Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tilaat ravintolassa viiniä ja haluat talon viiniä (halvinta) niin miten sen ilmaiset?

Vierailija
07.07.2020 |

Mulle on aivan sama mitä valkkaria saan kun kaikki menee, mutta jotenkin nolottaa lähteä "talon viiniä" tilailemaan :D

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lasi talon puna/valkoviiniä, kiitos”. Helppoa.

Vierailija
2/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, no ihan 24cl talon valkoviiniä, kiitos ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että saisinko sitä halvinta viiniä, kiitos

Vierailija
4/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen oli pakko tuoda halvinta laatua, jos asiakas tilasi "valkoviiniä".

Vierailija
5/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama mitä valkkaria saan kun kaikki menee, mutta jotenkin nolottaa lähteä "talon viiniä" tilailemaan :D

Kannattaa pysyä kotona jos nolottaa

Vierailija
6/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haus red/vait vain

Vierailija
7/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson viinilistan ja tilaan sitä talon viiniä. Tai toiseksi tai kolmanneksi halvinta, jos hintaero ei ole iso ja nämä kuulostavat paremmalta.

Vierailija
8/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä pitäisi erikseen jotenkin hävetä, että haluaa halvinta viiniä? Monet ottaa alkoholijuomia ihan sen takia että alkoholi rentouttaa mukavasti eikä niinkään maun takia. Ei siinä ole mitään pahaa eikä tarjoilijaa tai pöytäseuruetta varten kannata esittää mitään viinihifistelijää, jos sitä ei ole. Ihan hyvin voi sanoa, että "minulle pieni/iso lasi edullisinta valkkaria/punkkua". Jos sattuisi olemaan sellainen ravintola, että heidän halvin talon viini on jotenkin todella pahaa ja juomakelvotonta, häpeä on silloin ravintolan, ei asiakkaan.  

Vierailija
9/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan outo. Tietenkin talon viiniä, aina. Sitä vain tilataan. Niin ja niin paljon talon valkoviiniä kiitos.

Vierailija
10/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon yleensä "viintä", koska se antaa sivistyneemmän kuvan, vaikka onkin kieliopillisesti hassu.

Vierailija
11/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitat ruokaravintolaa, niin menussa ne viinit on yleensä ihan nimetty

Vierailija
12/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En tiedä teistä mutta mä otan halvinta viiniä”

Ok?

Vierailija
13/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan outo. Tietenkin talon viiniä, aina. Sitä vain tilataan. Niin ja niin paljon talon valkoviiniä kiitos.

Tämä pitää täysin paikkansa, olen outo :D. Kerran yritin olla hemmetin fiksu ja tilasin ravintolassa Rieslingiä, koska jostain syystä oon keksinyt, että tykkään siitä. No, kyseessä oli espanjalaistyyppinen ravintola, joten sain työseurassa hävetä silmät päästäni :D. Ehkä viiniahdistus johtuukin siitä, tilanteesta on jo vuosia aikaa ja vieläkin hävettää

-ap

Vierailija
14/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon viini on yleensä hyvää, koska sen on tarkoitus edustaa ravintolaa. Ei sen tilaamista tarvitse mitenkään hävetä.

Vierailija
15/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää missä paikoissa on ”talon viiniä”? On tietysti ilmiselviä paikkoja, mutta missä se raja menee? Vai pitääkö rajatapauksissa tähyillä seiniä, jos sieltä osuisi silmiin sottainen ja pimeä sana ”talon”

Vierailija
16/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää missä paikoissa on ”talon viiniä”? On tietysti ilmiselviä paikkoja, mutta missä se raja menee? Vai pitääkö rajatapauksissa tähyillä seiniä, jos sieltä osuisi silmiin sottainen ja pimeä sana ”talon”

Tämä! Sekin on hiton noloa jos sitä talon viiniä ei olekaan saatavilla. 

-ap ja ensimmäisen maailman ongelmat

Vierailija
17/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäkyssäri, onko noloa tilata 24 cl? 

-ap

Vierailija
18/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilaisin xxx ja xxx ja xxx sekä ottaisin talon viinin."

Vierailija
19/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihan vaan pyytäisit viinilistan nähtäväksesi? Tai kysyt, että ”mitä valkoviinejä teillä on?”? Talon viini on usein sellainen yleispätevä viini, joten mielestäni sen tilaaminen erityisesti seurustelujuomaksi on ihan järkevääkin.

Vierailija
20/27 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ihan vaan pyytäisit viinilistan nähtäväksesi? Tai kysyt, että ”mitä valkoviinejä teillä on?”? Talon viini on usein sellainen yleispätevä viini, joten mielestäni sen tilaaminen erityisesti seurustelujuomaksi on ihan järkevääkin.

Tässä on se ongelma kun mä en tunne viinejä niin se viinilista on vähän turha, mutta ehkä se antais semmoisen asiantuntevan fiiliksen. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme