Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Tammikuiset 2014-

01.05.2013 |

Ajattelin nyt laittaa tännekin jo Tammikuisten oman pinon pystyyn :)

Onko täällä muita Tammikuun murua odottavia?

Itse testasin tänään selkeän plussan kpn ollessa 34/32 :) Laskettu aika sijoittuu laskureiden mukaan ihan Tammikuun alkuun 4.1.14. Meidän esikko on syntynyt Joulukuun puolella, joten lähekkäin on lapsosten synttärit, jos kaikki menee hyvin! 

Jaahans, koskas sitä uskaltais neuvolaan soittaa?

Kommentit (260)

221/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä raskaudenaluista? Onko yllätysvauvoja paljonkin? Itselleni ja miehelleni tää pähkinä oli kyllä todellinen yllätys. Itse sain sellasen paniikin ensin että huhuh. Nyt kerinnyt tottua vähän mutta en millään uskalla riemuita vielä ennen ensimmäistä ultraa sittenhän sitä tietää että onko kaikki hyvin <3..

222/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon uusia vauvauutisia mukana matkassa, onnea kaikille <3

Tänään oli se maaginen ensimmäinen np-ultra. Niskaturvotus oli 0,7 ja kaikki muutenki vaikutti olevan kunnossa. Sormet ja varpaatki jo näky ja löyty. On se vaan aina yhtä huikeeta. Pikkunen ei vaan ollu kovin yhteistyöhalunen vaan oli mielellään ihan kippurassa, lantion sheikkauksista huolimatta. Oltin ultrattavana n.40minuuttii niin et lopulta saatiin mität otettuu. Vauva vastas aikalailla viikkoja, eikä laskettuuaikaa vissiin lähetty muuttamaan.. La siis 3.1, mutta silti kirjas sinne sitte että 2.1, hmm, mene ja tiedä, pitää varmaan kysellä sitte seuraavas neuvolas miten homma menee.. varmaan laskeskelen edelleen vanhan 3.1 mukaan : ) Sydänääniäki kuunteli siinä ja sykkeet oli 160 : )

Meillä tää oli toivottu mutta silti jotenki yllätys, aina yhtä yllättävää. Ja seki on hassuu et tuntuu jotenki pelottavammalt ajatus nyt ku sillon ku odotti ensimmäistä, jännitän kauheesti et miten kaikki menee kahen lapsen kaa. Moni ainaki sanoo et toisen lapsen syntymä on radikaalein muutos, toki ensimmäinenki on ku kaikki on aivan uutta ja elämä mullistuu.. : )

Nippu 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä on siis ensimmäinen raskaus joten olen vähän ulapalla :D! Meillä ensimmäinen neuvola ma 1.7 ja ultrasta en vielä tiedä, tulee kuulemma kutsu sitten! Hirvee kuhina kokoajan kun haluisi sinne ultraan jo katsomaan onko kaikki hyvin jne. Viikoista en ole paljoa tietoinen.. Noin rv 5-9 mennään. Senhän näkee sielä ultrassa sitten? :)

224/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mikä toi varhaisultra on? valaiskaa tietämätöntä.. mäkin haluisin. mitä pitää tehdä mistä varaan? :) olen kymenlaakson suunnalta. rv 5-9

225/260 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille tammikuun odottajille!

Täältä myös lähettelen np-ultraterveisiä. Siellä topakka pikkuihminen jo kovasti vilkutteli ja kaikki vaikutti olevan hyvin <3 mutta sellaisen yllätyksen saimme, että raskaus onkin luultua pidemmällä, l-a aikaistui 27.12. eli menemme viikoilla 13+4 - näillä näkyjä emme siis saakaan pitää välivuotta vauvanhoidossa ;) meillä tosiaan ennestään tytöt s. -11 ja -12 ;) hiheh, hieman hilipeeks veti tämä tieto ;) Tämä pikkukolmonen on meille todellinen supersurvivoryllärilapsi, päätti tulla perheeseemme hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta! <3

Elikkäs taidan ketjuuntua tuonne joulukuisten pinoon, mutta jatkan myös tämän ketjun lueskelua :) kaikkea hyvää jokaiselle kanssaodottajalle!

Samamama ja ihanat viikot 13+4 

Vierailija
226/260 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne taas piiiitkästä aikaa, pahoinvointia oli viikosta 7 asti, mutta nyt vihdoin alkaa helpotaa, huomenna onkin 12 viikkoa täynnä! viimeviikolla (10+6) kävin ultrassa/gynellä (maassa, jossa asun, gynegologi tekee kaikki UÄ:t ja muutkin tarkastukset. Kaikki oli hyvin, sydänäänet kuuluivat selvästi ja siellä se 4,4 cm pitkä pieni ihminen kääntyili ja vääntyili. Ensi viikon to 4.7. On nt-ultra, sitä varten kävin jo verikokeissa, jossa mm. Otettiin PAPP-A ja free beta hcg tuota yhdistelmäseulaa varten. Vähän tutkiskelin noita verikokeen tuloksia niin vähän raudanpuutosta näyttäisi olevan ja myös hivenen matala sokeriarvo (mistähän johtuu? Yleensähän sokerit on korkeammalla raskausaikana..?). Vatsa on alkanut selvästi pömpöttää, varsinkin selin maatessa huomaa jo selvästi nousevan kummun.

Tässäpä nyt viimeisimmät kuulumiset. Kovasti tekisi jo mieli jotaintarvikkeita hankkia, vaunuja olenkin netistä katellut jonkun verran. Täällä näkee tosi paljon noita Stokken vaunuja. Onko kellään kokemusta niistä? Erityisesti Xplory-mallista? Ensi- ja pinnasänky saadaan miehen siskolta, joten niitä ei tarvitse ostaa. Ai niin, ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä hankintana olisi uusi auto  Nykyinen kaksiovinen ei tule kysymykseenkään. Eli rahanmenoa ei voi estää..

Titti 11+6

227/260 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille mammoille tervetuloa :) !

mömmö kyselit tuosta varhaisultrasta, sinne mennään esim jos ei olla varmoja raskausviikoista (siis kunnallisella puolella,yksityisellehän nyt saa koska vaan mennä ja missä tilanteessa vaan kai :) ) esim minä pääsin sinne koska plussasin superpitkästä kierrosta ja rv:t oli n.4-10 :D aika jännä ettei sua pistetty sinne heti jos olet jo neuvolaakin ehtinyt varailla,kun minä en saanut neuvola aikaa ennen kuin olin käynyt siinä varh.-ultrassa O.o kun sinullakin nuo viikot näköjään heittää noin paljon.. mutta sitten siellä neuvolassahan se selviää,meillä onkin samana päivänä se :) niin ja siis neuvolan kautta se ultra varataan.

meillä tämä on esikoinen ja ehti olla vajaa vuosi aktiivista yrittämistä ja polttavaa vauvakuumetta,joten ei ollut mikään yllätys sinänsä,vaikka olikin yllätys että vihdoin nappasi ja vielä niin pitkässä kierrossa (sain plussan kp 59) :)

mukava kuulla hyvin menneistä ultrareissuista, ja samamama,voihan olla teillä menee yli sen verran että vauva syntyy vasta ensi vuoden puolella :) tuo teidän ehkäisykokemus ei oikein anna luotettavaa kuvaa hormonaalisesta ehkkäisystä -.- 

paputus, aika jännä että meillä on sama la vaikka olen pari päivää sinua edellä,saapi nähdä pitääkö meidän saapumispäivä paikkansa vielä np-ultrankin jälkeen :) (eihän ero ole kuin 2pv mutta silti :D) 

huoh,olen jo monta kk himoinnut kaikkia vauvojen vaatteita kaupoissa ja tänään viimein ajattelin että nyt,nyt minä voisin mennä ostamaan jonkun kivan ensimmäisen vaatteen vauvalle,viikkoja kun alkaa pikkuhiljaa olla aika turvallinen määrä :) mutta mitä tapahtuikaan? ei siellä kaupoissa ollut melkein mitään kivaa mitä olisi voinut ostaa :o joissakin kaupoissa oli niin räikeä tyttö/poika vaatteiden erottelu,ja unisex tyyppisiä kivoja oli n. 5 koko kaupunkingin puodessa :(( olin ihan maassa kun en löytänyt yhtään mitään kun viimeinkin olisin saanut ostaa,enkä viitsinyt väkisin mitään ostaa.yhyy. (tai no siis niitä ihaniasöpöjä tyttöjen vaatteitahan oli pilvinpimein,mutta jos ostan jonkun kukkapodyn tai mekon niin poikahan meille sitten tulee :D)

ingela rv 9+3

228/260 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela kiitos vastauksesta. Minulla on yksityisellä ultra 2.7 vähän jännittää. Olen niin epäluuloinen etten uskalla iloita yhtään vielä.. :/

229/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi nyt aamusta vatsakipu.. Tuntuu inhottavalta tuolla alavatsasssa.. Ihan kuin olis menkat? Mutta eipä ole ainakaan nyt.. aaapuuuva!

230/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

np-ultrassa käyty, kaikki oli kait hyvin, ainakaan täti ei sanonut että ois mitään mistä huolestua. Siellä se liskon näköinen olio sätkytteli ja oikoi käsiä ja jalkojaan. Harvoin olen nähnyt niin onnellista miestä, kuin ultran jälkeen käveltiin autolle.

Kävin samana päivänä neuvolalääkärillä ja se oli kyllä ihan omituinen, jotenkin ei yhtään luonnollinen vaan tosi sellainen virallisjäykkä-täti :D Mutta nauratti ihan kun hällä oli niin ammattiin sopivat sormet, pitkät ja kapeat. Liekö ollut toinen vaihtoehto alkaa pianistiksi..

Rakenneultra oli sitten joskus elokuussa. Ekalla neuvolakerralla th sanoi että sokerirasitukseen pitää mennä, mut kai sinne sit tulee kutsu erikseen? Kun kukaan oo sen jälkeen mitään asiasta puhunut. 

Sukulaisillekin on nyt kerrottu, osa oli jo arvannutkin. (työkaverit arvas heti kun ravasin vähän väliä oksulla...)  Maha ei ole kasvanut yhtään, mahdun farkkuihin ja shortseihin ja joka ikiseen vaatteeseen. Hajut vielä vähän oksettaa, mutta ruoka on taas alkanut maistua. 

231/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näinhän se on, että tämä vauva voip syntyä ihan yhtä lailla tammikuunkin puolella :) pitää vähän sukkuloida kahden ketjun välillä. Esikko syntyi 2 pvää yli, toinen 2 pvää ennen laskettua aikaa. Saa nähdä onko tämä sitten täsmällinen kaveri, vai mikä on synttäriaikataulu..

Ingela, samat sanat tuossa horm.ehkäsyasiassa. Heti minä kysäsin neuvolan terkalta, että oonko nyt ihan totaalisen väärän ehkäsymuodon valinnut, kun otin renkaan (pyysin sen aikanaan oikeastaan siksi, kun se sopi ennen raskauksia pillereitä paremmin, minulla vähän onkelmia ollut horm.ehkäisyn sopivuudessa) näin synnyttäneenä.Vielä kun olin niin kellontarkasti aina laittanut uuden renkaan paikoilleen, eikä renkaat ole kertaakaan lähteneet paikoiltaan tmv. häiriötä. Terkka totesi vain, ettei sillä pitäisi olla mitään vaikutusta ehkäisytehoon, onko synnyttänyt vai ei, ja "ettei se sterilisaatiokaan" olen 100% ehkäisykeino ;) tämän raskauden jälkeen pitänee hormoonikierukkaa testata. Kyllä vitsailin ukkokullalle, että mikäli tämä vauvaa nyt päättää syntyä, niin parempi varmaan harrastaa "sitä" sitten seuraavan kerran vasta aikaisintaan kolmen vuoden päästä ;-)

Emaliastia, aika jännä ettei sulle annettu tarkempia ohjeita sokerirasituksesta.. Ehkä ne tosiaan tulevat perästä. Täälläkin esikoisen odotukseen kuului "pakollinen" sokerirasitus, mutta mulle terkka antoi suoraan tarkat ohjeet, että omatoimisesti oli käytävä ja aika varattava tiettyjen rask.viikkojen puitteissa. Kannattaa kysyä, jos jää mietityttämään. Varmasti kuntakohtaisia eroja toimintatavoissa. Kiva kuulla, että ultrassa kaikki onnellisesti hyvin!

