Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana raitis vappu!

Vierailija
01.05.2013 |

Kyllä elämä tuntuu täydeltä, kun on hauskaa ilman alkoholia! Taitaa olla nuoruuden villit vuodet takana mulla....onneksi!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu kans vähän et nää on tälläsia entisiä alkoholisteja, jotka julistaa raittiuden ihanuutta kun ei olla tipan tippaa otettu. Me juotiin porukalla skumppapullo - jokaiselle kaksi lasia ja pidän vapunviettoani raittiina. Emme juoneet jotta tunnelma olisi hauskempi, rennompi, vapautuneempi tms enkä ole riippuvainen alkoholista - kivaa on ilmankin muuta nyt ihan muuten vaan kevään kunniaksi oli hauska poksauttaa pullo auki ja nauttia lasilliset auringopaisteessa. Mulle ei selvinpäin oleminen ole kans mikään sellainen juttu, josta tarttisi tulla palstoille hehkuttamaan.

Vierailija
22/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla ihan rapajuoppoja kaikki, ap:kin. Kunhan täällä fantasioitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 08:08"]

Kuka tarvitsee alkoholia siihen, että on kivaa? Kuulostaa alkoholismilta minusta. Hienoa kuulla, että normaali elämä sujuu, mutta samalla kannattaa muistaa, että sujuu hyvin valtaosalla alkoholinkäyttäjistä. 

[/quote]

Aika moni suomalainen esimerkiksi. Onko sinulle jotenkin uusi asia, että täällä on aika paljon ongelmia viinan kanssa?

Vierailija
24/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 09:55"]

Juu, meilläkin oli ihanan rauhallinen vappuaatto, oli vieraita, söimme hyvin, joimme yhdet viinilasilliset ruoan kanssa ja sen myöhemmin join vielä yhden oluen. Mieheni joi ehkä kaksi lasillista viiniä ja kolme olutta koko illan aikana.

Lapset menivät nukkumaan myöhään, mutta toisaalta kyllä se nyt muutaman kerran vuodessa on sallittua!

[/quote]

Eli tärkeintä oli laskemasi alkoholimäärä vapussa?

No joillekin se on tosiaan niin tärkeää, että pitää oikein laskea, monta senttiä ottaa, ettei mee yli kun seuraavana päivänä on työpäivä

[/quote]

Täsmennätkö vielä, että missä sanotaan, että vapussa tärkeintä on alkoholimäärä?

Vierailija
25/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, minulla on ystävä joka facessa hehkuttaa ihanasta raittiista vapusta. Se raitis vappu ei paljon merkitse kun todellisuus on sitä että hänen miehensä juo melkein joka päivä alkoholia. Lasten vuoksi oli nyt yhden päivän juomatta ja ystävä hehkuu raittiista vapusta.

Säälittävää koska muut kaverit saa taas sen käsityksen jonka kaveri haluaakin antaa, että meillä ollaan jotenkin parempia kuin toiset.

Minä join skumppapullon ja mies muutaman oluen. Tähän meni koko ilta ja näin ollen vappu ei ollut raitis mutta kukaan ei toisaalta ollut humalassakaan. Mielummin meillä juodaan alkoholia juhlapäivinä maltillisesti kuin se että juhlapäivät ollaan selvinpäin jolloin sitä voi hehkuttaa facessa tai täällä ja muuten sitten sitä alkoholia kuluukin ihan joka päivä.

Samainen ihminen hehkuu aina jouluna, anna lapselle raitis joulu ja tuomitsee kinkun kanssa juotavan viinin tai jälkiruoka glögin. Pitäis itse vaan siitä ukostaan huolta joka kännää 2 viikkoa ennne joulua, on aaton juomatta mutta hirveessä krapulasssa ja juominen alkaa aaton jälkeen kohti uutta vuotta.

Vierailija
26/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa palstan alkkismammat veti herneet nenään ihan viattomasta vapusta.

Ap vain kertoi, että oli ihan raitis vappu ja on tainneet nuoruusuodet mennä ohi, kun ei enää kiinnosta.

Tällaisesta aloituksesta ei voi kiihtyä kuin alkkismamma.

Vierailija
27/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulle se ei ole mikään erikoismaininnan arvoinen asia olla selvinpäin =) Minusta se on normaaliasia

Vierailija
28/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odottakaa mammat kun pennut on jo kouluiässä, silloin ne haluavat kirmailla pitkin pihoja ilmapalloineen kavereidensa kanssa, joten voitte itse juhlia vappua taas skumpan kera.

