-Tammikuiset 2014-
Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)
Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?
Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin!
Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?
Kommentit (260)
mölli: mulli nt-ultra meni niin et käskettiin ottaa housut joka tapaukses pois kun niin alavatsaa ultrataan niin olisivat olleet tiellä, vatsanpäältä otettiin eka, mut mitoista ei saanu ihan varmaksi selvää koska mun kohtu on niin kallistunut taaksepäin niin sit lennossa vaihdettiin ja ultrattiin vielä alakauttakin. mulla ei juuri oireita ole ollut missään vaiheessa, nännit nöpöttää kokoajan ja rinnat ei ole kasvaneet mutta on jotenkin "täydemmän ja kiinteämmän tuntuiset", välillä mahaa vihloo varsinkin ylösnoustessa, ihan tuolta ala oikelta, lieneekö sinne kiinnittynyt. ja hajuaisti on herkistyny, ei muuta missään vaiheessa.
sokerirasitukseen joudun kuulemma mutta koska mulle sanottiin et se tehdään vatsa keskiraskaudessa niin odotan kyl rauhassa sitä et neuvolast annetaan siihen ohjeet koska kuuluu mennä.
lakia, miten teillä on jo nyt lääkäri? meillä eka lääkäri vasta rv 26-27? muutenkin kun eka käynnillä kysyin niin sanottiin et otetaan joku (olisko liittyny just siihen sokerirasitukseen, en muista enää) virtasanäyte keskiraskauden aikaan mut ymmärsin etti mitään muita, ja sit ekakäynnin yhteydes se mistä tutkittiin nää hiv sun muut...en sit tiedä aletaanko niitä jossain vaihees itte kotona tutkia. vasta yks neuvolakäynti takana 31.5 ja seuraava siis 24.7, melko pitkät välit sanoisin. meillä on nt-ultra ja rakenne ultra kaikilla ja sit ensisynnyttäjille tarjotaan ylimääräisenä loppuraskauden lääkärin (rv36-37) yhteydes ylimääräinen ultra. lääkäreitä siis yhteensä koko aikana vain toi kaks kertaa....
Moi!
Heittäydyn ja mukaan tähän ryhmään. Olen joulukuussa 33 vuotta täyttävä kolmen lapsen äiti ja neljättä siis odotellaan. Lapseni ovat tyttö 2002, pojat 2008 sekä 2010. Äitienpäivänä tein testin ja hyvin haalea viiva tuli. Joulukuussa olin jättänyt pillerit pois, joten nelisen kuukautta tätä pikkuista "työstettiin" ennenkuin tärppäsi.
Kävin varhaisultrassa 30.5 kun laskelmieni mukaan viikkoja olisi pitänyt olla 6+3, mutta lääkäri sai ultran mukaan viikoiksi 5+5 ja se oli muutenkin hiukan nuivan oloinen täti. Ei ollut raskaudestani yhtään varma, mutta sanoi, että on siellä munapussi ja joku 2mm kokoinen juttu, mikä voi olla sikiö, mutta ei ole varma eikä edes yrittänyt kuunnella sykettä tms..Huono ja kallis kokemus oli mulle. 90 euroa maksoi.
Tämä on nykyiselle miehelleni ensimmäinen lapsi ja tuntuu, ettei se vieläkään usko, että olen raskaana. Luulin, että tuo varhaisultra olisi auttanut asiaa, mutta koska lääkärikin oli hiukan epäröivä, niin ei tuo mieskään taida olla vielä ihan vakuuttunut asiasta. Ekassa neuvolassa kävin 18.6 ja lasketuksi ajaksi se sai 22.1, mutta varhaisultran mukaan la olisi 25.1. Tänään kiikutin pissanäytteen labraan ja samalla otettiin muutama verinäyte, koska sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Nt ultra on tämän viikon perjantaina ja jänskättää ihan kamalasti, että onhan siellä kaikki hyvin. Mies lähtee tietty mukaan ja toivin, että tuon käynnin jälkeen hänkin vakuuttuisi, että kyllä siellä jotain elämää on.
Mitään suurempia oireita ei ole juurikaan ollut. Alkuviikoilla oli hiukan pahoinvointia varsinkin, jos syömisen välit meni liian pitkiksi, mutta oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan. Ummetus on alkanut vaivaamaan pari viikkoa sitten ja maha turpoaa välillä niin isoksi, että muutama ihminen on kysynytkin, että onko vauva tulossa :) Kolmelle hyvälle ystävälle olen asiasta kertonut ja muuten aion pitää asian salassa niin pitkään, kunnes masu sen paljastaa. On kiva nähdä, milloin muut sen huomaavat.
Ja on kiva käydä täällä lueskelemassa teidän muiden tuntemuksia ja kirjoittaa toki omista, kun ollaan kakki suht samoilla viikoilla. Iloista odotusta kaikille :)
Ninnuli80 10+2
mölli09, kiitos tiedosta! ehkä Miekin menen sitten aikasemmin sinne neuvolaan ja kyselen sit joltain tädiltä siel siit virtsanäytteestä... jos ei tarvi antaa niin sit vaan käyn pisulla ennen lääkärille menoa. :)
taavi13, meillä on mun tietääkseni 3-4 lääkärikäyntiä, ja yks on just tässä alussa... saattaa toki olla et mun lääkäri on näin aikasin, kun on hieman ylipainoa, jos tuo nyt asiaan mitenkään vaikuttaa...
Saan myös nuo verikokeen tulokset perjantaista ultraa varten samalla, joten tässä lyödään selvästi kaks kärpästä yhdellä iskulla... ;)
pahoittelut elwille,toivotaan että teillä käy parempi tuuri ensi kerralla :( <3
paputus: mahtavaa että teillä kävi tuollainen "vahinko",on tämä elämä vain joskus niin ihmeellistä :) ja noista oireista,että on vissiin ihan normaalia että oireet lakkaavat aina silloin tällöin,eikä se kerro mistään huonosta :) (viisaammat korjatkaa jos olen väärässä) mutta ymmärrettävää että oireiden puute huolestuttaa,itselläkin kerran,kolmisen viikkoa sitten oli erittäin hyvä oloinen viikonloppu,rinnat ei aristaneet paljon ollenkaan ja pahoinvointi oli kokonaan poissa. olin hieman huolissani,mutta kyllä taas sitten maanantaina koitti kova totuus ja oireet palasivat normaalin inhottavina :) joten turha huoli pois!
tervetuloa uusille,olipas hauska kun ninnuli80:n ja arielenan tarinat muistutti paljon toisiaan :D luulin ensin että sama viesti oli tullut kahdesti kun luki alkua :D
on: tänään oli eka neuvola. saatiin iso pinkka niitä kaikkia mahdollisia lippulappuvihkosia ja aikaa kului "vain" tunti,kun olin varautunut 1,5h kestävään juttuun.oli kyllä sijainen paikalla joten ei jutustellut turhia. luulin etten joutuisi iän puolesta sokerirasitukseen,mutta joudun sittenkin kun lähisuvussa on 2-tyypin diabetestä..en ole niin innoissani -.- halusin myös siihen sikiöseulontaan ja huomenna saakin mennä antamaan kaiken maailman veri näytteet+pissanäytteet.
meillä noita lääkäriaikoja on vissiin kahdesti tai korkeintaan kolmesti,ja jos käsitin oikein niin eka lääkäritapaaminen on jo seuraavalla neuvolakerralla 17.7 jossa sitten myös kuunnellaan sydänäänet ja muuta,sitä odotellessa :) ennen toista neuvolaa on se np-ultra 15.7.
kävin tänään katsomassa siskon luona vaunuja jotka saadaan,tuntui jotenkin niin epätodelliselta että saan ne omalle vauvalle käyttöön :) <3 olisi huvittanut jo viedä ne samantien kotiin,mutta enpä niitä vielä viitsinyt ottaa eteiseen pyörimään :D nyt kävin myös kirppiskierroksella,ja löysin vauvalle kolmet ihanat lindexin froteehousut,oli jotenkin hassua myöskin ostaa vaatteita omaa vauvaa ajatellen :)
ingela rv 10+1 (jee,eka kymppi rikki :) ! )
Täällä myös yksi lisää tammikuulle. La 9.1.2014 ja olis seiska tulossa. Ikää sopivasti 45 ;) . Kaikki eilisessä uä.ssä hyvin, rakenneuä. ensikuun lopulla. Olotila yökötystä lukuunottamatta hyvä ja onnellinen. Muut lapsukaiset ottivat asian ilolla vastaan. Heilläkin jo ikää pian 22, 20, 18, 14 ja kaksi 4,5 vuotiasta. Sokerit ja ikään sopivat hommat vielä kanssa tulossa. Siispä jatkamme tästä hyvillä mielin eteenpäin. Viikot nyt 12+5 :).
Heipsan!!
Täällä ei enää huonovointisuus vaivaa. :) Ikäväkseni olen joutunut toteemaan, että huimaus ja pyörtyily on tullut tilalle. Pari kertaa on jo silmät sumenneet kunnolla. (Toinen kerta vieläpä ruokakaupassa...) Ekassa raskaudessa ihan sama juttu, kestipä vielä ihan raskauden loppuun asti. Johtuneeko alhaisista verenpaineista tai rauta-arvoista?? Mulla verenpaineet normaalisti jotain 90/60 ja hb jotain 90. Tästä ne sitten vielä laskee roimasti raskauden edetessä. :( Pitää varata aina mukaan salmiakkia ja pillimehu, niillä voi huimausta vähän ehkäistä. :)
Tuosta sokerirasituksesta en kyllä tiedä juuta enkä jaata. Edellisessä raskaudessa ei siitä puhuttu mittään, eikä olla puhuttu tälläkään kertaa.
Kauniita kesäpäiviä kaikille!! :)
Aliisia rv 13+3
[quote author="Lakia" time="01.07.2013 klo 20:53"]
mölli09, kiitos tiedosta! ehkä Miekin menen sitten aikasemmin sinne neuvolaan ja kyselen sit joltain tädiltä siel siit virtsanäytteestä... jos ei tarvi antaa niin sit vaan käyn pisulla ennen lääkärille menoa. :)
taavi13, meillä on mun tietääkseni 3-4 lääkärikäyntiä, ja yks on just tässä alussa... saattaa toki olla et mun lääkäri on näin aikasin, kun on hieman ylipainoa, jos tuo nyt asiaan mitenkään vaikuttaa...
Saan myös nuo verikokeen tulokset perjantaista ultraa varten samalla, joten tässä lyödään selvästi kaks kärpästä yhdellä iskulla... ;)
[/quote]
vaihtelee varmaan asuinpaikoittain, kyllä meinaan täälläkin painoa on pikkuisen liikaa bmi 27 mulla. ja kun meillä on toinen terveydenhoitajatapaaminenkin vasta víikoilla 15-17, osuu mulla 15+6, sit se kolmas th on viikolla 22-23, sen jälkeen noita alkaakin sit olla 3-4 viikon välein joka musta kuulostaa jo jotenkin jäärkevältä.
tervetuloa uusille! äidin6 meillä onkin laskettu samana päivänä, meilla tosin vasta esikoinen tuloillaan.
onnittelut myös ihanista ultrauutisista niitä saaneille
Hehee...laitoin tilaukseen äsken Angelsounds doppler JPD-100S:än. Nyt en malta odottaa, että pääsen kokeileen sitä. Tiedostan kyllä vallanmainiosti, että sydänäänet eivät välttämättä vielä moneen viikkoon kuulu tuon laitteen avulla saatika se, että osaanko käyttää sitä oikein. :-D On kuitenkin kiva juttu, jos se toimii ja saadaan äänet kuulumaan. Mieskin varmasti tykkäisi kuunnella Pilkun sydänääniä. :-)
Paputus rv 10+1
Heips
Ensiksi kovasti tsemppiä Elwille. Mulle tuli ihan itku kun luin uutises. Onneksi kukaan ei ole täällä yövuorossa näkemässä, kun poraan.
