Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Tällä hetkellä päälläni oleva henkkamaukan toppi on ainakin 12 vuotta vanha. Ei ole juuri mitenkään muuttunut ostohetkestä ja on tämä ollut käytössäkin aika paljon. Muita yhtä vanhoja löytyy ainakin muutama kaapista. En muista onko vanhempia. Joitain vuosia sitten ostettuja kirppisvaatteita ehkä, joiden ikää en kyllä tarkalleen tiedä.
Mummoni pitkähihainen mekko vuodelta 1960 sekä vuodelta 1950.
Minulla on aktiivikäytössä useita vaatteita, jotka isoäitini on ommellut tai neulonut äidilleni tämän ollessa teini-ikäinen 70-luvulla. Vaatteet ovat siis 40-50 vuotta vanhoja ja hyvässä kunnossa. Ennen kankaat ja langatkin valmistettiin kestämään käyttöä...
25 vuotta vanha takki, joka oli ylisuuri aikoinaan ja nyt melkein liian pieni, mutta toimii välikausitakkina hupparin kanssa. Rispaantunut, mutta silti cool.
Ulko- ja "remontti"hommissa käytän isoveljelleni 80-luvulla ostettuja paitoja. Eivät mene kovassakaan pesussa miksikään. Viimeksi ostin vaatteita 2019, jotkut pitkähihaiset meni parissa pesussa ihan löysiksi ja muodottomiksi.
vierailija-tässä kirjoitti:
Silkkinen kiinalaiskuvioilla oleva aamutakki, 1920-luvulta.
Tuskin on oikeaa silkkiä. Noin vanha silkki olisi jo hapertunut rikki tai kuolettunut saumoista.
Minulla on yksi ihanan pehmeä neule, jonka ostin 17 vuotiaana. Nyt olen 48 v. Onhan sillä neuleella ikää jo, ohoh 31 v.
Vanhin on mummoni ihanat 40-luvun kengät. Ja hänen sininen metallinhohtoinen kaksiosainen asu, hame ja bolero.
80-luvulta olevat ruudulliset pitkät kalsarit..hyvin lämmittää vielä tänäkin päivänä...toki pakoputken kohdalla on muutama reikä,mutta tuulettuupahan paremmin:)
Isoisän musta nahkatakki 70-luvulta.
Kastepukuni on vanhin yhä käytössä oleva! Ja samoja alushousuja olen pitänyt nyt kolmisen viikkoa! Aika aromit alkaa olla piparin kohdilla. Japanialaiset maksaisivat niistä kohta säiliöiden jenejä.
Ruskeat, pitkät kalsarit 70-luvulta.
Ylioppilaslakki, ostettu 1972 eli ensi vuonna tulee 50 vuotta !
Lukion alussa ostetut Adidaksen college-housut, eli melkein 15 vuotta vanhat taitaa olla jo. Ehjät ne on, mutta aika kulahtaneet - menee kotona treenaillessa ja jossain mökkihommissa :D
1990 ostettu Ramonesin kiertuepaita
Ostin kirpparilta talvitakin vuonna 1998 ja käytän sitä edelleen.
Noin 70-vuotta vanha 7/8-pitkä päällystakki, jota tulee pidettyä vain talvella hautajaisissa ja akateemisissa juhlissa. Sain sen jo lapsena 60-luvulla sairastuneelta sukulaiseltani.
Vierailija kirjoitti:
Noin 70-vuotta vanha 7/8-pitkä päällystakki, jota tulee pidettyä vain talvella hautajaisissa ja akateemisissa juhlissa. Sain sen jo lapsena 60-luvulla sairastuneelta sukulaiseltani.
Siis sain sen jo 60-luvulla. Nyt olen 59-vuotias.
Mulla on mummon vaatteita ja hän on saattanut saada ne joltain muulta. Veikkaan, että 1940-luvulta on vanhimmat vaatteet, mutta joku tietty riepu saattaa olla vanhempikin. Äidilläni on ainakin turkkeja, mitkä ovat vanhempia, krim turkki ei ole ollut kuuminta hottia viime aikoina, mutta todella kestävä se on.
30 vuotta vanha Queenin kiertuepaita.