Onkos teidän neuvoloissa muuten omatoiminen pissatestin tekeminen? Tai tässähän vielä ihan ekoja nla-käyntejä vasta kaikilla ollut/edessä. Täällä ennen terkka tarkisti pissan, mutta ovat siirtyneet itsetestaukseen. Minulla seuraava nla vasta syyskuun alussa (!), aina vain vähenevät käynnit seuraavissa odotuksissa, mutta toisaalta onneksi ei ole itsellä suurempia tarpeitakaan sen tiheämmälle seurannalle. Rakenneultrakin ehtii olla ennen seuraavaa nla-käyntiä elokuun puolivälissä. Täällä meillä päin on myöskin vain yksi lääkärinla odotusaikaan, kun tosiaan joissakin kunnissa joka kolmanneksella. Niukkoo niukkoo..

Näiden helteiden kanssa meinaa olla olo ajoittain tosi tukala ja auringonpaiste herkästi laukaista migreenin. Mulla ei ennen raskauksia ollut juurikaan päänsärkyjä, mutta esikoista odottaessa ilmeisesti hormoonit puhkaisivat odotusajan migreenin, joka on siis kulkenut riesana näissä kaikissa raskauksissa, valitettavasti nostaa päätään tässäkin :/ ei oikein meinaa mikään tepsiä, 3g panadolia pvässä ei juurikaan auta, enkä tiedä viitsiikö niitä sitten jatkossa miten ottaa, kun tutkimukset sanovat vähän ristiriitaista sen vaikutuksesta vauvan kehitykselle, etenkin jos on poika tulossa.. Buranaa saa muistaakseni syödä "turvallisesti" toisella kolmanneksella eli nyt voisin sitäkin ottaa. Tuntuu vaan tosi pahalta vetää mitään droppeja, mutta suo siellä vetelä täällä. Ei sen kivun kanssa kärvistely ja siitä syntyvä kehon sressitilakaan voi pidemmän päälle tehdä vauvalle hyvää. Pitää haastella lääkärin kanssa jos ylivoimaiseksi kipu äityy. Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta?

Kauniita ja hyvävointisia odotuspäiviä meille kaikille! Terkuin, samamama rv. 13+6

232/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mömmö,eipä sinun tarvitse kauaa odottaakkaan että sinne ultraan pääset,toivottavasti tulee hyviä uutisia :) ja muistan ainakin että itsellä oli juurikin semmoisia menkkamaisia vatsatuntemuksia/kipuja ihan alkuraskaudessa ja mietinkin että tuleeko ne menkat siltikin,mutta eipä tulleet ja kivu loppui muistaakseni parissa viikossa :)

samamama, ei tainnut mies ottaa kovin huumorilla tuota kolmen vuoden seksitauko ehdotusta :D ? itselläkin tulee sitten joskus hieman mietittävää tuon ehkäisyn kanssa kun sen aika on tullakseen,kun monta vuotta söin pillereitä,mutta nyt en ole varma haluanko enää niitä syödä,kun niistä kuitenkin aina tulee jotain sivuvaikutuksia mm. kuivat limakalvot niinkuin minulla oli monta vuotta :/ mutta onneksi sitä nyt ei tarvitse vielä moneen kk vielä miettiä :)

ja tuosta migreenistä,eräs tuttuni kärsi myös migreeneistä ja raskausaikana varsinkin,ja kuulemma akupunktio oli auttanut hänellä,joten kannattaa varmaan semmoistakin kokeilla :) 

on:itselläkään ei ole vatsa juurikaan miksikään kasvanut,päinvastoin paino tippuu tasaisen hitaasti melkein joka päivä kun sitä ruokaa ei saa syötyä :/ eilenkin olin vaivoin saanut syötyä aika normaali kokoisen aamupalan ja kun olin lähdössä rannalle,niin ajattelin että pakko syödä vielä jotain kun vatsa pian kurnii ja sainkin syötyä yhden grillimakkaran. sitten tyhjäsin vanhaksi menneen luomumaitopurkin lavuaariin ja maidon mukana altaaseen tietenkin tuli kamalasti rasvaklimppejä (luomumaitoa ei homogenoida,eli raskaa ei pilkota joten rasva tahtoo joskus muodostua klimppiseksi pinnalle jos maito seisoo kauan) ja aloin yökkimään niin pahasti että jouduin poistumaan hetkeksi muualle. kun tulin takaisin ja yritin huuhdella lavuaaria niin jouduin kuitenkin juosta oksentamaan oikein pohjanmaan kautta ja kaikki mitä olin saanut syötyä aamulla ja alkupäivästä,oli poissa -.- pelkäänkin että saan neuvolassa satikutia kun paino on laskenut eikä noussut/pysynyt edes samana,mutta minkäs teet kun mikään ei pysy sisällä tai ei voi vain syödä mitään :< parempia aikoja siis odotellessa..

233/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela Joo kipu yltyi pahaksi ja paniikkihan tässä iski.. päivystykseen mentiin ja siellä olin jo niin paniikissa ettei jalatkaan pitänyt. Ihana henkilökunta otti minut heti vastaan ja suoraan pääsin ultrattavaksi. Siellä se pieni oli ja sydän sykki <3 Olen rv 5+6 huomenna sitten 6+0.. Vielä on muutamat viikot että kriittisin vaihe on ohi. Vaikka ajattelenkin niin että se tapahtuu mitä tarkoitettu on niin toivon että tämä tiivitaavi matkassa pysyy <3 Helmikuussa laskettu vasta on mutta tämä on niin ihana ryhmä ettei haluaisi poistua! :)

234/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin terveydenhoitaja tsekkaa sen pissanäytteen. Olipa tuskaa koittaa saada tiristettyä edes muutama tippa, ku en muistanut edes aamulla juoda beroccalasillisen lisäksi mitään. Ens kerralla sit pitää tankata aamusta nestettä... 

Samamama: pitänee vaikka ensviikolla soitella sinne neuvolaan että mites sen sokerirasituksen kans toimitaan. 

Varasin monen vuoden haaveilun jälkeen tänään reissun Turkuun ja höyrylaivaristeilyn. Aattelin, että jos ei tänä kesänä tuu käytyä, niin sit ei varmaan vähään aikaan :D 

Vierailija
235/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tulin vain ilmoittelemaan surullisen asian, keskenmeno tuli niinkuin pelkäsinkin. 11.6 kävimme varhaisultrassa(josta aiemmin kirjoitinkin) jossa kävi ilmi, että pikkuinen vastasi viikoiltaan 1,5vko pienempää kuin piti, eikä sykettä näkynyt. Ultraaja kuitenkin vakuutteli, että ei ole hätää, viikot voi heitellä paljonkin. Silti tiesin ettei kaikki ole kunnossa. Kaksi viikkoa elimme epätietoisuudessa ja raskausoireet jatkuivat. 24.6 maanantaina mulle oli varattuna kontrolliultra. Siellä mahassa näkyi viikkoja 6+1 vastaava pikkuinen jonka sydän ei lyönyt. Raskauden olisi kuulunut olla jo viikoilla 9+4. Diagnoosi oli epätäydellinen keskenmeno, olin kantanut mahassani kuollutta vauvaa yli kolme viikkoa. Järkytys oli kova, mutta toisaalta osasin odottaa sen tapahtuvan. Kotiin päästyäni itkin monta tuntia, kunnes nukahdin. Mies tuli töistä kotiin ja heräsin siihen. Itkin taas. Lohdutimme toisiamme ja saimme puhuttua asiasta. Se paransi mieltä ja nyt olen voinut ihan hyvin.

Sain lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen eiliselle, mutta tiistai iltana alkoikin tapahtua ja eilisen ultrassa kaikki todettiin tulleen jo itsestään ulos. Tällä hetkellä olo on jotenkin tyhjä, enää ei ole vauvaa mahassa. Raskausoireetkin katosivat kuin taikaiskusta.

Ilman miehen tukea tämä olisi ollut paljon vaikeampaa. Olemme pystyneet avautumaan toisillemme. Aluksi olin kovin vihainen, mutta nyt olen tajunnut, että kyllä tällä kaikella on joku tarkoituksensa.. Aika parantaa vaikken koskaan voi unohtaa. Vaikka pikkuinen oli pois nukkuessaan vielä kovin pieni oli hän meille kuitenkin jo mahdottoman rakas. Meidän toinen lapsi. 

Toivottavasti en aiheuttanut tällä kertomuksellani mitään kauhukuvia kenellekkään, näin vain tapahtui eikä sille voi mitään. Toivon todella teille muille parempaa onnea ja että pikkuisenne pysyvät matkassa mukana loppuun asti! Nauttikaa. <3 Meillä alkaa uudet yritykset sitten kun sen aika on, ehkäpä jo tuossa syksyn korvilla.

236/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^voi surku, onneksi kuitenkin miehesi kanssa on helppo puhua ja itkeä,  helpottaa varmasti asiassa kovasti. <3

tervetuloa myösminun puolesta kaikille uusille.

meillä pissanäytteet (okei, takana yks neuvolakäynti vasta) toimii niin et sain neuvolasta vaan purkin ja sanottiin et ota kotona näyte ja vie púrkki kahden viikon aikana labraan, tulokset menee neuvolaan ja sieltä sit soitetaan jos on jotain epänormaalia. toivon tämän olevan käytäntö myös jatkossa, mulla kun on niin jännä pissa etten saa sitä purkkiin jos tiedän et joku odottaa/vieraassa paikassa, vaikka kuinka olis hätä, varsinkin ton keskivirtsan saaminen purkkiin oli tosi hankalaa ja sit ku vieläpiti levittää niin ettei saa osua häpyhuuliin tms niin meinas jo epätoivo iskeä. kotonakin kiireettä ja tutussa tilassa yksin meni yli puoli tuntia ennen kun sain näytteen aikaan.

sokerirasitukseen joudun minäkin, en tiedä meneekö rutiinisti vai johtuuko bmi 27:stä. mut en kyllä ajatellu siitä mitään kysellä, terveydenhoitaja sanoi että keskiraskaudessa on sen aika joten kuvittelen et se sit lähempänä kertoo mitä mun pitää sen eteen tehdä (mistä ne tulokset muuten mahdetaan mitata, ei tuu mitään jos menee pissahommiks :/)

kylä mullakin menkkamaisia kipuja oli alussa, tosin muistaakseni normi menkkakipuja lievempinä.

mulla ei ole pään(tai minkään muunkaan)särkyjä ollu nyt raskausaikana kun kerran, sillon otin 500mg panadol zappin ja tuntui et se kyl vähensi kipuja mutta ei vieny kyl kokonaan pois. mutkun oon 800mg buranaa tottunu napsimaan särkyihin ni voi olla et toi on sit vaan niinpaljon miedompi, pitää enskerralla ottaa varmaan suosiolla ottaa heti kaks. tai sit sitä panacodia, sitäki löytyy viisurinpoiston jäljiltä kaapista.

olin tänään vähän ostoksilla ja ostin ekatäitiys vaatteet, perus suorat siniset farkut, kapeet mustat farkut, ja kolme tosikivaa t-paitaa/toppia. tarvetta ei vielä ole mutta ei tässä meidän pikkukaupungissa tietääkseni myydä missään niitä ja nyt kun turussa käytiin ni ostin varastoon ettei sit tuu kiire, paniikki ja hirvee sumpliminen aikatauluihin sit kun joku aamu ei ne omat housut enää sovikaan jalkaan.

niin ja sit se np-ultra, sekin oli tiistaina, siellä näkyi pääperämitaltaan 47mm pitkä tyyppi, joka potki ja heilui niin pirusti, niskaturvotusta oli 1,1 mm mut ei vissiin vielä huolestuttavaa, verikokeiden tuloksia ja yhteistä riskilukua odotellessa, tulevat kuulemma postissa sitten. ja on se hyvä ettei meidän mies päässy työpaikaltaan mukaan, olis joutunu kesken työpäivän lähtemään ja matkaakin sieltä 60km/suunta, niillä oli otettu vähän liikaa porukkaa sinne ja aikataulut kusi niin et mä pääsin sisään tuntia varattua aikaani myöhemmin, ja sen jälkeen vielä jonottaa labraan. miehen olis niin menny hermot kun joutuu niin kauan odottaa, olis joutunu olemaan vajaa neljä tuntia pois töistä, olis menny päivä aika vituiks...

synnytyksen jälkeiselle ehkäisylle en juuri ole uhrannu ajatustakaan. tai olen alustavasti ajatellu et toinen saa tulla sit heti ku on tullakseen, sitähän ei sit tiedä jos tulee joku koliikkivauva tms. ja mieli muuttuukin :D

taavi rv12+0

237/260 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit Elwille. Toisinaan sinua tuossa ajattelin, että mikähän on tilanne. Ihanaa, että saatte noin hienosti jaettua asian miehesi kanssa. Voimia tulevaankin.

Mulle ei mitään varhaisultria edes mainittu, kun sanoin että koko kevään ollut vaikka mitä vuotoa enkä yhtään ole laskuissa mukana. No juu, koska lääkärillä olin jo ehtinyt käydä vaivoineni niin terkka poimi sieltä että joo mennään tällä päivämäärällä kun olen plussannutkin niin alkuvaiheessa (joka oli siis 6+..) ja nt-ultrassa sitten katsovat tarviiko muuttaa. No, maanantaina sit näkee mikä on tilanne.