Mulla on pahaolo hävinnyt. Pelkäsin, että se palaa taas viikon tauon jälkeen. Oksentelin silloin taas aika rajusti pari päivää ja sitten se tyssäs kuin seinään. Paino putosi sinä aikana melkein kolme kiloa. Mutta nytten tuntuu kuin se olisi noussut takaisin.
Töihinkin palasin kahen viikon saikkuilun jälkeen ja pakko sanoa niin ihanaa olla taas töissä =)
Meillä on varhaisultra 11.7 ja hieman jäsnkättää vaikka onkin toinen lapsi kyseessä, mutta jokainen tapaus on erillainen =) Tässä raskaudessa selkäkivut ovat ilmestyneet, kun sitä ei ollut esikoista odottaessa ilmennyt ollenkaan. Ja maha näyttää edelleen tosi turvonneelta. Lääkäri oli kyllä sanonut, että neljä senttiä on jo vauva mahaa. Mistähän se sen näki? Mun mielestä tää on edelleen turvotusta, kun on niin pehmeäkin maha. Luin, että vauvamasu on kova.
En ole siis mikään isokokoinen, pikemminkin tosi pieni (56kg/156cm ennen raskautta). Voiko oikeasti maha turvota niin pahasti,e ttä se näyttäisi siltä, että olisin jo puolessa välissä? Onko kellään vastaavaa ollut?
Yhtenä iltana tunsin sellaista potkumaista kyljessä. Tiedän,ettei se ollut vauvan liikettä, mutta naapuri sanoi, että se voisi olla ilmakupla. Mitäs nämä ovat? Ihan kuin ekaa lasta odottaisi, kun tälläsiä kyselen, mutta ekasta ei ole ollut mitään tälläistä ja siksi vähän hämmästyttää ja ihmetyttää =)
Viikkoja on kasassa 11+3
Moi pitkästä aikaa! En ole jotenkaan uskaltautunut kirjoittelemaan, vaikka olen kuulumisianne lukenut ahkerasti ...on pelottanut kovasti keskenmeno edelleen. Nyt kuitenkin alkaa tuntua jo paremmalta, onhan viikkoja kasassa jo 13 :)
Oltiin nt-ultrassa pari päivää sitten ja pakko hehkuttaa, että oli kyllä paras kätilö EVER. Hän oli ensinnäkin lukenut etukäteen paperini (harvinaista!) ja tiesi tarkkaan keskenmenohistoriani (km x 6, 2 lasta). Ja sitten otti taustan tosi hienosti huomioon koko ajan. Koko ultraus oli perusteellinen ja kiireetön, varmaan kolme varttia oltiin siellä (!) ja kuvia saatiin yli 10, myös 4d-kuvia. Samalla kätilö rupatteli ihan kaikki yksityiskohdat kansantajuisesti ja selkeästi ja saatiin kysyä mitä vain. Ja hei, tää oli siis se maksuton julkisen seulontaultra. Tuli niin tajuttoman hyvä fiilis, ettei oo todellista! Vauvelilla oli kaikki hyvin, jopa sukupuoli löytyi sillä tarkkudella kuin se nyt tässä voi löytyä ("olen mie tästä aika varma, tulkaa sitten kertomaan, jos rakenneultrassa sanotaankin tytöksi") ja niskaturvotus vain 0,9. Mittojen mukaan LA vois jopa aikaistua - kätilö laski 1.1. - mut päädyttiin sit lopulta pitämään ennallaan (6.1) Kätilö jopa uskoi mua, kun sanoin olevani aika varma hedelmöitysajasta ("äidit tietää paremmin, tää mittaaminen on aina vähän tällasta arvaamista tässä vaiheessa"). Voi kun vois kaikki ammattilaiset olla aina tollasia <3
