Mikä fiilis joulun loppumisesta?
Otsikossa kysymys. Haikea, onnellinen, väsynyt, neutraali, huojentunut, masentunut, surullinen, iloinen vai mitä ja miksi?
Kommentit (25)
Ap tässä.
Itse koen pientä haikeutta joulun loppumisesta, vaikka olenkin ollut töissä koko joulun päivät ja illat. Töissä olin vastoin tahtoani, mutta sitähän ei nyt kysytty.
Rakastan joulua, joululauluja, ruokaa, kuusta ja saunaa ja odotan joulua hartaasti aina. Nyt kun se alkaa olla ohi, on ikävää purkaa kuusi ja kaikkea.
Haluisin, että Yksin kotonat ja muut jouluelokuvat tulisi televisiosta, se ei ole sama asia, kun katsoisin ne suoratoistosta.
Hyvä fiilis. Olin joulun töissä ja nyt alkoivat vapaat. Minulla on alkuvuoden aikana paljon mukavia asioita tiedossa.
Ei kiinnosta. Kohta on uusivuosi ja sitten taas töihin.
Vapaapäivät olivat kivoja, mutta muuta tulikin jo tarpeeksi. Valot ja jotkut koristeet saavat olla niin pitkään, että kevättalven valo saa ne näyttämään aikansa eläneiltä ja valmiilta kaappiin.
Jos olette todellisia jouluihmisiä, tiedätte varmaan ettei joulu ole vielä ohi.
No en kai nyt etukäteen osaa sanoa. Katsotaan ensi viikolla miltä tuntuu.
Hieno homma. Kävin jo kantamassa kuusen varastoon. Uusi vuosi ja toivotaan että parempaan suuntaan mentäisiin eikä seuraava etappi olisi kolmas maailmansota. Sain kolme päivää vain olla pikku hiprakassa ja rentoutua. En ollut tajunnutkaan että eihän tuo lapsi ole käynyt lomilla lainkaan isällään ja tuppaa aina olemaan kotona. Aivan luksusta olla pois huoltojoukoista ja vain olla. Ei tarvitse tehdä koko ajan ruokaa ja olla jatkuvasti tiskaamassa, aivan mahtava joululahja tämä yksin oleminen.
Piristävä ajatus, että päivät alkavat taas valoistumaan. Arki koittaa ja pääsee taas paneutumaan asioihin kotona nyhjöttämisen sijaan.
Haikea. Onneksi vielä loma jatkuu, mutta se hiljaisuus ja rauha mikä jouluun sisältyy sitä jään kaipaamaan.
Eihän joulu ole ohi!
Se kestää ainakin loppuaiseen, wanhan kansan mukaan Nuutinpäivään.
Iloinen ja helpottunut. Laitoin joulukoristeet tänään pois ja koti näyttää raikkaalta. Päivät pitenevät hiljalleen, sekin on mukavaa.
Jes, juuri saatiin viimeiset jouluruoat syötyä ja mietin josko kuusenkin purkaisi jo tänään kun ei ole enää inspistä ylläpitää kastelua.
Ihana siirtyä kohti uutta vuotta! Ja kääntää edes symbolinen uusi lehti elämässä.
Joulu on vastenmielinen markkinajuhla. Hyvä, että loppuu.
Haikea. Mutta koristeet saa vielä olla ja uusi vuosi edessä 😊
Vierailija kirjoitti:
Eihän joulu ole ohi!
Se kestää ainakin loppuaiseen, wanhan kansan mukaan Nuutinpäivään.
Niinpä. Ihmettelen kovasti miksi nykyihmisellä on niin kova kiire arkea suorittamaan. Minulle joulu on vasta alussa ja nyt saa hiljentyä ja rauhoittua ja tehdä kaikkea kivaa.
Huomenna osa turvakoteihin paenneista palaa kotiin. Kaikki eivät uskalla.
Huomenna katkaisuasemille on jonoa. Tosin hyväkuntoiset vetävät vielä uuteenvuoteen asti.
Iloinen ja helpottunut .