Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

201/260 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihan perus angelsoundsin doppler mullakin on. Ja kyllä sen vauvan sykkeen todellakin tunnistaa. Hommasin tuon laitteen esikoista varten ja silloin sain eka kertaa kuulumaan vasta rv14. Ja silloin vielä rv 18 sain oikein etsimällä etsiä eikä aina edes löytynyt. Istukka oli kyllä edessä. Tästä nyt sitten kuuntelin rv9+4 ekan kerran ja oikein säikähdin kun syke löytyi heti. Seuraavana päivänä en löytänyt mutten kyllä edes hätääntynyt koska pieni saattaa olla missä asennossa milloinkin. Välillä saan kuulumaan sykkeen todella pitkäksi aikaa ja välillä niin että kuuluu pienen hetken :) mutta on se ihanaa kuulla ne! Ja nyt jo osaan hakea ne hyvin kun samasta kohtaa kuuluu aina kun kuuluu. Jos en olisi käynyt rv7+4 ultrassa niin epäilisin todella raskauden olevan pidemmällä kun ne jo nyt kuuluu noin hyvin eikä kauan tarvitse etsiä. Esikoisesta kun ne äänet saattoi löytyä silloin rv14 vasta kun oli etsinyt lähemmäs puolta tuntia :D

202/260 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppusin aina nauttii niin täysillä siitä vapaa-ajasta ettei sitä pahemmin kerkee täällä lueskella, saati sitte kirjotella. Olin kaverin mökillä Hangossa yhen yön ja sielä syötiin ja tehtiin perinteisii mökki hommii.

Tuli jotenki niin sellanen fiilis että nyt se kesä on alkanu, ei yhtään haittaa enää tää viikko ku on viel töissä. Tai noi meillä edelleen esikoisella on vesirokkii nii nää paripäivää tulee päivystettyy kotosalla.

Oon myös ostamassa tollasen angelsoundsin dopplerin, mut siis mieten te ootte kellottanu niitä sykkeitä ku siin ei oo näyttöö?

Nippu 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/260 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hommasin dopplerin vasta kolmosen raskauden alettua, kun oli niin epätodellinen tunne koko raskaudesta ja kuuntelinkin ääniä ihan jatkuvasti, liki päivittäin :) Eikä oo näköjään turhaan tullut säästeltyä vekotinta. Mies tossa äsken kuunteli mun tallennuksen koneelta ja istui silmät kiinni tuolissa ja näytti just siltä että olis ajatellut "mihin mä olenkaan taas ryhtynyt..." :) Vaikka luulen kyllä ettei se oikein vielä tajua koko hommaa, kunhan nyt masu vähän kasvaa.. Mutta taisi nuo äänetkin vähän konkretisoida, että joo-o, jotain siellä masussa on.

Mä opiskelen kaiken muun elämän keskellä lähihoitajaksi, niin on tuo pulssinmittaaminen käynyt tutuksi. Eli lasken montako kertaa syke tuntuu minuutissa. Dopplerin avulla tietysti käytetään sydämen lyöntiääniä tunnustelun sijaan. Ja nää mun eiliset havainnot laskin kyllä puolen minuutin (kerrottuna kahdella) ja 10sek (kerrottuna kuudella) mukaan kun tuntui että hukkasin äänen välillä. Ainahan se on tarkempi jos laskee suoraan minuutille.

Jotenkin tuntuu että pahoinvointi ois vähän helpottanut. Pystyin nimittäin aamulla pesemään hampaat jo jokseenkin normaalisti, mikä mun kohdalla tarkoittaa ympäri kämppää ravaamista hammasharja suussa, kun viime viikolla ei ollut toivoakaan poistua lavuaarin ääreltä kun saattoi ykä tulla minä hetkenä hyvänsä. Illalla oli vähän paha olo, mutta väsymys taitaa oloa aina vähän pahentaakin. Aamulla ei ollut mitenkään supernälkäinen olokaan. Jospa tässä pääsisi nautiskelemaan olosta ja kesästä pikku hiljaa :) Vähän jänskättää kuin menee kesävaatteet päälle ja silleen, muutenkin oon vähän lihonu viime kesästä ja nyt vielä massu rupee pyöristyy. Mulla ei oo ennen tätä pulmaa ollu, kun on nuo pikkulikat alkukesästä syntynyt niin on siinä vaiheessa vetäny enää mitä lie rytkyä päälle ja esikon aikaan olin köyhä opiskelija, eikä ollu kauheesti varaa mammavaatetta ostella ja käytin mitä päälle meni, jopa sillosen ukon rytkyjä. Onneksi oon aina tykänny tunikoista :)

204/260 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä opiskelen kans lähihoitajaksi! Opinnot jäi kesken esikoisen synnyttyä ja nyt olis tarkoitus saada opinnot hyvälle mallille ennen vauvan syntymää. Luultavasti niin, että suoritan viimeisen työharjoitteluni ja pari kurssia, jolloin jäljelle jää muutama tehtävä ja kotona suoritettava kurssi. Valmistumaan tuskin ehdin tammikuuksi, paitsi jos hyvä tuuri käy. Tällä hetkellä olen sijaisena töissä tämän kesän ja syksyllä kai vielä joitain vuoroja teen. Koittaa tässä nyt olla työssäkäyvä, opiskeleva kotiäiti ;)  

ja Joo, minä kans oon ihan ite laskenut tuon sykkeen joko puolen minuutin tai minuutin ajan, ymmärtääkseni myös myydään niitä näytöllisiä, mutta mä en kokenut sitä tarpeelliseksi kun dopplerin hommasin. Taitaa tuo meidän olla ihan se halvin perusversio angelsoundsista.

Mulle on tullut tavaksi tarkistaa syke joka ilta :) tulee vaan niin hyvä fiilis aina kun sen kuulee. Olis muuten mielenkiintoista tietää mistä päin suomea te muut olette? Toki ymmärrän jos ei halua kertoa. Ja minkä ikäisiä äitejä? Mahdanko olla porukan nuorin... Ja niin, mä asustelen Satakunnassa.

Mä olin esikoisen odotusaikana todella hysteerinen keskenmenon pelon kanssa. Kyllä mä sitä tälläkin kertaa mietin, mutta en niin paljoa, kun ei edes ehdi kaiken muun keskellä sitä ajatella. Välillä unohdan koko raskauden. Tosin tällä kertaa suhtaudun koko keskenmeno asiaan erilailla. Todella toivon ettei niin käy, mutten pelkää niinkuin esikoisen kohdalla. Jos niin käy, niin se asia ei valitettavasti ole mun käsissä. Ja olen päättänyt että todellakin olen onnellisesti raskaana ja jos jotain käy niin sitä itketään sitten.   

Tänään rv10+4, kohta +5 :)

205/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no saan tossa toivottavasti huomenissa oman dopplerin nii pitää koittaa jos sykkeet löytyis ja jos osaisin vähän laskeskellakki etten kuuntele omaa sykettä.:D Mulla taas edellisessä raskaudessa en ajatellu mitään keskenmeno juttuja, mutta tässä raskaudessa oon alkanu kuvittelee ja että onhan vauvalla varmasti kaikki hyvin ja on terve. No eiköhän ens viikon ultrassa selvii jotain.: )

Viel tän päivän esikoisen kaa kotona, vesirokkoillaan ja huomenna töihin ja tarhaan. Sitte meillä alkaaki ihka oikee loma ja aattelin et välillä vois käydä harrastaa puistoruokailuuki, on se vaan niin kätevää täällä Helsingissä.

Me asustellaan Helsingissä, poika 2v7kk ja mä oon 22vuotias.

Nippu 11+5

206/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kirjoittelin tossa pitkät pätkät ja niin se vaan taas päätti meidän nettiyhteys pätkäistä ja en saanut enää keräiltyä tietoja takas. Voi plaah.

Hei tietääkö joku miten tänne sehdään sellainen oma ryhmä, tai tehdäänkö keskusteluista vaan lukittuja nykyään... Olis kiva sellanen, niin meillä ois oma ryhmä ja tietäis ketkä siellä kirjotuksia lukee.

207/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pohjanmaan rannikolta ja 22 vuotias(vm.-90),ehdin tosin täyttää 23 ennen kuin vauva syntyy,eli täällä ainakin yksi saman ikäinen nipun kanssa :)

ingela rv 8+3

208/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

En ole kerennyt täällä paljoa käydä kirjoittelemassa. On pitänyt kiirettä töissä ja esikoiselle iski eilen vielä sopivasti silmätulehdus... :( Kaiken kukkuraksi silmätipat aiheuttivat allergisen reaktion, joten huomenna haetaan sitten uudet lääkkeet silmiin. Toivottavasti sopivat tällä kertaa. Huomenna olisi vielä lähtö mökille juhannusta viettämään, pakattavaa siis riittää. :)

Täällä huonovointisuus on vähentynyt. Eipä ole tarvinut joka aamu oksentaa. Toivottavasti pahaolo on nyt historiaa. :)

Minäkin olen vuosimallia -90. Olen jo 23-vuotias, tosin en kerkeä täyttää 24 ennen, kuin uusi vauva syntyy. Esikois tyttö meillä on päälle 1v3kk. Etelässä, meren äärellä asustellaan. :)

Aliisia rv 10+5

209/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän onki sitte saman ikäsii enemmänki.: ) Ite kans täytän 23v ennen ku lapsi syntyy. Oon aika varma et tunsin eilen ekaa kertaa pieniä liikkeitä, muljahduksia. Voiko muka jo tuntua näin aikasin..? Vaikka toinen raskaus onki kyseessää.

Oon myös ehtiny luopuu esikoisen pinnasängystä joten se olis hankintalistalla, myös seisomalauta esikoiselle ja turvakaukalo. Oon myös vähän koittanu raivaa ja siivoo esikoisen vaatekaappii jospa sinne sitte mahtuis vauvanki vaatteet. Onks muut alkanu jo suunnittelee tulevii hankintoja ?

Nippu 11+5

Vierailija
210/260 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille!

En ole tuon aloituksen jälkeen käynyt kirjoittelemassa, kun on ollut sen verran menoa ja meininkiä töissä ja esikoisen kanssa plus tämä ihana alkuraskaus pahoinvointeineen ja järkyttävine väsymyksineen, mutta aina olen kaikkien tekstit käynyt jossain välissä lukemassa :) jos sitä nyt ryhdistäytyisi, kun alkanut pahoinvointi ja väsymys helpottamaan.

Ensimmäinen neuvolakäyntikin oli, mutta siellä vaan ne perinteiset lappuset jaettiin ja kaikki arvot olivat ok :) sokerirasitus sitten puolivälissä raskautta odottelee...yök!  Seuraava neuvola onkin 1.7 ja silloin lääkärikäynti. Täällä lääkäri ultraa aina myös mikä on kivaa ja olen kuullut, että täällä olisi 4D- laite! :D Nt-ultra on ensiviikon tiistaina...jännittää hirveesti, että onko siellä masussa ketään ja jos on, niin onko kaikki kunnossa! 

Me mennään Nippu samoilla viikoilla :) eli Serputin 11+5

211/260 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärillä ja sain antihistamiineja oksenteluun, joka alkoi jo olla liian tuskaista. Otin sitten yhden illalla ja nukahdin ennen yhdeksää. Parempi kai olla väsynyt kuin pää pöntössä :)

Pitääpä kaivaa doppler laatikosta, jos löytyisi jo äänet. Äitiysvaatteet ovatkin jo käytössä, turvotus on aika hervotonta varsinkin iltaisin. En tämmöistä muista ollenkaan esikoisen kohdalla. Kukaan töissäkään ei silloin arvannut mitään ennen RV20. Taisin olla muutenkin hoikemmassa kunnossa...