Meillä terkka stixaa pissan. Kaupungin käytäntö menee oikeasti niin, että itse pitäisi vessassa pissiä purkkiin ja stixata ja kertoa sitten tulos (jossa kohtaa muuten pystyis huijaamaan, elleivät ole jo ehtineet muuttaa käytäntöä..). Asuttiin aiemmin toisella puolella kaupunkia ja siellä just kakkosen odotusaikaan muuttui käytäntö tähän omatoimisempaan suuntaan. Tässä nykysessä neuvolassa th kuitenkin sanoi, että hoitaa itse sen, en nyt muista mitä perusteluja siihen sanoi, kun aikoinaan kolmosen odotuksen alussa sen kertoi. Eka kerralla tosiaan otettiin se uricult, mutta jatkossa meillä ainakin vaan stix.

Ja mitä neuvolakäynteihin tulee, mä kävin sen ekan käynnin olikohan rv 8+6, jossa siis ne alkujutut (verikokeen kävin antamassa vielä pikapikaa parin päivän päästä aamulla) ja seuraava käynti on neuvolalääkäri, ja viikkoja jo 17+. Että harvennettu on käyntikertoja tosiaan. Muistaakseni sanoi, että 2 lääkärineuvolaa on, ennen oli 3. Ja sanoipa vielä, koska heti sanoin taas kärähtäväni sokereista, että noissa raskausdiabeteshommissa ei enää heti lähetetä äitiyspolille, vaan hoidetaan ensin seurantaa neuvolassa kotimittaustuloksia ja vointia seuraten. Ennen siis sai heti rasituskokeessa kärähtäessään lähetteen äitiyspolille, jossa tapasi diabeteshoitajan (tms), jonka kanssa juteltiin, opasti mittaukset ja muut. Sitten lääkäri teki omat tutkimuksensa, ja vielä piti käydä ravitsemusterapeutilla. Metkaa oli se, kun tuo käynti oli viimeksikin joskus rv 17 ja sit rakenneultra oli pari viikkoa myöhemmin. Yhtä ultraamista siis niillä viikoilla. No nyt ei tarvi haaveilla sit siitäkään ylimääräisestä ultrasta, pöh. Ja nyt mun pitää siis mennä rv 12-16 sokerirasitukseen.

Samarinille muuten piti aiemmin, kun tekstit häippäs bittiavaruuteen, kirjoittaa, että mä rupesin alanvaihto-opintoihin hoitovapaalla. Opinnot jää siihen vaiheeseen, että syksyn aikana pitäis saada toi kuntu hoidettua ja mikäli vaan jaksan (ja mitä kela on mieltä äippiksellä opiskelusta), niin saan osallistua osaamisalan teorioihin ennen synnytystä ja vauvankin kanssa, ja osan saisin tehdä etänä. Joten jos kaikki menee hienosti, niin mulle jää vaan osaamisalan top ja tutkinto uupumaan. Saas nähdä kuin tuokin sujuu, mutta en ota stressiä. Mulla on vielä kyökkihommissa työsuhde oottelemassa ja nähtävästi saan ihan valita sitten joskus jätänkö entisen heti taakseni vai käynkö vielä viimoset sopat keittelemässä ennen ruokailuissa avustamisiin siirtymistä.

Semmosta. Huomenna oliskin sitten rv 12 täynnä. Taidankin vielä illaniloksi kuunnella kuuluuko tuolta masusta jotakin pientä ja tiheetä <3

Vierailija
238/260 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

mie nyt kyselen varmaankin tyhmiä, mutta mulla on tiistaina 2.7 neuvolalääkäri ja rupesin miettiin, et tarviiko silloinkin antaa pissanäyte?

terkuin Lakia 11+0

Vierailija
239/260 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! 

Ilmoittaudun myös tähän ketjuun. Olen syksyllä 33v. täyttävä ihanan tyttötrion äiti. Tytöt -03,-06 sekä kuopus -12. Neljättä lasta siis odotellaan. Rv 11+2 ja LA 18.01.2014. Ekaa ultraa odottelen kovasti sillä tein äitienpäivänä haalean plussan kahteen kertaan ja epätodellinen olo jatkunut siitä saakka. Tutut raskausoireet kuten pahoinvointi ja aivan järjetön väsymys ovat kyllä saapuneet mutta todeksi raskaus muuttuu vasta sitten kun näen pienen ihmeen siellä ultrassa ensimmäisen kerran. Onneksi se on jo viikon päästä. 

Päätimme kertoa asiasta ystäville ja sukulaisille vasta ultran jälkeen. Tosin juhannuksena asia paljastui heti muutamalle läheiselle ystävälle koska kieltäydyin alkumaljasta... ;) Kovasti sitä poikaa perheeseen odotellaan mutta toisaalta tyttöjen touhut ovat jo aika tuttuja joten samahan se kunhan lapsi olisi terve. Neljättä kun odottaa niin sitä alkaa enemmän miettimään että kun on jo kolme ihanaa tervettä tyttöä saanut niin voiko vielä neljäskin olla terve. Toivotaan. :) 

En ole koskaan ollut sokerirasituskokeessa ja saa nähdä tuleeko sitä nytkään. Meilläkään ei täällä käydä kuin kahdessa ultrassa. Neuvolakäyntejä on myös vähennetty. Ensimmäisessä kävin jo ja seuraava on vasta elokuussa. Kotosalla olen hoitovapaalla siihen saakka että uusi äitiysloma taas alkaa. Olen lähihoitaja ja teen kolmivuorotyötä vanhusten parissa joten työ raskaana ei ole mitään kevyimmästä päästä. Kolmatta odotellessa olinkin tosi pitkään sairaslomalla kun en saanut yövuoroja pois ja niistä kroppa meni aivan sekaisin. 

Tämä nyt oli tällaista omanapailua. Tosi mielenkiintoista lukea toisten tuntemuksia jotka ovat lähes samoilla viikoilla. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

240/260 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty. Hirmuusti jänskätti, jopa enemmän ku ekalla kerralla :) Yksi sikiö, jolla kaikki vaikutti olevan hyvin. Nt oli vissiin 0,9, oli vähän sellanen tutkija että en ihan selkeetä käsitystä saanut muusta kun että kaikki näyttäis olevan ok ja että 6,1cm pitkä kaveri tuolla masussa luurais ja että viikkoja vastaa joten laskettua ei siirretty. Kuvatkin on omaa luokkaansa, kun tutkija jostain syystä halusi zoomata niin kamalasti, niin vähän epäselvää jälkeä tuli. Eikä yhdessäkään neljästä kuvasta näy koko sikiö... Mutta pääasia että kaikki ok, voipa isukille näyttää millanen nyrkki siellä masussa heiluu. Ja olipa muuten eka kerta kun tämän ajankohdan ultra tehtiin mahan päältä?! No, ei se mitään, säästyinpä riisumiselta ja pukemiselta.

Varasin sokerirasitukseenkin nyt ajan, ens viikolla jo pääsee, vaikka th sanoi että jonoa on 2-3vkoa. Jospa muut ovat jo käyneet :) Tai sitte ei oo sesonki kun jengi lomilla. Jännä muuten jos et ole Arielena joutunut vielä syyniin, meillä ehdottomasti yli 30v menee, oisko jopa ollu ikäraja 28v, en varma oo.

Lakia mietti virtsanäytettä.. Meillä lääkärineuvola menee niin, että annettu aika on lääkärille, ja varttia ennen pitää mennä jotta th tekee eka ne rutiinitarkastukset, eli virtsan stixaus, RR, paino ja mitäs muuta siinä sitte olis, ja sitte lääkärille. Varmaan käytäntö vaihtelee paikoittain.

Jospa sitä rohkenis kaivaa mammavaatteet esiin. Muutaman uuden paidankin tilasin nettialesta, kun on lähes kaikki vanhat tullu myytyä epäuskossa lisääntymiseen. Käytettynäkin meinasin muutaman vaatteen ostaa, jos tää lapsi on sit vaikka se vika niin ei ihan koko budjettia viitti uusiin mammavaatteisiin laittaa.

Tämmöstä tänään. Öhöm, huomasin just että neuvolan mukaan tänään olis 12+3 ja äitiyspolin mukaan 12+4... No ei se tilannetta muuta, mutta onko noilla erilaiset laskurit tai jotain, vai oliko se kätilö nyt vaan lomatunnelmissa...