Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
20v käytin samaa farkkuhametta kuin nyt yli 40v. Tosin olen 40kg painavampi mut hyvin mahtuu vielä. Jännä et muutenkaan ei vaatteita ole tarvinnut uusia lihomisen myötä.
Ennen oli koot eri maata. Mullakin on muutamat pitkät housut kokoa 38 ja solahtavat jalkaan, vaikka ovat parin vuosikymmenen takaa. Nyt kun osta uutta koon pitää olla yleensä Xl tai XXL tai 44- 46. Olen lihonut 15 -20kg nuoruusmitoista.
Vuonna 1990 ostin Helsingin Forumin Seppälästä hupparin. Vaatemuoti oli silloin väljempää. Kangas on ohentunut ja venynyt joten se on edelleen sopiva vaikka hartiat ovatkin leveämmät kuin silloin (18v). Kangas ei vain kulu ja resoritkaan ei ole löystyneet, vaikka joskus oli suosikkipaita. Vieläkin tulee käytattyä. Ihme kangasta...
10 vuotta vanhoja t-paitoja, huppari ja collegeshortsit löytyy. Osa sukista taitaa olla vielä vanhempia. Nyt kun ajattelee niin kyllä ne toiset vaatteet vaan kestää hyvin :D hm/ ginatricot tason vaatteita.
90-luvulla ostamiani adidaksen verkkarotseja on muutamia, joita käytän edelleen.
BIFaijan aamu/kylpytakki vuodesta 1971, parikertaa viikossa käytetty.
se lienee ollut faijan käytössä,,, vähintään vuodesta -65.
Frotee kangasta sini-musta-harmaa raidallinen ja äitini tekemä.
n. samaa "kuosia" olen nähnyt elokuvissa.
Siis n. 55 vuotta palvellut.
Aamutakki. Sain joululahjaksi about yläasteen alkuaikoina, nyt olen pian 29. En ole ostanut uutta kun toi näyttää ihan hyvin ajavan asiansa. Sellanen valkoinen, vaaleanpunaisilla raidoilla. Haalistunut on toki
Toppatakki, jota käytin 12-vuotiaana. Monta vuotta oli kaapissa eikä mennyt päälle. Nyt oon laihtunut ja takki sopii nyt 23-vuotiaana jälleen.
Kolmekymmentä vuotta vanha kotimainen untuvatakki.
Isältä peritty Harrison huopahattu n. 50-luvulta. Pyhäpäiväkäytössä edelleen.
Takki jonka hankin ja ostin 2007.
Pitkiksiä ysäriltä useammat. Käytössä olleet joka talvi. Verkkatakki vuodelta -96, harvemmin tulee käytettyä, siihen aikaan oli väljää muotia ja takki tuntuu valtavalta, vaikka on senttikokoa.
Yläasteella, muistaakseni ysillä, saamani r-collectionin anorakki. Olen nyt 45, joten takki on noin 30-vuotias. Se on ollut kaikki nämä vuodet käytössä, mutta ei aivan päivittäisessä sentään. Alkaa olla aika kulunut hihansuun resoreista ja värikin kieltämättä haalistunut.
Sitten on yksi isältä peritty toppatakki ja yksi perintöhattu, jotka ovat vielä vanhempia.
Pari isoa yöpaitaa, toista käytän hiusten värjäämiseen ja toista en raaski heittää pois. Olivat mulla jo lapsuudenkodissa 26v sitten. Muuten vaatekanta on max 5v vanhaa koska painonvaihtelut.
15 vuotta vanha H&M neuletakki. Ei ole yhtään kulunut tms.
Tälläkin hetkellä päälläni Seppälästä ostettu Link -merkkinen villakangastakki. Ostovuosi jotain -98-99-2000.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä päälläni Seppälästä ostettu Link -merkkinen villakangastakki. Ostovuosi jotain -98-99-2000.
Villatakki siis!!!
Vai onko se neuletakki.emt.
storyn talvi takki talvella ollut joka päiväisessä käytössä veto ketju vaihdettu. siinä sitä on hiili jälkeä. ostn uudenkin mutta se olikin näitä hiki pomppia hikoilee ei hengitä yhtään hirveä!!!!!!