En halua polttareita - voinko kieltäytyä niistä?
Olen menossa tänä vuonna naimisiin, mutta en haluaisi järjestettävän itselleni polttareita. Kaaso niitä varmaankin haluaa järjestää ja samoin kaveripiiri myös... mutta jotenkin minua ei kiinnosta koko ajatus. Voinko kieltäytyä näistä kohteliaasti vai suututanko tällä koko lähipiirini?
Tiedän nimittäin että näiden polttareiden järjestäminen tulee aiheuttamaan päänvaivaa varmasti enemmän kuin mitä kaaso ajattelee. Ystäväni asuvat eri puolilla Suomea, ja suurin osa ei tunne toisiaan. Lisäksi joukossa on "päällepäsmäreitä" ja kännissä riitelijöitä, joten jo etukäteen polttarit tämän porukan kanssa ahdistaa... toisaalta ketään ei voisi jättää kutsumattakaan. Korostan että tulen kyllä kaikkien kanssa toimeen, kun olen heidän kanssaan kahden...
Onko kukaan mennyt naimisiin ja kieltäytynyt polttareista?
Kommentit (4)
Ei kannata vihjailla, kannattaa sanoa ihan suoraan. Ja tarpeeksi ajoissa, jottei ole tilanne että muut ovat jo nähneet paljon vaivaa ja sitten yrittävät ihan siksi väkisin ylipuhua, ettei se työ menisi hukkaan.
Tottakai voit kieltäytyä polttareista; sinullehan ne järjestettäisiin! Ajoissa vaan ilmoitat, ettet halua niitä ollenkaan. Jos joku "suuttuu", ei ole ystävyytesi arvoinen.
Minäkään en aikanaan halunnut ja sanoin siskolleni ja parille kaverilleni sen suoraan. Sanoin, että mennään sitten paremmalla ajalla vaikka mökille saunomaan, mutta polttareita en halua. Hyvä syy oli myös se, että olin häissämme raskaana.
Olen vihjaillut parhaalle kaverille siihen suuntaan, etten pidä mistään örvellystouhusta. Järjestivät kyllä minulle polttarit, mutta ne olivat hyvin sivistyneet ja jäi hyvä mieli.