Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka lopettaa itse lemmikkieläimensä ampumalla

Vierailija
07.07.2020 |

Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaita ihmisiä kirjoitti:

Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.

Eli mitä sitten teet parantumattomasti sairaalle ja tuskaiselle koiralle? Annat jonkun muun tappaa, vai annat vaan kärsiä? Voi jösses kun kaltaisesi ihmiset ovat pihalla.

Mitä simä teet parantumattomasti sairaalle äidillesi? Ammut vai?

Jos sinä olisit itse se parantumattomasti sairas äiti, mitä toivoisit. Itse asiassa ei ole sallittua ihmisen aktiivinen lopettaminen millään muullakaan tavalla.

On kuitenkin muistettava eräs pikkuseikka: eläin on eläin eikä voi ajatella elämää ja kuolemaa samalla tavalla kuin ihminen. Eläimelle on ihan sama, kuka sen lopettaa. Kotona tutun ihmisen ampumana jää pois pelottava ja ehkä tuskallinen matka eläinlääkärille.

Vierailija
22/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton alle joutunut, haavoittunut eläin, on velvoitettu lopettamaan viipymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pystyvät lopettamaan oman lemmikin. Syynä yleensä se, että lemmikki kituu.

Mikäli minun lemmikkini jäisi vaikka auton alle, niin kyllä minä mieluummin lopettaisin lemmikin nopeasti, kuin antaisin eläimen kitua tuntikausia tai jopa päiviä odotellessani eläinlääkäriä.

Vanhuudensairaan, mutta ei kituvan eläimen veisin piikille, kun eläin ei kerran ole kituva ja tuskissaan.

Me kaikki suhtaudumme asioihin eri tavalla, itse pidän epäinhimillisenä sitä, että joku antaisi eläimen kitua vaikka olisi mahdollisuus päästää eläin tuskistaan.

Ymmärrän kyllä, että teko voi tuntua julmalta, enkä tuomitse heitä, jotka eivät siihen kykene. Mutta en myöskään halua heidän tuomitsevan minua, vaikka minun käsitykseni lemmikkieläimen parhaasta on erilainen.

Vierailija
24/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä mitä ihmeellistä siinä on. Pääasia että kuolee nopeasti. Ei se varmasti mikään kiva toimenpide ole ja mieluummin antaa sen homman kaverille. Mutta joskus voi olla pakko tehdä se itse.

Kyllä mäkin pyysin joskus lapsena veljeäni tappamaan mun vanhan gerbiilin kun se alkoi kouristelemaan. Ja toisaalta itse tapoin kaverini sairaan akvaariokalan kun ei halunnut tappaa sitä itse.

Kyllä se sen verran ihmeellistä on, että et sinäkään halunnut itse tehdä. 

Vierailija
25/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tuollaista ihmistä. Ampuu parhaan ystävänsä. Ampuminen on todella törkeä ja julma tapa päättää eläinystävän elämä. Ainoa oikea tapa on eutanasia eläinlääkärin toimesta.

Vierailija
26/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa nukutettavaksi ja sitten kauhistunut rimpuilu kun tajusi että jotakin pahasti pielessä kuolinkamppailussa ja kyllä sitten ampuminen seuraavaksi.

Vierailija
27/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se objektiivisesti väärin, että ihmiselle ei sallita samaa armeliasta loppua kuin toisen lajiselle eläimelle. 

Mutta toivotaan että kehitymme moraaliltamme ja hyväksymme vähitellen ihmisenkin armokuoleman.

Vierailija
28/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ylipäänsä pidä metsästäjistä ja muilta tuskin aseita löytyykään joten....

Vierailija
29/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää tuollaista ihmistä. Ampuu parhaan ystävänsä. Ampuminen on todella törkeä ja julma tapa päättää eläinystävän elämä. Ainoa oikea tapa on eutanasia eläinlääkärin toimesta.

Miksi ajattelet, että juuri ampuminen on julma tapa?

Vierailija
30/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö monilla ihmisillä on ase kotonaan? Hyi olkoon.

Vierailija
31/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä ihminen todennäköisesti. Jopa psykopaatti.

Vierailija
32/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella julma tapa.

Vierailija
33/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tapa se on kuin rahdata sairasta ja sekavaa eläintä kauas eläinlääkäriin, jossa pahimmillaan lopetustoimenpiteessä menee toista tuntia aikaa kun tuskaisena kouristelevan eläimen suonta ei löydy sitten millään, eikä rintaonteloonkaan ruiskutuskaan ole enää niin tehokasta kun eläin on niin täynnä adrenaliinia. Näin kävi edellisellä kerralla ja kaduttaa, että tuli valittua eläinlääkäri siinä tilanteessa. Oli todella ruma, tuskaisa ja pitkä kuolema.

Vierailija
34/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmä. Empaattinen ihminen ei pystyisi tekemään sellaista. En edes oleilisi koiran tai minkään muunkaan lemmikin kanssa sellaisella alueella josta olisi niin mahdotonta päästä eläinlääkäriin, että ennemmin pitäisi itse ampua. Huhhuh.

Vierailija
35/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama

Vierailija
36/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella julma tapa.

Voisitko selittää, millä tavalla se on julma.

Vierailija
37/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuminen on nopea tapa.

Vierailija
38/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylipäänsä se että löytyy pyssy kotoa kertoo jo tarpeeksi ihmisestä. Ymmärrän pyssyt ainoastaan poliiseilla ja sotilailla yms. Monella ei mitään pyssyjä edes ole joten ei tulisi tuollainen mieleenkään muutenkaan.

Vierailija
39/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Tarkkuusammuntaa harrastavan puoliso täällä! Mieheni ei voisi koskaan ampua eläintä, eikä edes syö mielellään lihaakaan. Tosin hän kyllä pohtii tosissaan siirtymistä jouseen kun tuo kovaääninen paukuttelu on vähän... meh.

Vierailija
40/193 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmä. Empaattinen ihminen ei pystyisi tekemään sellaista. En edes oleilisi koiran tai minkään muunkaan lemmikin kanssa sellaisella alueella josta olisi niin mahdotonta päästä eläinlääkäriin, että ennemmin pitäisi itse ampua. Huhhuh.

Höpö höpö tunnekylmä. Siinä ei ole mitään tunnekylmää, että pystyy oman lemmikkinsä lopettamaan. Toiset vain pystyvät käsittelemään niitä tunteita paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän