Kun tilaat ravintolassa viiniä ja haluat talon viiniä (halvinta) niin miten sen ilmaiset?
Mulle on aivan sama mitä valkkaria saan kun kaikki menee, mutta jotenkin nolottaa lähteä "talon viiniä" tilailemaan :D
Kommentit (27)
Noh, joissakin paikoissa talon viini on erittäin laadukasta ja saattaa maksaa yli 100 euroa pullo. Ei tosin Suomessa, mutta kannattaa kuitenkin vähän tutkailla sitä listaa, ennenkuin huikkaa sen vakiolauseen, talon viiniä kiitos.
Itse oon luullut, että se talonviini on valittu niin, että se sopii suurimman osan ruuista kanssa yhteen.
Ja, että se on halvempaa koska kyseinen ravintola ostaa sitä isommissa erissä.
En oo yhtään ymmärtäny hävetä 🤦♀️
Ap hyvä, ei sitä talon viiniä olisi tarjolla, ellei sille olisi ostajia. Et ole ainoa. Sen kun tilaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ihan vaan pyytäisit viinilistan nähtäväksesi? Tai kysyt, että ”mitä valkoviinejä teillä on?”? Talon viini on usein sellainen yleispätevä viini, joten mielestäni sen tilaaminen erityisesti seurustelujuomaksi on ihan järkevääkin.
Tässä on se ongelma kun mä en tunne viinejä niin se viinilista on vähän turha, mutta ehkä se antais semmoisen asiantuntevan fiiliksen.
-ap
No, jos et muuta viinilistasta ymmärrä, niin näkeehän siitä edes hinnan. Monessa paikassa tosin juomalista on siellä menun lopussa, ennen tai jälkeen jälkiruokien, sen kun valitsee sieltä hinnan perusteella sopivimman.
Mä tutkin aina niitä 40e viinejä mutta naisystävä palauttaa tonttiin ja pistää tilaamaan aina talon viinin, ja hyvä niin. Hyvin on saatu nekin juotua.
"Mikä teidän talon puna/valkoviini on?" *vastaus*
Okei, ottaisin 24cl sitä. Mitä noloa tuossa on?