Tämä mamma vetäisi omalla terassillaan pullon skumppaa vappuaattona ja vapunpäivänä miehen kanssa nautittiin Ulliksella 2 pulloa skumppaa ja päivällisellä ystävien luona "normaalit ruokajuomat".  Ei tullut lapselle traumoja, sai viipottaa koko päivän ystävineen ja oli jo nukkumassa kun illalla palasimme kotiin. Ruokaa oli jääkaappi täynnä, jos 12-v ei osaa itse ottaa safkaa kun nälättää, jossain on jotain pahasti vialla.

Vierailija
29/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 08:39"]

Jopa palstan alkkismammat veti herneet nenään ihan viattomasta vapusta.

Ap vain kertoi, että oli ihan raitis vappu ja on tainneet nuoruusuodet mennä ohi, kun ei enää kiinnosta.

Tällaisesta aloituksesta ei voi kiihtyä kuin alkkismamma.

[/quote]

Minä taas olen huomannut, että alkoholistit - entiset tai nykyiset - on juuri niitä, jotka eniten hehkuttaa, jos joku juhla selvitään ilman viinaa, ja miten autuas olo on kun ei ole riippuvainen mistään jne. Täällä muutaman on todennutkin, että ei ole mikään maininnan arvoinen juttu, jos ollaan ilman viinaa joskus. Ei se minullekaan ole mikään suoritus olla selvinpäin, josta tarvitsisi tehdä tänne ilmoitus. Joskus otan joskus en.

Vierailija
30/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 08:42"]

Jaa, minulle se ei ole mikään erikoismaininnan arvoinen asia olla selvinpäin =) Minusta se on normaaliasia

[/quote]

No ei se kyllä tässä alkoholin luvatussa maassa ole mitään normaalia! Normaalimpaa on juoda.

Ja kyllä, minulla oli raitis vappu. On itse asiassa ollut jo viimeiset 5 vuotta. Ja elämä hymyilee :) Ja lapsi ja mies myös.

Enkä ole entinen alkoholisti, kaukana siitä.

Vierailija
31/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin meilläkin oli raitis vappu! :) Käytiin vapputorilla koko perheen voimin, kotona grillattiin ja leivottiin :)

Kyllä sitä hävettää miten sitä alkoa käytti nuorena, nykyään tulee otettua tooooooooooooooooooosi harvoin. Esikoisen kun sain 18v, niin kyllä raskaustestin positiiviseen tulokseen jäi viinan kanssa läträäminen :) Hävettää niiden puolesta, keitä näkee tuolla kaupungilla pullo kädessä eikä askeleetkaan enää mene suoraan :/

Vierailija
32/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen negatiivisiä kommentteja kirvoittaa jonkun raittius. Kyllä se taitaa olla niin että asiasta ärsyyntyvät  tuntevat syyllisyyttä omasta juomisestaan. Alkoilu on vieläkin suomalaisille niin rakas kansallisurheilu ettei sitä saisi kritisoida. Eihän se nyt käy laatuun että joku voi pitää hauskaa ilman pisaraakaan alkoa.

Vierailija
33/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 09:39"]

Kyllä elämä tuntuu täydeltä, kun on hauskaa ilman alkoholia! Taitaa olla nuoruuden villit vuodet takana mulla....onneksi!

[/quote]

Vau olit päivän selvinpäin. Onneksi pian on perjantai niin voi ottaa vähä häppää, lauantaina sitten taas selvinpäin niin tulee raitis viikonloppu. Perjantai on vielä nääs viikkoa. 

Vierailija
34/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkun mielestä se saattaa olla rähinöintiä raittiutta vastaan jos huomauttaa että on myös mahdollista nauttia alkoholia maltillisesti...!

Oikeasti, minun tarkoitukseni ei ollut vähätellä toisen iloa raittiudesta vaan kertoa että itselläni oli myös rauhallinen ja mukava vappuaatto johon kuului lasi viiniä ja tölkki olutta. Aidosti, arvostan raittiutta ja kännääminen tai tissuttelu on mielestäni vastenmielistä....enkä missään nimessä arvostelisi ketään ystävää jolle alkoholi ei maistu. En kyllä itsekään ryyppää humalahakuisesti joten minun seurassa raittutta ei ole tarvinnut hävetä tai puolustella.

Joka tapauksessa, niukka/maltillinen alkoholin käyttö sopii elämääni eikä ole kovin haitallista terveydellekään. Uskon kuitenkin että parasta terveyden kannalta on täysraittius, päivittäinen pienikin käyttö voi olla haitaksi. Mutta kyllä ihmisellä täytyy jotain paheita olla, itselleni ykkönen on suklaa ja juustot. Ei suklaakaan ole terveellistä mutta silti sitä pitää saada aina välillä.... Minä jättäisin mieluummin alkoholin kokonaan pois, mutta suklaasta tai juustoista en haluaisi luopua kuin pakon edessä! Olen hoikka ja liikunnallinen, joten eipä ne satunnaiset suklaat tai 1-2 annosta alkoholia viikossa ole tehnyt vartalolle hallaa...

Jos joku ei kantaani ymmärrä tai ymmärtää tahallaan väärin niin olkaa hyvä vaan.

T. Se kakkonen, yli 30-v äiti-ihminen

Vierailija
35/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 09:55"]

Juu, meilläkin oli ihanan rauhallinen vappuaatto, oli vieraita, söimme hyvin, joimme yhdet viinilasilliset ruoan kanssa ja sen myöhemmin join vielä yhden oluen. Mieheni joi ehkä kaksi lasillista viiniä ja kolme olutta koko illan aikana.

Lapset menivät nukkumaan myöhään, mutta toisaalta kyllä se nyt muutaman kerran vuodessa on sallittua!

[/quote] 

2 vielä lisää, kun vastaukseni aiheutti ilmeisesti jollekin mielipahaa, että minusta on hienoa että ap osaa pitää hauskaa ihan selvinpäin. Mielestäni on aina parempi vaihtoehto ettei juo ollenkaan, jos vaihtoehtona on humalahakuinen kännäys.

Mutta joo, ap mainitsi myös alkoholimääränsä mikä oli nolla, niinpä minäkin halusin hehkuttaa omaa fiksua kohtuukäyttöäni muistelemalla määriä...! Ihan luonnollista saada kaltaisiani vastauksia jos tällaisen aloituksen tekee, eikös niin?!!! Itsekin olen kyllä vähän sitä mieltä että jos omaa raittiutta pitää kovasti mainostaa, niin alkoholi on ko. henkilölle jollain tasolla peikko.

Vierailija
36/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että jo ensi vuonna vappuni on täysin raitis, tänä vuonna oli kyllä upeaa, kun en dokaanut, vaikka vähän otinkin.

Aattona ajattelin aukaista kuoharin, mutta päätin jättää seuraavalle päivälle. Onneksi meille tuli vieriaita yllättäen syömään, jotka toivat punkun mukanaan, joten ruualla join vain lasin punaviiniä ja jälkkärin kanssa vain lasin kuoharia, muuten olisin juonut sen kuoharin yksin.

Vierailija
37/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on suomalaisille pyha lehmä.

Olen ottanut joskus ja joskus en ota.

Niinä kertoina kun en ota, joudun aina selittelemään ja perustelemaan, miksi en ota.

Suomalaisille viina on kuin vauvalle tissimaito. Kauhea hälinä, jos sitä ei saisi.

Onneksi ei tarvitse olla tuollaisesta aineesta niin riippuvainen, että pitää provosoitua rähisemään, jos joku iloitsee raittiista vapustaan.

Kyllä moni ihan tavallinen ihminen ällistelee sitä, että kuinka kiva on, kun lopetti sen ihan tavallisen viinin tissuttamisen. Eivät koskaan ryypänneet, vaan ottivat lasillisen silloin, toisen tällöin. Mutta täysraittiina ovat huomanneet, että nukkuu paremmin ja kiloja karisee ja olo on muutenkin mukavampi ja keveämpi.

Ei se loppasuut ole teiltä pois, jos joku iloitsee siitä. Ei teiltä ole kukaan viemässä päivittäistä pulloanne pois, jos joku haluaa kokonaan lopettaa.

En voisi kuvitella missään muussa maassa kuin Suomessa näin hyökkäävää käyttäytymistä täysraittiita kohtaan. Kuinka vaikeaa onkaan nuorilla, jotka eivät halua kokeilla alkoholia alaikäisinä, jos vanhemmilla on jo tuo asenne, että sussa on joku vikana, ellet kippaa viinaa.

Vierailija
38/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ei ole koskaan ollut minulle syy nauttia alkoholia tai juhlia muutenkaan. Yleensäkin juhlapäivät menevät ihan sujuvasti ilman alkoholia.

Vierailija
39/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:04"]

Miksi tätä raittiutta pitää hehkuttaa? En ymmärrä.  Nää hehkuttajat taitaa tosiaan olla entisiä väärinkäyttäjiä ja sitten niistä tulee niitä pahimpia absoja, jotka mäkättää joka käänteessä alkoholista.

[/quote]

Ihana, raitis vappu.

Hehkutan, koska erosin tämän ja viime vapun välissä. Eksä ei ole raitista vappua nähnytkään - ei sillä että hän olisi perhettä hankeen heittänyt tai muuten paha ollut, mutta jokaisen vapaapäivän tarkoitus oli vetää viinaa. Ja sitten lopulta illatkin meni siinä.

Raitis vappu. Ihana kevään juhla, upea sää helli. Parhaassa seurassa. Raittiutta tiedossa koko kesäksi, ja minä osaan sitä arvostaa.