiä ja hätääkin. Voi myös sitten kun kaikki on ohi, ja odotellaan tuhkaamosta hakijaa, päästää muut koirat tarvittaessa katsomaan ruumista. Kokemukseni mukaan silloin ne eivät etsi jopa päiväkausia sitä poisnukkunutta, vaan ymmärtävät, ettei se tule enää takaisin.

Vierailija
168/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä maalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin ampua esim äkkiä sairastunut, kärsivä koira.  Kyllä koirat ja kissat itse lopetettiin, siatkin teurastettiin kinkuiksi ihan itse.

Vierailija
169/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandit -ohjelmassa ... eläinlääkäri totesi lehmällä olevan joku hermojuttu, jota ei pysty parantamaan. Ell-kandi kysyi isännältä, että pystytkö itse lopettamaan, johon surullinen isäntä kostein silmin, että joo, kyllä hän pystyy. Kohta kulkivat lehmän kanssa pellon reunaan...

Puuttuukohan tästä tarinasta jotakin. Kyse on kuitenkin rahanarvoisesta omaisuudesta -- viimeistään siinä vaiheessa kun lehmä vaihtaa sukupuoltaan ravintolan takaovella.

Jos eläinlääkäri ei ole sitä mieltä, että joku hermojuttu tekee koko lehmästä ravinnoksi kelpaamatonta, teurastamon poikaoletetut kyllä hakevat mielellään tolpillaam seisovan mansikin ja maksavat siitä käyvän korvauksen joko rahana tai säilykepurkkeina (vast.).

Vierailija
170/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A mans gotta do what a mans gotta do.

Loppuminen ja lopettaminen on osa normaalia luonnon kiertokulkua.

Se mistä voidaan keskustella on onko ampumisessa mitään järkeä. Jos kyseessä on hevosta pienempi lemmikki, on paljon siistimpää ottaa eläin (tai sen pää) syliin ja antaa sen nukkua pois.

Käsiaseet ja kiväärit sopivat huonosti tähän tarkoitukseen ja haulikkokin lähinnä ulkons pakoon pötkivistä kissanpennuista tai kaneista (vast.) huolehtimiseen.

Nykyisessä mielipideilmastossa tärkeintä on osata pitää suunsa kiinni tekemisistään. Joku aina pahoittaa mielensä ja alkaa sovittaa lopettajan harteille murhaajan viittaa tai jopa yrittää saada tämän leivättömän pöydän ääreen. Ei kannata hölmöillä, vaan pyrkiä pysymään sillä kuuluisalla pienimmän riesan tiellä.

A mans gotta do what a mans gotta do.

Vierailija
171/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia, jotka on ampuneet ihan viime vuosinakin eikä siinä ole mitään, jos osaa ampua. Nopea ja kivuton tapa kuolla. 

Monikohan tietää, että eläinlääkäreitä kiertää lopettamassa myös kotona? Ei ole pakko viedä sairaita eläimiä pitkän matkan päähän. Yksityiset kiertää ja jossain tapauksissa voi saada kunnaltakin apua.

Oman lopetus ampumalla on raskasta. On aina parempi, jos joku muu ampuu tai piikittää.

Vierailija
172/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä kotona ammuttu useampikin metsästyskoira. Se on kyllä huomattavasti helpompi, kuin katsoa sitä eläinlääkärin piikitystä. Lemmikkikoiria meillä ei ole ollut.

Vierailija
173/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on tehty iät ja ajat. Nopea kivuton tapa. JOs otat lemmikin niin kannat vastuunloppuun saakka. Se on todellisen eläin ystävän teko lopettaa oma lemmikki kun esim kivut on liian suuret tmv.

Vierailija
174/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa asiansa se voi olla jopa parempi. Yksi laukaus vastaan piikitys. Jos menet kysymään vanhemmalta ihmiseltä haluaako hän lopettaa kissansa ampumalla vai eläinlääkärillä, niin vastaus on useimmiten ampumalla.

Vierailija
175/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Vierailija
176/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä kirjoitti:

Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.

Asutaan maalla ja meillä jäi 17v. Vanha koira naapurin auton alle , kun ei kuullut mitään ja näkökin jo huono eikä naapurikaan havainnut koiraa pihalla. Lähin eläinklinikka 50km päässä, itse eläinlääkäri jossain missä lie nautakeikalla. Äkkiä sisältä pistooli ja koiran lopetus siihen, oli todella kivuissaan ja näki ettei siitä enää saa koiraa kursimalla kasaan.

Vierailija
177/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen palvelus ystävälle. Eläin ei ehdi kipua tuntea ja saa olla rakkaan ihmisensä kanssa loppuun asti. Ei tarvitse kokea eläinlääkärireissun stressiä viime hetkinään, eikä tarvitse kivuissaan odottaa vastaanottoaikaa.

Tämä!!  Samaa mieltä

Vierailija
178/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kannattavampaa lopettaa ITSE lemmikkieläimensä. Se on nopea ja kivuton tapa ja eläin saa olla omistajansa kanssa viimeiseen asti.

Itse ajattelen niin että se eläin on onnellisempi. Ja jos teillä kestää eläinlääkäriinkin vaikka 30min-1h niinkuin meillä. Niin ei sitä ole järkiä viiä eläinlääkäriin se löytämään kivuissaan!  

Vierailija
179/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on kannattavampaa lopettaa ITSE lemmikkieläimensä. Se on nopea ja kivuton tapa ja eläin saa olla omistajansa kanssa viimeiseen asti.

Itse ajattelen niin että näin se eläin on onnellisempi. Ja jos teillä kestää eläinlääkäriinkin vaikka 30min-1h niinkuin meillä. Niin ei sitä ole järkiä viiä eläinlääkäriin se odottamaan kivuissaan! 

Sama kirjoittaja.

Vierailija
180/193 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lemmikkieläimiin rinnastettuja kotikanoja ja kituvia tieliikenteen eläinuhreja olen joutunut tappamaan useita. Ei ole miellyttävää, mutta en silti kokenut sitä vääräksi tai etenkään sairaaksi.

Nykyihmisillä on kumma tapa ajatella, että vain eläinlääkärin piikki on lemmikkieläimelle oikea tapa kuolla. Todellisuudessa siinäkin usein menee jokin vähän toisin kuin on suunniteltu. Se, kuoleeko eläin piikkiin, luotiin, päänkatkaisuun vai mihin on hyvin epäoleellista niin kauan kuin loppu on mahdollisimman nopea. Veren näkemisestä tai kudosten rikkoutumisesta aiheutuva järkytys on vain ihmisen korvien välissä. Valtaosa lämminverisistä eläimistä on aina kuollut ja kuolee edelleen joko petojen kynsissä tai ihmisen toimesta johonkin muuhun kuin siistiin injektioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä