Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

161/260 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille uusille ja vanhoille,

hieman kuulumisia täältä Saksan suunnalta. Koti-ikävää kävin hoitamassa viime viikonloppuna kotosalla. Neuvolaa ja ultraa olen saanut soviteltua juhannuksen jälkeen ja heinäkuun alkuun, niitä kovasti odottaen :)

Ruokailusta tulee täällä stressattua aikas paljon, varsinkin kun laktoosittomien tuotteiden valikoima on vähäisempi ja vatsan saanut jo pari kertaa sekaisin. Suomessa kestän jonkin verran maitotuotteita, mutta täällä maitotuotteiden käytön jälkeen tuskaillaan yöllä kippurassa vatsakipuja. Lisäksi aina ei lounasta tilatessa voi tietää tuleeko lautaselle jotain missä on laktoosia.

Kuvottavaa oloa on vaikka kuinka. Vinkkinä sain hapankorput ja näkkärin, joita yritän kokoajan töissäkin mutustaa. Kunnon ruoka vie kuvotuksen tunniksi tai pariksi, mutta kuvotuksen keskellä syöminen on taistelua jokaisen suupalan kohdalla. En ole sentään oksentanut.

Elwi: mielihaluja ei vielä ole tullut. Kovasti yritän keksiä jotain "helppoa ja koukuttavaa" syötävää huonoon oloon, mutta normaalitkin napostelvat tuntuvat vierailta. Herkkujen suhteen on samanlainen fiilis kuin sulla. Jäätelö alkoi tökkimään puolivälissä annosta, vaikka helteisellä takapihalla oli sunnuntaina mainiot puitteet jäätelönautinnolle. Suklaa ei myöskään houkuta, eikä karkit. Sinänsä hämmentävää, koska itseni tuntien suklaalla olisin koti-ikävää yrittänyt hoitaa. Samoin teenjuonti tökkii vahvasti. Aamukahvin jätin kokonaan pois ja ajattelin iltateen pitää ruokavaliossa, mutta ei niin ei.

livjak 8+1

Vierailija
162/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään varsinaisia mielitekoja, mutta sipsejä, popcorneja ja oliiveja on tullut syötyä kun oon yrittänyt pitää päänsäryn poissa, ja suolainen tuntuu siihen selkeästi auttavan. Eilenkin selätin migreenin alun. Yritän kuitenkin pysyä kohtuudessa, koska en halua kerätä liikaa kiloja. Toistaiseksi tullut vain kilo, se on kai ihan hyvin. Mulla ei oo myös juurikaan pahoinvointia, joitakin ällötysaaltoja lukuunottamatta, mutta ruokahalu on kyllä kadoksissa. Väkisin saa syödä.

Väsymys tuntuu olevan mulla se pahempi ongelma. Tänäänkin sellainen olo että taitaa olla pakko lepäillä ainakin alkupäivä vaikka suunnittelin tekeväni vaikka mitä.

Huominen ultra kyllä jännittää....

Groove 7+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jäätelö kyllä maistuu mulle...

164/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee nyt se sydämmen sykekkin löytyi ja kaikki on niin kuin pitää :) Kai sitä nyt voi vähän huokaista ja alkaa ajattelemaan että vauva sieltä tulee. Viikkoja tasan 8. Huh mikä jännitys oli kyllä!

Vierailija
165/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Sde! :)

Vierailija
166/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa olla syöminen aika vaikeeta.. on tosi huono olo melkein koko ajan ja lähes kaikki ruoka etoo. :/ Ekassa raskaudessa ei ihan näin huono olo ollut, vaikken oo onneksi oksentanut. Mielitekoja kuitenki ollut: tomaatit (huom. normaalisti en voi sietää tomaatteja), homejuusto (ja tietenkin se on kielettyllä listalla..), KUNNON pihvit ja kaalilaatikko (noi molemmat oli viime raskaudessakin). En pysty edes niitä ruokia saamaan alas, mistä normaalisti tykkään. On tää aika kurjaa, kun täytyy joka päivä pakottaa itsensä syömään edes jotain :/ Enkä mä voi pelkkiä kunnon pihvejä vetää koko ajan, ei rahatkaan riitä sellaseen :D No, oon lohduttautunut sillä ajatuksella että pian (toivottavasti) helpottaa..

ALJ92  7+2

167/260 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Täällä myös pahaolo jatkuu, itseasiassa entistä pahempana. :( Ollaan siirrytty melkein joka aamuiseen oksentamiseen ja iljettävään huimaukseen. Jouduin jopa ottaa yhden sairaspäivän. Eikä mikään tunnu auttavan, vaikka söisin ja joisin ties mitä. :( Tänään tosin oloa helpotti mukavasti sipsit ja maustetut kivennäisvedet. :) Toivottavasti tämä huono-olo on pian historiaa. 

Aliisia 8+6

168/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin helpottunu pahaolo on lieventyny, huimausta tosin edellee ja hillitöntä vessassa ravaamista. Mielitekoja.. ennen oisin syöny mielin määrin pitsaa, hampparii ja muita suolasii herkkuja mut nyt ei vaa oikeen uppoo. Mehujäätä voisin syödä vain kuin paljo, niinku edellisessäki raskaudessa ja eilen söin feta-salaattia varmaan kolmen edestä.:D

Ja tänään pärähti käyntiin 10+0, yöllä näin unen ettei pikkunen pysynykkään matkassa, onneks heräsin siitä ja kaikki päällisin puolin hyvin. 25.6 sit selvii masuasukin olot :)

Nippu 10+0

169/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn :) Laskettu aika 8.1, varmistuu vielä juhannuksen jälkeen kolmannessa ultrassa :) silloin viikkoja 12+ :P

Vierailija
170/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Nyt uskallan minäkin tänne kirjoitella. Viikkoja on kasassa 7+4. Eli ihan alussa ollaan, mutta pahaolo sen kun yltyy. Tänään ei ole mikään pysynyt sisällä ja esimies kehotti hakemaan saikkua kun näytin jo niin kalpealta. Koko  ajan olisi nälkä, mutta myöskin pahaolokin liikkuu käsikädessä. 
Ensinmäisestä raskaudesta laihduin kolme kiloa ja pieni veikkaus, että nytkin käy. Niin ja tuo väsymys. Itse olen komi/nelivuorotyössä niin tuntuu ettei jaksa varsinkaan yövuorojen jälkeen tehä mitään kotonakaan. 

Mutta eiköhän se kohta helpota =)

Vierailija
171/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä teille jotka kärsitte pahoinvoinnista!

Varhaisultrassa käyty. Mä olin NIIN pelokas että on joku kohdunulkoinen ja jännitin ihan sikana. Mutta sieltä löytyi elävä sikiö jonka sykkivä sydänkin näkyi ruudulla. Tuntuu että nyt vasta uskallan täysillä olla onnellinen tästä.

Löytyi myös myooma, se ei tosin ollut mikään yllätys että se siellä on. Mutta kasvanut oli, 7 cm halkaisijaltaan ja kohdunsuun lähellä, mikä voi tarkoittaa sitä että sektio on sitten edessä. Muuta haittaa sen ei sinänsä pitäs aiheuttaa. Tuhruttelukin on mitä ilmeisimmin myooman aiheuttamaa.

Tuntuu että olen maailman onnellisin ihminen. :)

Groove 7+2

Vierailija
172/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan lääkäri tunnusteli kohdun kokoa ja sanoi sen vastaavan rv 12:a myooman takia. Ei ihme että mietin olenko pitemmälläkin ja tosiaan alkaa näkyä vähän aikasemmin mulla tää. Pitää alkaa jo katella äitiyshousuja, mulla on vain kahdet farkut joita pystyn enää pitämään. Sikiö kuitenkin vastasi täysin viikkoja eli vappuna alulle laitettu ;)

Vierailija
173/260 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan lääkäri tunnusteli kohdun kokoa ja sanoi sen vastaavan rv 12:a myooman takia. Ei ihme että mietin olenko pitemmälläkin ja tosiaan alkaa näkyä vähän aikasemmin mulla tää. Pitää alkaa jo katella äitiyshousuja, mulla on vain kahdet farkut joita pystyn enää pitämään. Sikiö kuitenkin vastasi täysin viikkoja eli vappuna alulle laitettu ;)

Vierailija
174/260 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis kans yks tammikuinen (la 20.1.14, 7+6) Keski-Suomesta. Tosin en tiedä kuinka kauan.

Mulla on 2011 syntynyt tyttö ja taustalla varhainen keskenmeno tammikuun alussa. Viime maanantaina tuli ruokatunnilla kirkasta verta ja toki ajattelin heti että tämä oli nyt taas tässä. Verenvuoto kesti muutaman tunnin ja loppui, jonka jälkeen tuli vain tuhrua silloin tällöin. Soittelin sitten keskiviikkona neuvolaan että mitäs nyt tehdään, lähinnä tiedustelin että tarttenko anti-D:tä, niinkuin tammikuussa. Neuvolantäti määräs verikokeeseen ja näin tapahtui keskiviikkona ja perjantaina. Tuloksena HCG kyllä nousee, mutta ei riittävästi. Uusi koe otetaan maanantaina. Netistä luin että liian pieni nousu voi viitata uhkaavaan keskenmenoon, kohdunulkoiseen tai sikiön kehityshäiriöön :(. Tsempiksi sain "voimia ja yritä nyt kestää". Mua vähän nauratti.

Ei tässä nyt oikein tiedä mitenpäin olisi. Paha olo on (siis kuvottaa, yök!) ja viikolla turvotus oli ainakin kolmen vauvan luokkaa. Saas nähdä joko pääsis lähetteellä ultraan ensi viikolla jos HCG ei lähe kunnolla nousuun.

Jännityksellä odotan ja toivon että vois täällä jatkaa keskustelua ihan sinne tammikuuhun 2014 saakka ;)

175/260 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipparallaa! täällä liittyis myös yksi odottaja joukkoon!

taustoja sen verran että olen 22v. rouva ja esikoista odottelen,yritystä ehti tulla täyteen jo 10kk. plussakierto venyi kp 59 saakka jolloin sain plussan viimein testiin,sitä ennen huimat 11 testiä ehdin tehdä tasaiseen tahtiin kierron aikana.sainkin siis melkeikuukauden päivät jännittää että millä viikoilla todellisuudessa ollaan. 7.6 oli varhaisultra ja siellä näkyi pieni tyyppi jolle sanottiin viikoiksi 6+5 eli ovis olis siis ollut vasta kp 48 :D onneksi kuitenkin pitkä odotus palkittiin ja LA on ainakin vielä näillä näkymin 27.1.2014. mun molemmilla vanhemmilla samalla viikolla synttärit,lahja siis tiedossa jo :)

pahoinvointi alkoi n.rv 6 ja pahenee koko ajan.koko ajan öklöttää ja kuvottaa,eilen jouduin ekan kerran oksentamaan. mikään ei oikein tahdo maistua,varsinkin ruoan laittaminen,syöminen ja syömisen jälkeinen aika on kamalaa,ja jos ehtii tulla liian kova nälkä niin kuvotus nousee huippuunsa (tekee tosi kovaa mieli syödä jotain sitten :D ) tuoreita marjoja voisin syödä varmasti ylenmäärin,mutta suomalaiset mansikat esim on niin kalliita ettei vielä raaski ostaa :( ja harmi kyllä ne hampurilaiset on ainoa ruokalaji joka ei okseta. 

ekan neuvolaajan sain vasta 1.7 ,mutta eipä tuo haittaa kn edes tiedetään että millä viikoilla mennään :)

miehen vanhemmille tämä on ensimmäinen,omille vanhemmille jo neljäs lapsenlapsi,ja ainakin miehen isä ja veljet olivat iloisia uutisesta,omalle äidilleni olisi tarkoitus informoida tällä viikolla,hieman jännittää,vaikka uskon että iloinen uutinen se on :)

ingela rv 7+1

176/260 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kuulla ingela et sulla on kaikki hyvin <3 mä olen monta kertaa joka päivä käyny katsomassa tosiaan et onko mitään kuulumisia. meillä on sit tasan kaks viikkoo eroo kun mulla menee tänään 9+1 eli tuurilla meidän lapset voi syntyä vaikka samana päivänä :) olis kiva jos liittyisit myös tänne: http://www.vauva.info/foorumi/topic/21481-tammikuun-tähtisilmät-2014-vol-2/ siellä käy keskustelu paljon vilkkaampana ja siellä on sulle niitä pahoinvoivia kohtalo tovereitaki, juuri sen helpottamisesta ja vauvojen vakuutuksista sekä olemassa olevista tukiverkostoista  käy tälläki hetkellä keskustelu kuumana.

mulla ei siis tosiaan ole vieläkään ollu mitään nippailuja ja vihlaisuja kummenpia raskaus oireita ja nyt on iskeny lievä pelko perseeseen et mikäli me nyt tää vauva saadaan elävänä ulos niin se on varmaan joku erityislapsi tai vähintään koliikkivauva, kun raskaus on ollu minusta aivan liian helppo.

Vierailija
177/260 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tänään yllättäen varhaisultra ku olin muissa asioissa lääkärissä. Siellä se pikkuinen oli, vastas viikkoja 7+1 ja sydän sykki<3 helpotus, toivottavasti kasvu jatkuu onnistuneesti:)!

178/260 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Lääkärineuvolassa käyty. Kaikki muuten hyvin mutta dopplerilla ei syke kuulunut. Varoitteli kyllä että ei vielä välttämättä kuulukaan. Viikkojakin vasta 9+4. Vähän harmittaa tosin. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin, sikiö ainakin on todettu eläväksi kaksi viikkoa sitten. Esikoisesta kuunneltiin ekan kerran 10+1 ja silloin kuului.

179/260 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh,en olisi ikinä uskonut,että juuri minä kärsin kamalasta raskauspahoinvoinnista,tämä kun tuntuu pahenevan päivä päivältä -.- aamulla heräsin ja ensimmäisenä piti mennä oksulle (oli mukavaa oksentaa niitä sappinesteitä) ja pian aamupalan syötyä piti taas oksentaa. luulin että oksennustauti on inhottava,mutta vielä mitä! tämä ei lopukkaan ihan parissa päivässä :((  ja tuskin taavi siitä oireettomuudesta kannattaa ottaa stressiä,sinä nyt vain olet onnekas :) ja heh,toivottavasti kurja alkuraskus tietää helppoa lasta,lohduttaisi edes vähän :DD 

180/260 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan näköjään Samariinin kanssa samoilla viikoilla, ainakin vielä näillä näkymin :) Mulla oli neuvola viime torstaina, samalla kun käytiin lastenneuvolassa pikkulikkojen kanssa. Tänään kävin vielä verinäytteet antamassa, niin sai ainakin sopivasti postiin ne. Seuraava neuvola onkin vasta elokuussa, joskus siinä alkupuolella se oli.. Ja sillon siis lääkärineuvola. Ultra on 1.7. eli vielä saa jännäillä sitäkin odotellessa. Sokerirasitus on edessä muutaman viikon päästä. Mulla kakkosen ja kolmosen raskaudessa ollut paastoarvo himpun enempi kuin raja-arvo, eli leima on jo otsassa ja eiköhän se oo selvä että samoilla mennään nytkin. Mulla on aina ollu samoissa lukemissa paastoarvo ja nyt kun se raja raskausaikana on alempi, niin tiedänkin jo mitä edessä on.

Pahoinvointi on ollu aika hurjaa, mutta ei läheskään niin paha kuin kolmosta odotellessa. Kissat meinasin aamulla viskata pihalle, kun oli kylppärin matolle töräytetty ruikulit ja viereen vielä oksennukset heitetty... Meinas lentää iteltäki, mutta kakomiseksi jäi. Väsyneenä (eli lähes koko ajan) on pahin olo. Ja jos nälkä pääsee tulee ni kyllä heikottaa, huh. Iltaisin en pysty pesemään hampaita, kun aina tulee ykät. Ja jotkut ruuat on aiheuttanut sitä, että kesken ruuan voin joutuu lähtee ykää.

Oon käynyt kuntosalilla alkuvuoden ja nyt on vähän ollut vähemmällä käynnillä, kun ollut niin huono olo, mutta neuvolassa kehotti jatkamaan. Kerran viikkoon oon käyny, nyt kesästä nautiskellessa taidan ehtiä käymään useammin.

Mulla on tässä pientä ressiä työkuvioiden suhteen, kun oisin parin kk:n päästä palaamassa hoitovapaalta, mutta mulle ei oo töitä ja yt:t on pidetty eli oisin saamassa kenkää. Nyt pomot miettii, että antaisko ne mun jatkaa hoitovapaata äippikseen asti ja työsuhde säilyis, vai meenkö sit vaan tekee sen kk irtisanomisajan. Ja kun mulla on tässä hoitovapaan aikana ollut alanvaihto-opinnot käynnissä, niin toi työkuvio vaikuttaa siihenkin. Mutta eiköhän sekin jotenkin selviä, kuten kaikki aina tavallaan on selvinnyt.

Tämmöstä tähän Mölli-perheeseen. En nyt lukenut ihan kaikkea tosta väliltä, mutta tuli mieleen, että jos joku on taitava ja innokas näpyttelijä, niin meistähän voisi jossain vaiheessa tehdä sellaisen suljetun ryhmän (tai mikä se nyt on) ja sinne sitte sellanen lista mihin vois noita LAta laittaa ylös niin näkis vähän kenen kans menee samoilla viikoilla. Meitä näyttäiskin olevan aika monta :)