Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

141/260 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis vielä kaks viikkoa töitä ja sitten olis kolme viikkoa lomaa, sen loman jälkeen pitää sit kattoo minkä verran on turvotusta jne. mut sit pitäis jo mennä rv13 ni voi vaik kertookki jos siltä tuntuu.

Vierailija
142/260 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippu en tiennytkään että tokan kanssa nuo neuvolakäynnit ois noinkin pitkällä aika välillä :o Vaikka itelläki toinen nyt tulossa, niin ois se kiva jos niitä käyntejä ois ees vähä tiheemmin että varmasti kaikki menis ok. Toisaalta, voihan sitä aina soittaa jos on kysyttävää vaikkei se ihan sama asia oo.

Taavi13 olipa kyllä kurja neuvola th :/ Itelläni on sama juttu maitotuotteiden kanssa, enkä tota maitoa ole juonut n.kymmeneen vuoteen edes, mutta ei siitä mulle kyllä neuvolassa saarnattu. 

Täällä on ollut aikamoista väsymystä ilmassa, eikä tää kuumuuskaan sitä kyllä vähennä.. ja lisää pahoinvointiakin. Mut muuten on ihan kivaa ku tällaset nätit ilmat ollut nyt :D Mä oon nyt tälläkin kertaa päättänyt ottaa ton pahoinvoinnin kanssa sen linjan, että syön sitä mitä oikeesti pystyn syömään enkä pakota itteeni syömään mitään, ku se taas lisää huonoa oloa. Ja sit syön purkista vitamiinit yms., jos kovin epäterveelliseks menee. Sit ku tää olo loppuu varmaan rv12 tienoilla niin pyrkii sit taas syömään terveellisesti, enkä nyt  vielä silläki ala itteeni stressaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

Tässä ilmoittautuu vielä mukaan yksi tammikuun vauvaa odottava, esikoisen laskettu aika on 2.1.2014. Ilahduin kun tällainen palsta ja ryhmä löytyi! Mukavaa että liittyneenä on muitakin 30+ ensimmäisen lapsen odottajia. Itselläni oli vuosi sitten keskenmeno viikolla 12. Kohtuni on tutkittu olevan ns. kaksisarvinen eli sydämen muotoinen ja lisäksi kohdussa on 3 cm:n myooma eli hyvälaatuinen lihaskasvain, nämä yhdessä vaikuttavat että keskenmenoriski on suurempi kuin tavallisesti. Mietin myös kohdun muodosta johtuen, kasvaako kohtuni lapsen mukana riittävästi. Tähän ei saa varmuutta etukäteen. Olen varovaisen toiveikas, tunteet kuitenkin vaihtelee kovasti. Pääsin ylimääräiseen ultraan jo viikolla 6+4, kohdun tiedossa olleen rakenteellisen poikkeavuuden vuoksi. Tuolloin 0,6cm:n pienoisella sydän jo löi. Paljon muuta siitä ei vielä voinutkaan sanoa kun oli niin pieni. Toivoin että lääkäri olisi antanut selkeitä täsmäohjeita tällaisen rakennepoikkeavuuden kanssa lasta odottavalle. Ohjeita ja neuvoja en kuitenkaan saanut, sanottiin vain etten voi omalla toiminnallani saada keskenmenoa aikaiseksi, ainoana neuvona oli ettei alkoholia tule käyttää ja muuten tulee elää normaalia elämää?? Olen kerinnyt stressaamaan jo liikunnasta kun kahvakuulassa ja toisen kerran juoksulenkillä oltuani oli niukkaa verenvuotoa. Vuotoa ei kuitenkaan kestänyt kauaa. Ruokavaliostakin olen stressannut kun ruokavaliooni aiemmin kuului runsaasti kielletyllä listalla olevia ruokia, miksi yrttiteenkin pitää olla kiellettyä? Ok ymmärrän ettei kaikkien yrttien vaikutuksia ole vielä tutkittu niin on helpompi kieltää kaikki. Raskausoireinani on tällä hetkellä 9+0 kuvottavaa oloa ja jatkuvaa nälkää sekä rinnat ovat arat, jonka vuoksi nukkuminen on hankalaa. Lapsi on niin kovin toivottu ja haluttu ja rakas että odotan kuumeisesti viikkojen menevän eteenpäin ja lapsen vahvistuvan ja kasvavan että huoli edes hiukan hälvenisi.

Toivon kaikille kanssaodottajille onnea odotukseen! Ihana lukea muiden ajatuksia ja kokemuksia.

144/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä podetaan vatsatautia, eilen alko erittäin huono olo ja oksentelu. Luulin eka vaan raskaus pahoinvoinniks, kunnes sitte selvis että on vatsatauti. Tavallaan on lohdullista kuulla että tää menee ohiki eikä jatku koko raskautta, sillä tää olo on hirvee.. Eilen sain kurkusta alas ainoastaan vettä ja jaffaa, tänää on menny myös muumilimppaa ja yks mehujää. Ja mun kuviteltu pieni turvonnu vauvamasun alkuki on näinäpäivinä tyystin kadonnu, mutta onhan tässä vielä viikkoja aikaa sitä kasvatella.: )

Mutta pakko taas jatkaa lepäilyy ei tästä muuten tuu yhtään mitään, ihania odotuksia kaikille, ite odotan kovasti jospa jotain hipasuja alkais tuntumaan lähi viikkoina :)

Nippu 9+3

Vierailija
145/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään ajan varhaisultraan ja sain ajan ensi maanantaiksi. Samalle päivälle kuin ensimmäinen neuvolakin. Sillon raskausviikkojakin jo kasassa jo 9.

Jotenkin vähän huolestunut olo kun alussa oli oireita ja sitten ovat hiipuneet hyvin vähäisiksi. Väsymystäkin enää vain vähän ja rinnatkin ovat taas ihan normaalit. Soitin varmistussoiton neuvolaan ja sieltä sanottiin, että toiset nyt vaan ovat oireettomia, että ei mitään hätää kun ei ole ollut vuotoja tai kipuja. No, mene ja tiedä - ensi viikolla viisaampana :)

Onko muilla oireet hiipuneet?

Vierailija
146/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Sammakko Kutuselle onnea!

Olin muuten viime viikolla kunto-ohjaajalla ja hän ei suositellut edes alkuraskauteen kahvakuulaa. Voi kuulemma olla liian raskasta jne ja vähän myöhemminhän se vatsa tulee eteen ja on kuulemma sitten vähän jo vaarallista. Mikään muu laji ei saanut tuomiota.

Vierailija
147/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakko Kutunen, mulla on myös kaksisarvinen kohtu mutta mulla se on leikattu eli väliseinämää ei enää ole. Myoomia löytyy myös. Sympatiat siis täältä sulle! Joskus tämän epämuodostuman kanssa kulkee käsi kädessä heikon kohdunsuun riski. Eli raskautta pitäisi seurata hiukan tarkemmin kuin normaaliraskauksia. Jotkut määrätään jopa vuodelepoon. En halua pelotella, näin käy vain osalle tapauksista. Sanottiinko sulle, milloin seuraava ultra? Jos englannintaito on hyvä, Babycenter.comin keskusteluissa on hyviä ryhmiä joista saa vertaistukea!

Mullakin on ollut pari kertaa verensekaista vuotoa, toinen kerta tuli jumppaamisen (Bodybalance) jälkeen, joten yritän olla varovaisempi etten rehki liikaa. Oon kyllä miettinyt että voi ehkä johtua myoomistakin se vuotaminen. Mutta normaaliraskauksissakin kolmasosassa tulee alkuraskaudessa veristä vuotoa ja silti kaikki menee hyvin.

148/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ajattelin etten ihan vielä lisi tullut mukaan mutta nyt kyllä oli pakko kun näin terhiksen kirjoituksen, oletko muuten saanut vielä mitään uutta tietoa?

Itse tein positiivisennraskaustestin reilu pari viikkoa sitten outojen niukkojen kuukautisten jälkee, yllärinä testi oli positiivinen. Raskauden kesto laskettiin sitten edellisten kuukautisten mukaan (7.4). Soitin neuvolaan ja sain suoraan ajan neuvolalääkärille kun taustalla on yksi keskeytynyt keskenmeno ja kun tuota verenvuotakin nyt taas oli. Viime viikon ma menin lääkärille ja ultrattavaksi, siellä ei sitten näkynyt muuta kuin sikiöpussi, lääkäri epäili tuulimunaksi. Multa otettii sitten verikoe ja taskaushormoni oli vähän alle 10000. Olin jo niiiiin varma että huonosti päättyi tämäkin raskaus mutta tämän päivän ultrassa siellä olikin pikkuinen ja sydämensykekin näkyi! Viikkoja olisi noin 6+1, alunperin nyt pitäisi olla siis jo 8+1! Ovulaatio oli ollut vain kaksi viikkoa muöhemmin ja en tiedä sittenmmitä se yli viikon jatkunut vuoto olo. Nyt toivon että raskaus jatkuisi normaalisti eteenpäin. Mutta siis terhin tämä tarina erityisesti sinulle, älä menetä vielä toivoa!!!:)

Demi rv6+1

149/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho... Onpa paljon kirjotusvirheitä.. Sori!

150/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa kun kirjotan tänne, olen itse tuolta joulukuisten ryhmästä mutta luen aina välillä näitä muitakin ketjuja :)

Terhis: mulla oli sama tilanne huhtikuussa kun sulla nyt... piti olla viikkoja reilu 6 ja ultrassa näky vaan 5mm nesterakkula. tasan viikon päästä siitä oli tullu alkio ja syke, viikkoja 5+6 :) eli se oli ollu silloin vaan 4+6 ekassa ultrassa, myöhemmin lääkäri sano et sillon ei ois välttämättä näkyny viel mitään! kierto oli vaan ollu niin pitkä että siitä johtu että olikin niin alussa... ja tää tuntuu olevan tosi yleistä kun tiedän monta joulukuun odottajaa joilla on np-ultrassa laskettu aika siirtyny parilla viikolla taakse päin... älä huoli :)

151/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyny laskettu aika eteenpäin piti sanoa... :)

Vierailija
152/260 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakko Kutuselle oli tarkoitus mun vielä sanoa, että tiedän monia tapauksia joissa kaksisarvisella kohdulla raskaus mennyt hyvin, kohtu kyllä venyy :) Lopussa korkeintaan ongelmana että vauva ei aina mahdu kääntymään ja joskus voi syntyä hiukan etuajassa.

Demille ja muillekin uusille tervetuloa joukkoon!

Minä kärsin tällä viikolla kolme vuorokautta kestäneestä migreenistä. Parasetamolista ei ollut mitään apua. Lopulta se mistä oli apua, oli perunalastut. Aattelin että ehkä täytyy näin kuumalla ilmalla varsinkin, pitää suolatasapainosta huolta. Olen nyt juonut vissyä ja syönyt välillä niitä sipsejäkin ja oliiveja ja on kyllä ollut parempi olo. Mulla verenpainekin on aina ollut vähän alhaisemmalla puolella että ei varmaan ole juuri pelkoa että nousisi liikaa.

Tuo tuhruttelu kyllä pistää välillä huolestumaan. Mulla tulee oikeastaan päivittäin vaaleanruskeaa, oranssihtavaa vuotoa ja pari kertaa tullut sitä punertavaakin. Sori jos liikaa informaatiota. Kuitenkin raskausoireet on jatkuneet joten ehkäpä ei oo syytä huoleen. Hirveä mahan turvotus ollut päällä jo viikon, vois luulla että oon jo pitemmälläkin. Oikeasti todella vaikea peitellä tuota mahaa. Turvotustahan se vain on ja voi pienentyä vielä mutta kuitenkin.

Miehen perheelle kerrottiin eilen kun kaikki oli koolla ja voi sitä riemun määrää! :)

Groove rv 6+6

153/260 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksista ja lämpimistä ajatuksista, kiitos Demi ja Chellam <3
Viime viikon lopulla kävin verikokeissa, raskaushormooni oli yli 1000 ja perjantaina naisten polilla - ei merkkejä kohdun ulkopuolisesta, mutta ei vielä näkyny muuta kuin nesterakkula. Tämän viikon perjantaina taas uudestaan naistentautien polille, epätietoisuus on PIINAAVAA! Yritän olla mahdollisimman paljon ajattelematta asiaa ja keksiä kaikkea mielekästä tekemistä. Tunteiden vuoristorataa tämä on, tuntuu välillä että kaikki ärsyttää, enkä osaa ottaa huomioon että tämä on rankkaa miehellenikin, jolle tämä olisi ensimmäinen lapsi, mieheni on kyllä mun tytöille ISI enemmän kuin biologinen on koskaan ollut.
Ihanaa silti lukea teidän muiden odotuksesta.. Onnellisia ja aurinkoisia päiviä kaikille <3

154/260 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksista ja lämpimistä ajatuksista, kiitos Demi ja Chellam <3
Viime viikon lopulla kävin verikokeissa, raskaushormooni oli yli 1000 ja perjantaina naisten polilla - ei merkkejä kohdun ulkopuolisesta, mutta ei vielä näkyny muuta kuin nesterakkula. Tämän viikon perjantaina taas uudestaan naistentautien polille, epätietoisuus on PIINAAVAA! Yritän olla mahdollisimman paljon ajattelematta asiaa ja keksiä kaikkea mielekästä tekemistä. Tunteiden vuoristorataa tämä on, tuntuu välillä että kaikki ärsyttää, enkä osaa ottaa huomioon että tämä on rankkaa miehellenikin, jolle tämä olisi ensimmäinen lapsi, mieheni on kyllä mun tytöille ISI enemmän kuin biologinen on koskaan ollut.
Ihanaa silti lukea teidän muiden odotuksesta.. Onnellisia ja aurinkoisia päiviä kaikille <3

155/260 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, eilen postista pärähti ajat ultriin. Eka np-ultra on nyt sitte juhannukesen jälkeen 25.6 ja rakenneultra 19.8, voivitsi ku jänskäilee jo. Ihan hyvä et oon lomalla jo ku toi eka ultra on nii ei tarvii töissä alkaa sumplii vapaa päiväks.: ) Ja tosiaan naistenklinikalle tälläkertaa. Pitää vaan koittaa saada vanhempi lapsi siks aikaa hoitoon. Nii ja katotaan muuttuuko laskettuaika vai pysyykö samana, ekassa raskaudessa siirty eteenpäin noin viikolla.

Kuinka monelle ootte jo kertonu? Meillä ekassa oltiin melko pitkään hissukseen mutta tästä tokasta ollaan jo perheille ja tärkeimille kaverielle kerrottu.

Nippu 9+4

156/260 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.. Mulla on tänään taas pitkästä aikaa ollut aika inhottavia vatsan vihlomisia ja kipuja. Ja valkovuotoa tuntuu niinä kipuhetkinä tulevan vielä normaalia enemmän. Jotenkin vain säikäyttää niin paljon, kun eikös yhdeksäs viikko ole aika riskialtis? No, toivotaan että johtuu kasvusta tms. Ensviikon neuvolaa odotan kovasti. On tasan viikon päästä. Ihanaa, jos Sillon kuuluis syke. Voisin ehkä sitten alkaa tolla omallakin dopplerilla metsästellä niitä ääniä.