Nyt mulla on eka kertaa tullut sellainen olo, että voisin hommata vauvalle jotain. Kestovaippakaavoja tossa äsken googlasin yms. Meillähän ei oo mitään vauvajuttuja enää, kun meille ei pitänyt vauvaa enää tulla (vaan olimme siis adojonossa jo monta vuotta). Kavereilta ja sukulaisilta tulee kyllä huimasti kaikkea, tiedän jo nyt, joten ei mun oikeesti tarttis shoppailuvimmaa lietsoa. Vaan onhan se ihanaa ...edes jotain pientä ;) Tai hei, pieniähän ne on kaikki vastasyntyneelle :D
Muutama muukin täällä näytti olevan Angelsounds-dopplerin käyttäjä. Mä voin kyllä lämpimästi suositella. En ehkä pienillä viikoilla ensiodottajalle, koska äänien löytämnen ei oo ihan helppoa. Mut muuten kyllä! Mä löysin äänet eka kertaa viikolla 10, joskin piti parina iltana haeskella. Ja nyt tuntuu, et pelkästään tieto siitä, et voin halutessani tsekata tilanteen, helpottaa oloa. Ehkä kerran viikossa oon nyt kuunnellut sitä ihanaa viuh-viuh-ääntä :) Mulla oli doppler jo edellisessäkin raskaudessa ja tuntuu etten vois kyl ilman olla.
Vai onk jollain huonoja kokemuksia kotidopplereista?
Ja hei te, joilla on jo lapsia - milloin kerrotte / kerroitte heille? Me ei olla vielä puhuttu mitään, vaikka lähisuku ja kaveritkin jo monet tietää, kun sitä keskenmenoa olen niin pelänny. Ja toisaalta nuorempi on 5v, eikä ehkä vielä osaa hahmottaa, et tammikuu ei sit oo ihan ens viikolla :) Mut jospa sitä pian juteltais...
Rv 13+3
Minäkin olen käynyt vaan lueskelemassa...
Jaksamista Elwille. Sain alkuvuodesta keskenmenon, joka todettiin vasta ultrassa. Oli todella rankka alkuvuosi mutta meitä onnisti aika pian taas. Onnea uuteen yritykseen ja ota päivä kerrallaan.
Kävin varhaisultrassa ja toistaiseksi kaikki hyvin... Tosin keskenmenon jälkeen heti mietityttää jos maha ei olekaan turvonnut tai en oksenna kuin pari kertaa päivässä. Huoli näköjään kulkee tässä raskaudessa mukana.
Parsa87 - mulla ainakin on vatsa tosi turvonnut, varsinkin iltaisin. Päivällä näyttää siltä, että olen vaan lihonut :)
Ivine - kiva, että sulle sattui noin hyvä kätilö. Se kyllä ton kokemuksen jälkeen merkkaa paljon! Me ei olla kerrottu vielä isolle veljelle, odotellaan ainakin syksyyn koska 3-vuotias ei oikein osaa vielä hahmottaa näitä juttuja...
Kävin vihdoin ostamassa patterit AngelSoundsin doppleriin ja sain sykkeen kuulumaan. Ihana mielenrauha.
Malia 10+1
Heippa,
mä kävin nyt tekemässä tonne ryhmät- osioon tammikuisille oman ryhmän, jonka toivon mukaan saa muutettua vielä salaiseksi... Oon niin huono näissä. Mutta sinne vaan kaikki, niin voidaan tehdä vaiks omaa listaa lasketuista ajoista ja ainakin mun kokemuksesta vaikka mitä gallerioita yms.
Mä oon ollu ihan tyytyväinen angelsoundsiin. Mielenrauhaa se ainakin tuo.
MIssä teille tehdään noi ilmaiset ultrat? Me tosiaan joudutaan menemään äitiyspolille, ei oo haavettakaan mistään muista ultrista kun noi valtakunnalliset. Ei tod oo ilmasia. Nyt muuten tuli jo eilen postissa kirje, ettei ole lisääntynyttä riskiä downiin. Toivotaan että muutenkin on terve tenava tulossa.
Me kerrottiin ultran jälkeen isommille lapsille. 8v ihan täpinöissään, 4v hokee jatkuvasti että vauva tulee sitten joulu(puki)n jälkeen ja tuo 2v vaan saa aina päälleni kömpiessään kuulla isommilta ettei saa satuttaa vauvaa joka on äitin masussa. Eihän se muuta taida niin ymmärtääkään. Paitsi ettei ole itse enää vauva. Kateltiin kyllä ultrakuvia kaikki yhessä.
Kerottiin myös miehen vanhemmille samalla reissulla. Anoppi ei millään tahtonut uskoa, kun esikko meni sille sanomaan että meille tulee uusi pikkusisko tai -veli talvella. Moneen kertaan hoki että eihän, ja no eikai nyt sentään. Esikko miltei itki kun ei häntä uskottu. Appiukko taas oli ihan fiiliksissä, vihjaili jo vähän että olikin meinannut asiasta kysellä ja että hän jotain aavisteli vaikkei raskaus vielä voikaan näkyä. No minusta ei kyllä varmaan näy ainakaan ennen puoliväliä, tai ainakaan tutut ei näe sitä. Sen verran komee pötsi on omasta takaa...
Oma olo on sitä ja tätä. Toisinaan on tosi heikko ja hutera olo, ja saatan olla tosi ärtynyt, mutta toisinaan on tosi hyvä ja seesteinen olo. Joskus meinaan kesken ruokailun yököttää ja etenkin hampaidenpesun kans tekee toisinaan tiukkaa. Yritän vaan ajatella kauniita kukkia kauniissa kukkapenkissä niin useinmiten selviän ihan vaan yhdellä kakomisella. Punttiksella ei yhtään huvita käydä, kun en oikein mitään siellä pysty tekee. Keskivartalo jännittyessään rupee aristamaan ja ei siis tunnu kauheen hyvältä. Reipasta kävelyä ja pyöräilyä oon sitte tehny, edes jotain liikuntaa. Ja sokerirasitus tosiaan ens viikolla, jee. Täytyy ottaa kutimet mukaan, saa pikkuihminen ikiomat uudenkarheet sukat.
Että näin. Ja viikkojahan meillä on 12+6 tänään, sikäli että laskuissa olen pysynyt. Mutta tulkaahan sinne ryhmään niin ruvetaan tekee sinne uusia pinoja.
Tulkaas kanssa odottajat tuonne RYHMÄT-osioon ! (Löytyy Keskustelut välilehden vasemmalta puolelta tuolta navi-baarista) Saadaan ryhmä suljetuksi sitä nopeampaa mitä nopeampaa sinne saavutte ! ^_^
Nostetaanpas vähän! Ryhmistä löytyy meidän oma ryhmä :)
Rohkeasti vaan ryhmään tammikuisten odottajat, kaikki uudetkin :)
Laitoin liittymispyynnön, mutta ilmeisesti ryhmän ylläpitäjä ei ole hyväksynyt sitä?
:/ toivottavasti joku huomaa hyväksyä minutkin.
Moiks
Hieman tuntuu, että keskustelut ovat hiipuneet täällä kuin tuolla yksityisellä puolella. Eikö kukaan enää kirjoittele kuulumisia?
Rv. 16 alkoi ja oksentelu jatkuu täällä edelleen, tosin silloin tällöin. Paino ei ole noussut mihinkään vaan laskenut. Hemoglobiini ja verenpaine ovat tosi alhaiset. Töissäkin tuntuu, että taju lähtee välillä. Mutta muuten vauva voi hyvin.
Mitäs teille muille?
Laskettu olisi 6.1.2014 :) Viikkoja nyt 18 + 2. Toinen lapsonen olisi. :) Saas nähdä päättääkö syntyä jo joulukuussa kun esikoinen syntyi viikolla 35 + 2 :)
Ihanaa, että näin moni on saanut ultrassa hyviä uutisia ! Onnea kaikille hurjasti !
INGELA, mulla on toi LA katsottu ultran seurauksena, kun kierto josta plussasin oli hyvin pitkä ja epämääräinen eikä tämän koko plussan pitänyt olla mahdollinen. Eli on hyvinkin mahdollista että meillä vielä muuttuu tämä LA kun päästään seuraavaan ultraan 17.7. Kävimme mieheni kanssa TAYSissa lapsettomuushoidoissa ja pistelin itseeni gonal-f-nimistä hormonia, jolla piti saada munasarjoissa rakkulat kasvamaan. Kuitenkaan yksikään rakkula ei kasvanut 8mm isommaksi ja lääkäri päätti, että aloitetaan uusi kierto ja isommat lääkeannokset. Sitten sinä päivänä kun päätin, että nyt tarkistan varuiksi r-testin, että on varmasti turvallista aloittaa myrkyt taas, niin sieltähän ne komiat kaksi viivaa paukahti testiin! :-) TAYSista saamassani potilaskertomuksesta voi rivienvälistä lukea, ettei heillä ole hajuakaan kuinka tämä on mahdollista, mutta ultrauksessa kaveri oli aivan oikeassa paikassa ja LA:ksi saatiin sen kautta tuo 27.1.
MÖMMÖ123, mulla oli kanssa noilla viikoilla ihan hirveesti sellaista menkkamaista kipua ja monesti juoksinkin vessaan ollen aivan varma, että nyt on pikkupöksyt punaiset, mutta eivät koskaan olleetkaan. Lääkäri sanoi, että tälläinen on hyvin yleistä ja aivan normaalia. Tällä hetkellä ittee huolestuttaa puolestaan kipujen huomattava vähentyminen. Välillä menee päiviä niin, ettei mahaa juhli yhtään. Onko tällänen ihan normaalia, että kivut vain loppuvat? Onko muilla loppunut?
ELWI, pahoittelut teille. Onneksi ollette saaneet puhuttua asiasta. Tuota ei kyllä toivo kenellekkään. Ehkä ajatus siitä, ettei kaverilla ollut kaikki hyvin ja siksi näin kävi, helpottaa edes inasen. Voimia teille <3
Jos jossain vaiheessa, niin nyt on kyllä niin epätodellinen olo raskauden suhteen. MISSÄ MUN KAIKKI OIREET OVAT? Huonovointisuus ei iske läheskään niin helposti kuin esimerkiksi viikko sitten. Mahan menkkamaiset kivut ja juhlimiset ovat vähentyneet huomattavasti. Välillä nippaa hetken aikaa, mutta todellakin vain hetken. Tissit eivät ole läheskään niin arat kuin pari viikkoa sitten. Kasvaneet ovat, mutta eivät enää niin arat. Väsymys painaa jonkin verran, mutta sekin hyvin vähän. Ei tarvitse enää nukkua päikkäreitä. Nälkä taitaa olla ainut mikä on pysynyt samana. Täytyykö nyt pelätä pahinta?! Vai onko tällänen hiljainen kausi ihan normaalia??
Olen miettinyt tuollaisen Angelsound Dopplerin hankintaa, josko sen avulla sais itselle varmemman olon, että kyllä sitä edelleen se Pilkku siellä masussa elelee... Esim raskauskeiju.fi:n sivuilla on niitä jos jonkinmoisia. Osaatteko kertoa niistä jotain? Mimmonen on hyvä ja mimmonen ihan turha?
Paputus rv9+6