Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipshei!

Täällähän joukko kasvaa :D 

Yritin tänään soitella neuvolaan, mutta sieltä soitettiin takas juuri silloin, kun en todellakaan voinut puhua asiasta. Pitää siis koitella huomenna uudestaan! Varhaisultra varattiin parin viikon päähän, sillon olis 7+2, joten sykkeen pitäisi näkyä. Toivotaan, että päästään sinne asti!

Meitä on miehen kanssa tänään huolettanut mun olo, kun on ollut aika koviakin alavatsakipuja. Mutta käsittääkseni muillakin on ollut ja on ihan normaalia? Aamulla tuli myös ihan pikku tippa vertakin. Kaikenlisäksi näin unta keskenmenosta, huohhh. Voi tätä huolen määrää!

Papunen & Mini 5+0

Vierailija
122/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :) Aika paljon meitä n. kolmekymppisiä esikoista odottavia joukossa, huomaan, kun itse olen sellainen.

Meillä oli tänään eka neuvola. Kiva täti oli ja nyt on sitten tarkoitus saada pian varhaisultra-aika mun historian vuoksi. Yritän saada sen jo ensi perjantaiksi kun oli tarkoitus lähteä reissuun maanantaina. Mutta jos menee ensi viikolle, pitää siirtää reissua, kun olemme siellä kaks viikkoa ja sitten sen jälkeenkin oiskin jo 10. viikko eli alkais olla jo seulontaultran paikka.

Synnytystä olen miettinyt jonkin verran. Pelkään repeämistä. Pelkään myös sitä että mun ei anneta synnyttää haluamassani asennossa tms. Turhia pelkoja varmaan. Kipua en juurikaan pelkää. Olen kokenut aikasemminkin niin kovia kipuja että eiköhän tämä mene. Myös synnytyspaikkaa olen miettinyt kun niitä on niin monta mahdollista. Naistenklinikka ehkä, mutta meiltä on tunnin matka sinne. Lohja on lähin, mutta ei mitään tietoa kuinka hyvä paikka se on.

Tänään on helpompi päivä väsymyksen suhteen, mikä on kiva. Oon huomannut, että liikunta auttaa siihen. Kun edellisenä iltana liikun, seuraava päivä on helpompi.

Odotuksen onnea kaikille!

Groove 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Terhikselle voimia. Kyllä ikävä kyllä kohdunulkoisessakin on positiivinen testitulos ja raskausoireet. Yleensä myös toispuoleista kipua ja veristä vuotoa (ei aina), joskus hartiapistos.

Mulla tuli eilen ja tänään kerran rusehtavaa vuotoa, jota kyllä vähän säikähdin. Neuvolatäti sanoi että ei tarvitse huolestua jos ei tule kirkasta verta.

Mulla välillä ollut kovia kipuja, ei nyt mitään kaksikerroin laittavaa, mutta sellasta että on pitänyt vähän irvistää.

124/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Groove: minusta taas liikunnan kanssa toisinpäin: eilisen pumpin jälkeen olen ihan rättiväsynyt. :) Mutta kokonaisuuden kannalta liikunta on toki piristävää!

Tuossa stressailin paljonkin keskenmenoriskistä. Mieheni teki taas sen, minkä niin hyvin osaa: rauhoittaa minua. Nyt kun riski (fosfolipidivasta-aineet ja aiempi keuhkoveritulppa) tiedetään, niihin voidaan vaikuttaa. On myös paljon riskitekijöitä, joita ei vielä tunnetakaan, eikä niihin siten voida edes vaikuttaa. Lisäksi alkuraskaus on kuitenkin "korkeamman kädessä". Itse en usko, että varhaisultra sikäli muuttaa kokonaisuutta, joten en itse aio siihen mennä. Ymmärrän kyllä hyvin teitä, jotka olette menneet! :)

Töiden suhteen alkaa tulla juttuja koskien loppuvuotta. Tässä vaiheessa en raskaudesta halua kertoa (kts. ed. kappale...huokaus), mutta tietysti vähän hykerryttää ja mietityttää, että sittenhän alkaisi olla äitiysloma käsillä tai ainakin masu iso. We'll see!

