Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?

Vierailija
07.07.2020 |

Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.

Kommentit (965)

Vierailija
441/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoiset villasukat vuodelta 1986

Vierailija
442/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isomummon mamelukkeja jostain yli sadan vuoden takaa. Eli sellaisia puolipitkälahkeisia alushousuja, joiden lahkeissa on rimpsut. Käytän yöhousuina. Ovat tosi mukavia. Ja priimakunnossa vieläkin, kestävät vaikka keittämistä. Silloin osattiin tehdä kestäviä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin yläasteikäisenä Seppälästä hupparin, n. 2002 siis. Se on vieläkin hyväkuntoinen ja käytän sitä silloin tällöin kotipaitana, kun hihat on vähän lyhyet ja helma myös. Paljon tätä vanhemmat ei päälle mahtuisi, olen sen verran myöhään kasvanut. Viimeksi eilen oli päällä. Mutta noilla käyttötunneilla se tuskin koskaan kuluu puhki, kun ei ole täyttä päivää päällä.

Samoilta ajoilta on seuran edustusverkkaritakki, housut heitin viime vuonna maalitahraisina, vetoketjut ja kuminauhat pettäneenä pois. Takkia käytän lähinnä lenkkeillessä keväällä ja syksyisin.

Säännöllisessä käytössä on n. 2007 vuodelta puuvillaneuletakki, joka on pinnaltaan todella hyväkuntoinen. Ja toppapuku arviolta 2005 vuodelta, sitä en tosin opiskeluaikoina käyttänyt kuin ehkä viikon vuodessa. Nyt lasten kanssa useammin käytössä.

Vierailija
444/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla 90-luvun alkupuolella ostettu öljykangastakki.

Vierailija
445/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1992 ostamani Levi's farkkutakki on palvellut minua nyt 30 vuotta, tämä nyt tuli ekana mieleen uusina itse hankkimistani vaatteista 🤔

Sitten on tietysti kirppariostokset, jotka osa ovat tietysti todella vanhoja, kuten trenssi 60-luvulta jne

Vierailija
446/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi vanhimmista vaatteista, jota yhä kesäisin pidän, on Mikkelistä kesällä -89 ostetut Harlonin (kotimaisen valmistajan), leveillä punteilla oleva lyhyehkö housuhame. Näytti lähinnä minimekolta päällä. Kangas mustaa trikoo/collagekangas-tyyppistä. Vyötärö oli ommeltu usemmalla joustavalla langalla. Väri edelleen täysin musta ja jousto vyötäröllä säilynyt hyvin. Uskomattoman laadukas vaate kyllä ollut. Muistan, että ostaessa tuntui vähän kalliilta, kun kangasta ei niihin kuitenkaan ollut paljoa mennyt. Mutta hyvä ostos oli ja paljon niitä nuorena pidin. Edelleen pidän kesäisin välillä shortseina koti-oloissa.

Vierailija
447/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippimekko on edelleen käytössä juhlamekkona. Ripille pääsin 2008.

Sama. Minä tosin pääsin ripille vuonna 1992. Löysin kyseisen mekon pari vuotta sitten vanhempien varastosta ja olin ihan äimänä, että edelleen näyttää hyvältä. Eläköön ysärin löydä mitoitus...  :D

Vierailija
448/965 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantilainen villatakki, ainakin 15v vanha. Taas ihmettelin sen moitteetonta kuntoa kun kaivoin sen pakkasille kaapista päälleni.

Gudrunin pellavamekko, pyöreät 10v vanha, hyvin palvellut mutta viime kesänä huomasin kainalosaumojen vetävän viimeisiään.

Mummoni kutoma villatakki, noin 25v vanha. Käytän vain harvoin ja en ikinä tule antamaan pois. Jossain vaiheessa korjaan jos tarve.

Vierailija
449/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla ostetut Nokian kumisaappaat. Silloin kun ne olivat vielä hyviä.

Olen ostanut myöhemminkin Nokian saappaita mutta kaikki on kauan sitten hävitetty kun ovat hajonneet. Ei ole "laatu" enää laatua

Vierailija
450/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 50- ja 60-luvun puseroita. Ennen oli mekkoja, takkeja ja kenkiä, mutta kasarilla tuunasin mm. 60-luvun kotelomekot kasarityylisiksi (juuri kuten Pretty in Pink -elokuvassa, oliko se just se missä Molly Ringwaldin näyttelemä tyttö tuunaa ihanasta vintage-mekosta hirveän kasarihörhelön).

Minulla on myös 80-luvulla ostettuja kotimaisia vaatteita, jotka ovat kuin uusia. Talk about laatu.

Vierailija
451/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavuotiaat lapikkaat ja suurinpiirtein samanikäinen päällystakki

Vierailija
452/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvun alkupuolella ostamani lämpimät sukkahousut. Olen leikannut kärkiosan pois kun varpaitten

kohdalle tuli reikiä. Menevät pakkasilla hyvin pitkisten alla ja ovat tosi lämpimät edelleen!

Aina talvivaatteita pois pakatessa mietin joko heittäisin ne pois mutta enpä raaski kun toimivat vielä.

Vierailija
453/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin nuorena käyttämä puna-valkoinen kuvioitu pörrötakki, ehkä 80-luvulta.

Todella hyvä kovilla pakkasilla ja edelleen siistissä kunnossa.

Vierailija
454/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä edelleen vuosittain 90 luvun alussa neulomani villatakki. Käytössä välillä v.1905 syntyneen isoäitini perintöä oleva hartiahuivi ja aitoa kelsiturkista olevat kintaat. Lähes 30 v sitten hankkimiani huiveja käytän edelleen. Sitten on vielä Käytössä yli 20 v sitten hankkimani 3/ 4 pituinen parempi syystakki. On edelleen kuin uusi kun on tosi laadukasta kangasta ja ajaton malli. Ystävä luullut sitä uudeksi. Useita takkeja joita olen käyttänyt jo yli 10 vuotta. Useita yli 20 vuotta vanhoja villapuseroita. Äidin neulomat sormikkaat oisko 35 vuotta vanhat.

Vierailija
455/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan 70 luvulta tuo kangas mikä ollut aikoinaan Finlaysonin pöytäliina ja ompelin siitä aikoinaan itselleni ja toiselle henkilölle essut. Tosi tukevaa puuvillaa ja käytössä edelleen hyväkuntoisena.

Vierailija
456/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerosmith t-paita vuoden 89 Pump kiertueelta. Hieno keikka, Metallica oli lämppärinä ok.

Vierailija
457/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoltani peritty 60-luvulta peräisin oleva nahkainen käsilaukku lyhyellä kantohihnalla eli mallia mummo ja siinä on sen aikainen ns. Kukkaromallinen avautuminen metallikehyksineen. En ole nähnyt toista samanlaista.

Vierailija
458/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin vanhaa käytössä. Vanhin taitaa olla keltainen anorakki talvitakki, joka ostettiin minulle lukioaikoina kahdeksankymmentäluvun loppupuolella. Lämmin kuin mikä ja hyvin on kestäny aikaa, jos nyt jotain negatiivistä täytyy sanoa, niin pukiessa/riisuessa sähköistää hiukset ikävällä tavalla. Ylppäreissä käyttyt housut vuodelta 1989 aina silloin tällöin käytössä.

Vierailija
459/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vanhoja bändipaitoja viime vuosituhannen lopusta. Aika harvoin tulee käytettyä, ku alkaa olla aika hapertuneita. Ei raaski käyttää

Vierailija
460/965 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy lukuisia 70...80 l nahkatakkeja.

Nahkahan on paras ja kestävin materiaali.

Kestää helposti sen 50 vuotta, tekonahka kestää vain 50 viikkoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän