Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

Vierailija
101/260 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille! :)

Täälläkin on kyl väsymystä ilmassa.. onneksi oon kuitenkin saanut nukuttua aina silloin, kun tyttö on päikkäreillä. Mulla on ollut nyt jatkuva nälkä! Saa nähdä paljonko raskauskiloja näillä mun syömisillä vielä kerään kun viimeksi tuli sellaset 18kg, mitkä kyllä nopeesti lähtikin pois, mutta jos tällä kertaa en niin onnekas olekaan, että lähtee kilot tekemättä mitään :D

Vierailija
102/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oireina samat kuin aikaisemminkin, paitsi että nyt on kova väsymys tullut kuvioihin. Nukun nykyään arkiöisin 9-10 tuntia(viikonloppuisin jopa enemmän) ja silti olen päivisin aivan puhki. Voisin vain nukkua kokoajan. Lisäksi rinnat on tullut nyt tosi aroiksi ja kokeneet jonkun jättikasvu pyrähdyksen, mieskin tokaisi, että ne näyttää siltä kun räjähtäisivät kohta! :D Pientä kuvotusta ja yökkimistä on välillä ollut, mutta muuten ei ole pahoinvointia ainakaan vielä ollut ja toivottavasti ei tulekkaan. Esikoisen odotuksessa säästyin siltä kokonaan. Välillä on aika koviakin mahakipuja(etenkin iltaisin) ja joskus ne kivut kieltämättä pelästyttää, että ei kai nyt vain ole mitään vakavaa.. Muuten osaan ottaa rennolla asenteella tämän raskauden.

Aluksi ajattelimme, että kerromme raskaudesta perheillemme vasta joskus kesäkuun loppupuolella, mutta tulimme siihen tulokseen ettei siitä mitään tule. Näämme perheitämme niin usein, että olisi tyhmää ja vaikeaa pitää näin suuri asia salassa. Niimpä kerroimme asiasta mun perheelleni viikonlopun aikana ja hyvin ottivat asian! Äitini rupesi itkuakin tihrustamaan ja hyppäsi kaulaani. :D Tänään olisi vuoro kertoa anopille, saas nähdä mikä reaktio sieltä tulee. :D Muille kerromme luultavasti vasta sitten heinäkuun puolella ja läheiset ihmiset onneksi osaavat pitää suunsa supussa, kun painoitimme ettemme halua koko kylän tietävän asiasta vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin olis yks tammikuisen odottelija, jos pikkuhiljaa tuolta kuumeilijoista hyppäisin tänne. plussain 7.5 ja ja LA olis laskurien mukaan 8.1. rv 7+4 siis menossa menkoista laskettuna. perjantaina olis ensimmäinen neuvola. varhaisultran piti olla lauantaina mutta se peruuntui, uusi yritys 4.6. olen 27-vuotias ja ensimmäinen raskaus olis menossa. olen kertonut miehen lisäksi kahdelle ystävälle joiden tiedän osaavan olla hiljaa. mitään oireita ei oikeastaan oli ollu, jotain pieniä vihlomisia ja repäisykipuja vain.

104/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iltapäivällä varhisultraan - masu on ainakin täynnä perhosia jos ei muuta ;) kyllä jännittää!

105/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minäkin tulen mukaan. :) Ensimmäistä odotan 30v iässä. Tuli kovin yllättäen tämä, ensimmäisestä kierrosta ja alkuun clearbluen ilmoitus "raskaana" oli jopa järkytys. Siitä se kuitenkin iloksi muuttui. Nyt vaan sitten vuorostaan pelottaa, että tämä menee kesken, kun innostuu. Hmph. Rasitteena on aiempi veritukos ja hyytymishäiriö, johon voi liittyä suurempi tukos- ja keskenmenoriski. Mutta minkä sille sitten mahtaa! :/ Soitin juuri neuvolaan ja ensikäynti on juhannuksen jälkeen. Laskuri antoi lasketuksi ajaksi 29.1.13 ja rv nyt 4+5. On tämä niiin jännää, voi kun kaikki menisi hyvin!

Oireista, niitähän on...sillä perusteella heti toisaalta epäilinkin raskautta (vaikka pidin epätodennäköisenä, silloin). Kuvottaa, oksettaa, väsyttää, pissattaa, nukuttaa, närästää, tissit kasvaneet ja aristaa...toisaalta vielä siedetyn rajoissa ja tässä vaiheessa nuo tuntuu jollain tapaa vaan mukavilta todisteilta tästä raskaudesta. Ehdin kyllä kyllästymään ja tuskastumaan! :)

Hyvää odotusta kaikille!

Vierailija
106/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla täällä raskaus tietty vielä suht. alussa, mutta ootteko jo alkaneet miettiä synnytystä? Tai millasia ajatuksia/tuntemuksia sen suhteen? Itse oon aika kauhuissani, kun viime synnytyksestä ei jäänyt kaikkein parhaimmat muistot vaikka kai ihan normisti meni. Täytyy varmaan sitten neuvolassa alkaa ajoissaan tuosta keskustella, että jos ne sais mua jotenkin rauhoiteltua tai saataisi sovittua esim. jostain käynnistyksestä. Sektiota taas en haluaisi, ellei ole tietty hätätilanne eikä muita vaihtoehtoja.

ALJ90 rv5+6 (nettilaskurien mukaan)

Vierailija
107/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, piti tulla 92 eikä 90 :D

108/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhis miten meni varhaisultra? :) Miltä se näytti?

Jännittää. Meillä torstaina.

ALJ92 Itse odotan esikoista. Mietin hetken synnytystä, mutta päädyin siihen tulokseen, että se tulee sieltä. halusi tai ei. niin pelko ei ainakaan auta asiaa. Mutta olen varmaan naivi, koska en ole koskaan ennen synnyttänyt :D

Minusta: Olen 23-vuotias ja olemme odottaneet plussaa vuoden ja ensimmäisestä inssistä tärppäsi. Mitään vikaa meistä ei tutkimuksissa löydetty, mutta yksityisellä pääsimme heti tosi toimiin. Kiire meillä ei olisi muutoin ollu, mutta joka kuukausi epäilin enemmän ja enemmän ettei sitä tule koskaan.
Inssin lisäksi söin clomeja ja ultrassa oli follikkeli kummallakin puolella eli kaksosten mahdollisuus on. Siksi odotankin niin intopiukeana ultraa, joka on nyt torstaina.

Vierailija
109/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karoliina89 Toi on kyl ihan ymmärrettävä ajattelutapa, samoin mullakin oli esikoisen kanssa :D Vaikka raskaus onkin vielä ihan alussa, niin alkaa jo kauhistuttaa.. mietin vaan, että kuinka tää pelko ehtii kasvaa tammikuuhun mennessä..

Tytöllä mennyt rytmit vähän hassusti nyt, mutta onneksi ei sillä lailla, että olisi yöuniin vaikuttanut. Oikeestaan, nukkuu nyt "parempiin" aikoihin kuin aiemmassa rytmissä, kun nyt tyttö nukkuu juuri niihin aikoihin kun mäkin oon valmis päikkäreille :D

110/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhis, kuinka ultrassa meni? Mulla olis huomenna aamupäivällä ultra.. Jännittää ihan älyttömästi. Kumpa siellä kaikki olisi niin kuin pitääkin.

111/260 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen oireita on: väsymystä, pahoinvointia, herkkyyttä hajuille, vatsan turvotusta jne. Päivät menevät oman olon ehdoilla. Yritän ottaa mahdollisimman kevyesti ja töissäkin tehdä vain pakollisen. Kotona illalla pitää levätä paljon, vaikka lasten kanssa se on vaikeaa. Usein syöminen pitää pahaa oloa vähän kurissa, joten luonnollisesti syön paljon. Töissäkin pitää olla monet eväät ja oleminen pyörii sen ympärillä, miten saan syötyä missäkin välissä, ettei ala yököttää. Pahoinvointi tuntuu silti pienemmältä kuin edellisissä raskauksissani, mistä olen tyytyväinen. Ei ole oksentelua, ei heikotusta vähän aikaa seisoessa.

Synnytystä en ole vielä paljon miettinyt. Pahoinvointi pitää kiinni tässä hetkessä, ja täytyy jotenkin säästää itseään suuremmilta huolilta. Ensimmäinen synnytyksistäni on ollut vaikea, toinen aika tavallinen, jos sitä nyt itse pystyy arvioimaan. Toivon, että kolmas olisi vielä edellistä helpompi ja lyhyempi, jospa nämä vaikka helpottuisivat kerta kerralta :)

112/260 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

wertyuiop

113/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo aikasemmin kirjotella tänne mut on ollu vähän hässäkkää. Perjantaina oli eka neuvola ja sielt sai nipun infoo, eipä siin kauheesti muuta ollu. Pitää seikkaille naistenklinikan ja kättärin välillä ku niillä on sitä remppameininkii sielä, mutta eipä se haittaa, toivon vaa et pääsisin sitte kätilöopistolle sitte synnyttää. Ja nyt odotellaan että postissa saapuu ultrien ajankohdat, pitäis ajottuu sinne kesäkuun puoleen välii/loppuun.:)

Oon miettiny synnytystä melko paljon, vaikka edellinen synnytys oli aika helppo vaikka kestollisesti vesien menosta 22h. Mietin kaikkee että mitenköhän se alkaa ja oliskohan vieläkin helpompi ku eka, vai jopa veikeempi. En tosin siitä mitenkään stressaa, eriasia olis jos edellisestä kerrasta olis jääny jotain traumoja niinku joillain.

Heikotusta, huippausta, väsymystä ja etovaa oloo on, ei vieläkään oksentelua, mikä on hyvä. Tänään mennään moikkailee kaverin pari vuotiasta sekä kolmiviikkosta vauvaa, malttamattomana odotan et pääsen sitä niin paijailee :)

Nippu rv 8+4

114/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille... varhaisultra oli vähän surullinen kokemus - siellä ei näkynyt muuta kun että kohdun limakalvo oli paksuuntunut - eli eikö sitten viikot täsmää vai onko kohdun ulkopuolinen vai onko valumassa pois... Tänään meen verikokeeseen että tarkistetaan raskaushormoonin määrä. Oli sitten pakko illalla vielä tehdä ite raskaustesti ja kyllä se näytti vahvaa plussaa, mutta näyttääkös se plussaa kohdun ulkopuolisessakin?? Piinaavaa odotusta... Onko kohdun ulkopuolisessakin raskausoireita?

115/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ikäviä uutisia Terhis :(. Voimia! 

Tervetuloa uusille! Kiva kun porukkaan mahtuu kaiken ikäisiä odottajia. Itse olen 25v, ja kolmatta kun odotan niin aika nuori äiti olen.

Meillä oli eilen varhaisultra, jossa löytyi yksi pieni alkio ruskuaispussinsa kanssa. Sydän läpätti, vaikka selkeästi kaveri oli pienempi kuin laskureiden mukaan. 7+2 muuttuikin 6+4, eli niinkuin olin tiennytkin; ovulaatio oli melkein viikkoa myöhemmin kuin normaalisti pitäisi. Valokuvat sain mukaan, niitä sitten vain vauvakirjaan liimailemaan.

Oireina edelleen jatkuva väsymys, kuvotus ja eilen sitten alkoi ykääminenkin... Kahvin juonti loppui taas kuin seinään, pelkkä hajukin oksettaa. Selvisin ihme kyllä ilman oksentamista sunnuntain Naisten Kympistä, ja jopa ihan kelvollisen tuloksen sain. Nyt sitten alkaa se massan kerääminen, edellisissä raskauksissa kummassakin on tullut yli 20kg :/. Ei sille vaan mitään voi, kun aineenvaihdunta muuttuu kolme kertaa hitaammaksi, ja silti täytyy syödä jatkuvasti. Ja vauvat ovat onneksi kuitenkin olleet ihan synnytettävän kokoisia, eli vain minä olen kasvanut kuplavolkkarin kokoiseksi ;)

116/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa käyty. Hyviä uutisia saatiin. Pieni papu siellä hengaili ja sydän sykki hienosti! Vastasi viikkoa 7+4 eli juuri sitä mikä tänään on :) ihanaa, olen onnellinen. <3

Vierailija
117/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttaan, ensimmäinen neuvola varattu 10.6! <3 Vitsi en malta odottaa.. Vähän myös mietityttää, että pitäisikö sitä varata aikaa varhaisultraankin. Esikoisesta en siinä käynyt enkä yhtään tiedä mikä se systeemi on.. Maksaako se jotain?

Vierailija
118/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhis Voi että, voimia! Ja toivotaan parasta, kun eihän se vielä oo täysin varmaa, että on kohdun ulkopuolinen. :)

Muille ultrassa käynneille onnittelut! Me ei tällä(kään) kerralla mennä varhaisultraan, joten odottelen sitä, että pääsis edes ekalle lääkärikäynnille kun mulla ainakin viimeksi ultrattiin siellä. 

Alussahan mahan turvotus on ihan normaalia, mutta ihmetyttää, kun mun maha on jo about saman kokoinen kuin viime raskaudessa oli joskus rv 12-14. Tosin, oon hoikka niin kai se masukin tulee nopeemmin esille ja jotkut väittää, että tokassa raskaudessa masu kasvaa nopeemmin. En sit tiedä, onko tossa väitteessä mitään totuuden murusta :D

119/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin ultrassa ja kaikki oli kunnossa. :) Laskettua-aikaa siirsivät kahdella päivällä eteen päin. Elikkäs 10.1.2013 olisi uusi LA. Ihmettelin tuota siirtämistä, kun esikoinen oli yli 5 päivää pienempi, kuin olisi pitänyt, eivätkä siirtäneet laskettua-aikaa päivälläkään. Mutta eipä siinä mittään. :)

Meidän tulevasta pikkuisesta tietää suunnilleen kaikki. Siis koko perhepiiri, ystäville tosin ei ole vielä kerrottu. On se niin kivaa, kun pääsee vauva-uutisia kertomaan. :D

Synnytystä en ole miettinyt vielä yhtään. Luulen, että menee suunnilleen samalla tavalla, kuin esikoisestakin. Ekaa synnytystä en osannut tietoisesti jännittää, enkä usko, että jännitän tätä seuraavaakaan. Kyllä se siitä sitten, jahka sen aika tulee. :D

Terhikselle voimia ja toivottavasti kaikki olisi kunnossa. :)

Aliisia rv7+4

Vierailija
120/260 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä yksi ilmoittautuja joukkoon! La 9.1.2014 eli nyt menossa rv 7+5. Olen jo ehtinyt käydä varhaisultrassa viime torstaina eli 23.5. eli rv 7+0. Kokoa pienellä ihmisenalulla oli 9,1mm ja syke näkyi ja kuului! :) Seuraava ultra 19.6. Sain eilen myös verikokeiden tulokset,  kaikki hyvin, ei tarvitse mitään ravontolisiä foolihappoa lukuunottamatta. Viime päivinä on alkanut kuvotus ja yökkiminen joka aaltoilee koko päivän. Toisaalta on kauhea nälkä, mutta toisaalta kuvottaa ajatus ruoasta :/ hyviä vointeja kaikille odottajille!

Titti 7+5