Varhaisultra varattuna ensi viikolle – nyt vaan peukut pystyyn että pikkuisella kaikki hyvin.

Mukavaa juhannusta kaikille!

Malia 8+0 

212/260 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänää dopplerin, yhyy, en löydä sydänäänii? Teenköhän jotain väärin? Vai eiks välttämät viel vaan kuulu ? ://

Nippu 11+6

213/260 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sykkeet kuulumaan, ihanaa, oli noin 170-174, on niin ilonen et voisin kuunnella niitä kokoajan. : )

214/260 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis.

Niin se on juhannus vaan humpsahtanut taas. Ei muuta ku joulua odottelemaan.

Oottepa te nuoria immeisiä täällä :) Kai joku yli 30v sentään löytyy?? Itellä mittariin ehtii kertyä 31 ennen vauvan syntymää ja itä-uudeltamaalta ollaan. Isommat tenavat on 2, 4 ja 8 vuotiaat, eikä kukaan ehdi enempää täyttää vaikka taas raskaus kestäisikin sinne yliaikaisena käynnistykseen asti, kuten mun kohdalla on kahdesti käynyt.

Hienoa Nippu että sait sykkeet kuulumaa :) Veikkaanpa että maksaa doppleri itsensä pian takaisin :)

Joku hankinnoista kyseli. Meillä pitäis kaikkea olla, etenkin jos tyttö on tämäkin. Turvakaukalon ehdin myydä sitä enemmän tarvitsevalle, ja sitterikin kirppiksellä meni, mutta koetetaan varmaan lainata sitteri jostain ja saas nyt nähdä kuinka kaukalon kanssa käy. En ota mitää ressiä noistakaan, eiköhän ne jotenkin järjesty, mietin niitä sitten joskus alkutalvesta.

Tää on just tätä, Serputinkin siellä pääse pikkuisen näkemään lääkärineuvolassa, ja toiset vaan pääsee noi nt- ja rak.ultrat käymään... Onneksi nyt on enää viikon verran tuohon ekaan ultraan niin näkee oikeesti onko tuolla masussa joku. Oonhan mä niitä ääniä kuullut, mutta avaahan se vähän enempi näkemystä :)

Mölli ja rv 11+2 taitaa olla.

215/260 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ekassa kunnan tarjoomassa ultrassa käyty ja hyvinhän se meni. Siellä se pikkuinen liikkui kovasti, saatiin kuitenkin kaikki tarpeelliset mittaukset tehtyä. Verikokeissakin uskaltauduin käymään. (Vaikka pelkäänkin niitä hemmetisti) Niskaturvotusta oli 0,5 eli ei sen puolesta huolta tarvitse kantaa. :) Laskettuaika siirtyi taas hieman. Uusi la olisi nyt 4.1.2014. Tekivät ultran muuten mahan päältä... Olin ihan siinä uskossa, että tehdään alakautta, mutta hyvin se näkyi mahankin päältä. :)

Minäkin kuulun niihin, jotka näkevät maha-asukin vain noissa kunnan tarjoamissa ultrissa. Olisihan se kieltämättä kiva nähdä pikkuista useamminkin, mutta eihän sille mittään voi. 

Meillä kaikki vauvan tavarat on valmiina varastossa esikoisen jäljiltä. Eipä tartte ostaa paljon mittään, ellei uusi tulokas ole poika. Siinä tapauksessa vaatteita pitänee hankkia uuden värisiä, en viitsi poikaa pinkkiin pukea. :)

Huonovointisuuskin on mennyt suuremmaksi osaksi ohi. Jee jee!! Väsymys ei tosin ole vielä hellittänyt. Eipä tässä kai muuta, kuin rakenneultraa odottelemman. :)

Aliisia rv 12+2

216/260 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin viitin konetta avata, käyn kyl tääl lukemas kännykäl mut sillä en voi kommentoida joten on aika harvassa.