Terhikselle minultakin paljon voimia ja jaksamista!

125/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei tuossa kappalejaot näy entereistä huolimatta näy...pöh. :)

Vierailija
126/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan :)

Moikka kaikille. Hyppäisin tänne teidän kyytiine odottolemaan Tammikuista ihmettämme. Tämä on jo viides lapseni, mutta nykyisen mieheni ensinmäinen. Neljä lasta on edellisestä liitosta (11 ja 9 vuotiaat tytöt ja kohta 7 ja 5 vuotta täyttävät pojat). Uusperhe arkea pyörittäessä rupesimme mieheni kanssa haavelemaan yhteisetä pikkuisesta ja viime syksynä aloitimme IVF hoidot (tämä oli ainoa mahdollisuuteni tulla raskaaksi). Nyt sitten kolmannen hoitokerran  jälkeen tärppäsi ja olemme aivan mykistyneitä tästä ajatuksesta että meille olisi vauva tulossa.

Edellisistä raskauksista tuntuu olevan ikuisuus aikaa ja lapsetkin tuntuu jo niin isoilta. Itse sain esikoiseni nuorena (21 vuotiaana) ja nyt tuntuu niin paljon erilaisemmelta. Ensinmäinen ultra on 10.6 ja ekan neuvolakin varasin eilen. Se on juhannuksen jälkeen. Laskettu aika on 28.1 ja viikkoja nyt 5+1. Jännittää kun viikkot on niin pienet, mutta lapsettomuusklinikalta käskettiin ottaa rennosti ja ajatella, että lähtökohtaisesti kaikki on hyvin. 

Ihanaa kyllä jakaa näitä tuntoja teidän muiden kanssa ja ahkerasti olen tässä teidän muiden kuulumisia lueskkellut jo. Mullakin noita kovia alavatsa kipuja ollut, mutta ne on enämmän vihlovia kuin jomottavia. Väsymystä riittää vaikka muille jakaa rinnat on tosi raskaan oloiset ja herkät. Etova olo on toistaiseksi saanut odottaa tulemista, mutta jos entiset merkit paikkaansa pitävät, liittyy sekin kohta muiden oireiden joukkoon. 

Olo on kyllä kertakaikkiaan uskomaton ja fiilikset niin herkässä. Niin on kyllä miehelläkin, joka on jo useampaan otteeseen vetistellyt tätä saavutusta :D

Terhikselle haluan lähettää erityisesti jaksamista ja voimia epätietoisuuden keskelle. Toivottavasti saat pian tietää mikä tilanteesi on. Kauhean repivää toullainen epätietoisuus...

Aurinkoa kaikille Tammikuisille keskivikkoone!

Amalia 5+1

127/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille <3

Eilen kävin verikokeessa ja hormoonin määrä jotain 800 (14.pvä se oli 59)... sain lähetteen naistentautien polille, mutta koska epätietoisuus on niin tappavaa, kävin eilen illalla yksityisellä gynellä jo varmistuttamassa ettei ole kohdunulkopuolinen - ei ollut, gyne löysi kohdun sisältä 4mm nesterakkulan. Liekö sitten tuulimuna?! Viikot ei ainakaan täsmää, kun kuukautisten mukaan olisi 7+3. Mulla ennen tätä ollut hormonikierukka, joka voi kyllä vaikuttaa kierron epäsäännöllisyyteen. Tää epätietoisuus tappaa... Huomenna taas verikokeeseen ja perjantaina naistentautien polille. Mitään kipuja eikä vuotoja ole ollut. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kiitos myötäeläjille <3

Aikamoista draamaa tämä elämä välillä...

Vierailija
128/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille keskusteluun tulleille! :)

Terhis Mulla ei asiasta oo kyllä kokemuksia, mutta jotenkin tuntuisi että olisi kipuja ja/tai vuotoja jos ei olisi ihan "oikea" raskaus. Toivottavasti tilanne selviäisi pian ja jaksamisia vielä!

Oli pari päivää jo helpompaa tuon pahoinvoinnin kanssa, mutta nyt taas aamusta asti ollut huono olo. Onneksi nyt ei oo tarvinnut oksennella, vaikka enpä olekaan kuin kerran oksentanut :D Mulla on aiemmin jo todettu rytmihäiriöitä, jotka on ollu ihan normaaleja eikä oo vaikuttaneet mun elämään mitenkään, kun niitä on harvoin tullutkin. Nyt kuitenkin monena päivänä tullut niitä :/ Sit kun joskus neuvolaan asti pääsen nii täytyy kysyä sieltä, että voiko jotenkin liittyä raskauteen/mahdollisesti alhaiseen hemoglobiiniin vai pitäiskö mennä käymää tarkastuksessa.

ALJ92 6+1 (nettilaskurien mukaan)

129/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhis oi ihanaa kuulla, ettei ollut kohdunulkopuolinen. Omalta osaltani toivon sinulle ihanaa yllätystä, että kaikki onkin hyvin. :)) *toivoo*

Huomenna ultra itsellä. Kyllä nyt jännittä, että onko siellä mitään ja jos on niin montako :D

130/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis nyt sit perjantaina eka neuvola, mies ei varmaan pääse  mukaan ja jännittää ihan sikana, ja sit olis tiistaina uusi yritys yksityiselle ultraan, ensimmäinen peruuntui kun läääkäri sairastui

kiva kuulla terhis hyviä uutisia, toivotaan että kaikki on kuitenkin loppuviimeks kunnossa

taavi, rv 7+6

Vierailija
131/260 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis nyt varhaisultra varattu kesäkuun 12. Päivälle, jolloin pitäis olla 7+0. Neuvola ennen sitä 10. Päivä:) jännittää tuo ultra, että näkyykö mitään. Oli pakko päästä sinne, ku en vaa pysty oottaa sinne 12. Viikolle asti:/ toivottavasti näkyis jotai elämää:)

Vierailija
132/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nyt varhaisultra varattu. Se on ens viikon perjantaina, jolloin raskausviikot 7+2. En sitten lähtenytkään reissuun, että pääsen tuohon ultraa, muuten ois jäänyt varhaisultra välistä. 

Mulla tuli toissailtana vuotoa, jossa oli vähän verta. Muutama tippa vain. Mutta kyllähän tuo säikäytti. Sen jälkeen ei ole onneksi tullut. Kaipa kaikki on ihan kunnossa. Kun on myoomia sun muita, kai siellä voi nekin vuotaa.

Vierailija
133/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Pahoittelut tosiaan niille, joille tullut keskenmeno :/

Täällä tehty positiivinen raskaustesti ensimmäisestä yrityskierrosta. Oli kyl sellanen jännä olo, että nyt on varmaan napannu ja positiivistahan testi näytti. :) Rinnat on arat ja mahassa tuntuu aina välillä epämukavalta.

Esikoisen laskettuaika on 24.1.2014
Mutta vielä ollaan hyvin alussa, toivottavasti kaikki menee hyvin...<3

Neuvolastakin sain varattua jo ajan. : )

134/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! hyviä ultrakuulumisia täältä! siellä se pikku sydän pampatti :)) 11mm pikkunapero<3<3

la nyt 14.1.2014

Vierailija
135/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille! Ihanasta auringon paisteesta nautin tässä meidän terassilla. Kyllä kesä on vaan niiN ihana! 

Karoliina oli saanut ihania ultrauutisia. Onnea niistä! Ihana tunne varmasti.

Terhikselle edelleen peukutan. Onko mahdollista että hedelmöittyminen olisi tapahtunut tosiaan vähän myöhemmin? Missä vaiheessa sun rt näytti plussaa? 

Kysymys teille jotka odotte toistenne tai siitä ylöspäin. Onko teillä ollut ensimmäisissä raskauksissa pahoinvointia alussa, mutta nyt ei? ahdistaa kun oma pahoinvointi ei ole vieläkään alkanut ja kaikissa aikaisimmissa raskauksissa pahoinvointi ja etomus ollut valtaisaa. Hasuista asioista sitä pystyykin murehtimaan.... Mutta jos pahoinvointi nyt alkaisi, lupaisin siitä täysinrinnoin nauttia :D

ekaan ultraan vielä 11 päivää... Aika matelee.

Amalia 5+2

Vierailija
136/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski tänään pieni ahdistus. Mietin, että oonko jotenkin huono ihminen, kun haluan pitää tämän lapsen, koska pitäisin sen itsekkäistä syistä. Tää tilanne ei tosiaan ole mitenkään ihanteellinen uudelle vauvalle, vai miltä opiskeleva 2 pienen lapsen yh kuulostaa? Exän kanssa sukset ainakin tällä hetkellä niin pahasti ristissä, että tuntuu niin pahalta että sitten 2 lasta jää ilman isää.. Toisaalta, eihän se mikään maailmanloppu ole, mutta oon vaan haaveillut eri tavalla. Kuitenkin, rakastan masuasukkia jo nyt enkä voisi olla sinut itseni kanssa varmaan ikinä, jos abortin olisin tehnyt/tekisin. En tiedä, on vaan jotenki sellainen paska mutsi fiilis. Ehkäpä huomenna ois taas parempi päivä :)

137/260 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen ja häämatka selvitetty, sekä hääuutiset kerrottu myös sukulaisille... Ei ainakaan vielä oo isä haulikon kanssa ovella... (tosin, tultiin vasta tänään kotiin reissusta) 

Reissu meni kivasti, aamun kun aloitti hedelmillä ja lattella, niin ei tullut paha olo. Ruokapuoli jäi kyllä vähän huonoksi muuten, lapoin kaikkea hyvää naamariin ja sitten vasta muistin että "ai niin, nää juustothan tais olla vähä niinku kiellettyjä" tai jotain vastaavaa. Hengissä ainakin itse vielä.. Vähän meinaa kuumotella kun viime yön ja perjantain yökyläpaikassa oli viikolla oksutautia, perheen isä oli alkanut alkuviikosta ja viime yönä toinen tytöistä oksentaan ja itsellä vähä semmonen ällötys... 

Ens viikolla verikokeisiin, sitten vaan odotellaan ultraa ja lääkäriä tuonne juhannuksen jälkeiselle viikolle... 

138/260 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Ompa täällä hiljaista. Täällä raskauaoireet hiukan lieveni varhaisultran jälkeen. Nyt yhdessä yössä tulleet takaisin. Tuntuu että rintavarustus räjähtää ja vähän huonoa oloakin pukkaa.. Tosin, ajatteli että johtuisko siitä, että normaalisti tähän aikaan olisi kuukautiset. Eilen tuli kutsu np-ultraan, 5.7 eli rv13+0. Mulla olis neuvola rv9+4 toisen kerran. Vähän olis hienoa jos syke kuuluis dopplerista silloin. Esikoisesta kuului 10+1, ennen sitä ei edes kokeiltu kun silloin oli ensimmäinen neuvola. Kaapissa odottelee kotidoppleri jonka esikoisen odotusaikana hommasin ja kovasti odottelen, että saan sen kanssa kuunnella sydänääniä.

Tänään rv8+1 :)

139/260 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Tääl pahaolo pysyy suht hyvin hanskassa kuhan muistaa syödä säännöllisesti, silti se nälkä aina yllättää. Voi vitsi Samarini on jo saanu ajan np-ultraan, kumpa itekki saisin sen pian tietooni, malttamattomana niin odotan.

Mulla muuten ekassa neuvolassa sanottiin että mun toinen neuvola käynti olis vasta rv 22 tienoilla, koska odotan jo toista. Must se on aika pitkä aika. Tosin sano kyllä että senki mielestä se tuntuu aika pitkältä ajalta ja sain sitten ajan jo rv 16 kohille nii pääsee sitte kuuntelee sydänääniäki.:)

Odotan myös niin kesälomaa, 3viikkoa töitä jäljellä ja sitten aivan ihanaa 5viikon kesäloma edessä. Ainaki puuhamaassa mietin et vois käydä temmeltämässä, ehkä myös joku saarenmaa reissu.:)
Oikeen ihanaa viikonloppua kaikille.

Nippu rv9+1

140/260 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioinpa tänne tarinan neuvolakäynnistäni perjantaina ku en jaksa alusta asti kirjoittaa: neuvola meni perjantaina ihan ok, kyllä mä varmaan sen tädin kans tulen toimeen mutta en usko että meille mitään sen syvempää suhdetta syntyy, niin paljon se puhui että mä en meinannu saada suunvuoroa, kun olisjotain kysyttävääkin ollu, sit sen puheet tuntui osittain melkoiselta saarnaamislta (esim, siinä kohdassa kun kysyin et pitäiskö 6 vuotta vanha jäykkäkouristus uusia kun olen tosi tapaturma-altis, ja kysyin tosiaan koska en tiedä), ja sit saarnattiin siitä kun en syö kalaa riittävästi ja maitotuotteitakin käytän vaihtelevasti, välillä reilummin välillä tosi vähän, en siis osaa juoda maitoa vaikka ei mitään vammoja ole, sen mitä maitotuotteta käytän on jugurtti, viili, rahka ja kahvimaito, edes juustoa en juuri syö muuten kun mitä joskus ruuanvalmistuksessa käytän. enkä edes laita margariinia leivälleni koska en tykkää mausta (niinkuin en sais rasvaa riittävästi ruuanvalmistusessa käytetystä ja käytän salaatinkastikkeenakin mieluiten paljasta maustettua oliiviöljyä)! siis purkista syödään nyt aiemmmin aloitetun foolihapon lisäksi, calsium+d vitamiini, ja omega 3, jotain verikokeita otettiin, mutta en enää tiedä oliko ne jotka liittyy jotenki siihen nt-ultran tulosten tehostamiseen vai pitääkö siinä yhteydessä käydä otattamassa uudet. jäi jotenki tosi monta asiaa epäselväks ja kun sillä oli niin hirvee kiire että meillä on nyt tää tunti aikaa ja sit hänen pitää olla jossain palaverissa. en mä oikeen tiiä, jotenki jäi vähän paha maku.siihen nt- ultraan nyt kuitenki pitäis huomen aamulla varata aika että saatais se sopimaan siihen 19.6-3.7 väliin jossa se on pakko tehdä, ja sit tottakai siinä on juhannus eli se vähentää entisestään niitä päiviä joihin se voi sopia, onneks mulla on loma siinä kohtaa niin on sit helpompi ku itelle sopii melkein mikää vaan ku mitään pidempää reissua ei ole tulossa. seuraavaan neuvola tapaamiseen siis aikaa muistaakseni 7 viikkoa, se tais olla 24.7 vasta. ja jotenki mä olisin yleisesti kaivannu enemmän tietoo siitä raskaudesta ja synnytyksestä ja elämästä sen lapsen kanssa. en saarnaa siitä mitä saa syödä ja mitä ei. (varsinki kun sen antama tieto oli eriävää noiden papereiden kanssa mitä se antoi, paperien mukaan vihreän teen juonnissa ei ole rajoituksia, neuvolan th:n mukaan pätee sama ku kahviin kun siinä on kofeiinia, neuvolan th:n mukaan kirjolohi on oikein hyvä syötävä, mutta ainaki meillä päin kirjolohi on yleensä tuoreena kasvatettu kustavissa ja mun käsittäänkseni siinä mielessä juuri kuuluu siihen itämeren kalaan mitä ei sais syösä kun siinä oli vissiin elohopeaa. mut nauratti kun niis papereis luki et kola- ja energiajuomiakaan ei suositella/rajoitetusti kofeiinin takia, rajoitus oli energiajuomaa litra ja kolaa 2 litraa päivässä..:D...).

no, tiistaina on ultra yksityisellä ja sen tätin tiedän et se on aivan ihana...

taavi rv 8+3