Tänään 8+4. :) 

157/260 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onki nippu np-ultra samana päivänä, mulla on sillon klo 10.30 jollen paljon väärin muista. Samariin, mä olin eilen ekassa ultrassa ja se mun luottogyne yksityisellä jolla kävin (hän siis luuli mut vastaanottaessaan mun tulevan vaan pillerireseptiä uusimaan ja kun kerroin tilanteen se oli tosi liikuttunu, ja onnitteli varmaan kymmenenkertaa ja oli melkein tippalinssissä :D ihana täti, vein sille kukkiakin kun sanoin etten tiedä koska sitten seuraavaksi tulen) sanoi että viikolla 8+x kesken meno on jo erittäin epätodennäköinen.

mut tosiaan ultrassa käytiin eilen, kaikki näytti kuulemma tosi hyvältä, neuvolan mukaan elettiin viikkoja 8+5 mutta ultra näytti 8+1, ei kuitenkaan la:ta alettu muuttaa kun oli niin lähellä, kaks kättä, kaks jalkaa, pää ja kovasti jumpsuttava sydän siellä näkyi. <3 17,3mm pitkä tyyppi siellä majaili...

Vierailija
158/260 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Taavi :)

Mua jännittää perjantain varhaisultra. Mies ei pääse mukaan kun on ulkomailla työmatkoilla. Ihan yksin täytyy sinne mennä. Harmittaa miehen puolesta, kun ei pääse kokemaan sitä ja toisaalta hirvittää olla yksin jos tuleekin huonoja uutisia. Noh, näillä mennään.

Vierailija
159/260 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä vielä rv:t ku pyörähti 8. vko tänään käytiin ;)

Groove rv 7+0

Vierailija
160/260 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia mielihaluja teille on ilmennyt nyt raskauden aikana? Entä onko jotain ruokia/hajuja mitkä kuvottaa?

Mua itseä ällöttää kaikki makea ja herkkuja ei oo tullut kyllä napsittua juuri ollenkaan nyt raskauden aikana, paria pientä suklaapatukkaa ja jätskiä lukuunottamatta. Yleensä olen oikea jäätelön suurkuluttaja näin kesällä, mutta nyt saan säkällä syötyä sen puoli tuuttia kun rupee tökkiin se makeus. Myös hunajan olen jättänyt teestä pois, koska se on niin ällömakean hajuista ja makuista, että jää muuten teet juomatta. Toisaalta tää makean ällötys ei haittaa mua yhtään, koska esikoisen odotuksessa herkut maistu vähän liiankin hyvin ja painoa tuli sen 20kg raskauden aikana. Onneksi sain sillon painon pudotettua melkein ennalleen ekan raskauden jälkeen, vain pari kiloa jäi "ylimääräistä", joita ei ollut aikomustakaan tiputtaa. 

Himotuksia ei juuri ole yhtä lukuunottamatta. Ennen esikoisen odotusta söin meetvurstia ihan normaalisti, mutta kun tulin raskaaksi se rupesi kuvottamaan mua niin paljon, etten ole syönyt sitä edes raskauden jälkeen. Siis noin 5 vuoteen. Nyt tämän raskauden myötä mun alkoikin taas tekeen mieli meetvurstia niin, että voisin melkein elää paahtoleipä-meetvursti yhdistelmällä. Eilen koin kuitenkin pienoisen järkytyksen hetken, kun luin netistä ettei sitä saisi syödä raskaana ollessa!! En todellakaan tiennyt asiasta aiemmin! Tuskin siitä nyt mitään haittaa on ollut kun näin vähän aikaa sitä olen syönyt, mutta tuli kyllä vähän paska mutsi-fiilis. Näköjään kaikki syömiset pitäisi varmistaa ennen kun suuhun laittaa. -.- Nyt olen päivän kituutellut ilman meetvurstia ja himot on ihan järkyttävät! Siis miten voi jotain meetvurstia tehdä mieli näin paljon! :D

Olenko yksin himotuksieni kanssa vai onko täällä muitakin?