kiva kuulla ultrakuulumisia, mulla olis huomenna np-ultra ja toivon pääseväni myös siihen verikokeeseen. sillon ku soitin aikaa varatakseni niin sanottiin et verikokeeseen pääsee vaan jos ultras näkyy jotain hälyttävää. kaikis neuvolast saaduis papereis lukee et sinne saa äiti päättää haluuko mennä niihin veriseuloihin, soitin sit neuvolaan ja kysyin sitä ni täti sanoi et tottakai niiden kuuluu mulle omaaloitteisesti sitä tarjota et jollei ne tarjoo ni vaadi itse päästä verille, mut mä jännään et osaanko mä vaatia mitään, oon yleensä sellanen jälkeenpäin itsekseni kitisijä, ja kun ei neuvolassakaan oo puhelinaika sillon enää ku menen ni en saa sieltäkään tukee jos näyttää etti ne päästä mua sinne, no toivottavasti hermoilen turhaan.. 

yhden bodyn ja lämpöpussin kaukaloon ostin tänään, siinä meidän pikkuisen ekat tavarat. sit kävin mun äidin ja isän tykönä ja äiti oli sit aloittanu jo hössöttämisen, se miettii jo konttaamisia, sitä miten vauva ja koirat tullaan totuttamaan toisiinsa, pinnasängyn ostoa ja hyppykiikkuja ja ja ja... :D oli kaivanu oman äitiysneuvolakorttinsakin esiin mua varten et voin sitä kattella ja vertailla :D

217/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipparallaa! 

sinne meni juhannus ja ollaan nyt kerrottua kaikille perheessa paitsi minun isälle,hän saa kuulla uutiset sitten np-ultran jälkeen todennäköisesti :) odotin varsinkin siskon reaktiota,ja itkuhan sillä pääsi niin että itsekin piti nyyhkiä :D 

täällä pahin pahoinvionti sijoittuu jostain syystä alkuviikkoon edelleen,ja eilen piti kaksikin kertaa yrjöillä,tuntuu että tuo oksentamaan lähtemisen rima on laskenut,kun ennen sinnittelin niin kauan että piti melkein juosta vessaan tai vain olla koko päivän kauheassa olossa. nyt menen melkein suosiolla oksulle kun tiedän että olo helpottaa edes hetkeksi kokonaan,mutta saisi tämä huono olo jo pikkuhiljaa loppua,kun edelleenkään ei tee yhtään mitään mieli syödä :( 

vauvan tavaroista sen verran että meillä pyritään ostamaan ja saamaan mahdollisimman paljon tavaroita käytettyinä ja nyt kun kerrottiin siskolle ja veljelle joilla on jo lapsia niin sieltähän tuli tavaratarjouksia ihan niin paljon että pitää miettiä että kenelle sanoo ei ja kenen kaukalot ja muut otetaan :D lupasin jo kaverille että ostan häneltä vauvut,mutta joudun varmaan sanomaan että en ostakkaan kun saan siskolta ilmaiseksi lähes uudet,tulee ihan inhottava olo :/ eli me saamme auton turvakaukalon,vauvut,vaatteita,sitterin,hoitopöydän ja muuta sälää minun sisaruksilta,säästyy kyllä paljon rahaa,kun ne kaukalot ja kärrytkään ei ole mitään halpoja :) sänky varmaan "joudutaan" ostamaan,mutta sekin varmaan kirppikselta,kun siellä niitä on pilvin pimein halpoja ja hyvän näköisiä :)

minun äiti ei ainakaan vielä ole ruvennut hössöttämään hirveästi,mutta käski koko ajan varomaan mahaa enkä saanut kanniskella mitään painavia juttuja :D tuskin niistä olisi haittaa ollut mutta eipä tarvinnut kasailla mökillä halkopinoja tai kanniskella rakennusvärkkejä niinkuin toiset joutui :P

itse en ole uskaltanut ostaa vauvalle vielä mitään muuta kuin tuttipaketin,mutta eiköhän sitä jo pian voisi jotain pientä ostaa :)

meillä ensi 1.7 eka neuvola ja 15.7 np-ultra. miehellä on sattumalta mennyt työviikot niin että on päässyt mukaan kaikkiin juttuihin :)

onnea taaville ultraan! 

218/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki meni etsiessä keskustelupalstaa.. Itse sain tietää eilen että paksusti voidaan. Tein ensin normi apteekin testin ja sitten clearbluen joka näytti että 5+. laskujen mukaan noin 8vk mennään.. Jännittää hirveästi. Ensimmäinen raskaus ja tosiaan olen vasta 18v. Mieheni kanssa ollaan oltu 3 vuotta ja nyt omakotitaloa ollaan remontoitu.. voi tulla remontille kiire! Maanantaina 1.7 neuvola ja sitten ultra. Toivottavasti sielä olis kaikki hyvin! <3

Vierailija
219/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan miekin uskallan jo liittyä tammikuisiin :) 

Tammikuun vauvaa odotellaan, ja pari vuotta vauvaa ollaan toivottukin! :) Mie ja mies ollaan alle 30 vuotiaita ja lapsi on mein eka. :) Kaikki tuntuu jotenkin niin oudolta, kun mitään oireita ei oikein ole, muutakuin uneliaisuus, mutta ilman lämpötilakin saattaa asiaan vaikuttaa, kun on niin kuuma, että muutenkin on niin väsynyt koko ajan. :)

Ensiviikolla olisi sitten ensimmäinen neuvolalääkäri ja ultra... Me ei olla kerrottu asiasta vielä kenellekään, kun aina pelkää sitä keskenmenoa ja itse oon niin mukavuuden haluinen, etten halua mitään ylimääräistä hössäystä ympärille. Tää vauva olis mun puolen isovanhemmille kuudes, mutta miehen puolelle eka, joten siellä tullaan olemaan niin hössääviä, ettei mitään rajaa ;) Juhannuskin saatiin salattua hyvin, vaikka oltiinkin kaveriporukalla mökillä. Pientä pajunköyttä jouduttiin syöttämään, mutta onneksi kukaan ei alkanut asiaa enempää miettimään! :) Onneks kohta ei tarvitse enempiä asiaa salailla.

terkuin Lakia 10+3

220/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä myös ilmottautuu yksi tuleva äiti, jolla LA 27.1. Kyseessä on meidän perheen esikoinen, joka on todella TODELLA odotettu ja toivottu.

Kerkesimme yrittämään lasta jo parisen vuotta, hieman alle, ja pääsimme tämän vuoden alussa TAYSiin lapsettomuushoitoihin. Välillä meinasi pyyhe lentää kehään, sen verran rankkaa oli henkisesti kun joka kerta lähdit huonojen uutisten saattelemana kotiin. 

Mahdottomasti tuli kuitenkin mahdollista kun sitä vähiten osasimme odottaa. Tässä kierrossa, jossa raskauduin, ei sen pitänyt olla mahdollista, mutta hyvinkin raskaana tässä ollaan.

Pääsimme TAYSiin ultraan viikoilla 5+1 sekä 7+1. Molemmissa ultrissa näkyi meidän Pilkkumme. Tuossa viimeisemmässä ultrassa Pilkulla oli koko 10,7mm ja sydän hakkasi n.160 lyönnin tahtiin. Oli se vaan niin jännää! Niin pieni ja olematon Pilkku siellä ruudulla ja silti sydän niin iso ja löi niin hurjaa vauhtia!

Tällä hetkellä ollaan rv 9+0 ja seuraavan kerran pääsemme ultraan rv12, joka on siis np-ultra. Valitsimme mieheni kanssa sen laajemman tutkimuksen, johon otetaan verikokeetkin. Toivon koko sydämeni pohjasta, että meillä on matkassa terve lapsi.