Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin? Eksä ja nyksä keskustelu

Vierailija
02.05.2013 |

Tapasin sattumalta ex-puolisoni nykyinen avopuolison. He ovat nyt seurustelleet puolisen vuotta ja nyksä halusi kertoa minulle jostain syystä heidän ongelmistaan. No samalla nyksä kyseli kaikkea minun ja exäni suhteesta ja miten siellä oli jotkut asiat menneet (baari-illat, alkoholinkäyttö, pettämiset, harrastukset, mustasukkaisuus, jne), Minä vastailin nyksän kysymyksiin ja hän alkoi minulle pohtia onkohan hän tekemässä virheen kun yhteisen asunnon ostamista suunnittelevat. No nyksä oli sitten ottanut näitä asioita esille keskustellessaan exäni kanssa ja riitahan siitä tuli.

Mitä AV-raati on mieltä? Olisiko minun pitänyt jättää kertomatta nämä asiat. Kaikki mitä sanoin ei suinkaan ollut haukkumista vaan kerroin myös hänen hyviä puolia (hyvä isä, meillä enemmän hyviä hetkiä kuin huonoja, hän todella välittää lapsistaan, vastuuntuntoinen jne.).

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se; miksi ihmeessä tosiasioista puhumisesta tulee syyllinen olo... Jotain mätää on silloin siinä exän touhussa. Todellakin saa olla rehellinen. Itse olen miettinyt samaa; jahka exän nyxä tajuaa mikä paskanpuhuja mies hällä on, niin saattaa tulla kyselemään. Tosin siihen menee vielä varmaan hetken aikaa, aika monta vuotta  meni mullakin tajuta. Tietysti se exä saa raivarin, mutta ihan oma moka. Älkää hyvät naiset suostuko kantamaan toisten valheita. Kolahtaa ennenpitkää ihan omaan nilkkaan. Lapsillekin ainoa oikea kasvuympäristö on päivänvalon kestävä, kaikki valheelle rakennettu aiheuttaa paljon pahaa. Tietysti on myös näkemyseroja, mutta jos nyxä puolen vuoden jälkeen jo pohdiskelee tällaisia niin ei siellä luottamus taida ihan kunnossa olla...

Vierailija
22/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi saada lähteä suuhteeseen ilman ennakkoluuloja ja tehdä omat virheensa, silloin voi oppia jotakin itsestäänkin.

Ja toiseksi olisi aika reilua miehenkin saada ottaa opikseen entisen suhteen virheistä ja muutaa itseään paremmaksi ihmiseksi, ilman että toisella on mielikuva toisen vioista ja puutteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan on erinlainen. Erinlaiset arvot ja maailman katsomukset jne...Esim. sinä haluat, että mies leipoo pullaa, mutta Teppo ei koskaan leiponut. Tälläinen on ns. omien arvojen kauppaaminen sellaiselle, jolle se ei ole niin tärkeää, että Teppo leipoo pullaa, niin se on vähän väärin. Nyt voi neiti pohtia, että jokin täysin merkityksentön asia on toisen vaikuksesta saanut arvon.

Vierailija
24/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan olisi antautunut tuollaiseen keskusteluun.

Vierailija
25/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 13:27"]

Mä en todellakaan olisi antautunut tuollaiseen keskusteluun.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
26/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut hyvä jos molemmat (se aiemmin yhdessä ollut pari) olisivat olleet paikalla yhtäaikaa kun tuollaista keskustelua käydään. Asioita kun tahdotaan tahtomattaankin kaunistella itselle parempaan suuntaa. Ja itse ainakin käyttäydyn eri miehen kanssa erilailla, joten aivan kaikki mitä on tapahtunut exän kanssa, ei välttämättä tapahtuisi nyxän kanssa.

Mutta olisihan se mahtavaa käydä tuollainen keskustelu exän kanssa, jos siihen vaan olisi mahdollisuus. Se, miten paljon siitä ottaisi onkeensa, onkin jo toinen tarina.

Vierailija
27/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan nähdä oman mieheni omien lasieni läpi, en toisen. Omien kuvien antaminen toiselle on väärin ja jokaisella tulisi olla oikeus lähteä puhtaalta pöydältä uuteen suhteeseen, eikä kantaa siihen mukanaan vanhoja virheitä entisen rakkaan puolison lasien läpi katsottuna. Erohan muuttaa aina ihmistä ja uuteen suhteeseen pitäisi aina saada lähteä päivitetyn minäkuvan kanssa.

Vierailija
28/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap teki ihan oikein. Toistaalta, itse en olisi suostunut tuollaiseen keskusteluun ollenkaan vaan luikerrellut paikalta pikapikaa.. Olisi ollut kiusallsita alkaa avautua toisesta ihmisestä vieraalle noin paljon..

Vierailija
29/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 13:36"]

Mun mielestä ap teki ihan oikein. Toistaalta, itse en olisi suostunut tuollaiseen keskusteluun ollenkaan vaan luikerrellut paikalta pikapikaa.. Olisi ollut kiusallsita alkaa avautua toisesta ihmisestä vieraalle noin paljon..

[/quote]

Perustele, miksi oikein?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän